Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Startset 29532

Gestart door addietje dinsdag 03 december 2013, 09:08:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Startset 29532
addietje
gast

Startset 29532
Nu mijn eerste echte bijdrage aan dit forum. Ik had me al wel netjes voor gesteld in het desbetreffende voorstelhoekje :D

Mijn hernieuwde stappen in de modelspoorwereld zijn een feit geworden. Ik heb mijn eerste rails (C-rails) en digitale startset aangeschaft. Er is geen weg meer terug.
Ik wil straks een leuke baan gaan bouwen met vooral Nederlands materieel maar ook wat Duits. Goed dat is voor een later tijdstip. Eerst het volgende.

Ik heb een probleem met de loc uit de set, een stoomloc BR 86. Als ik even snel een baantje in elkaar zet geeft de loc geen enkel teken van leven. Heb de MS al helemaal opnieuw geprogrammeerd en zie dat de MS wel de loc herkend maar een en ander lijkt niet met elkaar te willen praten. Ik heb stieken de kap van de loc gehaald en gekeken of er ergens stroom komt en dat is zo.

Blijkbaar krijgt de loc niet het juiste signaal van de MS.

Iemand een idee wat er mis kan zijn.....de loc heeft geen schades oid.

Ad
Re: Startset 29532
kurt666
gast

Re: Startset 29532
Misschien staat de loc nog op analoog afstelling.
Re: Startset 29532
addietje
gast

Re: Startset 29532
Zou best kunnen, maar hoe zie ik dat?
Re: Startset 29532
Henk1601
gast

Re: Startset 29532
Fabrieksaf staat de decoder op adres 78.

Re: Startset 29532
addietje
gast

Re: Startset 29532
Adres 78 kom ik in de MS tegen als ik via loc wijzigen in het menu van de loc ben.
Die staat op 78, maar nog steeds geen teken van leven.

Ik heb het gevoel dat ik iets verkeerd doe, maar wat?
Re: Startset 29532
Lid sinds: 2012

offline
Re: Startset 29532
Het klinkt een beetje als een decoder met dipswitches die op het verkeerde adres staat. Is het een decoder met schakelaartjes om het adres in te stellen? In het boekje van de loc staat achterin een tabel met codes, waarmee je kunt zien op welk adres ie nu staat. Je kunt ook de code voor adres 78 erin stoppen natuurlijk.
Re: Startset 29532
addietje
gast

Re: Startset 29532
dan moet ik hem nog eens opmaken.... is me nog niet opgevallen.
Re: Startset 29532
keeszondag
gast

Re: Startset 29532
Voor mijn begrip: volgens de info bij M* is dit een loc met FX decoder uit 2008/2009. Die hebben toch geen dipswitches meer? Of zit ik ernaast?
Re: Startset 29532
Henk1601
gast

Re: Startset 29532
Volgens mij zit er vanuit de fabriek inderdaad een decoder in zonder dipswitches.
Heeft Ad de set nieuw of gebruikt gekocht, vermoed het laatste.
Eerst Loc ff openmaken en fotootje maken. Wellicht heeft de vorige eigenaar eraan zitten rommelen.
Ben benieuwd wat het probleem is en zo een start is natuurlijk niet gaaf.

Groet, Henk

Re: Startset 29532
addietje
gast

Re: Startset 29532
Haha de laatste versie, heb m 2e hands gekocht. Tja een complete set en dom niet getest.
Nu was het niet de hoofdprijs dus dat scheelt.

Ik zal een foto maken maar volgens mij is de binnenkant redelijk origineel.
Kan het zo zijn dat de decoder een ander adres heeft gekregen en zo ja hoe kan ik die aanpassen?


Re: Startset 29532
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Startset 29532
Doe eens een fabrieks- reset gewoon via cv 8 en dan nogmaals cv 8 hopelijk werkt hij dan op adres 78 zie ook je gebruiksaanwijzing voor de reset te doen .

Groeten iut Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:
Re: Startset 29532
addietje
gast

Re: Startset 29532
Ik heb de hele set gereset zowel de MS als de loc. Overigens kom ik nergens een CV8 tegen maar dat zal wel aan mijn onbekendheid liggen :?

Zaterdag ga ik een ander lokje halen kijken of die het wel doet en zal deze loc meenemen om te zien of deze het op een analoge baan wel doet.
Als die het daar ook niet doet dan  :-( :-( :-(

Oke misschien geen goede start maar vanaf hier kan het alleen maar beter gaan :D
Re: Startset 29532
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Startset 29532
Beste Ad.
Met een startset "starten" die het niet goed doet is het slecht starten! ;)
Natuurlijk gewoon pech door onbekendheid koper of slechte informatie van de verkoper.

Misschien het hangdigst om met de hele set bij een andere modelspoorder langs gaan om eens ieder deel apart te controleren op werking?
Of bij verkoper informeren naar de juiste werking?

Mocht je in mijn buurt wonen dan ben je welkom om alles eens te testen maar natuurlijk kan dat ergens anders ook.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Startset 29532
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Startset 29532
En mocht je dichterbij mij wonen ben je hier ook welkom


gr Ed uit Hoogblokland (gorinchem-meerkerk)
Re: Startset 29532
addietje
gast

Re: Startset 29532
Dank je wel voor het aanbod, maar ik woon vlak bij Leeuwarden dus dat wordt lastig even langs komen. ;)
Re: Startset 29532
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re: Startset 29532
Wellicht ontstaat de verwarring hierdoor:
M* gebruikt niet de aanduiding CV maar REG.

En nu uit mijn hoofd:
Ga in je menu naar "Lok Wijzigen" en zet daarin REG1 op 78, voorzover nog nodig na de reset.
Lokje uiteraard op de rails... "Prog Lok?" bevestigen. De lampjes knipperen en het moet rijden.

Enne de MS1 herkent niks.... hij zendt alleen digitale stroom/signalen.

Overigens: zit er geen handleiding bij de set? Anders even downloaden en lezen.
De MS1 wordt vaak verguisd, maar er kan behoorlijk veel mee, zij het vaak via omwegen.
En die vind je hier op dit forum! ;)
Re: Startset 29532
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Startset 29532
Al geprobeerd om het adres (78) te wijzigen naar een andere waarde? Wilde bij mij wel eens helpen om een FX loc via MS1 aan de praat te krijgen.
Re: Startset 29532
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Startset 29532
Hoi Ad,

Maak op je MS1 een nieuwe lok aan en neem hiervoor de lok 29532 uit de database van de MS1.
Selecteer nu deze lok 29532 en zet de Br 86 op de rail en zorg dat er spanning op de baan staat.
Ga nu op je MS1 weer naar REG1 en programmeer hier opnieuw adres 78 in en druk daarna op STOP.
Selecteer nu weer de Br 86 in je MS1 en druk weer op STOP, zodat er weer spanning op de baan staat.
Probeer nu eens de lok de laten rijden.
Re: Startset 29532
addietje
gast

Re: Startset 29532
Het verhaal gaat verder.....

Vandaag wat aanwinsten gehaald waaronder een andere loc (M3374 BR216)

Deze geprogrammeerd in de MS adrescode is 72 en.......... rijden maar, dus de baan werkt.
Probleem ligt m dus bij de loc.

Alle code opties geprobeerd maar nog niks......enige optie is een schep en een kruis
Re: Startset 29532
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Startset 29532
Citaat van: addietje op zaterdag 07 december 2013, 19:04:22
Alle code opties geprobeerd maar nog niks......enige optie is een schep en een kruis
Er is nog een optie: decoder vervangen :idea: