Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?

Gestart door Laenderbahn027 dinsdag 11 juni 2013, 13:15:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?
Hallo,

Wegens het ontbreken van een AC G10 denk ik erover deze van Roco als DC model aan te schaffen en deze vervolgens om te bouwen. Dit lijkt me een stuk lastiger dan de voorbeelden die ik heb gezien van bijv. een NS 1700. Wat is jullie advies: gewoon doen, of maar laten zitten en wachten op een officieel 3rail model?

Voor de duidelijkheid: ik heb 'm nog niet...

Groet,
William
Re: Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?
Hoi

Een ROCO DC model ombouwen naar 3rail is niet echt een groot probleem. Lok voorzien van een sleper, er moet wat weggehaald worden om de sleper passend te krijgen.
Als je de ROCO ook digitaal wil maken is dat geen probleem met oa een esu lopi decoder.

Een paar weken geleden nog met "Diederick" een ROCO NS 2200 omgebouwd van DC naar 3rail digitaal. Rijdt perfect.

groeten van teunis
Re: Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?
Hola
Geen idee William.
Niet om je op andere gedachten te brengen, maar is de af fabriek digitale wisselstroom versie Hh van Brawa dan niets voor je?
H la P
Fred
Re: Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?
Hi William,

Ombouwen lijkt ook mij geen probleem.
Kijk of je makkelijk een slepertje kan monteren, meet dus even de afstand van onderkant loc tot de puco's
Hij mag zeker niet uitsteken buiten de wielen en moet minimaal 3mm speling hebben.

groet
Harald

p.s.
Kijk eens op onderstaande link/ombouw van mij. 
Re: Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?
Hallo allen,

Bedankt voor de snelle reacties! Had ondertussen ook deze link gevonden:

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=27&t=77265

Laat ik eens naar de Brawa kijken :-).

Groet,
William