't Is eigenlijk schandalig welke schakelaartjes Märklin daar gebruikt.
Het zijn afgeslankte versies van de Ultra Miniature DH schakelaartjes van Cherry, 1 contact ipv een omschakelcontact, kost weer wat minder:
http://cherryswitches.com/product/snap-action-microswitch-ultraminiature-dh/Reken maar dat de maximale stroom zeker de spec van 500mA op DC niet zal overtreffen, want dat is al heel veel voor dergelijke schakelaar op DC.
Daar komt nog bij dat die maximale 500mA wel zal gelden voor het afschakelen voor resistieve belastingen, voor inductieve zoals wissel spoelen zal dat nog wel een pak minder zijn.
En een wissel spoel trekt op 15V DC al 1,1A terwijl er soms nog wel heel wat meer dan 15V gebruikt wordt.
Die schakelaars moeten op DC dus gewoon kapot gaan.
Vergeet het dus maar dat die schakelaars daar zitten op de spoelen te beschermen, ze zitten er enkel en alleen voor de brandveiligheid tout court, liever een aandrijving kapot dan een huis in de fik. De bedrijfszekerheid van de aandrijving verhoogt er immers niet door, integendeel, ze gaan nu nog rapper kapot.
Op AC is het een heel ander verhaal, daar mogen misschien wel 10x (of nog meer) grotere stromen afgeschakeld worden, dan gaan ze nooit kapot.
Schakelen op AC met een tussen relais (2 per wissel want er zijn 2 spoelen) kan een oplossing zijn voor mensen die niet meer in de mogelijkheid zijn hun wissels uit te bouwen en er toch nog lang willen van genieten.
De relais mogen flut relais zijn want ze moeten maar maximum 1,5A AC schakelen, net als de eindschakelaars in het wissel, dus dat kost bijna niks.
Wel een hoop werk.