Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wederopbouw zwitserse baan: 161129 Nieuw Topic SBB-BLS Dwergseintjes

Gestart door Has-bls zaterdag 30 maart 2013, 21:56:56

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 13-05-2013
Inclusief Raclette en Fondue!!! :D
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 13-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 13-05-2013
Met Fendant of Johanisberger???   :P
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 13-05-2013
Nee, met Dole (rood) en Kardinal!!
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 13-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 13-05-2013
Maakt niet uit Kees, een bourgondiër vindt alles lekker!!!!
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 13-05-2013
Absoluut! FF off topic, ik heb het appartement in Zermatt al weer geboekt voor de wintersport in Januari! Da's voor de 16e keer naar Zermatt en het verveelt nog steeds niet! Ik zal de BLS vragen of ze mijn loc, de Grenchen (nr 163), voor de autotrein willen hangen, lijkt me wel aardig!
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 13-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 13-05-2013
Citaat van: keeszondag op maandag 13 mei 2013, 23:55:59
Absoluut! FF off topic, ik heb het appartement in Zermatt al weer geboekt voor de wintersport in Januari!

Kees je hebt een PB'tje
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013 Sommerfeldt
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013 Sommerfeldt
Zoals beloofd een exploded view van de afspaninrichtingen SBB. Voorheen bracht Sommerfeldt onder nr 309 een complete set uit. Daarvoor in de plaats is nr 388 SBB gekomen: deze wordt aan de mast zelf bevestigd. Voordeel is dat je deze naderhand alsnog op iedere gewenste plek kunt plaatsen, zonder daarvoor eerst het e.e.a. te moeten slopen.

Ik laat jullie zowel het oudere als het nieuwere type zien. Bij de uitleg van gisteren is nog een duidelijke foto geplaatst van een fixeerpunt.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Is en blijft toch mooi spul.
Volgens mij is het ook nog behoorlijk solide als ik het goed bekijk.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Het is heel erg solide Tom. Totdat ik ooit een kat van mij betrapte die achter een vogel aan ging op zolder en pardoes achter een compleet portaal bleef haken!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Ziet er echt heel mooi uit hoor. Ook duidelijke uitleg!

Groeten Dewey
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Hallo Henk,

Dank je wel voor de uitgebreide uitleg en illustratie van een spaninrichting van Sommerfeldt :thumbup:, ik ga hier binnenkort ook mee aan de slag maar ik heb wel gezien dat je de gebruiksaanwijzing van Sommerfeldt goed moet lezen.

Nogmaals bedankt voor de uitleg.

Groetjes Herman (de iris)
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Net het hele draadje doorgelezen.
Krijg je toch weer de kriebels om de baanbouw weer op te pakken.
Reeds lang geleden had ik een baan ook met Sommerfeldt SBB bovenleiding.
Herken nog veel uit deze periode op je baan.
Nu alles,wegens ruimtegebrek, ingepakt en zo nu en dan een rondje vloer uitleggen.
Zal je draadje blijven volgen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Kijk, daar kan ik wat mee als ik terug kom uit Italië!
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
@ Tom: je gaat het donderdag met je ogen beleven hoe solide.

@ Dewey: Dank voor compliment.

@ Herman: De uitleg van Sommerfeldt blinkt inderdaad niet altijd uit. Vind het plezierig om te lezen dat mijn uitleg tot nu toe bij de geïnteresseerden aanslaat: en zeker bij de Zwitserse baanrijders onder ons!

@ Jajekra: Ik vind het heerlijk dat ik zo zoetjes aan de boel uit de dozen kan halen om op te bouwen. Er komt vast wel weer een gelegenheid voor je!

Voor het weekeind zal ik proberen hoe je de plaats van de masten bepaalt langs het spoor met een mal, waar je op moet letten in bogen (vrije ruimte!) en draadophanging in de bogen+mastafstand. Dat laatste is geen makkelijke materie.

Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Wel interessant Henk die Sommerfeldt bovenleiding.

Is het aan te raden daar een apart artikeltje over te maken?

Met daar in :

Gebruiksaanwijzingen.
Artikelnummers.
Verkrijgbaarheid.
Kosten etc..

Ondersteund met fotovoorbeelden? Kortom een Sommerfeldt topic.

Ik ben zelf zeker een bovenleidingfreak. Zodra er een E-loc op het toneel verschijnt dan hóórt hij onder de draad. Zelf ben ik ook nog van de "vloerbaantjes" dus is ik  gebruik nog de Märklin Oer-bovenleiding want beter "iets dan niets" zo is de gedachte.Maar
wanneer bovenleiding gaat worden gecultiveerd op een vaste baan dan viert het realisme hoogtij met Sommerfeldt.


mvg. Harry   
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Dat is zeker een goed idee. Ik ben nog in afwachting van de moderator om te kijken of er in WIKI mogelijk een plek is.

Ben ook naar andere mogelijkheden aan het zoeken binnen forum3rail. Daar heb ik inmiddels reactie op gekregen. Ik kom na mijn vakantie hier op terug (eind van deze maand).

Anders gaat het, wat jij bedoelt, een apart topic worden. Ik denk dat menigeen hiervan plezier zal hebben. In dat geval moeten in ieder geval mijn posts betreffende Sommerfeldt verhuisd worden. 

Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Hoi Henk,
Goed dat ik ook af en toe in andere draadjes kijk. Vind je uitleg over de afspaninrichting erg goed. Is het een idee om dit ergens centraal te plaatsen, Wiki of zo?
hoewel ik zelf nog met de grove M* masten en dito rijdraden werk, wil ik in de toekomst (wanneer dat ook moge zijn) toch naar een meer verfijnd bovenleidingsysteem.
Nu zie ik her en der wel beschrijvingen van het plaatsen van standaard masten en rijdraden, maar waar is de kennis te halen over meer detail, zoals het afspannen e.d.
Hoe weet jij bijv waar je extra spanmasten moet plaatsen (behalve op eindsporen).
Ik rij zelf regelmatig over de N50 tussen Kampen en Zwolle waar ze pas een nieuwe spoorlijn hebben aangelegd en zie daar op korte afstand van elkaar erg veel verschillende soorten (span?)masten staan. Het zal allemaal wellogisch zijn, maar hoe kom ik daar achter?

vr groet,
Gertjan
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 14-05-2013
Een stukje kennis over het plaatsen van de afspanningsinrichtingen haal ik uit de Handleiding van Sommerfeldt, evenals het aanleggen van masten en rijdraden in de bogen en over wissels. Daarnaast heb ik zo goed als mogelijk mijn ogen de kost gegeven in de praktijk.

Afspanmasten in een traject heb je altijd nodig om draad strak te houden. In een van mijn vorige draadjes schreef ik 1-1,5 meter. Dat wordt erg veel Dat worden wel heel veel afspanmasten op de baan: ik heb zelf 3 meter aangehouden en ook dat gaat goed. Ik kan dit niet uit de boekjes van Sommerfeldt halen: dus dat wordt een stukje praktische ervaring delen.

Ook als draden elkaar gekruist hebben over wissels volgen afspanmasten, dit laat zich op mijn baan erg lastig fotograferen.

Misschien dat ik het eens probeer op tekening te zetten en dan in scan. Maar dat zal niet eerder dan over 3 weken zijn vrees ik.

Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Even een kort intermezzo: de derde heli is inmiddels gearriveerd. Dit model is door ARWICO in de Zwitserse markt gezet onder de merknaam SwissLine.

Deze EuroCopter EC145 "REGA" uit Zürich is niet zo fraai gemonteerd (aansluitnaden erg zichtbaar) dan de andere 2 heli's van SCHUCO (TCS en AirZermatt) en andere schaal (1:72) maar evengoed hoort ook deze heli thuis op de Zwitserse baan. Oordeel verder zelf ......

30-05-2013: De heli's zijn overgevlogen naar http://forum.3rail.nl/index.php?topic=43942.msg792891#msg792891
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Fraai machientje weer Henk. Hou je wel voldoende ruimte over voor treintjes?
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Ha Henk,
Dank voor de uitgebreide info over afspannen. Het boek van Sommerfeldt is dus een must als naslagwerk, begrijp ik.
Jammer dat het moeilijk is om foto's te plaatsen van de afspan-activiteit bij wissels, was hier wel benieuwd naar.
Zie uit naar een eventuele tekening/schets en dat mag ook nog wel 3 maanden duren ipv 3 weken; ben er voorlopig nog lang niet aan toe.
Eerst moet de hout/skeletbouw van de tafel klaar, dan de ringleiding, onderplaten-schaduwstation enz. Ook komt de zomer (???) er aan dus veel andere activiteiten.

groet, Gertjan
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
@ Kees: ja hij is iets groter dan de andere twee. Ik vermoed dat dit een 1:72 schaal is. Parkeerprobleem voor de chopper is op te lossen in de berg een hangar bouwen! ;)

@ Gert-Jan: je gaat het treffen! Ik moet nog op 2 plaatsen draad spannen over de wissels heen en afspannen. Ik ga er wel iets op verzinnen dat dit tot uiting komt in de foto's. Met fotobewerking kunnen wonderen verricht worden.

Vanavond is Tom op bezoek geweest. Nadat we een vluchtig bezoekje hebben gebracht aan de MSG-Dordrecht zijn we maar 'naar boven gegaan'.  :-) en Tom het stukje werk tot nu laten zien. Even de RAm Tee en ICN (beide met sound!) heen en weer laten rijden: meer voor het effect, en de opbouw van Sommerfeldt getoond.

Tom: het was erg gezellig en fijn weer bijgepraat te hebben.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Enorm plezierig om te zien hoe enthousiast iemand bezig kan zijn met deze hobby en dan nog specifiek het thema Zwitserland.
Het ziet er allemaal heel indrukwekkend maar zeker ook solide uit terwijl je toch in eerste instantie denkt dat het allemaal erg fragiel materiaal zou zijn.
Was een super gezellige avond, gewoon beetje bij kletsen en niet alleen over treintjes, dat mag ik wel.

Volgende keer neem ik de videocam mee want wat een spektakel om die beide treinstellen de RAm Tee en ICN te zien en te horen.

Henk bedankt voor de gastvrijheid en ik kom zeker nog een keer terug.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Hoi Henk, Tom,

Ik heb dus wel wat gemist gisterenavond. Helaas had ik al andere afspraken, maar volgende keer beter.

Gr.Wim
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Altijd welkom Wim,

Maar over anderhalve week weer hoor: ik vertrek morgen ook naar zonniger oorden net als Kees maar dan een stukkie verder!!

Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Dan wens ik jou een fijne vakantie en mooi weer😎!
Geniet ervan en tot later.

Gr. Wim
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 16-05-2013
Dank je Wim,

Vandaag nog even naar HIP geweest en wat klein materiaal weten te scoren: slijpschijfjes en dat soort dingen.

Ook een paar Zwitserse 'Bärghüsli' weg laten leggen: even thuis checken of ze niet dubbel aan de voorraad worden toegevoegd.

In de middag nog even wat aan mijn bovenleiding gewerkt: de volgende foto's spreken voor zich! 
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
En de laatste serie 5 foto's: Tot over 1,5 week!!!!
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Als je de koffers net zo inpakt als dat je de bovenleiding aanpakt dan komt dat helemaal goed met deze vakantie.
Goeie reis en veel zon en plezier.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Dank je Tom, gaat helemaal goed komen. Zal aan je denken als we morgenavond met een heerlijke bier (of witte wijn) 's avonds laat nog buiten zitten met zwoele temperaturen  B) :P

Tot gauw weer!
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Citaat van: has-bls op vrijdag 17 mei 2013, 22:33:38
Dank je Tom, gaat helemaal goed komen. Zal aan je denken als we morgenavond met een heerlijke bier (of witte wijn) 's avonds laat nog buiten zitten met zwoele temperaturen  B) :P

Tot gauw weer!

Wederzijds, maar ik zit dan denk ik aan de erwtensoep of warme chocolademelk met slagroom en een scheutje rum bij de centrale verwarming.
Wilde open haard zetten maar je weet dat we die niet hebben. 8o
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Leuk die Sommerfeldt instructies, dat inspireert wel!
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Helemaal top deze laatste S* sessie. Ik heb nu echt voldoende info om mijn bovenleiding aan te gaan pakken!
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Henk, mooie instructie-foto serie die je hebt gemaakt. Hier gan een boel mensen plezier van hebben.

ik raad iedereen die echt met Sommerfeldt aan de gang wil aan om het boek "die Sommerfeldt-Aufbauanleitung" aan te schaffen. Dit is een boek van 160 pagina's (wel in het Duits),waarin ook met foto's, stap voor stap beschreven staat hoe de verschillende Sommerfeldt producten moeten worden gebruikt.

Samen met de praktische ervarings-tips van Henk en anderen, kan het dan niet meer misgaan lijkt me.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Als mensen dat boek willen kopen, ik wil hem ook kopen (klik).

Als we samen kopen scheelt dat verzendkosten. Stuur dan maar even een PB'tje.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Hallo Henk,

Ben het draadje gaan volgen en moet ook starten met mijn bovenleiding.  Bestaat er zoiets als een handleing voor de Sommerfeld bovenleiding ?  Misschien heb ik het ergens gemist in het draadje.

Zwitserse groeten

Paul
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Dag Paul,

Er is een boek van 160 pagina's uitgegeven onder Sommerfeldt nr 002: "die Sommerfeldt-Aufbauanleitung".

Zie hiervoor de post van Dennis1984 hiervoor. Ik heb deze versie niet in mijn bezit, wel de oudere Handleiding.

Je kunt het boek zo wie zo wel aanschaffen (ook rechtstreeks bij http://www.sommerfeldt.de/index5.html) en probeer de rapportages te volgen die ik ook zeker de komende weken zal plaatsen.

Als je evengoed vragen hebt: stel ze en ik zal ze proberen te beantwoorden (en zeker weten denken andere forummers die dit volgen met me mee!).

Groeten,
Henk
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Hallo Henk,

Bedankt voor de tip.  Ga er zeker gebruik van maken.
Succes nog en felicitaties met de fotoserie van de bovenleiding.

Mvg

Paul
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Henk, ik "misbruik" jouw draadje even voor een tip voor Zwitserse bovenleiding:
Een belangrijk onderdeel dat niet in het Sommerfeldt assortiment te vinden is zijn de lantaarns voor bovenop de portalen.
Na lang zoeken heb ik ze vandaag gevonden; bij Railtop, artikel 7250.

Als iemand nog meer adresjes heeft hoor ik het graag.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Hallo Henk en alle volgers van dit draadje.

Ik vind dit Zwitserse thema erg boeiend om volgen en wil hierbij mijn diensten aanbieden aan mensen die fotos of situatieschetsen nodigen hebben van Zwitserse emplacementen.  Doordat ik op rust ben en erg veel tijd in Zwitserland doorbreng wil ik deze gratis dienst aanbieden. Dan kan ik ook in Zwitseland met sporen bezig zijn en maak ik mij nuttig voor iemand. Ik zit in de buurt van Sion.  Alles uit Wallis (Valais) is makkelijk te bereiken.

Graag aangeboden
Bergroeten,

Paul
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Citaat van: ArjanM op zondag 26 mei 2013, 11:51:44

Als iemand nog meer adresjes heeft hoor ik het graag.

Dag Arjan,

Dat is een mooie tip van je, ik zal hem bewaren in mijn Favorieten! Ik lees wel dat de productie wordt gestart bij voldoende vraag ... Klopt dit?

Ik gebruik zelf het volgende van http://www.brawa.de/produkte/h0/leuchten/gittermastleuchten/5531-aufsatzleuchte-oberleitung.html (zie ook post nr 96 in dit topic).

BRAWA is van een ouder type; het model van Railtop steekt in een moderner jasje (ik vind hem eigenlijk wel mooier ook  ;)).
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Dank je Paul,

Jouw idee kan best wel eens goed aanslaan bij onze Swiss-fans om het zo maar te noemen. Foto's en plattegronden, situatieschetsen zal bij menigeen welkom zijn.

Zelf ben ik in het bezit van de officiële BLS-sporensituaties van de stations Frutigen (ca. 20 jaar geleden), Blausee Mittholz en  Kandersteg. Op deze plannen staan ook de seinen aangegeven!

Ze zijn helaas te groot om te kopieëren: dat is meer voor een professioneel kopieerbedrijf (A1-formaat).

Paul: Is het starten van een apart topic om deze info, al dan niet op verzoek, te plaatsen en dat dit door anderen aangevuld kan worden?
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Hallo Henk,

Misschien geen slecht idee.  Alleen weet ik niet onder welke noemer dit topic zou moeten komen.

Berggroeten

Paul
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Citaat van: Opazwitserland op zondag 26 mei 2013, 14:25:53
Misschien geen slecht idee.  Alleen weet ik niet onder welke noemer dit topic zou moeten komen.

Misschien iets als dit:
Uw razende Reporter uit Wallis, Zwitserland voor al uw vragen over het Zwitserse spoor. Hij gaat naar de door u opgegeven lokatie, en brengt life verslag uit van de situatie aldaar.

Elke avond post onze vliegende Zwitser zijn videoreportage voorzien van uitgebreid antwoord en aangevuld met relevant commentaar op Youtube en post dat op het 3-railforum.


Zo goed?  O:-D
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Jij hebt humor Bassie: ik stel dan één van mijn wentelwieken beschikbaar zodat we ook nog reportages in vogelvlucht kunnen bekijken!!! :D

Maar alle gekheid op een stokkie: Paul ik denk dat vooralsnog de beste plek is onder het volgende Board: Modelbaanbouw & Scenery en het subboard Modelbaanbouw. Ik heb zo eens even gekeken en kan zelfs onder WiKi geen goede plek ontdekken.

Start dan daar een topic met een toepasselijke en makkelijke naam. Suggestie: Schetsen en Foto's Zwitserse Stations & Emplacementen

Als je eenmaal het topic hebt gestart schrijf dan even wat jij hier wilt delen (evt ook linken naar YouTube). Dat geldt uiteraard ook voor je volgers!
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Citaat van: has-bls op zondag 26 mei 2013, 14:01:26
Ik lees wel dat de productie wordt gestart bij voldoende vraag ... Klopt dit?
Dat las ik ook. Helemaal zonder eigenbelang is deze tip dan ook niet  >:-D We zouden eens een mailtje kunnen sturen om te vragen wat de drempel is. Alleen ben ik er voorlopig nog niet aan toe. Eerst mijn oude baan afbreken en dan van voor af aan beginnen in 2-rail met schaduw-station enz. Ik hoop over een jaar alles te hebben liggen (en dat is ambitieus). Pas daarna begin ik met bovenleiding en seinen. Ik heb dus nog wel een jaar.

Citaat van: has-bls op zondag 26 mei 2013, 14:01:26
Ik gebruik zelf het volgende van http://www.brawa.de/produkte/h0/leuchten/gittermastleuchten/5531-aufsatzleuchte-oberleitung.html (zie ook post nr 96 in dit topic).
Nou ja, laat ik die posts nou totaal gemist hebben. Wel heb ik liever de moderne uitvoering. Maar, goed een tweede bron te hebben.

Zit me trouwens af te vragen of die lantaarns niet zelf te maken zijn. Met een voorbeeld en wat mooi dun messing moet toch een hoop te realiseren zijn.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Hallo Henk,

Dat lijkt me wel wat.  Ga toch nog even wachten om het topic te starten.  Woensdag gaan we terug richting België.  Half juli zitten hier weer enkele weken en ga het dan opstarten.  Heb bij Sommerfeld de bestelling van het boek al geplaatst.
Ben benieuwd
MVG
Paul
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Citaat van: ArjanM op zondag 26 mei 2013, 15:11:15
We zouden eens een mailtje kunnen sturen om te vragen wat de drempel is.

Dat lijkt me een goed plan: intussen eens kijken of er onder onze Swiss-fans belangstelling is?? Voorlopig heb ik 18 namen kunnen inventariseren a.d.h.v. reacties.

Heb jij het Sommerfeldt-boek overigens in je bezit en zo ja: kom je goed mee uit de voeten qua beschrijvingen? Ik overweeg ook tot aanschaf.
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Citaat van: Opazwitserland op zondag 26 mei 2013, 15:13:27
Heb bij Sommerfeld de bestelling van het boek al geplaatst.

Wil jij het ons laten weten als je het hebt ontvangen en wat je indrukken zijn?

Goede reis terug woensdag!
Re: Wederopbouw zwitserse baan update 17-05-2013 SOMMERFELDT
Hallo Henk,

Nee ik heb het boek nog niet in bezit.  Heb deze middag het geld overgemaakt aan Sommerfeld.  Nog even wacht dus.  Ik hou je op de hoogte als ik het in mijn bezit heb.
Sneeuwgroeten uit Zwitserland

Paul