Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) filmpje van de dubbeldekker
Ja, ik zat ook al te kijken of ze misschien niet naast elkaar reden, maar ze rijden toch echt vlak achter elkaar aan. "Arend likes to live on the edge", zullen we maar zeggen.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) filmpje van de dubbeldekker
Die heeft vast een STS-passage gedaan :).

Pim
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) filmpje van de dubbeldekker
Alle treinen rijden één route, allemaal achter elkaar aan. Ik bestuur ze met een 6021 en meerdere 6036. Verder is er geen enkele beveiliging aanwezig ! Goed opletten dus!  De dubbele 6400 had eerder wat moeite met de klim naar de fly-over, daarom had ik de snelheid wat verhoogd, zijn voorganger reed wat langzamer dan de rest, dus dan is het wachten op een kop-staart aanrijding, tenzij je goed op blijft letten.

Ondertussen de grote eik afgemaakt en even op de baan gezet voor een foto.
groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
wat een super boom  :O
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Bijna net zo hoog als de kerk :).

Pim
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Hoi Arend,

Super mooie baan maak je toch, de lengtes komen mooi realistisch tot hun recht.
Maar wat lees ik, jij bestuurd de baan ook alleen met 6021 en 6036, en ik maar denken dat ik de enige zou zijn.... :P
Ja opletten is wel het motto op onze baan Arend, maar dat maakt het ook zo spannend, alhoewel ik laatst een baan zag op het forum waar digitaal ook weer zijn charmes had. Ik laat het voorlopig ook maar even zo. Moet even niet aan al dat geknip en solderen denken >:-D

Doorgaan Arend vooral doorgaan...

Gr Ruud 
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Fraai struweel Arend, ziet er zeer goed uit! Kunnen we nog een plaatje krijgen waarop de boom wat beter te zien is??
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Dank u allen voor de leuke reacties en complimenten hoor! En foto's van de boom gaan zeker komen, hij wordt namelijk geplant op het nog te bouwen BW. Dit als startsein om hier eindelijk maar eens mee te beginnen. Ik weet namelijk al wat ik volgende week van Sint ga krijgen en daarmee heb ik alles in huis om een BW te bouwen zoals ik het in mijn hoofd al klaar heb.

Ik had nog twee setjes liggen van Auhagen (11 414 en 13 319) De transport bandjes wou ik bij de graanopslag gebruiken, het gebouwtje ga ik bij het BW gebruiken. Ik heb meteen een poging gedaan het schuurtje te weatheren en ik moet zeggen dat, dat reuze meeviel, ik was eigenlijk zo tevreden met het resultaat dat ik de watertoren ook meteen gedaan heb!
Groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
 :thumbup: op een gegeven moment blijkt gewoon dat je het kan!! (Scenery bouwen en aanverwante handelingen...)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Hoi Arend.
De grote eik is prachtig geworden en lijkt bijzonder natuurgetrouw! :thumbup:
Heb je een eik als voorbeeld genomen of gewoon zelf zo bedacht?

Het weatheren gaat je ook al goed af, het plastic ziet er zoveel mooier uit dat je dit eigenlijk met alle plastic modellen zou moeten doen.
De watertoren heeft echt een gedaanteverwisseling ondergaan en kan zo op de baan.

Veel plezier en succes met de volgende scenerybouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Arend geweldig die oude Eik... Top. Top. Top :thumbup:

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Hoi Arend, om een of andere domme reden je topic nog nooit ingekeken :?. Wat een mooie scenery maak je. Vanaf nu ga ik het volgen ;) vr gr Arie
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Hallo,

Die Eik is echt prachtig! Net als de vele andere aspecten van je scenery!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Bedankt allen voor de complimenten, ik wordt er verlegen van! Wel leuk om te horen dat jullie het waarderen. Het stimuleert in ieder geval om foto's te blijven maken en posten!
De boom is zo ontstaan Albert Jan, ( na anderhalf uur draadjes draaien )
Vanmiddag ben ik even met "de boom" naar buiten geweest om wat foto's te maken.

( De foto van de stam heb ik met flits gemaakt, om de collega bomenbouwers op dit forum een kijkje te geven hoe ik deze gemaakt heb) Kijken we lekker bij elkaar in de keuken :D

Op het BW is al wat asfalt gedraaid, straatwerk gedaan en ballast gestrooid en gelijmd.  Vanmiddag koffiedik gestrooid en verlijmd. Terwijl dit staat te drogen nog een 3e laag roest op de watertoren gedaan, en oeps 8o  dit locje stond iets te dicht bij  :D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Als de laatste foto op een andere ondergrond was gemaakt was die levensecht geweest. Ziet er dus prachtig uit.

Pim
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Die foto's buiten, in één woord, schit-te-rend ! Mijn vrouw wilde niet geloven dat dit een eigenbouw boom was. Ik moest het haar echt op de derde foto aanwijzen  :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Jeetje Arend; jij kan een mooie boom opzetten :important: :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Arend, doe mij (en anderen) een lol en geef de stap voor stap methode voor de boom. Is dit de boom die ontstaan is uit de drie aparte draadmodellen die je eerder liet zien? Hoe heb je het bladerdek gemaakt etc etc, je begrijpt wel dat ik dit een hele goede boom vind!! :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
De buitenfoto's zijn super! De boom lijkt gewoon thuis te horen op de foto's!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Hoi Arend, kwil me toch ook even aanmelden "als een van die anderen".

die bomen zijn echt te gek.  :arrow: :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
 :thumbup:

Ik vind die boom echt mooi!!!!!!!!

Maar wat ook mooi is, dat je bedenkt om zo'n grote boom te maken.

mvg Frans
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Wat een pracht vaan een boom Arend, dat is iets wat ik ook nog onder de knie moet proberen te krijgen
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Bijzonder leuk dat jullie de boom zo kunnen waarderen! Allen bedankt voor de leuke reacties!

En inderdaad Kees, ik heb die drie draadmodellen op een plankje gelijmd (eerst even 3 gaatjes geboord, vlak naast elkaar) Vervolgens de stam ingesmeerd met verdunde houtlijm en bestrooit met een mix van koffiedik en hardhoutzaagsel. Dit heb ik drie keer gedaan zodat de drie stammen één werden. (op deze manier is de stam niet precies rond maar krijgt een grimmig noesterig karakter.)
Het bladerdek is een "matje"van Heki (1551) Hiermee lopen de kosten van je boom wel aardig op maar ik vind het wel prachtspul. Voor de eik heb ik anderhalf matje gebruikt (deze kosten 7,70 euro per stuk)

Momenteel ben ik bezig met een grote wilg, ik heb hiervan wat extra foto's gemaakt.....
De stam heb ik bewerkt met acryl verf op waterbasis. Lekker mengen, en telkens een drupje water toevoegen. Probeer te voorkomen dat het één kleur wordt. Omdat dit een wilg wordt heb ik meer groen gebruikt dan de eik. Als ik tevreden ben over de kleur strooi ik wat Fine turf "burnt grass" en wat fijne restjes van het Heki matje van de eik of andere bomen op de nog natte verf. En druk het iets in de verf indien nodig.

De draadboom is lekker flexibel, daarom goed te bebladderen. Ik leg de takken één voor één naast de boom, doe er wat Bisonkit transparant op en plak er een stukje van het heki matje op. Deze heb ik van het matje gescheurd niet geknipt, en waar het meeste groen zit plak je aan de uiteinden van de takken. Een boom groeit immers naar het licht, en waar het meeste licht is zal de bladvorming  plaatsvinden. 

groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Heel fraai. 't Is een geduldwerkje. Doch het resultaat is er dan ook naar.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eik van bijna 200 jaar oud !
Dat wordt weer een prachtboom!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Gisteravond de laatste blaadjes geplakt. Op de eerste foto kun je mooi zien hoe flexibel de draadconstructie is, op deze manier kun je overal bij om flink te variëren. Op de tweede foto heb ik de takken weer omhoog gebogen. Niet zoals de eik want die is zo sterk, zijn uiteinden staan altijd naar boven gericht. Een wilg is daar in tegen een snelle groeier en veel slapper, takken hangen vaak flink door. Deze boom zou in werkelijkheid nog geen 100 jaar zijn.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
 :? Tja, hoe hier nu te beginnen, ik durf bijna geen kritiek te leveren.  :thumbup: Je maakt hele mooie bomen, maar zou het heel misschien een idee zijn om nog een iets ander kleurtje bladeren toe te voegen? Krijg je net iets meer natuurgetrouw beeld, in een echte boom zit ook altijd iets variatie in de kleur van de blaadjes.
Begrijp me goed, dit is heel voorzichtig een beetje opbouwende kritiek.  :D

Dirk-Jan
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Helemaal eens met D-J. Ik moet toch eens die matjes proberen, mijn probleem nu zit bij het maken van de "dragers" voor het bladerdek. Ik gebruik nu filterwatten, maar dat is in kleine hoeveelheden moeilijk aan te brengen.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Prachtig topic. Ik heb een aantal pagina's teruggelezen echter nog niet het hele topic. Toch hoop ik dat mijn vraag niet eerder gesteld is.

Gebruik je voor de wegmarkering sjablonen o.i.d.?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Ondanks een wilg best saai is qua kleur (vooral in het voorjaar want dan zijn alle blaadjes even jong) heb je zeker wel een punt Dirk Jan!
Bij kleine bomen valt het minder op maar bij zo'n grote jongen als deze wordt het wel heel veel van hetzelfde. Ik ga hier mee aan de slag! Vandaag nog...
Ik heb ook al filterwatten in huis en ga hier binnenkort mee aan het experimenteren.....
Wegmarkeringen doe ik met een stift van Molotow. Deze stift bevat verf op acryl basis. De witte verf die ik voor de belijning gebruik is "signaal wit"
Het strepen trekken doe ik "los uit de hand" zonder liniaal  of meetlint.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Daar ben ik alweer, Ik heb met een grote zeef uit de keuken goudgeel veldgras gestrooid op de boom (Noch07088)
Even een beetje spuitlijm er op. Vervolgens de boom op de kop gehouden, even ingespoten met spuitlijm en hier weeds T46 van Fine Turf op gestrooid. Op de foto's is het verschil echter maar matig te zien, in het echt ziet het er al beter uit.
(Als het 's zomers droog wordt worden de lange dunne wilgenblaadjes snel geel, vandaar de keus van het gele gras)
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
 :thumbup: Snelle actie  :D
Inderdaad niet goed te zien op de foto, maar waar het om gaat is dat jij de kleine variëteit in kleur kan zien.
"live" kijken is toch altijd veel beter dan de foto's.

(ik ben toch blij dat mijn "kritiek" werd gewaardeerd, best wel eens lastig bij zoiets moois)
Dirk-Jan
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Nog even twee plaatjes op de baan gemaakt, op de foto's blijft het verschil slecht zichtbaar maar ik ben er wel tevreden mee,
groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Kijk, dat is nu eens een forse wilg! Ziet er goed uit, lokt mij bijna naar de hobby ruimte om ook zoiets te proberen!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Een prachtige boom (wilg) heb je gemaakt Arend die mooi in het gehele plaatje past van de baan. :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Geweldig, schitterend gemaakt. En vooral ook een duidelijk werkomschrijving met de bijbehorende foto's

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Arend, PRACHTIG  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nogmaals dank voor de foto's en de uitleg
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Hallo Arend,

Complimenten voor je boom, hij staat prachtig op je baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) een grote wilg.
Hallo Arend,

Die boom staat echt prachtig! In volle glorie past hij bij de omgeving.
Ik krijg hierdoor zelf weer nieuwe motivatie om bomen te gaan maken.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) aanleg Bahnbetriebswerk (Bw)
Heel erg bedankt voor jullie commentaren! Maar zoals jullie ondertussen wel weten ga ik gewoon verder met iets anders op de baan !
Ik heb even getwijfeld tussen het raadhuisplein (met markt/trambaan en nog iets) en het Bahnbetriebswerk. Het is het tweede geworden.
Van Sint een leuk bouwpakketje gekregen, deze meteen geweatherd en ben het gebouw momenteel aan het plakken! Na dit gebouw moet er nog één huisje gemaakt worden, en dan heb ik de ingrediënten voor het Bw op de plank staan. Ondertussen al een klein begin gemaakt met de scenery, met die oude eik als "blikvanger"........wordt vervolgd.
Vriendelijk groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) aanleg Bahnbetriebswerk (Bw)
Da's ook een manier om het te laten drogen.....
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) aanleg Bahnbetriebswerk (Bw)
Hoi Arend,

die boom ziet er werkelijk prachtig uit :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groetjes, John
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) aanleg Bahnbetriebswerk (Bw)
Hoi Arend,

Sinterklaas heb ik al een bedankje gestuurd, en niet alleen vanwege dat mooie gebouw dat ik nu in de "steigers" zie staan.

Ben namelijk zeer benieuwd naar je Bahnbetriebswerk.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) hulp bij weatheren locloods
Bedankt John en Cees, ik ben zelf ook zeer benieuwd hoe het gaat worden, ik heb wel ongeveer in mijn hoofd hoe ik het graag zou willen zien, maar zo tijdens het bouwen ontstaan er vaak weer nieuwe ideeën!  Zo kreeg ik gister ongevraagd hulp bij het weatheren! Leuk toch? Ze mogen van mij blijven, hoef ik tenminste niet alles alleen te doen. :D :D :D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) hulp bij weatheren locloods
Kwas al blij dat ik langs moest komen om te helpen. :P

Maar de hulp is er al zie ik :(

Dan moeten we het maar doen met de verhalen en de foto's  :D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) hulp bij weatheren locloods
Dat zijn nog eens schilders, die verven met hun handen!! :D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) hulp bij weatheren locloods
Met vingerverf... :)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) hulp bij weatheren locloods
Het wordt tijd voor een leesbrilletje heren ! Jan (op de ladder ) heeft toch duidelijk een blokkwast in de hand, en zijn maatje Gerrit schildert met links, alleen lag hij gisteravond wat laat in bed en zoekt daarom met rechts wat steun (boven de natte verf) om geen groene neus te krijgen! :D :D :D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) hulp bij weatheren locloods
Hulp krijgen is altijd leuk ook al heeft Gerrit het te laat gemaakt gisteren hij is er toch. :thumbup:
Wat ben je trouwens een mooi gebouw aan het plakken Arend ziet er nu al goed uit. :thumbup: 
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) hulp bij weatheren locloods
Nou da's een verd....d klein kwastje voor die deur! Worden de heren per uur betaald?