Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) ..........5000 jaar geleden.......
Hoi Kees  :D :D
Ik heb al iets gevonden, iets wat in de vorige eeuw heel normaal was, en tegenwoordig nog wel bestaat, maar door de meeste mensen als wandelend museum wordt gezien !

Het schiet lekker op! Toen de houtlijm droog was heb ik eerst zeer fijn spul gestrooid. (gezeefd afval groen van bijvoorbeeld bomen maken ) Daarna her en der een Heki matje op de bodem geplakt, deze ben ik nu aan het verven om het op bloeiende heide te laten lijken.
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) hunebed op de heide !
Gisteravond het verven afgemaakt. Voor de liefhebbers : De paarse bloemen is een mengsel van van alizarine crimson, violet en wit.

Ben ondertussen wat droog gras aan het planten : Gaatjes boren met een 3 mm boor...even zaagsel verwijderen met de stofzuiger....
met een stokje of heel klein penseel een druppeltje verdunde houtlijm in de gaatjes..... een klein plukje haren van de blokkwast knippen en vervolgens in het gaatje steken. 
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) hunebed op de heide !
Hoi Arend,

Dat ziet er al erg mooi uit, wellicht nog wat zandstukjes ertussen. Leuk thema dat je eigenlijk nooit op de modelbaan ziet.

Gr. Henk
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) hunebed op de heide mét herder
Dank je Henk, op de volgende foto kun je zien dat daar aan gedacht is.
Ondertussen een boom geplant en de schaapsherder vastgelijmd...de eerste schapen lopen al rond het hunebed.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) hunebed op de heide mét herder
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) hunebed op de heide mét herder
Hoi Arend, Dat ziet er wel heel erg mooi uit, prachtig en niet alledaags stukje scenery, vr gr Arie
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) hunebed op de heide mét herder
Erg leuk en zoals altijd fraai gemaakt! Nu nog een bordje erbij: Groeten uit Drenthe!
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) hunebed op de heide mét herder
Dat ziet er zeer natuurgetrouw uit. Benieuwd naar de foto's van het geheel op de baan.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) hunebed op de heide mét herder
Hallo Arend,

Mooi hunebed, nog nooit gezien op een modelspoorbaan.

Leuk idee, netjes gedaan.

Gr Einte
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) hunebed op de heide mét herder
Allen bedankt voor de complimentjes! Foto's volgen nog als het helemaal af is !
Vandaag lekker gereden en een nieuw record gezet !

Mijn langste reizigers trein ooit !!
groet Arend.
KLIK
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje met record trein !!
Elke keer weer, zijn je foto's van je details een genot om naar te kijken
maar ook je filmpje, niet eens zozeer van de langste trein, maar ook alles
wat er onderweg te zien...top  :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje met record trein !!
Nou je hebt er dan een nieuwe uitdaging bij. Ga je nog even een perron maken voor deze trein :D :D :D.

Nee zonder gekheid, een erg leuk filmpje van een gave trein en zoals Guus al aangaf tegelijkertijd een leuke kans om veel van je baan te zien. Die er goed uitziet :thumbup:.

groeten Martin.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) buiten foto's hunebed !
Bedankt voor de reacties en waarderingen ! Binnenkort ga ik de t.l. buizen vervangen, daarna zal ik nog eens een filmpje maken. Volgens mij moet dit een behoorlijke verbetering zijn!

Het hunebed is wat mij betreft af!  Ik heb buiten even wat foto's gemaakt, er gaat niets boven een echte blauwe lucht !
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) buiten foto's hunebed !
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) buiten foto's hunebed !
Dit ziet er echt schitterend uit
het is echt echt
dit soort taferelen doet een ander (zoals ik) zich nog harder werken om er het beste uit te halen

dit brengt het beste in mensen naar boven en proberen op die manier nog beter te worden

schitteren gewoon

GZD

Ed
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) buiten foto's hunebed !
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) buiten foto's hunebed !
Hi

Schitterend
Laat ik nu ook nog die herder horen die naar zijn hond fluit, zelfs een trein op de achtergrond en dan die vogels ......

droomse groet
Harald

p.s.
Mooi weer daar, hier regent het.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) buiten foto's hunebed !
Heel netjes :thumbup:. Ook leuk idee, zo'n hunebed.
Foto's in de buitenlucht doen het inderdaad altijd super.

Groet, Myron
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) buiten foto's hunebed !
Ja stiekem foto's maken van het grote voorbeeld en dan hier net doen of het modelbouw is!  :D  Prachtig gemaakt.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) buiten foto's hunebed !
Schitterend gemaakt Arend. Het is inderdaad net een ansichtkaart zo, groeten uit Drenthe!! Zie ik daar nu een trechterbekeraar staan in de verte???
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) buiten foto's hunebed !
Arend.

We sluiten ons bij de anderen aan.Het ziet er top uit  :thumbup:

Harald & Alex
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) buiten foto's hunebed !
Sprakeloos............

Succes met je volgende project(en).
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) verschillende klusjes...
bedankt voor de mooie woorden van jullie kant ! Ik ga snel door met het volgende:
Zoals sommigen al gezien hadden is er een nieuw bedrijf op de baan, HIER kun je de opbouw bekijken.
Foto 1 : Leen's verhuurbedrijf
foto 2 : Een nieuw gebouw, deze even passen op de baan, morgen ga ik proberen er een tuin omheen te knutselen.
foto 3 : Boer Bart met zijn nieuwe materiaal....
foto 4 : Boer Bart's gebruikte materiaal....
foto 5 : een speeltuintje.....de bedoeling is verder te gaan met het BW, waarvan dit een onderdeel is.
groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) verschillende klusjes...
Prachtig de foto's van de hunebedden!

Ook de nieuwe reeks zijn mooie foto's
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) verschillende klusjes...
Dan bij deze nog twee foto's. Het tuintje is klaar....
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) verschillende klusjes...
Leuke, originele beplanting  :-)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) verschillende klusjes...
Volgens mij heeft die bewoner iets met treinen. :)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) verschillende klusjes...
heel leuk bedacht, Arend.  :arrow: :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuwe verlichting...
Bedankt! :thumbup: en inderdaad, de stoomclub én de modelspoorclub zijn gevestigd in dit pand. Hierover later meer.

Tijdens het maken van een filmpje kwam ik er achter dat de tl balken niet meer zoveel licht geven als toen ze nieuw waren, en omdat ik het aantal wou uitbreiden én omdat ze momenteel in de aanbieding zijn bij een bekende bouwmarkt, ben ik hiermee maar eens aan de slag gegaan.
Er komt nu een rij boven de baan aan beide kanten plus één buis aan de kopse kant . Van de middelste (bestaande) rij laat ik er twee zitten(op een aparte schakelaar)
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje.!!..(30-03)
Al ruim een maand geen bouw activiteiten op de baan en helaas zal dit nog even zo blijven.
(Wegens verbouwing van de keuken)(Wat ik volledig zelf doe :?)

Wel zag ik hier op het forum een zeer leuk filmpje gezien van uit de reizigers trein ( Draadje van Einte  :thumbup: )

Dit moest ik natuurlijk ook even proberen. Ik bezit helaas geen top camera maar ik vind het resultaat wel geinig :)

Veel kijkplezier! , Groet Arend.

    youtube
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje.!!..(30-03)
Hoi Arend.
Al zijn er dit keer geen updates van jouw prachtige baan in aanbouw, het filmpje maakt dit ruimschoots goed en laat een prachtig deel van je baan zien! :thumbup:
Vooral het ritje door de stad geeft een mooi beeld van dit gedeelte en het overige treinverkeer geeft een prachtig realistisch beeld.

Veel succes met de verbouwing en tot de volgende update! :P :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje.!!..(30-03)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje.!!..(30-03)
Hi Arend,

Het is alweer voorjaar en de heg moet al geknipt worden, wil je dat hier komen doen in je leuke "trein" motief.  :-)

groet
Harald
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje.!!..(30-03)
Citaat van: firstborneagle op zondag 30 maart 2014, 10:53:18

Wel zag ik hier op het forum een zeer leuk filmpje gezien van uit de reizigers trein ( Draadje van Einte  :thumbup: )

Dit moest ik natuurlijk ook even proberen. Ik bezit helaas geen top camera maar ik vind het resultaat wel geinig :)


Hallo Arend,

Je zou, de kamara op macro stand kunnen zetten, verder een leuk idee  :) ,
dat zou iedereen wel kunnen doen!!

Hoe heb je je kamara op de wagons, dan wagon gemonteerd?

Gr Einte
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje.!!..(30-03)
Bedankt voor de leuke reacties!  :thumbup:
De camera staat op zo'n lage wagon waar die Marklin bus op staat, (een beetje geklemd tussen een pen en een schroefje)

Ik heb met de HD camera van mijn vrouw in de Macro-stand een tweede filmpje gemaakt, de kwaliteit is nu behoorlijk beter,
bedankt voor de tip! Veel kijkplezier!
Groet Arend.
youtube
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Prachtig filmpje!
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Leuk! Ik zie een "trend" ontstaan in modelbaan-video's: het "passagiersperspectief"!
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Wauwwwwwwwwwwww

Arend zou je alsjeblieft even willen stoppen, ik ben pas op pagina 9 van de 21, en me kop loopt al over van de ideeën die ik in je topic heb opgedaan, vooral die blokjes voor die containers zijn uitstekend.

Vooral even niet doorgaan dus, mijn hobby ruimte moet nog op het dak worden gezet hier :( over 5 weken de start ervan.

Hans
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Oei een hobby ruimte op je dak plaatsen, als dat maar goed komt, komt er dan ook een lift naar de hobby ruimte of moet je dan langs een gammel laddertje er naar toe.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Ik denk dan aan een dakbaan. :-)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Hoi Arend

Leuk filmpje heb een leuk ritje gemaakt over je baan en dat helemaal gratis. :thumbup:
Mooie baan trouwens.
Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Bij iTom wordt het dan een Daktandradbaan
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje.!!..(30-03)
Citaat van: firstborneagle op zondag 30 maart 2014, 22:31:12
Veel kijkplezier!
'k Heb met véél plezier je fraaie video's bekeken :important: Bedankt voor de link.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Ik heb ook met veel plezier gekeken naar het filmpje / video's. :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Citaat van: Johnnytrein op maandag 31 maart 2014, 14:28:48
Oei een hobby ruimte op je dak plaatsen, als dat maar goed komt, komt er dan ook een lift naar de hobby ruimte of moet je dan langs een gammel laddertje er naar toe.

Er komt gewoon een binnentrap naar de extra verdiepieng op het huis, gelukkig hadden we al een platdak, dus is de uitbreiding erg simpel dan.  de ruimte zelf word iets van 5,5 x 8 mtr en helemaal zonder palen of afscheidingen of schuinen kanten erin :D
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Hallo Arend, ik had al wauw gezegd, maar ik had een andere vraag, jij vond dat je te weinig tl balken had aan het plafond, wel hoeveel zou je er op hangen als je een ruimte had van 5,5 x 8 meter ?

Ik zit hier namelijk ondertussen al et bedenken wat die elektricien dadelijk voor me aan het plafond mag gaan hangen over een paar weken.

Hans
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Ha op die manier ik dacht dat je een puntdak had en dat je daarop die hobby ruimte ging laten plaatsen 8)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Bedankt voor de leuke reacties  :thumbup: :thumbup:!

Momenteel probeer ik de gehele baan in kaart te brengen, hiervoor moet ik zo hier en daar wat loshalen om de nummers te kunnen noteren van de railstukjes, bovendien is dit een prima gelegenheid enkele schoonheidsfoutjes er uit te halen, kortom: er kan dus niet gereden worden. Als alles weer aangesloten is zal ik eens een volledig rondje rijden met de camera trein.

Wat betreft de verlichting: Ik heb voor tl- verlichting gekozen omdat het goedkoop is en makkelijk te monteren, bovendien is het stroomverbruik laag en de licht opbrengst hoog.

Het nadeel is dat ze vrij lomp en aanwezig zijn, bovendien creert een tl buis een magnetisch veld, hier moet je tegen kunnen.

Als je toch nieuwbouw pleegt zou je inbouw spots kunnen overwegen. Ziet er netjes uit en zijn te richten. Maar ik heb geen idee hoeveel je daarvan nodig bent om dezelfde lichtopbrengst te halen als de tl buizen.

Als je toch voor tl gaat is het handig te weten waar je baan komt en dan zou ik minimaal de tl buizen aanéén sluitend monteren.
Ik heb bijvoorbeeld een rondgaande baan en heb hetzelfde gedaan met de verlichting!

Bovendien ga ik binnenkort tl-verlichting in het schaduwstation/opstelterrein plaatsen. Hiervan zal ik uiteraard foto's plaatsen in dit draadje.
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Ja??? de verlichting is wel erg donker zo Arend :)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Ik was nog met de tekst bezig maar heb het ondertussen bijgeplaatst.
(Ben niet zo'n snelle schrijver  ;) )
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Hier even een foto. De stroom komt uit de centrale doos in het plafond, hierbij is ook de lichtschakelaar en een stopcontact gemonteerd. ( stopcontact voor bijvoorbeeld een extra lamp voor het maken van foto's/film )
De stroom voorziening van de baan komt van beneden (andere groep)
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) nieuw HD/Macro filmpje.!!..(30-03)
Arend, ik denk dat ik van die draden met spotjes eraan tegen het plafond neem die kan ik dan verplaatsten of bij plaatsen, en  in het midden enige TL balken.

Ik zelf zit trouwens te denken aan led verlichting in de schaduw stations die geven ook een beste partij licht eronder kan ik misschien ook nog dimmen dan.

Ik wacht op jou verlichten ook nog maar even :)

Hans
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje XL Autotrein !
Vanavond weer eens een filmpje gemaakt, kort en krachtig!!
Veel kijkplezier Arend.
klik
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) filmpje XL Autotrein !
Bedankt Arend heb met veel plezier naar je mooie autotrein gekeken . :thumbup:
Filmpje mag best wat langer de volgende keer hoor. ;)