Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Grootspoorfoto's van Myron. 26/09/16

Gestart door Myron vrijdag 03 augustus 2012, 19:44:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Luchtspoor Delft, Mat '54, EETC 1251 en meer!
Mooie foto's weer Myron. Top!

Groetjes Dennis
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Luchtspoor Delft, Mat '54, EETC 1251 en meer!
Myron: ===> klik
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Luchtspoor Delft, Mat '54, EETC 1251 en meer!
Prachtige foto's!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Luchtspoor Delft, Mat '54, EETC 1251 en meer!
Je moet er de tijd maar voor hebben  :P

Prachtige serie foto´s weer Myron.
Altijd weer genieten hier en op flickr  ;)
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Luchtspoor Delft, Mat '54, EETC 1251 en meer!
Erg mooi hoor!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Luchtspoor Delft, Mat '54, EETC 1251 en meer!
Mooie foto's. Toch jammer het luchtspoor in Delft verdwijnt heeft wel iets vind ik.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Luchtspoor Delft, Mat '54, EETC 1251 en meer!
Frank, Robert, Charlie, Michel, Martin, Gerard, Jorg, Nick, Dennis, Wim, Sandra, Wouter, en Peter: Bedankt voor jullie leuke reactie's en complimenten, altijd leuk om te lezen :thumbup:.

@martjo: Dank je! En leuk, als pleziervaart?

@marklintim: Nee ik ben geen vrijwilliger van de 766. Vaak fotografeer ik gewoon door de hekken of vanaf het perron (bijvoorbeeld zoomlens), maar bij de 6400'en was ik onder begeleiding om foto's te maken voor een tijdschrift.

@KdeB: Altijd leuk, plaatsen met een band. Zo heeft er veel van mijn familiegeschiedenis in Delft plaatsgevonden.

@loc6400: Ja vind het ook wel jammer, al zullen de bewoners er wel blij mee zijn.

Groet,
Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Maandag in Limburg diverse treinen gezien. Geleen-Lutterade:

DBS 6509+ATL Zagkks te Geleen-Lutterade by MyronvRuijven, on Flickr









Sittard:


Bij het meest zuidelijke station van Nederland, Eijsden:

Captrain 6601+kolentrein Born te Eijsden by MyronvRuijven, on Flickr

Maastricht, de 1711 met een vervangende "deur":


Vandaag de PON-trein op deze plek vastgelegd, aangezien dat binnenkort waarschijnlijk niet meer zal kunnen door hoger hekwerk of een geluidswand:

DBS 6464+PON-trein te Amersfoort by MyronvRuijven, on Flickr

DDAR rijdt Amersfoort binnen:




LTE 186 237+ketelwagens te Barneveld Noord by MyronvRuijven, on Flickr

Vandaag de sfeervolle bediening van Elementis in Delden gefotografeerd:

DBS 6412+ketelwagens te Delden Servo by MyronvRuijven, on Flickr


O&K loc "Bennie" te Delden Servo by MyronvRuijven, on Flickr






Nog wat bewegende beelden voor de sfeer:
http://www.youtube.com/watch?feature=watch?v=rXBMiRCTnZQ

Groet,
Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Het zijn weer geweldige foto's :thumbup: GZD
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Geweldige plaatjes weer Myron! GZD!!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Zijn weer prachtig Myron. :thumbup:
Foto 11 is weer van grote klasse mijn favoriet dit keer.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Hoi Myron,

nee hoor, beroepsmatig. Schip naar de werf brengen. Maar wellicht volgend jaar met het jacht van m'n schoonouders.

Wederom leuke foto's. Bennie is wel erg geinig met die buffers. Hij lacht ons allen toe :-).

groeten Martin
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Wederom bedankt voor de fraaie opnamen. Vooral de 6414 te Delden, in tegenlicht, vind ik schitterend. :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Zeker mooi! Vroeger reisde ik ook wat af, maar dit niveau was toen nog niet zo makkelijk te behalen :)
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Gemakkelijk??

Gelukkig weten Myron, ik en vast nog een boel anderen wel beter: bloed zweet en tranen meneer Tim!! U zijt weer een tovenaar Myron, fraai werk!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Wederom prachtig!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Ze zijn weer schitterend  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Erg fraai weer!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Enne ook mijn complimenten weer Myron.
Wat een "neus" voor fraaie locaties heb je!
Vooral bij Delden heb je de landelijke sfeer goed weten vast te leggen.
Wist niet dat zo iets nog bestond te NL.
Je bent, zonder anderen tekort te doen, de "hoffotograaf" van het 3railforum.
Vele  :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Mooie foto's weer :P
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bediening Servo Delden, Class 66 en meer! 26/02/15
Bedankt allemaal voor de complimenten, top! :thumbup:

@Baanloos: Bedankt! Gelukkig zijn er nog een aantal van deze plekken waar de sfeer nog veel weg heeft van vroeger. Ik ben de laatste tijd dan ook meer bij bedieningssporen te vinden.

Weer wat foto's. Overbrenging van 3 ICR rijtuigen naar de Houtrakpolder:

VR 203-3+3x NSR ICR te Amsterdam Houtrakpolder by MyronvRuijven, on Flickr

Doordat Venlo buiten dienst is zijn er extra 189'ers nodig voor treinen over Emmerich. DBS heeft daardoor een tekort aan 189'ers waardoor sommige treinen zijn over genomen door 6400'en. Wat foto's uit Amersfoort, helaas wel met grauw weer. De 6465 en 6461 hebben het beter getroffen dan hun soortgenoten rechts:


Ook de lege autotrein vanaf Zeebrugge reed enkele keren met 2x 6400:








Utrecht, Volkerrail V100 met een Speno werktrein:


Dordrecht Zeehaven:







DBS 6434+ketelwagen te Dordrecht Zeehaven by MyronvRuijven, on Flickr

Dordrecht Industrie:




DBS 6434+ketelwagens te Dordrecht Industrie by MyronvRuijven, on Flickr

Vanmiddag in de Eempolder:

HSL 1832+41780 te Eempolder by MyronvRuijven, on Flickr


Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
Ze zijn weer van grote kwaliteit Myron. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
M'n welgemeende complimenten, Myron :important:
Zeer fraaie opnamen. :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
Ze zijn weer geweldig  :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: Myron, wederom schitterende foto's. Het was weer genieten.

Groeten Martin
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
Het is je weer gelukt om ons een mooie reportage voor te schotelen :thumbup: :thumbup: :thumbup:, mijn complimenten.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
Het wordt misschien wat saai, maar weer hele mooie foto's Myron.  :thumbup: :thumbup:

Gr.  charlie
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
Ik val in herhaling  :P
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
Opnieuw prachtige foto's,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: ga zo door!!!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
Myron
Dank voor het plaatsen van weer een prachtige reeks. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
Prachtige foto's weer!!!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Bedieningen Dordrecht, HSL 1832 en meer 15/03/15
schitterend weer
hoe krijg je het voor elkaar overal op tijd te zijn...


gr Ed
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03/15
Dank allemaal voor jullie complimenten, weer leuk om te lezen :thumbup:.

Het mooie weer en een dag vrij resulteerde vorige week in wat foto's maken:

DBS 6438+PON-trein te Leusden by MyronvRuijven, on Flickr

Nijkerk:





Bij Terschuur, opvallend genoeg twee panto's op:




VR 203-1+1847+1853+1851+1845+1855 te Hollandsche Rading by MyronvRuijven, on Flickr

Dubbele DDAR in Den Dolder:



Vandaag in Amersfoort:

VR 203-5+NSR 1772+1781+1775 te Amersfoort by MyronvRuijven, on Flickr


Vandaag hebben 3 1700'en een korte rit gemaakt. De locomotieven zijn van de loods naar het emplacement gegaan, en zijn daar onder draad geparkeerd. De locs hebben hier een tijdje onder spanning gestaan bij wijze van conditie. Vervolgens zijn de 1700'en weer terug in de loods geplaatst. Het rangeren hiervan is op de foto's te zien. Op de foto's zijn ook Buffel treinstellen te zien. Deze staan te koop en er zijn al kopers voor geweest. Dit is alleen tot op heden op niets uitgelopen.


VR 203-5+2x Bvk+koppelwagen te Amersfoort by MyronvRuijven, on Flickr

Verder kwam een dieplader beschadigde onderdelen brengen (waaronder minimaal 1 koppeling). Gezien de aanwezigheid van politie en Prorail zou het logisch zijn dat het onderzoek is naar één van de ongevallen van de afgelopen tijd:


Veel 6400'en op de achtergrond zijn leeggepompt voor transport:



DBS 6454+PON-trein te Leusden by MyronvRuijven, on Flickr

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
Myron
Dank wederom voor het delen van weer een mooie reeks plaatjes.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
TOPPIE, meer kan ik er niet van zeggen :thumbup:

GZD met het plaatsen van mooie actiefoto's :wink:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
gaat de groote broer van de marklin 1855 naar de sloop 8o
mooie foto's.
je zij dat de buffels te koop zijn. bedoel je daarmee gewoon letterlijk te koop (dus dat ik, jij en weet ik veel wie nog meer) zo'n treinstel kan kopen? of is het te koop voor stichtingen, musea die zo'n treinstel willen. bijvoorbeeld het spoorwegmuseum?
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
Myron,

jij weet ook altijd op de juiste plaats te zijn en precies weet waar het gebeurd

geweldig om jouw foto's elke keer weer te zien

leuk hoor

GZD

Gr Ed
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
Heb weer genoten van je foto's Myron. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
Prachtige foto's weer!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
Hoi Myron,

't Was weer genieten van je foto's. Die Locon is eigenlijk best een opvallende zo in het oranje.

groeten Martin
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
Mooie foto's Myron, ga zo door!!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
Hallo Myron,
Wat blijven u foto's toch zo mooi.
Ben wel een beetje jaloers soms. :P
Dat je zo dicht bij die treinen kunt komen vind ik echt geweldig ik zou het zelf ook ooit een keer willen doen.
Maar dit blijft erg mooi. :thumbup:

Groeten,

Remco
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
Citaat van: marklintim op dinsdag 24 maart 2015, 21:48:21je zij dat de buffels te koop zijn. bedoel je daarmee gewoon letterlijk te koop (dus dat ik, jij en weet ik veel wie nog meer) zo'n treinstel kan kopen? of is het te koop voor stichtingen, musea die zo'n treinstel willen. bijvoorbeeld het spoorwegmuseum?
Ze staan commercieel te koop, ga er maar vanuit dat zo'n stel nog wel een paar ton moet opbrengen.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
 :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
Citaat van: marklintim op dinsdag 24 maart 2015, 21:48:21
gaat de groote broer van de marklin 1855 naar de sloop 8o
mooie foto's.
je zij dat de buffels te koop zijn. bedoel je daarmee gewoon letterlijk te koop (dus dat ik, jij en weet ik veel wie nog meer) zo'n treinstel kan kopen? of is het te koop voor stichtingen, musea die zo'n treinstel willen. bijvoorbeeld het spoorwegmuseum?
Reken maar te koop, voor wie er een flink bedrag voor achter wilt laten...  ;)
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Transport 1800'en, rangeren Volkerrail en meer 24/03
 Oke bedankt. Niet dat ik er een wil maar vroeg het mij gewoon af ;)
Re: Grootspoorfoto's van Myron. EETC aanwinsten, laatste TXL kolentrein en meer
Jorg, Gerard, Tim, Ed, Michel, Sandra, Martin, Remco en Sem, dank voor jullie leuke reacties en complimenten :thumbup:.

Weer wat foto's. Een trein van 3 locomotieven, allen in een andere kleurstelling. De 1251 sleept de twee nieuwe aanwinsten van EETC naar de Watergraafsmeer.

EETC 1251+1619+1618 te Eempolder by MyronvRuijven, on Flickr


NSR 1755+IC-Berlijn te Bathmen by MyronvRuijven, on Flickr

In 2016 wordt de spoorlijn Almelo-Zwolle geëlektrificeerd, en dus zal dit beeld ook niet zo heel lang meer duren:

NSR 3432+3428 te Mariënheem by MyronvRuijven, on Flickr

Ook dit beeld is zelfs verleden tijd inmiddels. Ik fotografeerde hier de laatste TXL kolentrein die bij de Rietlanden Terminal werd geladen in de Houtrakpolder:




RF 102+Falns'en te Houtrakpolder by MyronvRuijven, on Flickr

Machinist Silvester geeft een andere machinist instructie in de 6461, hier te Culemborg:


Eergisteren werd er in Amersfoort gerangeerd zodat de 766 weer 4-delig kon worden.











Filmpje van de 766 met de 2205: KLIK.

Als laatste een foto van deze trein, gisteren gemaakt:

LTE 186 237+gasketeltrein te Soestduinen by MyronvRuijven, on Flickr

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. EETC aanwinsten, laatste TXL kolentrein en meer!
Alweer bedankt voor het plaatsen van alweer een mooie foto-serie :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. EETC aanwinsten, laatste TXL kolentrein en meer!
Mooie platen Myron  :thumbup: :thumbup: :thumbup: