Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Br 45-026 DRG.

Gestart door 3rail woensdag 15 oktober 2014, 09:29:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Br 45-026 DRG.
3rail
gast

Br 45-026 DRG.
Hallo allemaal.

Re: Br 45-026 DRG.
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Br 45-026 DRG.
Vraag me af of deze remmen in het groot-bedrijf enig nut hebben gehad.
De asdruk is niet hoog, bij een remactie staan de wielen dus gouw slepend stil, met vierkante wielen tot eind resultaat.
Cees
Re: Br 45-026 DRG.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Br 45-026 DRG.
Hoi Edward,

ALs ik diverse foto's van de Br 45 opzoek, dan zie ze bijna allemaal zonder remwerk op de voorloop- en naloopas.

http://www.haertle.de

http://www.condorspoorwegen.nl

http://www.bahnbilder.de

http://www.stevenvolp.nl

Maar weer wel bij de uitleveringstoestand:


http://www.lctm.info

Het lijkt er dus op dat het remwerk in een vroeg stadium van de levensloop van de Br 45 al verwijderd is.
Re: Br 45-026 DRG.
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Br 45-026 DRG.
Zie ook deze documentatie http://www.reichsbahn.nl/treinen/br45.html
hier staat de 19 uit fabriek met remmen.
Voor mij blijft het vast vriezen niet direct voor de hand ligend, wel mijn eerder genoemde bedenking.
loc heeft een gew van 128 ton met een aslast van 20 ton ( normaal 22,5 ton ) op 5 assen houd je over 28 of 16 ton voor 2 loopassen is 14 / 8 ton
Dit wordt met gemak blokkerend geknepen.

In hier aangehaalde artikel komt Lilliput er niet zo best uit.

Cees