Als je anno 2013 een kaartje zou tekenen op basis van bovenstaande foto's
dan zie je een enkelsporige lijn die aan beide zijden van het station uit een tunnel komt.
Aan de rechterkant van de tekening (180 graden gedraaid) ligt Délémont,
aan de linkerkant gaat de trein richting Porrentruy
(en misschien zelfs Delle, als er nog een trein rijdt tot aan die grens).
Op de oude tekening staan spoorbomen getekend,
maar tegenwoordig is er een tunnel waar de postbus onderdoor kan rijden,
o.a. 3x per dag van en naar het middeleeuwse stadje St Ursanne.
Op het station ligt dubbelspoor, dus treinen zouden elkaar kunnen passeren,
maar er is maar 1 seinbeeld naar beide zijden toe, en dat staat altijd op groen,
ongeacht waar de trein vandaan komt, en ongeacht of het een stoptrein is of niet.
Nuance: een hoofdsein (3 lampen, altijd 1x groen) geeft de stand aan op het viaduct,
een voorsein (4 lampen, altijd 2x groen) geeft aan of de richting Porrentruy veilig is.
Alle treinen (die langs kwamen) reden over spoor 1.
Er is een derde spoor (met een oud stootblok) maar waarvoor dat nog dient, is onduidelijk.
Op de plek van de oude locloods is nu een parkeergarage, een weg en een tunnel voor wegverkeer.