Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht.

Gestart door r.bles zaterdag 02 maart 2013, 15:47:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Complimenten, het is een hoop gepriegel  :) maar wat een geweldig resultaat  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Hoi Robert.
Prachtig gedaan, nu is de vrachtwagen combinatie helemaal af! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Wat ben ik, op een gezonde manier overigens, jaloers op deze technische kennis en vakmanschap.
Erg mooi gemaakt en is niet van echt te onderscheiden.
Dat wordt een aandachttrekker op de baan dadelijk.
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Dank voor de mooie complimenten weer heren!!!

Dit smaakt inderdaad naar meer!
maar eerst eens opruiming houden in de hoeveelheid modellen die half af zijn.........Dus eerst 20 ambulances af maken. Deze komen per thema. Nu eerst 5 met container en een aantal met speciale lichtkap. Dan de communicatie wagen met verlichting.
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Per toeval ontdek ik gelukkig dit draad.
Erg mooi gemaakt zeg!!

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Erg mooi gedaan! Ben benieuwd naar de volgende projecten
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Afgelopen tijd een tweede Wolter Koops onderhanden genomen met voornamelijk de witte 0201 LED's. Deze staan 4 in serie en dan een 10k weerstand op 12V=.  Misschien zet ik de weerstand nog hoger naar 40k voor een mooier beeld.

De lichtbak heb ik wat uit gevreesd zodat het licht er door komt


Daarna 8 LED's in de bumper


Alleen in de cabine al 30 LED's achter de cabine moet nog


sommige LED's moeten nog aangepast qua lichtsterkte

Foto's uit eerdere post:


Dit is de wagen met aanbevolen weerstanden @ 20mA:
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht. Bakwagen AF!!
Echt, ik vind het heel mooi en knap wat je maakt, veel bewondering voor. Maar iets verwonderd mij in hoge mate.
4 LED's in serie betekent dat daar 10,8 Volt (4x2,7) overheen staatBij een voedingsspanning van 12 Volt betekent dit dat de weerstand 1,2 Volt moet absorberen. I=U/R dus de stroom door de weerstand is dan bij 10KOhm 1,2 / 10 = 0.12mA. De laagste stroom waarbij ik ooit een (witte)LED heb zien oplichten is 0,8mA. Dat is veel meer dan 0.12mA. Weet je zeker dat je de juiste weerstandswaarde opgeeft? 1 KOhm lijkt mij veel waarschijnlijker.
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht.
Hoi Henk, je hebt gedeeltelijk gelijk.
Ik heb het niet duidelijk opgeschreven; de oranje staan 4 in serie met 47K de witte 4 in serie met 10k, waarvan ik wil proberen of deze ook naar 40k kunnen.
De berekeningen ken ik hoor, maar die heb ik los gelaten. Deze gebruik ik alleen voor de minimale waarde, ik ga er eigenlijk altijd een factor 10 boven zitten.
De foto met felle lampen is genomen met de minimale weerstand @ 20mA.
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht.
Hoi Robert.
Het heeft wel even geduurd maar het vervolg van de vorige Wolter Koops vrachtwagen is prachtig! :thumbup:
En, net als Henk, ben ik best wel een jaloers op dit prachtige stukje werk, als ik dit zo goed kon als jij dan was het repareren van de gedeeltelijk kapotte Led verlichting van mijn kermis goed te doen.
Maar helaas, de juiste kennis en vaardigheden ontbreken en de ogen worden ook wel wat minder! 8o

Veel plezier met dit prachtige stukje werk en alvast succes voor de volgende!? :P

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Scania R Wolter KOOPS Zeewolde volledig verlicht.
Dank je wel AlbertJan, de kermis is ook een ander verhaal weer omdat dat ook nog weer overal tussen zit.
Er staat nog wel met op de planning inderdaad, maar eerst een ander soldeerstation maken.
Dan een paar van de Haan zwaartransport uit Nijkerk en onder andere een paar dikke van Bram van Tuijl uit Gameren. Maar die wagens moet ik van nul af opbouwen. De cabines heb ik binnen.

Een van de oranje toplichten is gister kapot gegaan en ik weet niet of ik er nog bij kan...... :-(