Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Fredjes Zwarte woudbaan : Einde hobby ??

Gestart door Fredje vrijdag 31 mei 2013, 20:17:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Bouw 2e brug Kibri 9704
Hoi Fred,

ben het met je eens, deze brug verschoven plaatsen lijkt mij ook niet mooi.

Het is niet goed te zien maar hebben de bruggenhoofden een baksteenmotief? Baksteenrood zou dan niet misstaan ;)

Groetjes, John
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Bouw 2e brug Kibri 9704
John,

Die stenen zijn wat groot voor bakstenen.
Lijken meer op klompen rots. Gewonnen toen de naastliggende tunnel werd gebouwd.

Het lijkt mij wel mooier als het lukt om van de twee bruggenhoofden per kant een geheel te maken.
Of een klein hoogte verschil tussen de twee bruggen.Als of de 2e er later voor is gezet,en het trace iets lager over de berghelling loopt.

Robin
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Bouw 2e brug Kibri 9704
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Bouw 2e brug Kibri 9704
Hi,

Twee bruggen naast (en los van) elkaar zijn alleen "verschoven" als ze scheef over datgene gaan wat ze overbruggen.

groet
Harald
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Bouw 2e brug Kibri 9704
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Bouw 2e brug Kibri 9704
 :O Vandaag weer hard gewerkt om de bruggen op zijn plaats te krijgen ... dienen nog wel aanpassingen te gebeuren om definitief af te werken ... ben tevreden van het resultaat  :-)

Groeten Freddy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
 :-) Om een idee te geven hoe het er uitziet van op afstand nog enkele foto's ... Hierop kan je zien waarom de kleinere bruggen nog op een soort sokkel staan . Er moet nog een trein onderdoor kunnen rijden ...

Groeten Freddy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Hi

Mooie foto's en wat een werk, maar toch een opmerking, zelf zou ik de onderste brug hier zeker 10-20m verschuiven (ruimte genoeg)  t.o.v. de bovenste want dan kan "de kloof" iets schuin lopen wat het effect van diepte een stuk vergroot.

groet
Harald
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Ziet er zeer indrukwekkend uit zo fred.
Knap gemaakt. :thumbup:

Tony
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Fred.

De bruggen zien er mooi uit  :thumbup: Wij vragen ons af als je de Bietschtal brug ziet in werkelijkheid dan lopen daaronder geen sporen.We zijn bang dat dit straks afbruik aan het geheel doet.Maar het zal zeker wel niet anders gaan?De onderste sporen achterlangs leggen en de dubbele brug ergens anders plaatsen.Is maar een suggestie hoor  ;)

Harald & Alex
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
 :) Heren , bedankt voor de reacties .... het is niet de bedoeling om iets authentiek na te bouwen .Ik ga enkel uit van wat ik mooi en leuk vind om te bouwen . Ik weet dat de Bietschtal brug alleen staat , trouwens de originele is gebogen en niet recht zoals die van Faller .  Deze staat dan ook in Zwitserland en mijn baan is niet echt Zwitsers gericht .

Het is leuk suggesties de krijgen en doe er ook iets mee wanneer het bruikbaar is . Ik moet ook rekening houden dat ik nog achter de baan kan blijven gaan . Er zullen uiteraard nog wel enkele aanpassingen gebeuren om alles in het geheel nog te laten passen . Er dienen nog 2 bruggen te worden gelegd dus modellen van bruggen zijn steeds welkom . Hou er rekening mee dat heel mijn baan dubbelspoor is .

Groeten Freddy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Freddy,

Kijk je uit dat het geheel niet te "recht" wordt. Drie bruggen in lijn komt niet heel natuurlijk over.
Het oogt mooier ze iets te verschuiven ten opzichte van elkaar.
Dan leg je het spoor er ook gelijk makkelijker onderdoor.  ;)

Robin
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
 :) Hallo allemaal ,

Ik denk dat ik een beetje misbegrepen ben . Er loopt een spoor onder de bruggen door die onzichtbaar blijft . Ik heb enkele sporen gelegd om te verduidelijken .

Er komt een soort vallei tussen de bruggen waarvan een klein meertje onder de kleine bruggen eindigt .Misschien komt er ook nog een watervalletje en een riviertje naar links toe . Er zal geen brug gelegd worden op het lager gelegen niveau . Hier blijft de bergwand doorlopen .

Mvg Freddy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Mooie bruggen, dat is toch wel iets wat ik moeten missen op mijn kleine plekje.
Staan erg mooi, vooral met zo een lang spoor en de hoogte verschillen onderling.
Ben benieuwd als dit aangekleed is.

Gr.Wim
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Je maakt zo wel een hoop duidelijk. Die simpele tekening doet wonderen voor de kijker.

Maar moet dat riviertje niet onder het voorste spoor door dan?
Of gaat het er overheen ? Is hoogte genoeg voor zo te zien.

Robin
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Dat word wel heel erg mooi
ik ben toch wel benieuwd hoe alles er uit eindelijk uit gaat zien


gr. Ed
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Hallo Fred,

Ik bekijk zo nu en dan je draadje, en ik moet zeggen dat ik dit met veel plezier doe! Die bruggen zijn echt mooi. Ook ik ben benieuwd hoe dit stukje eruit komt te zien met de volledige scenery.

Grt Rocky
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Ik zat al zoiets te denken als je nu uitlegt Fred, dat kan erg fraai worden op die manier!!
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
 :( Het zal nog wel even duren vooralleer ik aan de afwerking toe ben ... nog zeer veel werk aan de terugmelders en stroomvoorziening (boosters ) ... + leggen van laatste schijnstation en aansluiting van bergtraject aan vorig traject .

Groeten Freddy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Fredje,
Mooie bruggen en aan de hand van de tekening, kan ik mij al "min of meer" een beeld vormen. Toch ben ik  benieuwd naar het eindresultaat. Nu de herfst voor de deur staat en de avonden wat langer worden, kan je misschien een "tandje" bijsteken dan hebben we nog vele mooie beelden en inspiratie.  :-) :-) :-)   
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Word mooi!
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
 :) Heb net Wintrack even laten uitrekenen hoe veel meter spoor er zou liggen ... ik kom net niet aan 400 meter ... 389 om precies te zijn . Lijkt me eerder meer  8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Dat is wel weinig voor zo veel spoor!
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Ach Fred alles is relatief, je hebt 10x meer dan ik..... 8o
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
CiteerAch Fred alles is relatief, je hebt 10x meer dan ik.....
Dat geldt ook voor mij en Fredje loop maar eens 400meter op de piste rond het voetbalterrein dan zul je het zeker wel waarderen, als je het nog kunt   >:-D :-)
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
 :) Gisteren laatste aanpassing van hoogste klimspiraal naar hoogste niveau gemaakt . Je kan hier goed zien hoever de trein van plafond rijdt ... In de verte liggen de bruggen ...  :D
 Nu nog op zoek naar de blauwe isolatieplaten .... kan iemand zeggen of ze deze bij Karwei hebben ? Ik kan namelijk kort over de grens één in Hulst vinden ... 
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
Hoi Fred,

Wat een mooie foto' laat je ons zien. Je hebt echt een gigantische lengte aan sporen, dat maakt het wel leuk. Zoals je al schreef 389 meter spoor is behoorlijk, ga je er ook allemaal bezetmelders e.d. Erin maken?

Je bruggen staan er er mooi in. Moet je straks maar eens kijken als je de bergen dicht gaat maken dan wordt het al een heel ander effect.
Succes.

Groeten Ronald  :)
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Plaatsen van Kibri 9704 bruggen
Citaat van: Fredje op dinsdag 10 september 2013, 18:58:38
Nu nog op zoek naar de blauwe isolatieplaten .... kan iemand zeggen of ze deze bij Karwei hebben ? Ik kan namelijk kort over de grens één in Hulst vinden ...
Als je met blauwe isolatieplaten die dunne (2-3mm) bedoelt, dan neem ik aan van wel.
Tenminste bij de Karwei waar ik altijd ga, hebben ze ze.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
Bij de gamma hebben ze de blauwe platen sowieso.

Gr Niek
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
CiteerBij de gamma hebben ze de blauwe platen sowieso.

Ook ik ben op zoek naar die blauwe platen van 3mm maar volgens mij hebben ze die in de Gamma niet meer, althans niet in België (Antwerpen)
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
Citeer
Wat een mooie foto' laat je ons zien. Je hebt echt een gigantische lengte aan sporen, dat maakt het wel leuk. Zoals je al schreef 389 meter spoor is behoorlijk, ga je er ook allemaal bezetmelders e.d. Erin maken?

Je bruggen staan er er mooi in. Moet je straks maar eens kijken als je de bergen dicht gaat maken dan wordt het al een heel ander effect.
Succes.

Hoi Ronald ,

Inderdaad er moeten nog veel terugmelders worden aangesloten . Een deel is reeds gedaan maar er is nog veel werk aan de winkel . Ook nog verschillende stroomkringen dienen nog te worden aanlegt . Dit is voor deze winter . Eerst het hele traject leggen en afwerken met de juiste afgewerkte schotten zodat de voorlopige steunen weg kunnen en het er wat professioneler gaat uitzien .

Groeten Freddy 

Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
Duidelijk verhaal Freddy.  ;)
Dat het maar een lange winter mag worden, dan kan je veel werk verzetten  >:-D
Succes met de ruwbouw.

Groeten Ronald  :)
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
Hoi Freddy.
Al in de ruwbouw zien de bruggen er al als een prachtig kunstwerk uit, zeker na de aankleding van het landschap en alle scenery, zal dit een prachtige blikvanger op je baan worden! :thumbup:
En ach, niet conform de werkelijkheid is op een modelspoorbaan niet het belangrijkste, bergen op echte (model)hoogte lukt ook niet! :D

Veel plezier en succes met deze prachtige baan in aanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
 :) beste mensen , bedankt voor feedback voor de isoplaten ... zal binnenkort een kijkje gaan nemen in Hulst bij Karwei om te kijken of ze er daar hebben , is voor mij het dichtste bij ...  :-)  Tenzij er iemand in de buurt van Hulst woont en even wil checken ???

Groeten  Freddy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
fredje,
hier heeft de gamma nog volop van de piepschuimplaten(Gouda) interesse? geef even een pb tje

vriendelijke groet
jan
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
kan ze evt. nog bezorgen ook, kom de komende weken met regelmaat in den bels dus..
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
 :) Amai wat een service hier op forum ...

Citeerkan ze evt. nog bezorgen ook, kom de komende weken met regelmaat in den bels dus..

Jan , ik heb je een PB gestuurd ...
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan: Aansluiting hoogste klimspiraal
 :) Hallo allemaal , ben even weggeweest maar heb even een stop moeten inlassen voor de gezondheid ... ondertussen al heel wat beter en terug aan de slag . We hebben werk gemaakt om de werkplek en aansturing volledig te veranderen van plaats en aanpak .

We hebben dus een nieuwe locatie van pc een schermen gemaakt maar dit ging niet zomaar vanzelf . Er diende rekening gehouden worden met bestaande bekabeling en netwerken voor terugmelding . Ik heb geopteerd om de CS 2 + HSI 88 aan de spoorwegtafel te laten  en enkel de pc en serieële verbinding er naartoe van de tafel weg te plaatsen . Zodoende heb ik slechts 2 kabels tussen beiden  moeten leggen .De toekomstige boosters kunnen dus gerust aan de treinentafel zelf blijven . Alles werkt perfect door enkel de netwerkkabels even aan te passen .

2 nieuwe schermen van 27 inch en 3e bestaande van 22 inch zullen het moeten doen .

Eerst een foto van vorige situatie en dan de nieuwe stand van zaken :

Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Commandocentrum ziet er goed uit Fred. :thumbup:
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Fredje, prachtig met die 70cm schermen. Hoe ga je de kabels laten lopen? Via plafond of via de vloer want je moet toch met een kabelboom van de cs2 naar de pc of vergis ik me?
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
 :) Hey Staf , Als je goed ziet op de 2e foto ligt er een grijze kabelgoot op de grond ... deze ligt nu nog even schuin maar van zodra de kast verzet is kan deze mooi recht liggen ...  er zitten nu de seriële en netwerkkabel in ... voldoende om alles te laten werken .

Groeten Freddy

Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Hallo Fred

Dat ziet er verrekt goed uit zo, lekker grote schermen, werkplek er naast gewoon een lekker hoekje.
Binnen kort de iTrain cursus dan kan je menig uurtje daar door brengen.

Mvg, Evert.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Zozo Fred heeft "Burelen" bij zijn baan gebouwd! Dat ziet er goed uit. Nu nog Digitale TV er op en je hoeft daar nooit meer weg!  :D
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Om daar nooit meer weg te gaan ontbreekt nog een toilet.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
 :) Ja Heren , Ik zit nog met een dilemma ... De achtergrond van de muur zal nog properder aangekleed worden met een witte plaat zodat alle kabels weg gewerkt zijn . Boven de schermen komt ofwel de vitrinekast of een aantal legplanken om materiaal en boeken op te plaatsen . Nu hangt de vitrinekast aan de linkerkant . Daar kunnen ook de legplanken komen .

Mvg Freddy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Dat ziet er mooi uit jou bediening/werkplek, voldoende ruimte en mooie grote schermen. Deze grote schermen zorgen er ook voor dat je een goed en duidelijk overzicht houd met iTrain, ik neem aan dat je een pro-versie van iTrain hebt en dat je ook aangemeld hebt bij het iTrain forum want hier kun je met alle vragen terecht. Let wel dat ook bij iTrain bij zo'n grote baan heel wat gegevens dienen te worden ingevoerd, succes in elk geval er mee.

Groeten
Fred
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Fredje, ik zou daar geen legplanken plaatsen. Stel dat er iets afdondert op 1 van de reuze monitors, dat zou pas balen zijn. De vitrinekast lijkt mij een beter idee daar moet je maar af en toe eens bij zijn. Of misschien een reuze poster op een board waarachter je de kabels kwijt kunt. (Niet van club Brugge hé maar een berglandshap)  :D
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Goede middag Fred,

Dat ziet er indrukwekkend uit, ben ik wel een beetje jaloers op hoor ik doe het nog steeds met een laptop. Fred wat is de reden dat jij een HSI 88 hebt aangeschaft, ikzelf heb deze (nog) niet maar de CS2 regelt de blokken (nu nog maar 28) perfect.

groeten Martin.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Hallo Martin ,

De reden dat ik voor een HSI 88 heb gekozen is dat ik een zeer grote baan heb om via normale detectie te gaan werken . Het grote voordeel is dat ik nu de baan in 3 grote secties kan maken zonder enige tijdverlies . I Train laat toe om met 2 systemen door mekaar te werken . De reactietijd is 3x sneller dan via traditionele detectie . Ook dit systeem werkt met netwerkkabels wat kans op storingen ook reduceert .

Ik hoop dat uw vraag hiermee is beantwoord .

Groeten Freddy

edit Jurrien: citaat verwijderd. Was vorige bericht.
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Hallo Freddy,

Je nieuwe werkplek ziet er top uit. Dit werkt (neem ik aan) veel overzichtelijker  :thumbup:

De HSI systeem hebben wij ook op de club voor de N baan, werkt inderdaad zoals je beschreven hebt.

Groeten Ronald  :)
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
 :) werkt prima ... heb wel de serieversie en niet de USB versie ... bij aankoop was de USB versie niet ondersteund door I train . Ondertussen is dit opgelost met versie 2.0 . Jammer want ben nu beperkt tot pc met seriele poort RS 232 . Een overgang van RS232 naar USB werkt blijkbaar niet zo goed .

Mvg Freddy
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Fredjes Zwarte woudbaan:Nieuwe werkplek en aansturing verplaatst
 :) Vandaag is eindelijk de APP voor CS2 beschikbaar op Android ... direct aan de slag . Krijg deze maar niet verbonden met CS2 ...

Waar gaat het fout ? Vorige app op Apple ging direct ...

Groeten Freddy