Ook ik heb Rivarossi mat 46 in huis... een groene en een zilverbuik... wat zijn ze mooi en wat rijden ze bedonderd. Ik kan niet anders zeggen. Uiteraard met sleper voor Märklin.
De groene rijdt redelijk, maar dan heb je het wel gehad.
De zilverbuik is een doorlopend drama. Ik heb hem een jaar of 2 geleden al gekocht en daarna weggezet. Nu ben ik eraan begonnen. Mensen erin. Interieur geschilderd. Binnenverlichting erin, netjes aangesloten op de decoder zodat het licht via F2 in en uitgeschakeld kan worden. Lastig overigens dat printplaatje boven de coupés. Die moet je ook nog weghalen.
Maar 't ziet er leuk uit... Rijden dan maar.... Nou nee. Om te beginnen bleek er een tandwiel gebroken. Vervangen door een nieuwe.
Bij een beetje lichte klim kan de motor het niet aan en moet je duwen. Als je het stel los koppelt en alleen het motordeel laat rijden, gaat het redelijk. Maar met de motorloze bak eraan, wil-ie niet omhoog en ook niet door de meegebogen wissels van de C rail. Hij blijft grommend staan. 't Motortje wordt dan flink heet.
Alles eraan gedaan. Spanning op de slepers verlaagd, helpt iets. Overal ( =op de draaipunten van de twee bakken) duur vet opgebracht. De pin, waarmee de motorbak op de het draaistel zit eraf gehaald. Het helpt allemaal niets. Ik ga binnenkort de motor maar eens wisselen met het groene stel, maar ik heb er weinig hoop op. Een sterkere motor zou een oplossing kunnen zijn, maar waar vind je advies over welk type motor dan en hoe bouw je dat in, zoveel ruimte is er ook weer niet ! Iemand nog een advies op deze matige ervaring ?
Mijn handelaar reageert laconiek met... ik heb geen klachten ontvangen van anderen !
Voorlopig is mijn conclusie: ik koop absoluut niks meer van Rivarossi !! 't Heeft teveel Fyra neigingen.