Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
mocht een onverlaat henm toch aandoen( :D)
Zet de preiser brand weer blussers erbij
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Prima knutselweer mensen, Tony zit niet graag in de zon (wordt ie ziek van  :-( )

Vandaag eindelijk de feestgangers met toebehoren vastgeplakt !
Dit was ook de reden dat ik dit stuk scenery heb aangepakt. Het stond allemaal los op de baan en ik kon er zo niet aan werken.
Er staat een ladenkastje onder.  Iedere keer dat ik tegen de baan stootte, kieperden de feestgangers om :P
Maar nu kan ik er goed bij en dat is ook nodig met dit priegelwerk.
Als de lijm droog is, kan het stuk terug op zijn plek en ga ik aan het groen beginnen.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Zo beste kijkers (en lezers nu !), aangezien het zonnetje maar blijft schijnen, hups naar boven en verder......

Ik heb de plaat weer op zijn plek gezet en met cocktailprikkers vast gezet. Altijd makkelijk met maybe ooit weer afbreken, heb ik al verschillende keren gedaan  :o)

De foto's vertellen weer de rest....maar pas op....altijd van je af strooien !!!!

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
lekker dat simpele prutsen ,knoeien  en maken  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo lotgenoten !

Vandaag bezig geweest met wat ik het allerliefste doe; de boompjes op de i zetten :favorite:
Eerst van achter naar voor en van groot naar klein.

En dan komt het leukste, kleinere, niet zo mooie boompjes ontdoen van het stammetje en ze onder en tussen de reeds staande bomen
frommelen. Zolang doen, dat je er niet meer overal onderdoor kunt kijken. Ze klemmen zich vanzelf vast.

Misschien komen er nog spelende kinderen op het veldje. Die zijn dan aan het feest bij de kroeg ontsnapt.
Het rechterstuk van de plaat die ik gemaakt had, komt later aan de beurt. Eerst het stuk er achter afmaken.

Laat gerust weten hoe je het vindt  8o

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lotgenoten, met 30 graden buiten, moet je binnen wel wat knutselen,,,,

Na het vinden van een hek met (stut) palen in een van de restjes-bakken, begon de fantasie te borrelen.  Als ik nou eens...of als....
Even kijken, hier zou kunnen. Ja, dat kan het wel eens zijn!
Nog ff rommelen tussen de losse onderdelen en de foto's vertellen weer het vervolg.....

Het laatste plaatje is -boemzettie- speciaal voor Ijsengel.
Het zijn oude nieuwe aanwinsten, die wachten op inzet op de rondombaan in tijdperk II (=bijna I)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo, eenieder die dit volgt !

Even niet geknutseld, maar foto's gemaakt.  En wel van de bovenbaan. Om precies te zijn het stuk dat boven de stad van de onderbaan ligt. Hier is veel 'lege' ruimte gemaakt om diepte te creëren. Weinig gebouwen, veel groen en het rangeergedeelte met aansluiting op de fabriek, 2 goederenloodsen en een containerkraan.
Deze baan wordt staand bestuurd met MS 1. Het doorkijkje op foto 1 gebruik ik om de treinen op het station te kunnen zien als ik bij het rangeerstuk sta. Ik heb ook 2 opstapjes (laag en hoog) om beter te kunnen rangeren. De baan is op ooghoogte.
Op deze baan heb ik bochten van R2 (om de stad heen) en R3, 4 en 5 en tegenboog slanke wissel gebruikt.

Aan deze baan moet ook nog veel gebeuren, maar hij oogt al lekker klaar.   Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
De volgende 5 foto's laten  nog wat meer van de rangeerkant zien.
Alle wissels op deze baan zijn handbediend. Er lopen 2 stroomdraadjes naar de rails en dat is het dan.
Met de MS 1 in mijn hand heb ik direct contact met de trein en daar houd ik van.
Het gaat mij om het spelen (rangeren ) en het genieten van de trein (de trein vanuit verschillende hoeken voorbij en aan zien komen).
Het bouwen is eigenlijk een hobby apart , ik probeer ook de baan als een 3D schilderij te benaderen om optimaal kijkgenot te hebben.

Ik hoop dat dat jullie er ook van genieten....Grtz Tony



Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Fraaie foto's die evenals diegene uit je vorige bericht het bekijken meer dan waard zijn!
Ik blijf me verbazen dat jij op een wat je zelf noemt "simpele manier" zoiets moois kan bewerkstelligen.
Ik blijf je volgen.

Met vr. gr. Henk

Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Je bent goed op weg Tony  :thumbup:

Erg leuke scenery en goed in beeld gebracht, altijd leuk om te lezen en ideeën op te doen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Bedankt voor de reacties !

Met eenvoudige technieken is veel te bereiken en mijn baanplannen zijn doordacht maar simpel. Zeker als ik die vergelijk met veel van de plannen op het forum. Maar die dienen ook een ander doel, omdat ze uitgaan van automatisch treinverkeer. Ik zou de baan wel kunnen maken, maar krijg het spaans benauwd als ik dat moest laten werken. Dat is van een heel andere orde.

Ik ken mijn beperkingen en gebruik wat ik wel kan en ken. Natuurlijk leer je bij en ga je uitdagingen aan, maar ik heb vooral geleerd om bereikbare doelen te kiezen. En sommige dingen kun je beter kopen, dan het zelf proberen. De dennebomen/sparren van Eddy van Anita Decor bijvoorbeeld (ik heb bij hem op de club gezeten in Roermond).

Mijn voornaamste gereedschap; mijn ogen, tijd en geduld , fantasie en creativiteit. Verder koop ik vaak hele dozen van onder de tafel op beurzen. Het 60er jaren spul is niet zo geliefd, voor een prikkie te krijgen en ik vind het moderne van toen erg leuk.
Dat de schaal niet klopt, is door het slim neer te zetten , een heel eind te maskeren. En weatheren hoeft voor mij niet, ik ga ervan uit dat alles pas nieuw gebouwd is en goed onderhouden door de Duitse preisers  :P

Als toetje nog een paar bovenaanzichtfoto's (van de bovenbaan dus)

Grtz Tony

Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dat zijn weer mooie plaatjes
Geeft ook direct een mooi overzicht van de baan
Heb je die van uit een heli kop pe ter genomen  ;)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hoi Tony

Ik had je draadje een tijdje niet gevolgd.
Maar je gaat echt als een sneltrein.
Echt prachtig waar je mee bezig bent. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Waarde lotgenoten !

Eigenlijk is het best spannend om met maar 5 foto's een verhaal te vertellen of iets te laten zien.
Ook vandaag ga ik het proberen..........eerst nog 2 pics van mijn bovenbaan-stad.

Daarna, voor één keertje, omdat het toch mijn eigen topic is 3  :offtopic: foto's
Op deze treinkamer doe ik nog meer, er staat ook nog een versterker, een drumcomputer, effectapparatuur, mijn lievelings electrische gitaar en een schildersezel.   Past net.   Mijn hond is trouwens erg blij dat ik niet meer in de kamer speel.

En ook buiten in de tuin hou ik me niet in !
Vervelen doe ik mij zeer zelden, met dank aan de schepper.       Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Ha Tony,

Weer allemaal leuke plaatjes om te zien.  Kun je de tijd tussen al die liefhebberijen goed verdelen?
Ik wou dat ik al zover was dat ik een stukje scenery kon laten zien, maar dat gaat nog even duren.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Het blijven leuke foto's die je steeds post Tony.
Leuk dat je meerdere hobby's hebt en die goed weet te verdelen zodat de 1 niet voor de ander onder doet. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Jaja  heren, tis maar goed da'k nog andere dingen kan doen, want ik spoor soms niet  >:-D

Grtz Tony

En een pic om  weer terug on topic te komen................................... :P
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hola Tony,

Machtige baan heb je!
Ik wou dat ik de tijd en het geduld had om maar de helft zo ver als jij te komen met de aankleding van de baan. Dan was ik al tevreden. De locs met personeel zag ik inderdaad voorbij komen. En dat speciaal voor mij. Hou op man, ik ga er nog van blozen ;-)

H la P
Fred
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hi Fred !

Bedankt voor het compliment.
Gewoon rustig verder knutselen aan je baan, komt vanzelf goed.
We hebben trouwens allebei station Lenzkirch op de baan, toen het lang geleden (1980 ofzo) nieuw uitkwam, was ik er meteen verliefd op. Ik vind het nog steeds erg mooi.

Grtz zonder pasta , Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hoy Tony, Prachtige baan heb je zeg! Je geeft het zelf al aan dat je op zoek bent naar diepte en dat is je zeker gelukt, Lekker veel aankleding en gebouwen ! En je bomen verdienden zeker een dikke  :thumbup: Prachtig en zeer realistisch, al dat groen.

Lekker genieten : met je kin op de tafel kijkend naar de passerende trein  :D daar hou ik ook van!
Vriendelijke groet Arend
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Bedankt Arend !

Ik ga dapper verder en hoop dat ik het nog mooier krijg....learning all the time !

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo medeforummers !

Het baan- en bouwverslag gaat verder met mijn rondombaan. Voor het gemak zet ik er het (simpele B) ) railplan bij.
Kun je zien wat zich waar bevindt.  Ik ga de komende tijd de baan verder begroenen. Foto's van de baan staan op blz 1 van dit topic.

Deze baan is eigenlijk een  paradebaan, de trein is bijna constant in het zicht. Ondanks de kleine ruimte, heb je , omdat je er middenin staat, een rijlengte van zo'n 11 meter. Met mijn MS-1 in de hand is het heerlijk rijden en observeren. De trein gaat van station naar station ( en halteplaats). De baan ligt verhoogd in het landschap.
Op het nul-niveau ligt een analoge gelijkstroombaan, gemaakt met profi-rail. Er zijn veel goedkope en leuke analoge gelijkstroomlocs te krijgen, die niet in het Márklin programma zitten. Daarom.

De rail op mijn banen fixeer ik -indien nodig- om de 50 cm met afgeknipte tandenstokers, die ik aan 2 kanten langs de zijkant in de tempex prik. Alleen waar ballast en groen tegen de railbedding komt zit het ook nog een beetje vast gelijmd. Het meeste ligt dus los en kan zo bij temperatuurwisselingen werken. Bevalt prima.

De foto's van vandaag laten een stuk verwijderbaar bos zien. Hierachter kan ik 1 trein verstoppen. Een mini-schaduwstation :P
Het is een stuk tempex, begrast en beboomd, met aan de achterkant een stuk ( aan de voorkant zwart geverfd) stevig karton geplakt. Het weegt bijna niks en is zo weg te pakken om te poetsen.
Eerst had ik nog meer bos tegen de wand, maar dat zag je amper. Die bomen zijn naar een andere baan verhuisd.

De volgende updates gaan over de vorderingen van de begroening.... Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
1e update rondombaan  :P   snel hé ?

Project groenslag 2014.
Na 2 jaar (mijn weer thuis gekomen dochter slaapt hier nu weer) ga ik weer verder aan deze baan.

Fotograaf staat op het baanplan hierboven op 'onderdoorgang naar raam'., met verplaatsbaar bos op de achtergrond.
Hier maak ik het begin met  de voorgrond  en ga dan met de klok mee de baan rond.

De Heki grasmatten trek ik uit elkaar en druk en klop ze vast op het strooigras. Het blijft vanzelf vast zitten. Alleen langs de rails komen er wat druppels lijm, zodat het zaakje niet in de stofzuiger verdwijnt als ik moet poetsen. Ik heb trouwens een heel lichte kleine zuiger zonder stofzak, als er iets in verdwijnt is het nog terug te vinden.

Dan de foto's....zoek de verschillen.......grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
je blijft verbazen met doorkijkjes en effecten met je simpele  :help: banenOok deze geeft weer ideen en in(of trans)piratie  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo forummers en gasten die dit forum bezoeken !

Ik heb nog meer begroend en in stappen foto's geknipt, maar het is amper te zien wat er verandert.
Ik laat alleen nog maar wat grotere veranderingen zien op deze baan. Hoop ik :P

Maar eerst zal ik in 15 foto's een rondje rondombaan laten zien, dan krijgen jullie hopelijk een beter idee van deze baan.
Hoewel dit een tijdperk II baan is (huizen, auto's en preisers), rijd ik hier met al mijn digitale locs met aanhang vrolijk rond als ik daar zin in heb. Kan ik ook eens treinen van 2 meter laten knarren.   Kortom; volg de containertrein, scrollen maar !   Grtz Tony

Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Volgende 5
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
En de laatste 5 van de 15....
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hoi Tony,

Heb je de muren zelf gekleid o.i.d.? Ziet er allemaal super uit!

Groet,
William
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Ha die William !

Tempex met drie dunne laagjes gips erop, geschuurd en toen eindeloos gekrast.
Daarna met sterk verdund zwart de voegen vol laten lopen, wat laagjes bruin en op het laatst foundation erop gedaan.

Drie weken aan gerommeld en deze bouwronde komt er groen op en tegen.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Wat je op een vrije dag kunt doen,
lekker knutselen met Heki-groen !!!!

Holladio, holladijee,  Tony is er erg tevreden mee !!!

Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Wat zijn dat weer mooie door kijkjes
ben ook beetje aan t kl..ien
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50119.msg3221464424/topicseen.html#msg3221464424
commentaar is welkom
Ben ook maar een simpele tuin .....
soms groeit er wel eens iets(anders dan on.... gewenst groen met mooie blummentjes)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
erg mooi weer Tony, inspirerend ook
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Beste lotgenoten (zij , die ook door het modelbaanvirus getroffen zijn) !!!

Zo'n dikke twee jaar geleden was ik ijverig en vol geestdrift aan deze baan bezig.
Dozen vol bomen, struiken, decovlies en heel veel strooivlokken en poeders stonden klaar om verwerkt te worden op deze baan.

Het kwam anders, de baan eronder werd afgebroken, om slaapplaats te maken voor mijn dochter die weer thuis kwam wonen.....op
deze baan werd niet meer gewerkt en gereden. Hij pofte langzaam onder.

De activiteiten werden verplaatst naar de andere treinenkamer. Maar het bleef kriebelen, om deze baan weer uit zijn doornroosjeslaap te halen. Op deze baan kun je namelijk optimaal van je treinen genieten  :P
Nu ben ik dus , op de momenten dat er niet geslapen of gechillt wordt, hier weer aan't rijden en aan't knutselen....

En dan nu;  geen praatjes, maar plaatjes !

Grtz Tony    (reacties zijn welkom ! )
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 :thumbup: ga door
Ben ook een stukje aan t aankleden
moet wat water maken
Hoe  :? lak,silikonen kit weet niet
Moet wel op de schuimplaten kunnen
maar je aankleding ziet er weer goed uit
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo volgers,

Vandaag een zakje -merkloos- struikgroen open geknipt.  Het is relatief hard spul en heeft een mooie structuur.
Vlokken van zo'n 5mm die flink aan elkaar klitten. Om het uit te proberen een stukje voor de stadsmuur uitgekozen.
Het ligt wat lager dan de voorgrond, straks niet meer.
Met dit soort dingen gebruik ik de kijkdoos-3D-techniek,  je maakt alleen wat je als toeschouwer ziet.
Van de ongeveer 15cm brede kale strook bevlok/bestruik een strip van 7cm.
Scheelt materiaal en werk wat je toch niet meer ziet !!!!

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Wauw Tony, wat een schitterend stukje scenery  :thumbup:
Jij hebt groene vingers zoals ze dat zeggen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Bedankt voor de positieve reacties, heren  :thumbup:

Dit forum stimuleert de dadendrang en creativiteit op wonderbaarlijke wijze.....en het maken van foto's met passende onderschriften doet er nog een schepje bovenop !
Tussen de dagelijkse beslommeringen door, zoals werken, boodschappen doen, koken, hond uitlaten en wat op het forum fietsen,  rommel ik telkens weer een stukje scenery op de baan.

En dat heb ik vandaag ook weer gedaan........kijk maar
Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hoi Tony,

Dat gerommel van jou ziet prima uit, niet te bang om kleuren te gebruiken. En het levert
hele mooie beelden op. Ik zou zo zeggen rustig op de ingeslagen weg verder borduren  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

FOTO'S UIT DE OUDE DOOS !!!!!   (auch in die kleinste Bude ist noch Platz )

Zo'n 20 jaar geleden maakte ik op het kleinste slaapkamertje mijn nieuwe modelbaan-start.
Een rondombaan van van 1.65 x 2 mtr , (zwart getekend op de plattegrond) een bureautje van 50 x 100 cm bij het raam.
Hier heb ik een stel banen gebouwd en weer afgebroken. De foto's laten 2 onderbanen en de laatste bovenbaan zien . Ze zijn met mijn tablet van foto's genomen , want ik heb geen scanner, maar je kunt nog zien hoe het er uitzag.

Al vrij snel bouwde ik boven de onderbaan nog een baan, omdat ik een oud gelijkstroombaantje had overgenomen. Ook leuk.
Ook die werd weer opgedoekt, om plaats te maken voor een märklin c-rail baan. De baan werd gelijk groter gemaakt, door er een punt aan te maken. (in het rood op de plattegrond). Ik heb er vaak mijn kop aan gestoten  :thumbdown:

Nog later bouwde ik mijn onderbaan ook nog uit, hij besloeg toen de hele kamer  :P Uitneembaar stuk voor deur en raam en een smal stuk boven mijn bureau. Helaas zijn daar geen foto's van.

Ik heb me zo meer dan 10 jaar lekker uitgeleefd. En dan nog twee keer per week naar de treinenclub.

Toen mijn dochter op zich zelf ging wonen, was  2 weken later deze kamer ontruimd, mijn zoon naar de grootste kamer verhuisd en had ik weer een treintafel op de nieuwe, grotere kamer.

Ik hoop dat jullie wat plezier aan de pics beleven..hier de eerste 5........Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
En de volgende 5...
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
je was dus al vroeg bezig met lagen bouw
wel gaaf die foto's met de beperkte ruimte die je had
knap gedaan ,toen en nu
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
RARA WAT WORDT DIT ???

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
geroosterde preiser  8o
of een kampvuur ;)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Ha Tony,

Een kampvuurtje? Zoals eerder vermeld? Heel eenvoudig? Zoals meneer Halma dat gedaan heeft? Civil War: Kampvuurtje

Groet Ronald.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Allebei fout !

Kijk maar wat het geworden is...................g..r..t..z..tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Inderdaad, helemaal naast :) Leuk gedaan Tony!  :thumbup:

Groet Ronald.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo forummers !

Twee dagen heb ik gepiekerd over dit stuk scenery.  Naast het groen wilde ik een blikvanger, maar wat ?
Stapel stammen met werkers en kar, of een klein gebouwtje ? Het moet wel tijdperk II zijn.
Gistermorgen zei ik het tegen de tekenjuf op school en die kwam meteen met dit idee  :thumbup:
De rest van de dag blij en bedenken hoe je dat kunt maken
Na het werk snel naar huis en geschikte spullen zoeken, de knutselkriebels sloegen toe !

Nu nog 2 foto's van het baan-hoekje voor en na de activiteiten.....I'm happy :-)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
waar zit die meedenkende juf  :P
Dit is meer een blikvanger als een (van de vele) gebouwtje
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Medespoorders !!!

Hierbij stel ik voor ;   ONZE CLUBBAAN  !!!!!

Oplettende lezers weten dat Tony met zijn vriend , lid zijn van een heuse modelspoorclub ! Een 2-mans club :P
Zij hadden samen bij twee clubs gezeten en besloten toen dat die energie beter in de garagebaan van de vriend gestoken kon worden. Wegens plaatsgebrek binnen is die daar.
Vriend werd voorzitter en tony penningmeester EN de leden....Deze rollen spelen we al vele jaren met plezier.

De baan is 6 bij 3 meter en hangt zo'n 70 centimeter onder het plafond. Want eronder is het gewoon garage !
Als je de garage binnenkomt zie eigenlijk alleen een verlaagd plafond. Er zit een los middenstuk in(van 3 bij 1 mtr)  , dat kan zakken.
Eerst worden 3 beugels naar beneden geklapt, dan zakt het middenstuk op de beugels en wordt daar aan vastgemaakt. Dan nog 2 schoren vastmaken en je hebt een stabiel plateau, dat op ongeveer 1 meter hoogte hangt. Trapje erlangs, erop klimmen en als je dan op een van de 2 barkrukken gaat zitten, ben je een een totaal andere wereld.

We hebben heel veel kilo's gips op de tempex gekieperd om bergen te maken.
Tony heeft wel 1500-2000 bomen en boomjes gemaakt en gepoot.
De foto's zijn van een hele poos geleden, de baan is verder af.
Ik laat hem zien vanwege de constructie. De garage is gewoon in gebruik, als er gemodelspoort moet worden, fietsen eruit, plateau naar beneden en hupsakee !

Grtz Tony


Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
En dan  nu de plaatjes van de baan  :P  :thumbup: