Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Foto's in Marklin CS2 zetten

Gestart door xbondman donderdag 10 juli 2014, 19:09:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Foto's in Marklin CS2 zetten
Hallo

Ik heb mijn cs2 een paar weken geleden geupdated, en nu ik probeer foto's erin te zetten, lukt dat niet.
Bij vroegere versies werkte het wel. Ik doe het met een USB-stick, en ik zet de foto's in een map genaamd 'icons'. Daar doe ik PNG formaat foto's in.
Ik heb al een paar verschillende USB-sticks geprobeerd, maar het ligt toch zeker niet aan de stick.

Ik heb Marklin laatst gemaild en die zeggen dat dit misschien in de volgende versie verholpen wordt.

Weet iemand misschien iets?

Groeten,

Xbondman
Re: Foto's in Marklin CS2 zetten
Dat gaat op dit moment niet met usb.
Wat je kan doen is de cs2 met je netwerk verbinden en dan het ip adres in je internet browser intypen.
Dan kun je de foto's simpel uploaden.
Re: Foto's in Marklin CS2 zetten
Xbondman

Op de site hieronder kan je lokbeelden vinden klaar om op je CS2 te plaatsen
http://www.stayathome.ch/Lokbilder.htm

Hieronder een uittreksel uit de seminar CS2 van dit jaar meest recente Update

Es ist möglich, neue eigene Abbildungen für die Darstellung im Fahrpult in die central station zu laden. Dazu gehen Sie wie folgt vor: 1. die Bilder auf einen USB-Speicherstick in ein Verzeichnis "icons" kopieren. Dieses Verzeichnis muss direkt im Stammverzeichnis des Sticks stehen. 2. den Stick in der USB-Buchse der central station einstecken. 3. in der central station in "setup" wechseln, dort auf die Seite central station 4. mit drücken auf Programm updaten das Update starten. Das Update wird jetzt nicht die Software updaten, sondern nur die im Verzeichnis "icons" befindlichen Abbildungen in die central station kopieren. Eventuell bestehende gleichnamige Dateien werden überschrieben. 5. die central station wechselt wieder in das Fahrpult, der Vorgang ist somit abgeschlossen. Die Abbildungen müssen folgende Voraussetzungen erfüllen: -Die Abbildungen müssen im Dateiformat PNG mit maximal 128 x 48 Pixeln vorliegen. Andere Formate werden nicht unterstützt. -Für die Verwendung auf einer Lokkarte darf die Datei nicht größer als 6 KB sein. -Verwenden Sie eindeutige Dateinamen. -Prüfen Sie, ob auf der central station schon eine Abbildung mit dem gewählten Namen vorhanden ist. Wenn ja, sollten Sie einen anderen Namen wählen.

Grts

Johan
Re: Foto's in Marklin CS2 zetten
Test

Screen print uit doc CS2

Grts

Johan
Re: Foto's in Marklin CS2 zetten
Kort geleden ook geprobeerd via USB en dat wilde absoluut niet lukken.
Via het netwerk ging dit echter prima.
Dus inderdaad even het ip adres invoeren in je browser en je krijgt een mooi scherm waarin je de plaatjes kunt uploaden.
Re: Foto's in Marklin CS2 zetten
Weliswaar een oud topic maar op welke manier kan ik afbeeldingen toevoegen van bijvoorbeeld een SIK in mijn cs2. Bovenstaande heb ik geprobeerd maar helaas zonder resultaat
Re: Foto's in Marklin CS2 zetten
Inmiddels opgelost. Probleem zat in een breuk in één van de kabeltjes. Werkt nu perfect
Re: Foto's in Marklin CS2 zetten
Gelukkig! Ik vreesde al dat we een cursus omzetten en verkleinen van bestanden moesten bedenken, omdat de CS2 wel heel kieskeurig is en gedateerd: Alleen 2Kb png-bestanden of zoiets.

Maar dat kun je gewoon al. Het was nu bijna een geval van 'of je steekt de stekker in het stopcontact'.

Groet,

Peter
Re: Foto's in Marklin CS2 zetten
Voor het aanpassen van foto's naar minder KB zoek ik nog wel een goede manier.De foto's die ik nu heb gebruikt voldeden al aan de voorwaarden
Re: Foto's in Marklin CS2 zetten
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Foto's in Marklin CS2 zetten
Zoeken naar mogelijkheden voor het aanpassen van foto's kan Google een hele grote vriend in zijn, dan vind je daar wat het beste bij je past.