Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat met je knie. :)
Succes met de verdere uitbreiding van je baan.

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Goed om te lezen dat je weer wat meer mobiel bent en lekker met je baan bezig kan zijn.
Nu las ik ook dat je plannen hebt om 2 schaduwstatons aan te leggen (goed plan, lekker veel treinen) , maarrrrrrr je zegt zelf dat je niets hebt met automatisering, ik denk zelf dat je daar niet  aan ontkomt oftewel laten we daar nog eens een boom over opzetten, ik weet zeker dat ik je kan overtuigen om geheel of half automatisch te rijden met Koploper of Itrain, en je krijgt hulp genoeg om dat voor elkaar te krijgen waardoor je speelplezier alleen maar toeneemt.

Mvg
Koos
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@René dank je wel. :thumbup:
Alleen hangt er geen tijd aan de uitbreiding ik heb alle tijd maar moet eerst sparen om de plannen te realiseren.


@Koos nu ik wat mobieler ben probeer ik toch wel iedere dag een uurtje op zolder door te brengen. :thumbup:
Nu rij ik met 3 of 4 treinen te gelijk en als er straks een schaduwstation komt dan doe ik het zelfde maar dan haal ik er trein bij uit het schaduwstation parkeer hem boven en rijd een andere trein naar de lege plek beneden in het schaduwstation.
Automatiseren of half automatisch rijden het geeft mij nog steeds geen prikkels.
Mede omdat ik totaal a technisch ben haak ik al in sommige topic's af alleen omdat 5 of 10 #post over het afstellen van een oc32 ? of over andere technische termen gaan dan is mijn interesse totaal weg (komt wel weer terug als ik weer een filmpje zie ;)).
Misschien komt het wel omdat ik totaal niet weet hoe het werk en hoe ik dingen moet aan te sluiten.
Als ik weer auto mag rijden kom ik weer eens naar je toe met jouw goed vinden natuurlijk :) en schrijf dan alles op van draden vast maken aan rails tot aan de stekker in de muur en alles wat er tussen in zit misschien dat dan de prikkels komen.
Maar eerst sparen voor rails enz enz pas als dat er is kijk ik weer verder naar schaduwstation of iets dergelijks. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Zo denk ik er dus precies hetzelfde over Michel.
Maar zoals je zegt, zal het onbekende wel zijn
En onbekend maakt onbemind.
Maar bij mij speelt nog een ander aspect en dat is plaatsgebrek, ik zou niet weten waar ik een pc kwijt zou moeten op mijn beschikbare ruimte.
Dus lekker zelf blijven rijden.  ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Leuk om te lezen dat je weer een beetje rond huppelt maar belast het niet te veel.
Je proef met de helling ben ik zeer benieuwd naar om dat ik zat te denken om op 3 meter 8 cm te stijgen.
En je denk wijzen over Itrain/ koploper is hier ook aanwezig.
Voor het filmpje   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vergeet ook het kostenplaatje niet en een hoop gedoe met bezetmelders en wat al niet meer, Michel.
Als het automatiseren allemaal zo simpel was, hoefden er ook geen cursussen te zijn.
Maar hoe ik daar over denk, is bekend en de keuze is uiteindelijk helemaal aan jou natuurlijk.

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Gino Alex en Tony,

Op het moment dat Tony reageerde zat ik te bedenken hoe ik Gino en Alex zou beantwoorden op hun bijdrage in mijn topic en toen schoot het woord bezetmelders door mijn hoofd.

Ik denk dat er heel veel informatie op je wordt los gelaten als leek zoals boosters bezetmelders schakelmodules enz enz.
Dat schrikt mij erg af door de vele info en producten zie ik gauw het bos niet meer.
Ook lees ik wel eens dat er problemen zijn dan doet de bezetmelder het niet dan staat er weer eens een vinkje weer niet aangevinkt is in koploper of itrain dan doet de boel het niet ik zou helemaal in paniek raken.
en het zou mij mijn speelplezier danig verminderen.
Net ook wat Tony schrijft het kostenplaatje speelt ook mee dingen die je nodig heb zijn niet goedkoop.
Komt ook nog bij dat de pc of laptop nog heel veel geheimen voor mij heeft en ik eigenlijk geen pc voor de baan op zolder wil hebben wil mij op de baan richten het spelen moet voorop staan niet de pc of laptop

Maar even voor de duidelijkheid ik ben niet tegen automatiseren ik vind het juist prachtig om te zien al die bewegingen op de baan maar voor mij is het geen haalbare kaart mede door mijn beperkingen zoals A technisch en geen pc expert.

Voorlopig blijf ik lekker zo spelen met mij treintjes waar ik veel plezier en rust maar vooral positieve energie  uithaal en eigenlijk wil ik dit voorlopig zo houden. ;)

Misschien iets voor de gastendag in Nederland een workshop "digitaliseren voor dummies" waarin vanaf het begin tot het eind verteld wordt op een "Jip en Janneke" taal hoe je alles aansluit en waarop en waarmee ik schrijf mij nu al in. :P   
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Ik volg je al een tijdje maar reageer niet altijd. Toch vind ik het leuk om te zien hoe je vorderingen maakt en steeds weer nieuwe uitdagingen zoekt. Leuk hoor. Niet iedereen is een expert in alles, ik ook niet. Hoewel ik best een technische achtergrond heb, is de electronica en dus ook digitalisering, een ver van mijn bed show. Ook ik haak vaak af. Ik ben ook een voorstander van een cursus " digitalisering voor dummies", zoals je beschrijft. Zijn er in ieder geval al 2 deelnemers op de gastendag! Dat moet de organisatoren toch wel prikkelen, nietwaar?😁

Blijf doorgaan, doe ik ook!

Groeten,
Roel
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel voor je lovende woorden Roel. :thumbup:
Hopelijk zijn er meerdere gegadigden voor de workshop "digitaliseren voor dummies" zodat we gezellig met meerdere zitten. ;)
En ik blijf zeker zo doorgaan Roel. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Leuk al die reacties over automatiseren, ik respecteer ieder zijn mening, maar toch even mijn ervaring.
Zelf ben ik ook À technisch en snap ik ook al die schakelschema's niet maar in de anologe en digitale wereld neemt de elektronica en schakelkastjes dat van je over, dus zover geen verschil.
Ik heb ooit een baan gezien welke analoog geschakeld werd om automatisch te rijden, nou dat zou voor mij de reden zijn om af te haken van deze mooie hobby.

Op mijn allereerste baan kon ik handmatig niet met meer dan 3treinen rondjes rijden, zelfs dan had ik wel eens aanrijdingen vanwege niet of verkeerd schakelen van wissels.

Verder vind ik de meer kosten voor het digitaal rijden erg meevallen, we hebben nu eenmaal niet de goedkoopste hobby.

Zo zijn er natuurlijk meer voor- en nadelen aan te geven maar kunnen daar beter een apart topic over starten..

Michel, altijd welkom kunnen we lekker bomen.

Mvg
Koos.

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ha die Koos en Michel,

Dat topic heb ik niet zo lang geleden al gestart  :P
En aan alles zitten voors en tegens natuurlijk.
Vooral doen waar je je zelf goed bij voelt.

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Koos,

Sorry voor mij late reactie laat uit bed 11.30  :)en visite meteen daarna. :(
Ik ben het helemaal met je eens van dat het een dure hobby is maar geloof mij er zijn duurdere. ;)
Maar het is wel een hobby waar ik (net als jij dat voel ik als ik met je praat) de rust en plezier uithaal daar kan geen therapeut of wie dan ook tegen op.
Gino schreef het mooi "onbekend maakt onbemind" en zo is het ook.
Toen ik net je bijdrage zag aan de meentbaan met een foto van onderhoud blokgroepen dacht ik al wow wat een gedoe zeg misschien fout geformuleerd sorry maar zo voelt het wel.
Iemand die volledig of half digitaal rij is in ze antwoorden geven op vragen van een leek als ik vrij rap je hebt dit en dit nodig dat maak je vast aan dit en die.
Voor de gene de normaalste zaak van de wereld voor een ander angstaanjagend.
Maar dat doe ik ook als vrachtwagenchauffeur weet ik aardig de weg vraagt iemand mij de weg dan zeg ik ook dan ga je daar af en daar links en verderop bij de snackbar rechts is eigenlijk het zelfde ik ben ermee bekend voor een ander acaderaba taal.
Ik zou mij dan moeten verplaatsten in zijn situatie van die de vraag stelt.
Daarom hoop ik echt dat er op de gastendag dit jaar een workshop komt van digitaliseren voor dummy's  in "Jip en Janneke" taal zodat er van A tot Z wordt uitgelegd hoe het opgebouwd wordt.
En er is denk ik best interesse voor onder de forumleden denk/hoop ik.
En een apart topic over dit onder werp Tony schreef het al die is er al net als meerdere topic's over dit onderwerp.
Ik sta der best voor open om mij daar in te verdiepen of ik het doe is een andere zaak maar leren kan geen kwaad of te wel mij geest verruimen.
En ik maak zeker gebruik van de optie om weer eens bij je langs te komen mede voor de gezelligheid maar vooral voor de passie van je hoe praat over de hobby en over je mooie baan. :thumbup: :thumbup:

En nu gaan we stoppen en ga ik de binnen gekomen decoder op de baan instaleren en ook net binnengekomen koppelingen van Remie voor de koploper op bergen anders gaat mijn vriendin te keer "boven is jouw domein niet in de benedenkamer" en ja ze heeft nog gelijk ook het duifje. :favorite:
Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 03 april 2015, 14:49:46
ze heeft nog gelijk ook het duifje. :favorite:
Hier is de bijnaam (niet bepaald een koosnaam) van de duif: "dakrat"... ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ssssst Wim dat weet zij niet. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 03 april 2015, 14:49:46

Daarom hoop ik echt dat er op de gastendag dit jaar een workshop komt van digitaliseren voor dummy's  in "Jip en Janneke" taal zodat er van A tot Z wordt uitgelegd hoe het opgebouwd wordt.


Los van of zo'n workshop er wel of niet komt: als je dat gevolgd hebt kom je thuis, je gaat nadenken en er komen een heleboel vragen op. Oftewel, je hebt er nauwelijks iets aan. Daarnaast zal het verhaal zeer eenzijdig en summer zijn is mijn ervaring. ;)

Wil je de stap maken moet je één op één met iemand aan de tafel gaan zitten en jouw situatie bespreken. Er zijn forumleden genoeg waar je op visite kunt of die bij jou langs willen komen lijkt me zo.

Gr, Ben.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Bedankt voor je bijdragen Ben. :)
Maar die 1001 vragen heb ik ook als jij bv bij mij bent geweest en weer vertrokken bent richting het gezellige Uden.
Het idee van een workshop is ook meer bedoelt als opstap naar het onbekende zodat ik weet wat erbij komt kijken gewoon de beginselen leren bv alle grond beginselen los op een tafel zodat ik en eventueel andere kunnen zien waar alles komt en met komen en ja vragen hou ik altijd.
Ik kijk als jij wat post over je locloods en een servo aan de deur vastgemaakt hebt en het gaat op en dicht geweldig om te zien maar ik heb geen benul waar je de servo(s) op aansluit zodat er stroom op wordt gezet.
En dat heb ik nou ook met digitaliseren waar komt een booster en waar haalt hij zijn stroom vandaan. 
Ik kan en mag best bij forumleden in de buurt langskomen maar dan legt hij alles uit maar alles is al onder of naast de baan geinstalleerd zodat ik nog niet goed kan zien hoe het plaatje tot een geheel komt.
En het plaatje kan ik nog niet plaatsen als leek daar zit het grote euvel.
Ga weer eens lekker bij Koos langs met pen en bloknoot of misschien bij nog iemand hier in de buurt zodat ik mij er in kan verdiepen en verdiepen betekend niet dat ik het ook ga doen wil gewoon wat bij leren voor de baan zodat ik weet waar ander over praten als ik wat hoor.

En nu weer tijd voor een filmpje van mijn stationsstraat er rijden 3 treinen in de laatste seconden van het filmpje is de captrain zijn lading verloren buiten beeld ging een wissel niet goed in de juiste stand. ;) 
En weer genomen met de mobiel.
Filmpje station Michelstadt
Re: Het begin van Michelstadt.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gaat steeds beter met de filmpjes
Re: Het begin van Michelstadt.
Leuk filmpje weer Michel.
Moet ik toch ook eens proberen.

Heb net zelf ook weer even een uurtje mijn hoofd leeg gemaakt door lekker zelf te rijden.  ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Guus bedankt voor het compliment. :thumbup:
@Gino heerlijk he hoofdje leeg lekker spelen ik was ook een paar uurtjes boven weer 2 wisseltjes aangesloten weer meer rij plezier.

Ik sta er zelf van de kijken dat het mij gelukt is de filmpje(s) op YouTube te zetten eigenlijk valt het best mee gewoon inloggen en kijken dan kom je er wel uit.
Ben trouwens wel benieuwd naar je mooie baan op film. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 03 april 2015, 17:50:56
Ik sta er zelf van de kijken dat het mij gelukt is de filmpje(s) op YouTube te zetten eigenlijk valt het best mee gewoon inloggen en kijken dan kom je er wel uit.

En zo is het ook met het automatiseren van je baan.

Ik snap je angst helemaal 'het onbekende' heb ikzelf ook gehad en heb toen hulp gehad van Robin (Hero) bij de eerste stappen in de digitale wereld, maar eenmaal het licht zien wil je niet anders, kortom we spreken af en ik ga je alles rustig uitleggen en dan is het aan jou hoe je er verder mee omgaat.

Ondertussen geniet van je baan en blijf deze leuke filmpjes plaatsen

Mvg
Koos
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Koos je bent een topper zodra ik weer kan auto rijden spreken we gezellig wat af. :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Leuk dat je een filmpje van je baan laat zien, ik lees al even mee en denk ook dat jij de digitale techniek onder de knie kan krijgen.

Je mag hier ook komen kijken hoe ik het uitgevoerd heb, en uitleggen in Jip en Janneke taal gaat mij goed af  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Bedankt voor je waardering voor het filmpje ik probeer maar wat. ;)

En bedankt dat ik ook welkom bij jouw ben en dat het je in Jip en Janneke taal wil uitleggen. :thumbup:
Ik ga eerst even bij Koos langs hij woont 20 minuten bij mij vandaan daarna kom ik ook eens bij jouw langs lekker praten en natuurlijk ook om je mooie baan te bekijken. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Filmpje is goed gelukt en wat een mooi rollend materiaal komt er voorbij  :thumbup:

GR Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Weer een stukje meer van je baan in bedrijf gezien, Michel  :P

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Alex bedankt voor je compliment. :thumbup:

@Tony zal wel eens een filmpje maken met de hele baan erop.
Heb nu de smaak te pakken haha. :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vandaag een korte update.
De CS2 aangesloten op de baan. :P
Best wel een gedoe met 1 hand in het gips maar alles doet het de 2 MS2 zijn ook meteen ge-update.
In de linker MS2 staan de FX loc's en in de rechter je raad het al de MFX loc's.
Moet bekennen het staat ook niet slecht zo bij de baan. ;)

Rest mij nog u een goed paasweekend toe te wensen en tot de volgende update. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat begint al aardig op digitaal te lijken zo :). Meteen een heleboel bedieningsmogelijkheden zonder van lok te hoeven wisselen op de CS2 of MS2.
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Ziet er mooi uit begin gewoon te kwijlen er van  ;)  :D
En ook nog een fijn paasweekend.

Gr Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Eey... Looking good!

Hejje nog plek voor een mFX lok in de rechter MS2?
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Erg fraai die CS2 en 2 x MS2. :thumbup:
Jij ook een heel fijn Paasweekend. :)

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat is handig, dat je nog twee van die kleine bedieningspanelen hebt.
Is dat gewoon in de CS2 inpluggen en klaar of heb je nog speciale attributen extra nodig?

Re: Het begin van Michelstadt.
Dat is inpluggen en klaar. Als je loc's hebt in de MS2 hebt staan zie je die ook niet terug. Je bent dan een Slave van de CS2.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Playstation 5 ????? :-)

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Ad jij snapt het.  ;) zonder gekheid speel er nu een paar uur mee en het is echt makkelijk. :thumbup:

@Alex ook bij mij liep het kwijl uit de mond toen ik de foto nam. :P

@Peter jij bent scherp kan er nog 2 MFX loc's in kwijt + 1 loc met kaart. :thumbup:

@René dank je ben der ook wel trots op wat er staat. ;)

@Gino Peter gaf het antwoord al :thumbup: inpluggen dan werden althans de mijne wel meteen ge-update loc's erin zetten en spelen maar. :thumbup:

@Peter jij bent scherp en snel. ;)

@Tony bijna goed alleen speel ik liever met de treinen dan dat ik een game op de tv doe. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Ja, dat met zo'n kaart is niet wat... zeker als je eenmaal ze gebruikt op een CS2.

Maar je kan ze zo overnemen van de CS2... en daar kan je meer in kwijt dan je lief is.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Oke weer wat geleerd. ;)
Maar weet jij ook Peter hoeveel loc's erin de CS2 gaan ?
Niet dat ik hem vol krijg maar ben nieuwsgierig en ik kan het niet ergens vinden niet in de handleiding of op het internet zal wel weer niet goed kijken. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Er kunnen in de CS2 2048 adressen 8o :) (maar die moet je dan verdelen tussen locs, wissels, seinen e.d.)
Zolang je geen baan bouwt van een paar honderd vierkante meter, moet je hier mee weg kunnen komen. :-)
Enne je commando centrale ziet er zo wel heel super uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Bedankt voor je antwoord Dirk-Jan dan neem ik 100 wissels kan ik nog sparen voor 1932 loc's heb er al 16. ;)

Ziet er inderdaad super gaaf uit. :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Heb je bijna 0,83% van het aantal locs wat je wil hebben michel.......schiet mooi op
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Het sparen is al reeds begonnen. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Whoehahaha... 0,83%!!
Ik moest wel even bijkomen van de laatste paar posts hierboven. Dan wordt het "Show je nieuwe aanwinsten"-topic, Michel z'n standaard topic, begrijp ik al. 8)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 :D :D :-)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dit wilde ik nog even met jullie delen het verduisteringsgordijn op zolder is dicht het raam staat een kiertje open door het kiertje schijnt zon binnen.
Door die kier schijnt het zonlicht op de achterwand van de zolder en dat weerkaatst weer op de baan maar op foto 1 lijkt het net tl verlichting. :P
Op foto 2 zie je mooi het verschil van straaltje zon weerkaatsing en geen zon weerkaatsing.
Ik vond het zo een mooi gezicht dat wilde ik graag delen. :) :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Mooie foto's met dat strijklicht, Michel  :thumbup:

Ik zou snel 4 loc's kopen als ik jou was, om boven die een procent uit te komen  :P
Dat begrijpen ze thuis wel....

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
1 loc is al in bestelling Tony. ;)
Die andere 3 komen van er ook wel hoor. :thumbup:
En ik hoop dat ze het begrijp maar ik denk het wel. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Geeft wel een mooi speciaal effect met dat licht zo.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat vond ik ook Jorg mooier en helderder als tl licht. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Ja voor de kleuren gaat er niets boven natuurlijk licht, alhoewel om mooie buitenopnamen te maken mag de zon niet pal boven je hoofd staan. 'S morgens en 's avonds is het licht het beste.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 :thumbup: :thumbup: