Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Fredjes Zwarte woudbaan : Einde hobby ??

Gestart door Fredje vrijdag 31 mei 2013, 20:17:16

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Hoi Fred,
Geweldig dat je een nieuw exemplaar toegestuurd hebt gekregen.
En ook maar meteen weer aan de slag zo te zien.
En hoe, heel erg fraai wat je hebt gemaakt, heeft zeer zeker een goede uitstraling op de baan.
Ben benieuwd wat je nog meer voor moois produceert al dan niet middels je grassmaster.
Het tot nu toe getoonde is i.i.g. heel mooi.
Ik blijf je zeker volgen!

Met vr. gr. Henk
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Zeer fraai! Erg mooie planten, daar kun je wat mee. Beter dan dat standaard ijslandsmos wat je nog veel te veel ziet.

Groeten Maarten
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Mooi gelukt hoor en loont de moeite allemaal achteraf ondanks de tegenvallers vooraf >:-D :thumbup:
Gewoon doorgaan Fred komt allemaal goed zie je wel.
m vr gr.
Theo. :)
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
 :) Heren ,

Bedankt voor de mooie reacties ... vandaag lekker buiten zitten met kasteel .Enkele details aangebracht en de muren wat bemost om wat realistischer te doen lijken. Ik moest uiteraard oppassen dat het niet teveel wordt.  :? :?

Groeten Freddy

Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
 :) Nog wat foto's van de details .Deze zijn uiteraard veel uitvergroot wat een ander beeld geeft maar alles lijkt wel ok ... :?
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
 :) En nu de bemossing van de muren ... :D
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Zo, dat ziet er goed uit zeg! Als je van dichtbij een foto van de muren maakt, lijken die wat gelig. Maar als je een foto van het hele bouwwerk maakt, zie je daar niks van. Denk dat dat te maken heeft met de manier van fotograferen.

Ik zie dat je het gras plakt met houtlijm. Op de beurs in dortmund werd me dit afgeraden, omdat door de houtlijm de grassprietjes heel hard worden, en meteen gaan breken bij een aanraking. hij adviseerde me toch écht de lijm van Noch te gebruiken. Is dit zo, of is het een verkoopverhaaltje?

Puik werk!

Roy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Freddy

Proficiat ziet er net echt uit.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
CiteerZo, dat ziet er goed uit zeg! Als je van dichtbij een foto van de muren maakt, lijken die wat gelig. Maar als je een foto van het hele bouwwerk maakt, zie je daar niks van. Denk dat dat te maken heeft met de manier van fotograferen.

Ik zie dat je het gras plakt met houtlijm. Op de beurs in dortmund werd me dit afgeraden, omdat door de houtlijm de grassprietjes heel hard worden, en meteen gaan breken bij een aanraking. hij adviseerde me toch écht de lijm van Noch te gebruiken. Is dit zo, of is het een verkoopverhaaltje?

Beste Roy ,

Op de foto's zijn ze juist geplakt met houtlijm .Na enkele dagen zie je er niets meer van .Je moet wel opletten dat de houtlijm transparant wordt bij drogen dit staat meestal op de verpakking.Ik denk dat het een verkoopspraatje is ..

Groeten Freddy

Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Hoi Fred dat ziet er weer fantastisch uit mooi kasteel geworden trouwens en de begroeiing maakt het helemaal af, klasse. Daar mag je best wel trots op zijn.

Fred Vonk
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Mooi mooi mooi!!!
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Hoi Fred dat is echt heel erg mooi geworden, dat is een pronkstuk op je baan.


groeten Martin.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
 8o Gewoon prachtig Fredje. Als uw volledige baan er zo gaat uitzien met zo veel details amaai dan. Een dikke proficiat. We gaan nog veel spieken.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Wat een prachtig kasteel heb je gemaakt Freddy. :thumbup: :thumbup:
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Het ziet er inderdaad schitterend uit alleen (ik blijf kritisch maar wel opbouwend) mis ik toch nog enkele details zoals wat vervuiling onder de kantelen en de muurankers welke zo typerend zijn voor dergelijke bouwsels.

Het groen wat je hebt aangebracht is precies goed, niet te veel maar ook niet te weinig. (less is more)
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Niet altijd, Tom !
Groen kan zeer overdadig zijn , woekeren zelfs.
Less is more, klopt wel vaak, maar niet altijd, wie laat zijn hele baan nou dichtgroeien ?

Een uniforme sfeer creëren, het gevoel hebben, dat wat je ziet heel normaal is, eigenlijk niet eens opvalt.
Dat je eigenlijk gedwongen wordt om nog eens te kijken, om te weten wat er werkelijk is. Net als gewoon buiten.

Maar ik denk dat we het over het meeste wel eens zijn , hoor.

Grtz Tony
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Ik vind het weer vakwerk van de bovenste plank hoor Fred.
Hoop ooit ook jou niveau te evenaren
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Citaat van: Roy op zondag 08 juni 2014, 14:33:16
Ik zie dat je het gras plakt met houtlijm. Op de beurs in dortmund werd me dit afgeraden, omdat door de houtlijm de grassprietjes heel hard worden, en meteen gaan breken bij een aanraking. hij adviseerde me toch écht de lijm van Noch te gebruiken. Is dit zo, of is het een verkoopverhaaltje?

Dat is een verkooppraatje om de eigen lijm te verkopen. Ik gebruik zelf de vezels van Noch en ook van andere merken trouwens. Ik plak ze met voorstrijk, houtlijm en lijm van Anita Decor.... Alle drie de methodes zitten ze vast. De houtlijm gebruik ik voor de polletjes. De voorstrijk en lijm van Anita voor het gras in het algemeen, dat gaat echt goed. Als het maar transparant opdroogt dat is het belangrijkste, net wat Fred aangeeft.

@Fred: Ziet er leuk uit!  :thumbup:

Groet Ronald.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Discussie ging er niet over dat het met houtlijm niet vast komt te zitten, maar dat houtlijm transparant maar hard opdroogt waardoor de vezels sneller kunnen afbreken.
De lijm van Noch blijft blijkbaar buigzamer,

Ook boekbinders lijm en latex lijmen blijven flexibeler.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Citaat van: Jajekra op maandag 09 juni 2014, 22:41:51
Discussie ging er niet over dat het met houtlijm niet vast komt te zitten, maar dat houtlijm transparant maar hard opdroogt waardoor de vezels sneller kunnen afbreken.

Dat weet ik dat daar de discussie over ging. Ik geef aan dat ik dus alle drie de methodes gebruik. Ik nog steeds geen problemen zie of tegenkom. Ik leg behoorlijk wat spul op het gras. Vooral de proefstukkies hebben het te verduren gehad. Afhankelijk van de uiteindelijke toepassing gebruik ik een bepaalde lijm. Ben je weleens met voorstrijk aan de slag gegaan? Ik wel :) Het ballast is beton geworden. Die gebruik ik dus niet meer voor het ballasten. Zelfde geldt dus voor het vastzetten van de vezels met voorstrijk komen ze gewoon zeer vast te zitten. Het is een verkooppraatje om relatief dure lijm te verkopen. Je moet gewoon zelf uitproberen wat jezelf het fijnste werken vindt.

Groet Ronald.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van struiken en bloemenstruiken met Grasmaster
 :) Gisteren wat geknutseld met MDFplaat welke ik voorlopig over heb.Het werd stilaan tijd om wat opbergruimte te maken want de kamer begon vol te staan met scenery materiaal .Enkele kastjes op maat gemaakt . Nu nog wieltjes eronder en een kleurtje verf en staat netjes .

Groeten Freddy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Amaai Fredje, heel netjes. Is dit een nieuwe winkel? :D :D :D
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Zo had ik het bijna Fred  :P

Netjes !

Grtz Tony
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Fred het kasteel ziet er top uit, zag dat je de foto ook als nieuwe profielfoto op je FB hebt geplaatst. De opbergkastjes zijn ook weer  :thumbup:  :thumbup: 

Groet,

Ronald
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Mooi gemaakt Fred die opbergruimte daar kan je nog heel wat kwijt. :thumbup:

Tony
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Hoi Fred dat ziet er prima ook, heb je alles netjes en overzichtelijk opgeruimd. Meestal worden dit soort zaken vergeten terwijl je eigenlijk zo wel voldoende opruim mogelijkheden kunt creëren.

Fred
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
 :) Heren , weerom bedankt voor de reacties ... na mijn verlof zullen de kastjes voorzien worden met wieltjes en zullen dan ook proper worden geverfd .

Het is ook de bedoeling om gans de tafel te voorzien van dit soort kastjes op maat, zodat alles 1 proper geheel wordt .

En nu hop naar Spanje ... mis jammer genoeg vanavond de match Spanje - Nederland , zit dan op het vliegtuig hihihihi  :D :D :D :D

Groeten Freddy


Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Fijne vakantie Freddy en behouden thuiskomst!!

Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Hasta la Vista, bon voyage.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Proper hoor  ;)

we volgen nog altijd de laatste bewegingen. Ziet er allemaal sjiek uit.

Bart
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
 :) :)Fredje, vergeet al jullie zorgen en geniet van een fijne vakantie maar denk af en toe wel eens aan nieuwe technieken enz... voor op het forum hé. :D :D
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Fred

Prettige vakantie
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Maken van opbergruimte
 :)Hallo mensen  ,

Ben net uit verlof uit Spanje welke ik in mineur heb moeten afsluiten . Ik heb de melding gekregen dat mijn bedrijf in faling is gegaan en zit dus zonder werk .Het zal nu een tijd duren alvorens ik nog aan de baan ga werken ... zal nu andere prioriteiten hebben . :-(

Groeten Freddy

Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Amai Fred!!!

Wat een k... bericht is dat zo op de valreep van je thuiskomst. Staf schreef je nog '... vergeet al jullie zorgen .... ' Maar nu dit.

Kan alleen maar zeggen: houd goede moed! Ik hoop van harte dat je straks betere vooruitzichten zult ontvangen.

Enneh: de afspraak blijft hoop ik wel staan ?

Sterkte jullie!!  :thumbup: :thumbup:
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Hallo Freddy.

Dat is een vervelende manier van thuis komen,ik begrijp dat je hoofd niet op de baan gericht is
maar op een nieuwe werkgever.
Ik wens je veel geluk met zoeken, maar af en toe aan de baan werken blijft toch een goede afleiding.

Mvg, Evert.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Dat zijn nare berichten wat ik lees Freddy.
Succes met het vinden van een andere werkgever.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Freddy,  is dat jouw eigen bedrijf of is het je werkgever.
Ik hoop voor je dat er spoedig wat jouw pad zal passeren en dat er weer werk gevonden wordt.
Die treinbaan loopt niet weg, nu eerst alles proberen te overzien om spoedig weer aan de slag te kunnen.
Succes en sterkte.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
HA Freddy! Dat is niet leuk zeg, en ook een vervelende manier van thuiskomen dan. Kan me voorstellen dat je even geheel wat anders aan je hoofd hebt.
Succes met zoeken van het werk!
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
 :( Waardeloze toestand. Sterkte en houd moed.

Dirk-Jan
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Dat is een domper zeg als je zo thuis komtvan vakantie.
Hopelijk keert het tij weer snel voor jou.
Succes met vinden van een een nieuwe baan.

Groeten, Gino
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Moed houden, Fred !

Er komt altijd wat anders op je pad, misschien wel net zo onverwacht als dit.

Grtz Tony
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Dat is heel waardeloos om te horen, terwijl je net zo lekker bezig was
ik hoop dat je snel weer wat vind maar helaas uit eigen ervaring weet ik dat het niet altijd even makkelijk is

maar ga rustig je gang en in je loze uurtjes kan je misschien toch nog even ontspannemet de baandoorverschillende klusjes te doen die geen geld hoeven te kosten

veel sterkte

Gr Ed
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Vervelend bericht Freddy.

Toch zou ik af en toe maar wat aan je hobby doen omdat je het wellicht wel eens nodig hebt om je zinnen even op,iets anders te zetten.

Succes met zoeken naar een nieuwe baan. Hopelijk schijnt de zon weer snel voor je.

Groet,

Ronald
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Hallo Fred

Spijtig om deze berichten te lezen.
Goeie moed met het zoeken naar een nieuwe job.
Veel sterke.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Hallo Fred,

Dat is knap kl.te, sterkte met het zoeken naar een nieuwe baan.

Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
 :) Heren , bedankt voor de reacties ... voor alle duidelijkheid het is niet mijn eigen bedrijf maar wel het bedrijf waarvoor ik werkzaam was die in faling is gegaan ...

Groeten Freddy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Hallo Freddy,

Was je even uit het oog verloren.  Sterkte man, verdomd erg en dan het moment waarop....
Laat de moed niet zakken.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Hoi Freddy.
Bijzonder vervelend om zo een onheilstijding te krijgen wanneer je net van vakantie terugkomt.
Je denkt gewoon weer lekker aan het werk en de hobby te kunnen gaan en dan krijg je zo een rot bericht! 8o

Hopelijk komt er snel weer een leuke baan en kun je met beide "banen" weer verder.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Hallo Fred wat een vervelend bericht, jammer voor je maar hopelijk vind je snel weer een nieuwe job. Ik kan wel begrijpen dat je nu geen zin hebt om verder te gaan met je baan, maar het kan natuurlijk ook een goede afleiding zijn om er aan te werken want je was al redelijk ver op weg. In elk geval wens ik je veel succes toe en we horen nog wel van je.

Fred Vonk
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: volledig gestaakt met de baan ...
Citaat van: F.P.Vonk op zondag 29 juni 2014, 10:58:46

Maar het kan natuurlijk ook een goede afleiding zijn om er aan te werken want je was al redelijk ver op weg.


Dat probleem heb ik ook, zit elk jaar de eerste maanden van de jaren zonder werk  :? 8o ik ken dit zeer goed.
Maar dit jaar heb ik wel aan de baan gewerkt, zonder spullen kopen, en doen met wat je dan hebt, kost het ook geen geld  :)
Het is even het idee, je voelt je rot zoekt werk, en verder niks  :?
En je hebt zeeën van tijd  8o

Succes er mee  :)

Gr Einte