Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

15 juni: Fotogoederentrein met dieselloc 2278 bij de STAR

Gestart door timtrein donderdag 25 april 2013, 19:26:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
15 juni: Fotogoederentrein met dieselloc 2278 bij de STAR
Op zaterdag 15 juni 2013 zal speciaal voor fotografen een fotogoederentrein rijden bij Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal. De geel/grijze dieselloc 2278 zal met twee verschillende treinen over de STAR-baanvakken rijden. De ene trein bestaat uit twee of drie VAM-wagens, de andere is de historische goederentrein (bestaande uit circa 8 open en gesloten wagens, o.a. typen Gls, Gs, E, Ks, Dg). De opbrengst van deze rit zorgt er mede voor dat dit materieel (en de spoorlijn) onderhouden en gebruikt kan worden.

Tijdens deze dag wordt u per (historische) bus naar de diverse fotolocaties gebracht. De reis begint om 10.00 in Stadskanaal en eindigt daar ook weer rond 18.00. Na afloop is de stationsrestauratie geopend. Aarzel niet en schrijf u snel in voor deze bijzondere dag!

Aanmelden voor deze excursie is mogelijk tot en met zondag 2 juni door:
- het overmaken van de ritbijdrage van ? 35,- per persoon op rekening 3607.74.644 ten name van de STAR te Stadskanaal onder vermelding van ?Fotorit 2278?
- én het sturen van uw naam, adres en telefoonnummer naar i n f o ad stadskanaalrail.nl onder vermelding van ?Inschrijving fotorit 2278?.

Na inschrijving ontvangt u binnen enkele dagen bericht. Graag tot ziens op 15 juni!

Deze rit gaat alleen door bij aanmelding van minimaal 30 deelnemers. Het maximum aantal deelnemers is 50 personen. Bij meer dan 60 inschrijvingen wordt de inzet van een tweede bus onderzocht. Bij onvoldoende deelname of bij overtekening wordt uw betaling teruggestort. De rit is met name gericht op fotografen en minder op het maken van filmopnamen. Bij zeer slechte weersomstandigheden of onverwachte technische problemen zal de rit geen doorgang vinden.  Vragen zijn welkom via i n f o ad stadskanaalrail.nl onder vermelding van ?Vraag fotorit 2278?.


De 2278 tijdens een proefrit (nummers en zwaailampen volgen uiteraard nog!)

edit Jurrien: emailadres aangepast ivm spam
Re: 15 juni: Fotogoederentrein met dieselloc 2278 bij de STAR
Hallo allemaal,

Met Hemelvaart heeft de 2278 trouw zijn diensten gereden, we zijn nu helemaal klaar voor de fotorit op 15 juni! Evenwel zijn er nog een paar deelnemers nodig om de rit door te laten gaan. Een herhaling zal er niet snel in zitten, dus wacht niet te lang om de jaren '70/'80 nog eenmaal te beleven met een VAM-trein en een gemengde NS-goederentrein!
Zie de STAR-website voor meer informatie en inschrijven, dit kan tot uiterlijk 2 juni!


(de sleutel zit er op 15 juni natuurlijk niet op :))
Re: 15 juni: Fotogoederentrein met dieselloc 2278 bij de STAR
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: 15 juni: Fotogoederentrein met dieselloc 2278 bij de STAR
Ziet er prachtig uit !! Ziet er aardig beter uit dan met de stardagen  :thumbup: Baal er nu van dat ik niet even ben gaan kijken met hemelvaart. Misschien dat ik 15 juni ff kom kijken.
Groet Robert
Re: 15 juni: Fotogoederentrein met dieselloc 2278 bij de STAR
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: 15 juni: Fotogoederentrein met dieselloc 2278 bij de STAR
Heb gister een paar filmpjes gemaakt van de 2278 in actie, echt prachtig gerestaureerd door de STAR  :thumbup: :thumbup:
Groet Robert


Re: 15 juni: Fotogoederentrein met dieselloc 2278 bij de STAR
Hoi Robert

Erg leuke filmpjes.
En Foto. :thumbup:

Tony
Re: 15 juni: Fotogoederentrein met dieselloc 2278 bij de STAR
Geweldige plaatjes en video`s
Helaas kon ik er niet bij zijn omdat ik misschien wel herkansingen had voor mijn examens, anders was ik zeker weten meegegaan met de foto rit tour :)

Mvg Danny