Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan "Melsbeke Statie"

Gestart door reeves maandag 18 april 2011, 19:27:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu

Beste vrienden,
In november mogen wij welkom heten, de nieuwste aanwinst van de familie Machiels , jawel ons vierde kindje is op komst!!!

Groet Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Tom

Jij en je vrouw van harte gefeliciteerd.
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Felicitaties Tom,  je gaat als een TGV en niet als 'alstmaareendieselis'.  Op naar .... :P :thumbup:
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Tom,

Jij en je vrouw natuurlijk gefeliciteerd.

Gr.
Piwie.
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu

Weer een passagier erbij straks  :P

Goed voor moeders zorgen  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Gefeliciteerd Tom! Wel nu een slot maken in de deur van de modelspoorzolder, voor je het weet is dat een extra slaapkamer!  ;)
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Dag Tom.

Van harte proficiat samen en een voorspoedige zwangerschap toegewenst! :thumbup:

Groeten en felicitaties,

Erik.
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gefeliciteerd tygerrrrrrr
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding Tom. :thumbup:
Ook natuurlijk de felicitaties voor je vrouw. :P
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Van harte gefeliciteerd!
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Tom,

Van harte en natuurlijk ook de rest van je gezin. :) :) :)
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Weekje verlof, dus wat doet ne mens dan.............juist een beetje aan de baan werken,eens rondgekeken voor een deftige achtergrond, had nu enkel een stukje van een kleine meter(was gratis), echter vielen de prijzen voor iets serieus wel wat tegen dus waarom niet zelf schilderen

Dus maar eens een poging gewaagt om de witte muur achter de baan te voorzien van een "ardeens uitziend" landschap, het is nog niet af, er moeten nog wolkjes en afwerking moet ook nog gebeuren, hier en daar huisje of kerkje op de achtergrond we zien wel wat het word, links komt een berg dus is niet volledig tot daar  geschilderd, rechts komen nog platen in een boog naar de rest van de baan, een boog om geen hoeken te zien.

Paar foto's van de tot nu geschilderde muur









Groet Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Zo Tom,

dat ziet er goed uit! Een echte landschapsschilder  :D

Groet,

David
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Tom

Das reeds de moeite om te bekijken, ben benieuwd hoe het er uiteindelijk gaat uitzien. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Slecht weer dus........................

Tijd om even verder te werken aan de baan













De witte vlekken in de lucht is plamuur, dit zijn geen wolken!! ;D
Deze worden bijgewerkt zodra de auteur tijd heeft ;)

Groet Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Dag Tom.

De zelf geschilderde achtergrond ziet er mooi uit en doet het goed t.o.v. de modelbaan. :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Hallo Tom,

Ziet er goed uit vooral de laatste foto, geeft een mooi beeld weer. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Ook jou draadje, nouja, zeg maar draad doorgelezen en wat een prachtige dingen maak jij zeg.
Schitterende scenery en ook het weatheren van je loc's heb ik mateloos van zitten genieten.
We gaan binnenkort afspreken.
Groetjes, Gino
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Gino,

Welkom dat weet je het kan zijn dat ik volgende week in de buurt moet zijn dus als in passeer kom ik ff langs jou

Groet Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Wees welkom Tom  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Citaat van: reeves op zaterdag 11 april 2015, 17:03:48
Deze worden bijgewerkt zodra de auteur tijd heeft
Nou auteur, het resultaat is nu al geweldig. :thumbup: :thumbup: :D
Het geeft echt een veel completer aanzicht, het maakt het plaatje af.
Chapeau!

Dirk-Jan
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Tom

Weer mateloos genoten van je foto-update. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Das echt klasse man!!!
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Mooie foto's weer van een prachtige baan. :thumbup: :thumbup:
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Dank heren voor de leuke reacties!!

Groet Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie" Filmpjeu
Heren , vrienden ,

Hopelijk kunnen jullie een passend antwoord geven want ik zit met een probleem, de interesse is nl volledig weg, ik ben daarstraks nog even op de zolder geweest , een uurtje de treinen laten rijden via koploper, alles werkte perfect ondanks dat de baan meer dan paar maand stil lag.
Het rare is vroeger kon ik me ermee amuseren , nu totaal niet meer.
Ik hoop dat de interesse terug komt maar voorlopig denk ik zelfs aan alles wegdoen en ermee stoppen.
Het staat er toch maar.

Misschien hebben jullie dit fenomeen ook al meegemaakt een soort treinenblock


Groet Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Tom

Oei dat is niet zo goed nieuws.
Dat gevoel ken ik, heb het in het verleden ook meegemaakt.
Maar ik zou zeker niet alles wegdoen, want dan ga je er later spijt van krijgen, misschien je baan verbouwen, kan misschien therapeutisch werken en er terug zin in doen krijgen.
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Tom, oppassen ik heb dit verschijnsel ook begon sedert mijn pensioen. Ben reeds maanden niet meer in de treinkamer geweest, ik koop nog wel af en toe een loc of een wagon.
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Dat had ik ook. Maar dan met m'n echtgenote. Die heb ik weggedaan... Veel meer tijd voor de treintjes. ;)
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
 :mrgreen: :mrgreen:
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Tommeke, neem even rust, gaat nooit over deze hobby, veel her, her, her intreders.
Komt wel weer, anders gaan we een kringgesprek aan met je ;)

Gr, Jan
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Hoi Tom,

Zelf zat ik ook wel een keer in een modelbouwdip, en dat komt bij een ieder van ons wel voor.
Soms denk je dan van ik ga stoppen en een andere hobby oppakken, voor de ene een uitkomst voor de ander wellicht niet de juiste weg ;)
Ook al staat je hobby stil, en mogelijk stof te happen het eet in elk geval geen brood :D
Je hebt prima resultaten laten zien, en veel verslag uitgebracht misschien wel iets teveel dat je het nu moe bent.

Gewoon een rustperiode inlassen kan geen kwaad hoor, en wellicht groeit de behoefte om weer iets te doen aan je treinbaan dan beter, dan dat je nu alles weg doet.

Oei een kringgesprek met Jan?
Dan gaat je interesse nooit meer over :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Hoi Tom,

Ik heb geen modelspoorbaan, alleen plannen. Net nog eens al het KPEV-materieel eens uit de doos gehaald (op eentje na), en dan geniet ik wel weer. Even een rondje op een ovaal en een big smile. Soms denk ik ook "wat moet ik er mee, ik heb toch geen tijd", maar zo'n uurtje als net koester ik dan wel weer. Heb je dat ook niet?

"Ze eten geen brood" en "sagged money" vind ik altijd wel mooie uitdrukkingen voor onze hobby. Nu heb je de modellen. Wanneer je straks toch weer wil beginnen en alles is weg: zonde...

Mvg,
William
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Hoi Tom,


Ik ben nog maar een jaar bezig dus heb dat fenomeen nog niet meegemaakt.
Maar is wel herkenbaar voor mij in andere hobby's.
Mijn ervaring is dat het na een tijd op non actief zetten altijd weer lijd tot terug oppakken van de hobby.
En als je dan alles verkocht hebt is terug oppakken een stuk moeilijker, duurder in iedere geval.
Dus als je de centen niet nodig hebt gewoon een tijdje laten rusten en op een gegeven moment komt het vanzelf terug en ben je blij dat je het niet weg gedaan hebt.
Hoop dat je hier wat aan hebt.


Groeten en fijn weekend, Gino
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(

Hallo Tom,

Ik ken het fenomeen niet zo op jouw manier. Met de komst van de kinderen en het zelf verbouwen in huis, waren er periodes, dat het stilstond.  Tijdens zo'n periode heb ik eens de helft van mijn spullen verkocht, om een gitaarversterker te kopen.
Achteraf altijd spijt van gehad.
Wel zijn er tijden, dat ik meer met andere hobby's bezig ben.

Tipje; als je weer eens met je baan gaat rijden, doe het dan handmatig, dan ben je actiever bezig.
Wat je ook doet, beslis niet te snel.

Grtz Tony
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Hallo Tom,

Merk zelf ook dat ik zoekende ben, anders als jij maar ik kon tot 10 jaar geleden doen wat ik wilde en dat was rijden zo als jij nu doet.
Toen ging het in de dozen de zolder op. Nu trein ik met mijn zoontje Sverre van 7, maar dit is voor mij wel even wennen.
Doen nog niks automatisch maar wat mij betreft komt dat wel weer.
Maar ik wil ook de interesse van Sverre vast houden voor de treinen.
Wat ik dus doe is een "andere" hobby zoeken binnen het treinen. (word natuurlijk een luxe probleem als ik weer kan treinen zoals ik wil :P)
Wat ik bedoel is ik ben gaan weatheren en diorama-tjes aan het maken iets wat ik nog niet deed.
Wie weet is er iets binnen de treinen wat jou bezig kan houden met een ander/nieuw vlak binnen je hobby.

En wat anderen ook al hebben gezegd doe niks weg maar berg het eventueel op voor wanneer het virus weer oplaait.

Hartelijk groet,
Ragoem
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Opazwitserland
gast

Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Even laten rusten Tom.  Binnen een paar weken denk je er mogelijk helemaal anders over. Het treinvirus krijg je niet echt weg. Al kan het soms lang duren voor het terugkomt. Zeker nog niks wegdoen. :thumbup:
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Hoi Tom,

De modelspoorbaan is geen verplichting hoor, gewoon een aantal maanden laten staan en als in oktober de eerste najaarsstorm weer om het huis giert is het vroeg genoeg om de zolder weer op te zoeken. De zomer is leuk om eens een museumlijn te bezoeken of om in het zonnetje in de tuin of op de camping een goed boek over de spoorwegen te lezen.
Groetjes

Frank
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Ik heb ook het zelfde probleem op dit moment.
Maar heb besloten niets weg te doen ( alleen als ik wat dubbel heb of echt niet meer in mijn thema past)
Hoop dat je dit ook doet. Opnieuw aanschaffen is ook erg duur.

Met vriendelijke groet:
John peeters
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
hoy Tom,

Ik heb een zomer en een winter hobby. er is niks mis mee om de ene of de andere even stil te leggen.

Bekijk het maar alsof je elke dag brood met kaas zou eten. Hoe lekker het ook kan zijn, als je het elke dag doet ben je het snel moe.
Ga er eens op uit met de kinderen. Verzorg het vrouwtje wat extra, en ineens is de zin er terug om er verder aan te werken.

Groetjes
Bart
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Citaat van: reeves op zaterdag 16 mei 2015, 16:14:43
Heren , vrienden ,Hopelijk kunnen jullie een passend antwoord geven
Google maar eens op Midlifecrisis.
:) Wees gerust, de zin in treintjes keert vanzelf terug, het kan een maand duren of een paar jaar, maar komen doet het weer.

Dirk-Jan

Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Ik heb in het voorjaar nooit interesse in de hobby. Als de zomer voorbij is dan beginnen we weer
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Jammer om te lezen dat je de motivatie voor je baan even kwijt bent. :(
Ikzelf ben even meer dan 2 jaar met h0 bezig en heb dit nog niet meegemaakt een dipje zal misschien ooit komen maar hoop het niet.
Als je vast zit is het misschien leuk om iets anders te gaan doen of wat Tony zegt minder op de automatische piloot rijden en zelf bepalen waar de trein heen rijd.
Maar je kan ook een module net als het module team gaan maken nieuwe uitdaging kleinschalig en er valt toch veel van te maken dat moet lukken met jouw kwaliteiten. :P
Je spullen niet weg doen krijg je spijt van.
Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord.
Sterkte.
Re: Baan "Melsbeke Statie" :(
Heren, 

Gisteren toch maar eens terug naar boven gegaan, m'n schaduwstation stond vol, dus ik dacht zo laat ik een paar treinen wegnemen en terug in de dozen steken.
Bij deze bezigheid moest ik koploper starten om de treinen die ik wegnam te verwijderen vanuit de blokken, hierdoor werd ik op een of andere manier terug geprikkeld en twee uur later, er waren wel een trein of tien verwijderd van de baan, was ik terug bezig met nieuwe routes maken en aanpassen van dingen, heb niet gereden misschien bewust maar vandaag wou ik toch weer de dingen die ik aangepast had even testen dus terug naar de zolder en alles eens getest, werkt perfect tot hier toe, ik ben dus zeer blij dat het me terug boeit.

Idd misschien te veel gedaan op korte tijd, te veel gewerkt op m'n werk.

Vanaf nu ga ik me niet meer druk maken, ik ben er mee bezig van m'n 7jaar met tussenpozen van enkele jaren door andere interesses maar telkens kwam de hobby terug boven, dingen verkopen? Misschien enkele dubbels en dingen waar ik niks mee doe dan ligt het er niet te liggen, en moet ik me er niet druk in maken.

Ook ben ik na het werk, ik werk in de buurt van het vormingsstation haven linker-oever,beetje treinen gaan spotten en ja hoor dat deed le ook terug deugt!!!

Ben echt content dak het ff allemaal zo gelaten heb en vooral dak niks hals overkop heb verkocht.

Merci mannen voor de woorden en de tips, heeft me echt geholpen

Dank en groet Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
Blij om te lezen dat je het plezier weer gevonden hebt Tom. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Lekker genieten en spelen en treinen spotten. :) :) :) :) :)
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
Dat zijn de berichten Tom  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Doet mij plezier dit te lezen en dat een groot talent niet uit ons wereldje stapt.
Treinen gaan kijken in het havengebied op linkeroever doe ik ook regelmatig.
Vooral bij het grote rangeerterrein is altijd wel wat moois te zien.
Misschien een idee om een keer samen die kant op te gaan.
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
Beste Tommeke
Man, tis niet makkelijk gebleken allemaal beste vriend!
Maar stap voor stap kom je er wel weer en jouw passie!

Blijf bij je en blijf je volgen!

Groet Paul
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
Oke Tom,
zo ken ik je weer... :thumbup: :D
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)

Mooi om te vernemen, Tom !

Grtz Tony
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
 :thumbup: Tom, ... zie je wel, het is een virus ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Baan "Melsbeke Statie" :)
Tom

Tof dat je er weer zin in hebt, je weet oude liefde roest niet.