Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Decauville Spoorweg Museum - Het Einde... Museumdag 19 juli, laatste kans!!!

Gestart door wesleycockerill vrijdag 05 oktober 2012, 21:02:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Decauville Spoorweg Museum - Stiltebreker
Bedankt voor de update :thumbup:, ook al is-ie maar klein.
Re: Decauville Spoorweg Museum - Stiltebreker
Leuk updatje Wesley.
Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Tony
Re: Decauville Spoorweg Museum - Stiltebreker
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Decauville Spoorweg Museum - Stiltebreker
Hoi Wesley.
Leuk om te lezen (en te zien) dat er toch wel het nodige gebeurd! :thumbup:
Hopelijk is er in het voorjaar weer meer te melden en worden de openstellingen flink bezocht.

Veel succes en plezier met dit prachtige project.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Decauville Spoorweg Museum - Stiltebreker
Erg leuke update Wesley!

De sporen zien er weer netjes uit zo :thumbup:
Ik ben benieuwd naar jullie volgende update met daarin de werkzaamheden

Mvg Danny
Re: Decauville Spoorweg Museum - Het Einde... Museumdag 19 juli, laatste kans!
Hallo Allemaal,

Ben een hele tijd niet meer actief geweest op dit forum.. Wil jullie hierbij toch nog informeren over het volgende..

Afgelopen Maart bereikte ons het bericht dat Defensie wegens bezuinigingen het museumpark Harskamp dit jaar gaat sluiten. We voelden de bui al aankomen, er waren al signalen in de jaren hiervoor. Toch komt dit voor ons als een mokerslag. Alle aanwezige musea zullen ergens anders hun intrek moeten nemen, zo ook wij. Voor ons is dit met onze collectie aan probleem.

Gelukkig laten we het hoofd er niet bij hangen en zijn we op de achtergrond al druk bezig met het vinden van een nieuwe locatie. Tot die tijd kan het materieel gewoon op de Harskamp blijven, en er aan gewerkt worden. Vanaf september zal het museumpark gesloten zijn. Wij houden daarom nog 1 laatste rijdag op 19 juli as.

CiteerMUSEUMPARK HARSKAMP SLUIT DEFINITIEF 1 SEPTEMBER 2014

Vanwege infrastructurele bezuinigingen heeft defensie besloten het Museumpark Harskamp per 1 september as te sluiten voor publiek. De gebouwen op het terrein zullen worden herbestemd en de op het terrein aanwezige musea zullen moeten sluiten en/of verhuizen.

Voor het Decauville Spoorweg Museum betekend dit dat wij na 14 jaar verblijf op de Harskamp op zoek zijn naar een andere locatie om onze activiteiten voort te zetten. De collectie kan tot die tijd netjes onderdak en beschermd op het ISK terrein blijven staan. Er zal tot aan de verhuizing ook nog steeds aan het onderhoud en conservering van de collectie gewerkt worden.

Meer nieuws omtrend onze aanstaande verhuizing volgt. Deze website zal actief blijven en verslag blijven doen van de ontwikkelingen en de werkzaamheden in Harskamp en op de toekomstige locatie.

Vrijdag 18 juli en zaterdag 19 juli zijn de laatste officiele rijdagen in het museumpark.
LET OP: vrijdag is het park geopend vanaf 13.00u tot 16.00u, zaterdag vanaf 10.00u tot 18.00u.
Daarna is de collectie voorlopig met uitzondering en alleen op afspraak te bezichtigen.



Voor evt vragen kun je me een pb sturen,

Groeten
Re: Decauville Spoorweg Museum - Het Einde... Museumdag 19 juli, laatste kans!!!
Ha die Wesley en alle andere medewerkers Decauville Spoorweg Museum.
Wat spijtig om dit te horen te krijgen maar ja, overal worden bezuinigingen doorgevoerd en helaas ontkomen jullie hier ook niet aan! :-(
Hopelijk krijgt dit bijzondere materieel een nieuwe kans op een andere locatie maar voor alle medewerkers zal de huidige locatie niet verbeterd kunnen worden.

Dus voor alle geïnteresseerden: 18 en 19 juli laatste kans op de Harskamp!!

Graag tot ziens op 18 of 19 juli! (misschien nog gauw even een 3railforum M&G? :idea:)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Decauville Spoorweg Museum - Het Einde... Museumdag 19 juli, laatste kans!!!
Bijzonder jammer zoiets. Hopelijk vinden jullie een nieuwe plek.
Maar waar vind je ruimte, waar je ook kan rond rijden? in ieder geval veel succes met zoeken.

Gr.  Charlie
Re: Decauville Spoorweg Museum - Het Einde... Museumdag 19 juli, laatste kans!!!
Heel erg jammer dat dit gebeurt. Er is steeds minder ruimte voor dit soort culturele uitingen. Kunnen jullie niet op een beschermde lijst komen? Bijvoorbeeld industrieel erfgoed of zoiets.
Re: Decauville Spoorweg Museum - Het Einde... Museumdag 19 juli, laatste kans!!!
Erg jammer dat jullie moeten sluiten.
Ik hoop dat jullie er een nieuwe plek voor kunnen vinden zodat deze pracht locomotieven nog hun rondjes kunnen rijden.
Helaas heb ik het huidige museum niet kunnen zien en morgen kan ik helaas ook niet.
Ik hoop dat ik in de toekomst jullie nieuwe locatie mag bezoeken om al het prachtmateriaal in het echt te zien

Met vriendelijke groet

Danny
Re: Decauville Spoorweg Museum - Het Einde... Museumdag 19 juli, laatste kans!!!
Voor degene die het gemist hebben ...



groetjes
Henk

p.s. er was ook 3-rail !
Re: Decauville Spoorweg Museum - Het Einde... Museumdag 19 juli, laatste kans!!!
Jammer die sluiting. Ik hoop dat het museum spoedig een passende plek vindt om de verzameling weer asn het publiek te kunnen tonen.
Re: Decauville Spoorweg Museum - Het Einde... Museumdag 19 juli, laatste kans!!!
Leuke aanwinsten Wesley.

Leuk om te lezen hoe jullie de boel draaiende houden daar, ga vooral zo door :)