Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Märklin Magazin/Insider

Gestart door nobody zondag 28 december 2014, 10:16:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin Magazin/Insider
De bezuinigingsdrift slaat wel erg ver door bij Märklin...
Gisteren de nieuwe Insider lidmaatschapskaart ontvangen.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Je naam staat ook wat hoger. ;)
Ga op zoek naar nog meer verschillen. :D

Maar even serieus jij krijgt er steeds nog 1 opgestuurd.

Mijn seizoenskaart van de voetbalclub die ik lief heb wordt al een paar jaar niet meer opgestuurd zodra je betaald heb wordt hij automatisch verlengd scheelt kosten en spaart het milieu zeggen ze.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
je hebt tenminste van 2014 je kaart , ik niet ( wel betaald )
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Dan krijg jij tenminste nog de bladen! Ik had betaald, heb nog 1 magazine gehad, vervolgens niets meer. Ook niet na meerdere malen contact te hebben gehad waarin alles opgelost zou worden! Uit eindelijk aan het einde van het jaar ben ik eruit gewipt. Geen lid meer. Geen insider wagon en ook niet de tien jaar lid bestelbon gehad. Bedankt Marklin!
Re: Märklin Magazin/Insider
Citaat van: nobody op zondag 28 december 2014, 10:16:30
De bezuinigingsdrift slaat wel erg ver door bij Märklin...
Gisteren de nieuwe Insider lidmaatschapskaart ontvangen.
Zelfs het jaartal "2015" kon er niet vanaf... Zowel de oude als de nieuwe kaart , worden gesierd met "2014"... 8o

Edit nobody: taalfout verbeterd.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Heb hem ook gisteren gekregen.

Dit is wel erg kruidenieren.

Jammer ik vind en vond de kaarten leuk. En heb ze allemaal nog.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Ik zat laatst te twijfelen of ik lid zou worden, maar ik haak nu maar af, hieraan zou ik me teveel ergeren. Ik koop de insider modellen wel wat later in Houten :).
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Als ik het zo zie, dan lijkt het me eerder een drukfout.
Zeker als het jaartal niet is aangepast.

Groeten,
Ton.

PS. Wim, denk nog even aan het kofschip ;)
Re: Märklin Magazin/Insider
Ik ben in mei jongstleden lid geworden.
Duurde een eeuwigheid tot ik eindelijk iets ontving.
Maar toen ik vorige week naar de Marklin winkel in Antwerpen ging om mijn jaarwagen op te halen werd mij verteld dat ik deze niet kreeg omdat ik geen bestelbon ingeleverd had.
Maar ik heb nooit een bestelbon ontvangen, laat staan dat ik wist dat ik die had moeten ontvangen en inleveren.
Dan kan je bij het online aanmelden voor lidmaatschap aangeven dat je de Marklin insider magazine in het Duits of Nederlands wil ontvangen maar wat blijkt nu, de Nederlandse uitgave is zowat de helft dunner dan de Duitse.
Maar je mag wel evenveel betalen. :( :( :(
Mijn lidmaatschap eindigt in mei 2015 en wordt dus ook niet meer verlengd door mij.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Citaat van: addieleman op zondag 28 december 2014, 12:09:30
Ik zat laatst te twijfelen of ik lid zou worden, maar ik haak nu maar af, hieraan zou ik me teveel ergeren. Ik koop de insider modellen wel wat later in Houten :).
Ben zelf allang geen Insider meer hoor, en dat had niks te maken met de levering van de magazines of verkeerd gedrukte kaarten.
Zoals je al aangeeft kan je ze beter zonder intekening kopen op een beurs, en zelfs bij verschijnen ervan zal de prijs zonder intekening al lager zijn dan de intekenprijs al was.
Tja die E17 zag ik wel zitten, en kon ik ook los kopen, maar wat lees je nu over hetzelfde model in de huidige catalogus?
Ze hebben de voorloopassen aangepast, dus de Insider lok klopte niet eens.....nou nou dat noem ik nog eens verwennerij :thumbdown:

Natuurlijk is 1 model vrij duur om dit voor een handjevol Insiders te produceren, vandaar dat je ze een jaar later ergens in het programma ziet, al dan niet aangepast ;)
En trouwens ze lanceren tussentijds ook nog modellen waar geen hond iets vanaf weet, zoals die zweedse Nohab en E-lok.
Toen ik een foto zag belde ik met een Duitse Insider, en die keek er net zo van op als menig ander die ik ernaar vroeg.

Dus Insider?
Zou het eerder sponsor kunnen noemen :(

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin Magazin/Insider
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Wim, waarom blijf je eigenlijk nog Insider lid?
Ik ben er 4 jaar geleden mee gekapt.
Wat is de toegevoegde waarde nog als je alle insider modellen op ebay kan scoren?
Dat 2 maandelijkse blaadje, of die DVD en toegang tot de Insider pagina op de website?
Ik mis er geen van.
Re: Märklin Magazin/Insider
Ach het valt zeker niet mee, om alles goed en de mensen naar het zin te maken. ;)
Hier laat je wat, daar krijg je wat, en ja de TERM insider, is al sinds het internet niet meer iets persoonlijks,wat ik zelf ook eigenlijk wel jammer vindt, maar ja wat doe je eraan, geen mallemoer. B)
En over de eerlijkheid weten we eigenlijk al genoeg(motoren modellen en weer van persoonlijke aard het lidmaatschap daar gaat het ook vaak fout).Het zou al een leuke neuheit zijn in 2015 en de toekomst dat de dingen wat beter zou gaan voor diegene,ik zelf vindt het een mooi merk, en heb gelukkig geen problemen en de bladen zijn ff leuke dingen om er in te kijken.
En het is beter dan de AD of de Telegraaf als je dat leest wordt je ook niet vrolijk van, dan wil je accuut met een touw naar het bos toe gaan. :D
Groetjes en alvast een prettige jaarwisseling.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
"Deutsche Gründlichheit" was vroeger een begrip en vanzelfsprekend, nu staat dit gelijk met "Wishful thinking", als U mij begrijpt.
We zijn vandaag 29/12/2014 en ik wacht nog steeds op mijn Insider News 6/2014.
Heb al een mailtje naar M* gestuurd maar het antwoord laat op zich wachten. Ik denk het antwoord al te kennen: "We zullen U een nieuw exemplaar opsturen, maar dit kan nog drie weken duren". Als het zo ver is zijn we al aan een nieuwe editie toe. Mvg. Manjana !
Re: Märklin Magazin/Insider
Misschien kijken ze de mensen aan haha, en wens vol denken doe ik al jaren bij de postcodeloterij,kijk, als je dan over iets spreekt dan is dit het wel.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Kent U deze truk ook 29/12/2014 ?  :o)
Re: Märklin Magazin/Insider
Citaat van: KeyWest op maandag 29 december 2014, 11:22:59
"Deutsche Gründlichheit" was vroeger een begrip en vanzelfsprekend, nu staat dit gelijk met "Wishful thinking", als U mij begrijpt.
We zijn vandaag 29/12/2014 en ik wacht nog steeds op mijn Insider New 6/2014.
Heb al een mailtje naar M* gestuurd maar het antwoord laat op zich wachten. Ik denk het antwoord al te kennen: "We zullen U een nieuw exemplaar opsturen, maar dit kan nog drie weken duren". Als het zo ver is zijn we al aan een nieuwe editie toe. Mvg. Manjana !
Paar maanden geleden kreeg ik ook geen Insider geleverd. Mailtje verzonden op zaterdagavond en de maandag daar op een keurig mailtje terug dat ze een nieuw exemplaar zouden versturen. Anderhalve week later had ik deze binnen. Het gaat ook gewoon goed.
Re: Märklin Magazin/Insider
Wat heerlijk dat we met ze allen mensen zijn,dat we nooit fouten maken, geen gezeik hebben,iedereen vriendelijk groeten,heerlijk gaan werken,boodschappen doen,heerlijk dat we mensen zijn.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Hoi Jean,

Al eens gedacht dat het aan je postbezorger kan ligggen ipv Märklin dat je vaak de zending niet ontvangt.
De eerste paar jaar in mijn nieuwe huis kreeg ik ook steevast zo'n beetje de helft van de post van de buren.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Goedenavond,

Ik ben zelf al een paar jaar aan het dubben of ik nu wel of niet lid zou moeten blijven. Iedere keer toch maar weer gedaan en iedere keer vraag je jezelf achteraf af of het nu echt wel een wijze beslissing was.
De rekening voor 2015 heb ik ook alweer ontvangen, maar nu kreeg ik ook nog een mailtje binnen, Nee, niet van Marklin, maar van het drierailforum.
De keuze was vlot gemaakt. Ik heb nu drie drierailforumwagentjes besteld, en dit kan van het lidmaatschapsgeld.
Ik heb in ieder geval een goed gevoel van deze beslissing. (en stiekum hoop ik eigenlijk dat het 3-rail forum in de toekomst nog wat meer leuke wagentjes gaat uitbrengen)

Misschien trek ik wat andere mensen nu ook over de streep

Tot een volgende gelegenheid


m.vr.gr.

Vic
Re: Märklin Magazin/Insider
Kent U deze truk ook 29/12/2014 ?  :o)

Deze truk is uitgeleverd (elT Breslau 1004 (späterer ET 87) 37287 bekommen), ik las het net op stummi bij Ho neuheiten 2014 pagina 31.

Bij deze KeyWest.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
ik heb het al jaren opgezegd.Alles is te vinden op internet en voor die paar magazines en een wagonnetje 75 euro betalen is wat veel.De wagonnetjes en insidermodellen koop ik nu op internet voor dikwijls minder dan dat je als clublid betaald.Heeft trouwens ook bijna een jaar en vele mails geduurd vooralleer ze het teveel afgehouden bedrag hadden terugbetaald.
Re: Märklin Magazin/Insider
Citaat van: nobody op zondag 28 december 2014, 10:16:30
De bezuinigingsdrift slaat wel erg ver door bij Märklin...
Gisteren de nieuwe Insider lidmaatschapskaart ontvangen.
Ik kreeg deze week het kaartje voor 2015 met als afbeelding de Insider lok van 2015. Ik denk dat ze bij jou een drukfout gemaakt hebben.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Ze weten bij Märklin dat Wim geen locs meer koopt van hen B)

Groeten,
Ton.
Re: Märklin Magazin/Insider
En terecht dan O:-D
Re: Märklin Magazin/Insider
Jaarwagen & catalogus opgehaald. En een zak Woodland Poly Fibre gekocht.
Re: Märklin Magazin/Insider
steventrain
gast

Re: Märklin Magazin/Insider
1/2015 Club now online.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Na opzegging van mij aan Marklin, vandaag officieel bericht gehad, dat ik per 1-7-2015 geen lid meer ben.  :)

Gr.  Charlie
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
En ik kreeg bericht dat mijn lidmaatschap tijdelijk gestopt is. Ik had vergeten door te geven dat ik een nieuwe betaalpas had gekregen. Nieuwe nummer doorgegeven maar nog geen bericht gehad ter bevestiging. Mocht e.e.a. nog fout gaan dan ben ik geen lid meer. Dan hpoef ik die beslissing niet meer zelf te nemen :). Gaat het alsnog goed dan blijven we nog een tijdje lid.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Citaat van: nobody op zondag 28 december 2014, 10:16:30
De bezuinigingsdrift slaat wel erg ver door bij Märklin...
Gisteren de nieuwe Insider lidmaatschapskaart ontvangen.

En toch komt er ook in 2015 weer gewoon een Club-kaart (bron: Märklin Neuheiten-brochure 2015):

Re: Märklin Magazin/Insider
Ik zie geen opdruk "Märklin Insider club" op deze kaart.
Ook de zwarte balk met lidnummer en einddatum ontbreekt.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Wim heeft gewoon een zeer exclusieve kaart gekregen, een collectors item, een eigen "insider-Insider-Card" die veel geld gaat opbrengen (want niet op eBay te koop).  :D
Re: Märklin Magazin/Insider
Goede middag,

Jaren geleden al gestopt met het lidmaatschap, omdat ik het veel te duur vond en er te weinig voor terug kreeg.
Het uitgespaarde geld, kan ik nu aanwenden  aan nieuw rolmateriaal, of literatuur op spoorweg gebied.

Groet,

Ron
Re: Märklin Magazin/Insider
Citaat van: nobody op donderdag 22 januari 2015, 08:27:00
Ik zie geen opdruk "Märklin Insider club" op deze kaart.
Ook de zwarte balk met lidnummer en einddatum ontbreekt.

Lidnummer en einddatum staan achterop. Ik heb ook een nieuwe gekregen. Maar dat is dan ook alles wat ik tot nu heb gehad. :)
Re: Märklin Magazin/Insider
AC rocks DC
gast

Re: Märklin Magazin/Insider
het is inderdaad belachelijk veel geld voor wat foldertjes en een wagon die je in houten voor 15eur kunt komen
maar ja
ieder zijn ding he
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Gelukkig staat er niemand met een pistool achter je die je het verplicht.  >:-D
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Citaat van: KeyWest op maandag 29 december 2014, 11:22:59
We zijn vandaag 29/12/2014 en ik wacht nog steeds op mijn Insider News 6/2014.
Heb al een mailtje naar M* gestuurd maar het antwoord laat op zich wachten. Ik denk het antwoord al te kennen: "We zullen U een nieuw exemplaar opsturen, maar dit kan nog drie weken duren". Als het zo ver is zijn we al aan een nieuwe editie toe. Mvg. Manjana !

Had ook mijn zending niet gehad. Eind december gemaild, kreeg na een tweede berichtje als reactie: 2 januari opnieuw aangemaakt en op 12 januari verzonden. Ik ontving 'm vandaag (24 januari). Deze keer niet verzonden vanuit Zwitserland (zoals de voorgaande edities van 2014), maar vanuit Duitsland, ontvangen niet via Sandd maar PostNL (zou dat iets met de koers van de Zwitserse Frank te maken hebben, of zouden ze zoveel klachten gehad hebben uit NL dat ze een andere verzender hebben ingeschakeld?)
Op het Insider gedeelte van de Site van M* is inderdaad de volgende Insider-nieuws al te lezen...
Groet, Paul
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Vandaag is de eerste zending van 2015 weer geland in beetje krom

Hierin onder andere de bestbon  voor de jaarwagen, alsmede het boek met de nieuwe modellen (242 blz)

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Ik ben bang dat ik er geen krijg. Weken geleden kreeg ik bericht dat mijn mastercardnummer was verlopen, ik heb ze meteen het nieuwe nummer doorgegeven en gevraagd om bevestiging van de e mail tot tweemaal toe zelfs. Nog steeds geen reactie, vind ik heel slordig van Marklin. Ik denk dat het lidmaatschap beeindigd is, jammer maar ik kom er wel overheen.
Re: Märklin Magazin/Insider
Gaan we weer cees.
Het dorp heeft weer twee postbodes,maar goed zoals gewoonlijk afwachten maar weer.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Ik luk er maar niet in om lid te worden;de site wil het BIC gegeven van mijn bank in België niet aanvaarden. Heb dat al meermaals gemeld echter zonder reactie   :thumbdown: :?
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Gisteren ook mijn eerste zending van dit jaar ontvangen.

Mijn clubkaart is wel juist bedrukten het lidmaatschapsnr. staat zowel op de voor als achterkant.

Maar.....op de bestelbon van de jaarwagen staat 48165 Jaarwagen H0 2014!!!!

Gr. Jos
Re: Märklin Magazin/Insider
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Hallo,

ook op de mijne staat 2014 op zich niet zo erg want ik kan het tankwagonnetje van afgelopen jaar best waarderen, het wagonnetje van 2015 pas niet direct in het beeld wat ik van mijn treinbaan heb,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Märklin Magazin/Insider
Citaat van: jos-nl op zaterdag 07 februari 2015, 10:10:50
Maar.....op de bestelbon van de jaarwagen staat 48165 Jaarwagen H0 2014!!!!
Jos,

Maakt toch niet uit. Zolang het artikelnummer maar klopt. En dat klopt.
Re: Märklin Magazin/Insider
Gisteren bonnetje ingeleverd bij mijn handelaar. Hij heeft de 4 van 2014 zelf in 5 veranderd.

Mijn lidmaatschappasje in wel die juiste uit 2015, met BR 18.5 op de voorkant.
Re: Märklin Magazin/Insider
Zeker de bon bij Interhobby ingeleverd in Nijmegen?

Groeten,

Marcel
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
En ik heb niets meer gehoord of iets ontvangen van Marklin. Balen.
Re: Märklin Magazin/Insider
Citaat van: ketelbinkie op donderdag 12 februari 2015, 10:29:30
Gisteren bonnetje ingeleverd bij mijn handelaar. Hij heeft de 4 van 2014 zelf in 5 veranderd.
Heb ik afgelopen dinsdag gedaan. Gelijk even de Jaarwagen 2014 opgehaald. Nu heb ik alles binnen van 2014 wat ik in bestelling had staan. En het sparen voor de Insider 2015 is weer begonnen.
Re: Märklin Magazin/Insider
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin Magazin/Insider
Moet eens op zoek gaan naar een winkel waar ik de bon kan inleveren.
In Breda stoppen ze ermee, dus dat is geen optie meer.
Wordt al een flink eindje rijden voortaan.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin Magazin/Insider
Vandaag de DIKKE Duitser ontvangen,en jawel hoor alles klopt bravo märklin :thumbup:.

Gr uit bijna recht.
Re: Märklin Magazin/Insider
Ook hier in Halle aangekomen de dikke Duitser (via Zwitserland)
Lectuur voor het weekeinde  :D
Bon heeft juiste vermelding insider Jahreswagen 2015 (HO)

Grts

Johan