Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014

Gestart door Has-bls maandag 13 januari 2014, 20:29:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Een medeforummer benaderde mij met een gebruikersvraag die ik helaas niet kan beantwoorden.

Ging op zoek naar de website van MVB Scientific op Ameland om de FAQ te raadplegen. Echter zonder enig resultaat. Is MVB er mee gestopt met de levering van WinRail en de ondersteuning ervan??

Googlen heeft in zoverre iets opgeleverd dat de hogere WinRail versies (WinRail 11 en WinRail X2)  via http://www.winrail.de/ of http://www.winrail.com/ te downloaden zijn (engelse en duitse taal). Onbekend is of deze in Nederlandse taal is te installeren.

Ik ga morgen aan MVB de vraag stellen of de geregistreerde gebruikers van WinRail deze versies kunnen downloaden met het verstrekte licentienummer EN of er ook nog Nederlandse ondersteuning te verkrijgen is.

Mocht iemand op dit forum het fijne er van weten; dan lezen we dit graag met grote belangstelling!

Wordt vervolgd!!!

Groeten,
Henk
Re: Geen ondersteuning meer van WINRAIL 10 door MVB Scientific. Update 10-02-2014
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Geen ondersteuning meer van WINRAIL 10 door MVB Scientific. Update 10-02-2014
Zojuist MVB aan de telefoon kunnen krijgen.

Het is inderdaad juist dat MVB met de ontwikkeling van de NL-versie van WINRAIL is gestopt. En daarmee ook de ondersteuning van de WinRail-software en de FAQ pagina.

Er wordt door hen verwezen naar http://www.winrail.com/ of http://www.winrail.de/  Inmiddels is ook WINRAIL-12 te downloaden van deze websites. Ondersteuning en FAQ zijn dus alleen in het engels resp. duits te verkrijgen.

Huidige licentiegebruikers kunnen gebruik maken van hun huidige licentie-rechten, mits aangetoond door de key je ooit hebt ontvangen bij de aankoop van WinRail. Hoe dat verder in zijn werk gaat moet ik ook nog onderzoeken.

De gebruikers die noch de engelse noch duitse taal machtig zijn hebben dus louter pech.

Wordt zo nodig vervolgd.

Re: Geen ondersteuning meer van WINRAIL 10 door MVB Scientific. Update 10-02-2014
Weet je inmiddels hoe het in zijn werk gaat? Ik heb nog een originele Nederlandse Winrail 9 en Engels of Duits is voor mij geen bezwaar. Ik zie alleen versie 12 en iets als X2. Heb jij daar zicht op?

mvrgr

Tom Prins
Re: Geen ondersteuning meer van WINRAIL 10 door MVB Scientific. Update 10-02-2014
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Geen ondersteuning meer van WINRAIL 10 door MVB Scientific. Update 10-02-2014
Tom,

Ik heb zojuist de volgende mail gezonden naar Winrail.de:

Guten Tag,

Verschiedene WINRAIL Benutzer in Holland haben noch eine Version WinRail 9 oder 10.

Benutzerlicenz wird damals von MVB Scientific, Ness / Ameland bekommen. Jedoch hat MVB aufgehört mit Winrail und leider die (holländische) Benutzer darüber nicht informiert.  Es gibt also kein hollandischer Version mehr.


Jedoch verschiedene Benutzer möchte gerne weiter fahren mit WinRail. Auch Ich bin Benutzer WinRail und zwar WinRail 10.

Welche Version kann mann jetzt bekommen wenn man noch 9 oder 10 hat? Kan mann die Benutzerlicenz von MVB weiter benutzen und wie kann man dies beziehen bei euch??

In holländischer Foren http://forum.3rail.nl/index.php?topic=48290.0;topicseen wird hierüber diskutiert und mann hat gerne bescheid.

Ihre Nachrichten wird freuen!

Beste Grüsse,

Henk Schuppers


Het is nu even afwachten op antwoord: zodra ik deze heb ontvangen publiceer ik het hier.
Re: Geen ondersteuning meer van WINRAIL 10 door MVB Scientific. Update 10-02-2014
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Geen ondersteuning meer van WINRAIL 10 door MVB Scientific. Update 10-02-2014
Hallo allemaal,

Heb vandaag vlot reactie gehad van Gunnert Blumert, de man achter WinRail software is Dld.

Alle vragen zijn nog niet volledig beantwoord en heb hem aanvullend nieuwe mail gestuurd. 

Ik hoop zo snel mogelijk en afdoende antwoord te krijgen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Re: Geen ondersteuning meer van WINRAIL 10 door MVB Scientific. Update 10-02-2014
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Geen ondersteuning meer van WINRAIL 10 door MVB Scientific. Update 10-02-2014
1ste reactie van dhr Gunnar Blumert:

From: gunnar@blumert.de
To: haschuppers 
Subject: Re: Winrail 10 Benutzer
Date: Mon, 27 Oct 2014 08:59:43 +0100

Hallo Herr Schuppers,

vielen Dank für Ihre Mail!


Leider beherrsche ich die niederländische Sprache nicht, daher kann ich mich in genanntem Forum nicht selbst äußern.

Eine Programmversion in niederländischer Sprache gibt es leider nicht mehr; WinRail ist auf deutsch, englisch und spanisch erhältlich.

Die englische Version wird exklusiv von Span Software vertrieben, siehe www.winrail.com.

Die spanische Version wird exklusiv von Trenes Agilo vertrieben, siehe http://www.trenes-aguilo.com/

Die deutsche Version finden Sie auf www.winrail.de. Dort finden Sie auch alle Informationen zum Update auf die aktuelle Version X3.

Ein Update Ihrer niederländischen Versionen ist problemlos möglich.

Viele Grüße

Gunnar Blumert

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn aanvullende vragen:



From: henk schuppers

Sent: Monday, October 27, 2014 6:11 PM

To: Gunnar Blumert

Subject: RE: Winrail 10 Benutzer

Hallo Herr Blumert,

Erstens habe Ich ein Bitte für Sie: entfernen Sie bitte den Niederländische  Wappe. Dahinten steckt http://www.winrail.nl/
und ist gekuppelt an homepage von MVB Scientific. Wie gesagt: die Leute machen ganz nichts mehr mit WinRail.

Zweitens: WinRail 9 Benutzer sollten ein ganz neuen full-version WinRail X3 herunterladen??

Drittens: Update Niederländischer Version auf X3 erfolgt (wahlweise) in deutscher, englischer Sprache (zB.)?

Viertens: Der bisherige Software-Key (ich habe noch den Key von MVB) ist auch gültig zu neuen downloads/upgrades?

Sie haben (hoffentlich) keine beschwerden wenn ich ihre Antwort im Foren veröffentliche?

Ihre Nachrichten wird wieder freuen!

Beste Grüsse,

Henk Schuppers

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En de zeer snelle reactie weer van dhr. Blumert:

From: gunnar@blumert.de
To: haschuppers
Subject: Re: Winrail 10 Benutzer
Date: Mon, 27 Oct 2014 18:45:05 +0100


Hallo Herr Schuppers,



selbstverständlich dürfen Sie meine Antworten im Forum veröffentlichen. Wir können auch gerne auf Englisch kommunizieren!


1. Wo haben Sie noch ein niederländisches Wappen gefunden? Ah ja, ich habe es gerade gefunden, auf der ?Bestellen?-Seite. Werde ich umgehend entfernen, vielen Dank für den Hinweis!

2. Ja, das ist wohl etwas unglücklich. WinRail X3 ist vor einer Woche erschienen, seitdem gibt es für WinRail 9 eigentlich keine Updates mehr.

Für Anwender der niederländischen Version 9 verlängere ich diese Frist bis zum 9. November 2014.

Wer das Update per Kreditkarte bestellt, muss dann allerdings warten, bis ich die Bestellung manuell bearbeitet habe, da der automatisch versandte Link zu einem Update führt, das mit WinRail 9 nicht funktioniert.

Bitte senden Sie mit der Bestellung eine Mail, in der Sie Ihre Lizenznummer angeben, die Sie von MVB erhalten haben.

3. Die englische Version ist immer etwas teurer, egal ob Vollversion oder Update, da Übersetzung und Vertrieb bezahlt werden müssen.

Die englische Version X3 wird erst in einigen Tagen veröffentlicht werden. Updates auch von der niederländischen Version 9 auf die Englische X2 sind problemlos möglich.


4. sollte sich mit meinen Antworten zu 2. und 3. erledigt haben.

Für weitere Fragen stehe ich jederzeit gerne zur Verfügung.

Viele Grüße
Gunnar Blumert
Re: Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Om dus een lang verhaal kort te maken:

Nederlandse WinRail gebruikers van versie 9 en hoger kunnen upgraden naar WinRail X3. Is ook splinternieuw.

De besteltermijn om te upgraden van WinRail 9 naar X3 heeft dhr Blumert verlengd tot 9 november 2014.

Een mooi stukje service!

Volg de aanwijzingen op de website en zoals hierboven in de mail is vermeld. Ik ga er vanuit dat het allemaal goed moet gaan.

Upgraden (of volledige) duitse versie is dus het voordeligst.

Er is een FAQ-pagina aanwezig op de homepage van www.winrail.de En anders: email sturen vanaf de website. Dhr Blumert kan met zowel engels als duits uit de voeten.

Nederlandse ondersteuning is er helaas niet meer.

Ik hoop jullie afdoende van info te hebben voorzien.

We kunnen dit topic desnoods verder gebruiken als er gebruikers onder ons vragen hebben: wie weet kunnen we elkaar ook zo nog op weg helpen. 

Ik heb overigens nog niet de X3 versie.

Groeten,
Henk
Re: Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Hoi Henk,

Blij dat ik een Winrail gebruiker gevonden hebt, ik heb een vraag aan jou die je hopelijk kan beantwoorden. Ik werk met Winrail 9 en heb ooit in de elementbibliotheek C-rails bij de optie bibliotheek samenstellen een selectie van railelementen gemaakt die ik op dat moment tot mijn beschikking had. Ik krijg nu alleen met geen mogelijkheid meer de complete C-rail bibliotheek ingeladen, zelf het verwijderen van het programma en opnieuw installeren heeft geen effect. In 1e instantie zie ik dan wel alle elementen staan, echter na 1x afsluiten en opnieuw opstarten staat weer het beperkte lijstje in de balk bovenaan en in de bibliotheek.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

thnx,

Dave
Re: Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Hallo Dave,

Dit is geen onbekend probleem bij WinRail 9.0 Mogelijk heeft iets met admin-rechten te maken. Voor een tijdje terug stond dit ook in de FAQ van MVB Scientific, maar dat is allemaal van hun site weggehaald.

Vragen die mogelijk van belang kunnen zijn:
- Welke Windows versie gebruik je??
- Zijn de drivers (van onder andere grafische kaart) bijgewerkt en up to date??
- Heb je na deïnstallatie van WinRail alles van je PC verwijderd van WinRail zodat er geen resten zijn achtergebleven? Zo nee, probeer met bij voorbeeld CCleaner de resten te verwijderen die o.a. in de registers zitten verscholen. Laat CCleaner je registers ook op fouten controleren en herstellen;
- Installeer daarna opnieuw WinRail.

Heb je nog dezelfde euvels, dan lees ik het graag. Kun jij je redden met de duitse taal? Zo nee, laat ook dat dan even weten.


Re: Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Hoi Henk,

Ik had zelf ook al het vermoeden dat na de herinstallatie Winrail de oude bestanden weer gaat opzoeken. Heb nu opnieuw geïnstalleerd in een andere map(Winrail 9.0 2014) en het lijkt goed te gaan,

thnx voor je hulp,

gr. Dave
Re: Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Graag gedaan Dave,

Nu hopen dat ie verder zonder problemen goed gaat. Succes!!!
Re: Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Ondersteuning van WINRAIL 9 en hoger: Update 27-10-2014
Forumleden,

Ik heb Winrail 10.0 in het Nederlands werkend gekregen onder Win7 64-bit: [http://forum.3rail.nl/index.php?topic=26393.msg948923#msg948923]winrail 10 win7 64bit]

Ik hoop dat de link het is voor het eerst dat ik een link invoer.

groeten,

Henk