Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

On30 baantje (eigen rails (bielzen) maken)

Gestart door pixon donderdag 13 mei 2010, 16:33:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
bedankt allemaal voor de leuke reacties
De mogelijkheden van lichtdoorlatenddraad zijn enorm groot zeker om dat de lichtbundel word geretoucheerd en dat heb ik verwerkt in de mijnschacht en hier hebben we ook weer foto's van '.


De lichtdoorlatenddraad leggen we in de mal en storten hem in het gips



Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
je moet er toch maar op komen...  origineel ideetje !
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Citaat van: dani op woensdag 06 maart 2013, 09:33:01
je moet er toch maar op komen...  origineel ideetje !
:)
Ja je begint met één ding  :idea: en dan zie je dat je het ook voor andere toepassingen toegepast kan worden zoal kleine reclame borden (oops mondje voorbijgepraat :idea: :idea: :idea: :idea:)
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Hi Pixon,

Via, via hier terecht gekomen. Erg informatief en interessante foto,s ik ga je volgen.
Maar waarom zo "moeilijk" doen gewoon een gaatje boren en een ledje erin....
Foto van mij smeerput, twaalf stuks gemaakt voor in mijn twaalfstandige locloods.

Groet
Harald

Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
ooooo
aaaaa
:thumbup:
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Dag Pixon,

(citaat) lichtdoorlatenddraad,
Waar is deze verkrijgbaar als vragen mag daar het bijna onzichtbaar is en gemakkelijk is weg te werken. :thumbup:

a je begint met één ding   en dan zie je dat je het ook voor andere toepassingen toegepast kan worden zoal kleine reclame borden (oops mondje voorbijgepraat)

Voor mij niet hoor  :P >:-D en voel het aan je bent met iets bezig en gelijk komen er weer nieuwe ideeën naar boven en is wat ook steeds weer heb.
Alles gaat weer rammelen in je bovenkamer en voilla het volgende plan ligt weer voor je. :lol: >:-D :P, mooi allemaal om op deze manier weer iets leuks te maken wat een voldoening geeft voor jezelf.
I like it :thumbup:
Met vr groet,
Theo.
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
je gebruikt gewoon  NYLON draad, Theo.  Zoals de vissers gebruiken voor hun lijntjes.   Dat is te koop in verchillende diktes en kan je zo gebruiken.
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Hallo Pixon, mooi gedaan met de lichtgevende draad, maar waar haal je het licht vandaan, of waar of hoe sluit je de draad aan op een lichtgever? :?

Gr, Ad
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Citaat van: Haradigi op woensdag 06 maart 2013, 14:36:38
Maar waarom zo "moeilijk" doen gewoon een gaatje boren en een ledje erin....

ik ga ook deze draad gebruiken en als je het een beetje slim aanpakt kun je met 1 lichtbron meerdere lichtpunten maken doordat de draad lang kan zijn, makkelijk weg te werken is en goed koop.
daarnaast scheelt het ook een hoop stroomverbruik van je trafo's

als ik met 1 ledje 12 licht punten maak of ik gebruik voor elk lichtpunt een apart ledje.

Groet Anton
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Hi

Lichtgeleider is (in diverse diktes) te koop bij Conrad en bij meerdere hobby web winkels.
Zelf heb ik op diverse technische beurzen heel wat mee mogen nemen.

groet
Harald
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Citaat van: Haradigi op woensdag 06 maart 2013, 14:36:38
Hi Pixon,
Via, via hier terecht gekomen. Erg informatief en interessante foto,s ik ga je volgen.
Maar waarom zo "moeilijk" doen gewoon een gaatje boren en een ledje erin....
Foto van mij smeerput, twaalf stuks gemaakt voor in mijn twaalfstandige locloods.
Groet
Harald
In de situatie van jou had ik ook leds gebruikt maar in de mijn moet ik maar een heel klein lichtpuntje hebben vandaar de lichtgeleiders . (trouwens wel heel mooi wat je hebt gemaakt)
Citaat van: julian op woensdag 06 maart 2013, 17:16:51
ooooo
aaaaa
:thumbup:
Ja dat is wat ik ook zei toen het klaar was
Citaat van: th op woensdag 06 maart 2013, 22:24:12
Dag Pixon,

(citaat) lichtdoorlatenddraad,
Waar is deze verkrijgbaar als vragen mag daar het bijna onzichtbaar is en gemakkelijk is weg te werken. :thumbup:

a je begint met één ding   en dan zie je dat je het ook voor andere toepassingen toegepast kan worden zoal kleine reclame borden (oops mondje voorbijgepraat)

Voor mij niet hoor  :P >:-D en voel het aan je bent met iets bezig en gelijk komen er weer nieuwe ideeën naar boven en is wat ook steeds weer heb.
Alles gaat weer rammelen in je bovenkamer en voilla het volgende plan ligt weer voor je. :lol: >:-D :P, mooi allemaal om op deze manier weer iets leuks te maken wat een voldoening geeft voor jezelf.
I like it :thumbup:
Met vr groet,
Theo.
Ik koop ze bij http://www.conrad.nl/ce/nl/product/198420/Kunststof-lichtgeleiders-Buitendiameter-075-mm
Citaat van: dani op donderdag 07 maart 2013, 10:48:36
je gebruikt gewoon  NYLON draad, Theo.  Zoals de vissers gebruiken voor hun lijntjes.   Dat is te koop in verchillende diktes en kan je zo gebruiken.
volgens my klopt dit niet dit zijn lichtgeleiders en dat wordt van een ander materiaal gemaakt dan visdraad als ik het mis heb dan hoor ik het wel (ik hoop het visdrad is goedkoper)
Citaat van: Ad48 op donderdag 07 maart 2013, 11:49:04
Hallo Pixon, mooi gedaan met de lichtgevende draad, maar waar haal je het licht vandaan, of waar of hoe sluit je de draad aan op een lichtgever? :?

Gr, Ad
dit werd uitgelgd in het youtube filmpje
hier nog een x de link


Citaat van: Kiekis op donderdag 07 maart 2013, 14:59:46
Citaat van: Haradigi op woensdag 06 maart 2013, 14:36:38
Maar waarom zo "moeilijk" doen gewoon een gaatje boren en een ledje erin....

ik ga ook deze draad gebruiken en als je het een beetje slim aanpakt kun je met 1 lichtbron meerdere lichtpunten maken doordat de draad lang kan zijn, makkelijk weg te werken is en goed koop.
daarnaast scheelt het ook een hoop stroomverbruik van je trafo's

als ik met 1 ledje 12 licht punten maak of ik gebruik voor elk lichtpunt een apart ledje.

Groet Anton
Dat is inderdaad mogelijk maar de lichtgeleider moet wel in de kerne van het smdledje zitten
Citaat van: Haradigi op donderdag 07 maart 2013, 19:30:46
Hi

Lichtgeleider is (in diverse diktes) te koop bij Conrad en bij meerdere hobby web winkels.
Zelf heb ik op diverse technische beurzen heel wat mee mogen nemen.

groet
Harald
je was me voor maar je info klopt alleen op de beurzen betaal je de volle pond ebay is ook een aanrader  zitten soms goedkope deals bij zonder verzedkosten :P :P
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
volgens my klopt dit niet dit zijn lichtgeleiders en dat wordt van een ander materiaal gemaakt dan visdraad als ik het mis

Je hebt gelijk Pixon lichtdoorlatend draad, wist even niet wat je ermee bedoelde maar het is fiberglass kabel waar een minuscule klein gaatje doorheen loopt waar je een lichtbundel op zet en zo het lichtje aan de andere zijde ziet uitkomen in dit geval in je mijn.
Heb dit ook al eens in mijn topic omschreven om het zo te doen, daar toen een mijnwerker in Duitsland had gekocht met een ledje in de helm en toen heb omschreven om in de andere mijnwerkers  een glasvezelkabel in de helm te maken en dan met een lichtbundel erop en zo op deze manier de helm licht krijgt.
Deze glasvezelkabel wordt ook gebruikt voor om een sterrenhemel mee te maken aan het plafond dit doordat er op één punt een sterke lamp wordt aangebracht die ondergebracht is in een soort carrousel waar alle glasvezelkabels naar toe gaan en de andere zijde naar het kleine gaatjes in het voorbewerkt  plafond.
Het gemakkelijkste werken is om op een vaste plaats een carrousel te maken waar een lamp in zit die voldoende lichtstraal afgeeft door de aangesloten fiberglass kabels, dit wel zo gemaakt dat die sterke lamp geen licht uitstraalt naar buiten toe en alleen licht stuurt door de aangesloten glasvezelkabels.
Let hierbij wel op dat je voldoende ventilatiegaten aanbrengt in de carrousel om de boel goed te koelen, dit i.v.m brandgevaar.
Het voordeel is dat je dan heel veel fiberglass kabels naar diversen punten kan brengen met één simpele lichtbundel. >:-D :P
Wil je andere kleur er extra bij hebben zorg je ervoor dat je schotten aanbrengt in de carrousel zodat je meer kleuren kan creëren dus aparte compartimenten maken onderling zogezegd.
Als mijn tijd daar is ga dit ook doen gewoon goedkoop en simpel.
Pixon zal eens kijken of een link kan vinden voor jou en anderen daar deze al eens heb gevonden, krijg je een beetje idee hoe het werkt allemaal.
Met vriendelijke groet,

Theo. :)   
Re: baan van pixon( licht in mijnschacht door middel van lichtdoorlatenddraad )
Hier even een voorbeeld link http://www.ei-support.be/optisch_kits.htm

Met vr groet,
Theo.
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Deze ledjes gaan in de ho en on30 autos en lantaren palen-laslichten etc en voor de prijs kon ik het niet te laten leggen  12,24 voor 100stuks gratis verzend kosten

Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Die zijn wel heel klein.
Succes met draadjes solderen 8o

Ben wel erg benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgen.

Groeten Niels
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Dat is monniken werk, ik heb dit zelf ook eens gedaan maar nooit meer  :?
Ik koop ze nu met de draden er al aan.

De lichtgeleiders is een fraaie oplossing, jij maakt hier super leuke details mee  :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Hoi Pixon,

mooie toepassing weer met die mijnschacht :thumbup:

En wat zijn die leds klein 8o 8o 8o Ben benieuwd of je ze kunt hanteren.

Groetjes, John
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Die zijn echt klein zeg! Ik heb hier een tijd geleden ook naar gezocht en 12 euro voor 100 stuks is niet veel. Die lichtgeleider is een slimme oplossing! Voor vele zaken is een geleider echt ideaal.

Ik heb ook gezocht naar hoe je deze leds moet hanteren. Hier iemand die het er heel eenvoudig uit laat zien. Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)



Groet Sebas
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Ik blijf het zeggen ze zijn wel erg klein.
Respect voor de man die ze daar "even" soldeert :thumbup:

Groeten Niels
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Citaat van: neesse op zondag 17 maart 2013, 09:21:46
Die zijn wel heel klein.
Succes met draadjes solderen 8o

Ben wel erg benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgen.

Groeten Niels

Dat gaat wel  lukken na wat vloeken (week geen bier drinken i.v.m trillendehanden) eerst nog wat materiaal kopen.

Citaat van: degeluidsman op zondag 17 maart 2013, 09:32:43
Dat is monniken werk, ik heb dit zelf ook eens gedaan maar nooit meer  :?
Ik koop ze nu met de draden er al aan.


De lichtgeleiders is een fraaie oplossing, jij maakt hier super leuke details mee  :thumbup:
Mvg,
Peter / degeluidsman.
Dat was mijn overweging ook om ze met draad te kopen maar wil het gewoon zelf doen
dankje het is ook leuk werken met die lichtgeleiders bij ontax hadden ze branden kaarsen gemaakt er van en stonden in een kerk
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Citaat van: Sebas op zondag 17 maart 2013, 13:11:51
Die zijn echt klein zeg! Ik heb hier een tijd geleden ook naar gezocht en 12 euro voor 100 stuks is niet veel. Die lichtgeleider is een slimme oplossing! Voor vele zaken is een geleider echt ideaal.

Ik heb ook gezocht naar hoe je deze leds moet hanteren. Hier iemand die het er heel eenvoudig uit laat zien. Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)




Groet Sebas
Hier laat hij het beter zien en nog gemakkelijker

inderdaad

hier een link voor de mensen die het willen kopen
http://www.ebay.nl/itm/100-Pcs-SMD-SMT-0402-Super-bright-White-LED-lamp-light-/121062616194?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c2fe4ec82#ht_5984wt_1397


en in het weekend heb ik nog een beursje in alkmaar gepakt was erg leuk.
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Als je de draadjes gaat solderen met een bout, heb je heel veel kans dat je led gaat verbranden.  Heb er vroeger ook zo gehad, maar van de 5 die ik soldeerde waren er 3 dood.  Het ging ietsje beter met 0603, maar toch nog een aantal stuk tijdens solderen.  Met 0805 heb ik geen problemen.
De 0402 gaan alleen goed met wave soldering of reflowing.
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
ik ga heel eerlijk zijn: zo'n kleintjes zou ik zelfs niet aan beginnen, zelfs niet met leesbril en fijne bout.
Ik koop die meestal dan met lakdraadjes er al aan bevestigd, want anders gaan ze gegarandeerd in rook op.

Knap dat je het wil proberen !
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Vlak Pixon niet uit het gaat deze man lukken let maar op  :P :lol:
Pixon, :thumbup: :thumbup: :thumbup:komt goed hoor en heb volste vertrouwen in je kunde.
Met vr groet,

Theo.
PS, zorg dat de warmte goed wordt afgevoerd met klemmen  o.i.d en komt het allemaal goed en geeft geen verbranding.
Met vr groet,
Theo.
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Hi

Op mijn leeftijd en ondanks twee brillen, vergrootglas en loep soldeer ik de kleinste LEDjes zonder problemen.
Wel nodig:
Vaste hand, goed licht en zeer schone bout met een kleine en spitse punt, harskernsoldeer, potje hars en zuurvrij vet.

Groet
Harald
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Citaat van: Sattrickske op maandag 18 maart 2013, 15:04:57
Als je de draadjes gaat solderen met een bout, heb je heel veel kans dat je led gaat verbranden.  Heb er vroeger ook zo gehad, maar van de 5 die ik soldeerde waren er 3 dood.  Het ging ietsje beter met 0603, maar toch nog een aantal stuk tijdens solderen.  Met 0805 heb ik geen problemen.
De 0402 gaan alleen goed met wave soldering of reflowing.
ik zal je raad opnemen maar wil het graag zelf kunnen heb nu een nieuw soldeer station en een brilloep en met dit te samen was de eerste led snel gesoldeerd maar was vergeten om na het solderen secondelijm op te smeren dus een van de draadjes was al weer los.

Citaat van: dani op maandag 18 maart 2013, 15:41:11

Knap dat je het wil proberen !
ja een soort uitdaging

Citaat van: th op zaterdag 23 maart 2013, 00:39:54

Theo.
PS, zorg dat de warmte goed wordt afgevoerd met klemmen  o.i.d en komt het allemaal goed en geeft geen verbranding.
Met vr groet,
Theo.
Ik denk dat zulke kleine klemen niet bestaan de leds zijn 1mm.
Citaat van: Haradigi op zaterdag 23 maart 2013, 09:18:09
Hi

Op mijn leeftijd en ondanks twee brillen, vergrootglas en loep soldeer ik de kleinste LEDjes zonder problemen.
Wel nodig:
Vaste hand, goed licht en zeer schone bout met een kleine en spitse punt, harskernsoldeer, potje hars en zuurvrij vet.

Groet
Harald

dank je wel het gaat wel lukken.

In het weekend naar leuke beurs geweest hier een video inpressie


en dit wat ik heb gekocht




Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Hi,

LED's vastzetten met dubbelzijdig plakband op je "werkblad" o.i.d. en dan solderen.
(Niet aan de draadjes er af trekken maar met pincet of klein tangetje los maken)

groet
Harald
Re: baan van pixon( smd 0402 (kleinste led wat ik heb gezien) gekocht via ebay )
Ik klem de ledjes in een fijn pincet en klem deze vast in een 'derde hand' (of hoe noem je zo'n soldeer ding met allerlei krokodillen en vergrootglas?).  Op deze manier worden de leds extra gekoeld door je pincet en heb je minder kans dat je 'm doorbrandt.  Effe de contacten van de led vertinnen, de draadjes vertinnen, draadje tegen led houden en effe aanraken met de bout.  De truc bestaat erin om de warmte van de bout zeer kort op de led over te brengen (max. 1 seconde).  Mijn bout staat op 240 graden voor leds...
Re: baan van pixon( waar ben ik mee bezig (niet veel, paar dingen gekocht )
Tijdje niet gereageerd maar toch bezig geweest, en veel naar beurzen geweest zie mijn youtube account ook zie je daat een filmpje van mijn nieuwe sport cam waar ik filmpjes mee kan maken terwijl ik aan het fietsen ben .
dat gaf mij weer het idee om het te gaan gebruiken op voor mijn trein baan en voor het filmen van banen op beurzen zoals in dortmund (dit filmpje staaat al in de beurzen topic dus de meeste hebben dit al gezien 



en nu ben ik bezig met het solderen van een looplicht schakeling. en op de beurs had ik een hoofdloop gekocht maar het licht was slecht dus maar ledjes op geplakt, en de kamera aan de zijkandt gemonteerd en dan krijg je dit effect






letop het filmpje is nog niet klaar maar wou het toch laten zien
Re: baan van pixon( waar ben ik mee bezig (niet veel, paar dingen gekocht )
geweldig !!   Met wat Lego en wat handigheid maak je  dus zo een handig werkbank uitbreidingetje.   COOL !
Het effect van die kamera is best aardig ... fijn gedaan
Re: baan van pixon( waar ben ik mee bezig (niet veel, paar dingen gekocht )
Dag Pixon,

zelf stel de temperaturen in op 225 á 230 graden bij het solderen van IC of leds is hoog genoeg en gebruik soldeer 60/40 met een heel fijne punt en zorg ervoor dat de warmte steeds kan afgevoerd worden d.m.v
klemmetjes o.i.d.
Zilversoldeer is nog het beste maar kost ook wel wat maar resultaat is verbluffend.
Met vr groet,

Theo.
Re: baan van pixon( Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien )
Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien voor een treinbaan vol boompjes



Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Waar heb je die zaden vandaan?

Marcel (mjv_train)
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
 :mrgreen: :mrgreen: :thumbup: :thumbup:

Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Hi,

Bij Vreeken in Dordrecht besteld op hun site.
Wordt dan per post verstuurd.

Bestellen onder de naam: Zeeschuim (Teloxys aristata)

http://www.vreeken.nl/

Op relatief slechte grond doet hij het goed. ik heb er aardig wat geplant.
Bij mij groeide het slecht op vette klei of zeer goede tuingrond.
De zeer kleine zaadjes goed verdelen en zeker 5 cm uit elkaar.
Met een zakje kan je ongeveer een vierkande meter vullen.

groet
Harald
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Bedankt voor je filmpje Pixon!
Geloof het of niet, ik was van plan dat straks te doen en zocht naar een filmpje.. :o)

Wat is de ondergrond die je gebruikt en de grond die je later over de zaadjes heen strooit? En gooi je op het laatst water over alles of is dat wat anders?
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Hallo,

kun je daar zoveel moois van maken dan?

Groetjes, John
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Zie maar John :D --> klik
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Mercy Brian :thumbup:
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Citaat van: julian op donderdag 09 mei 2013, 11:06:17
:mrgreen: :mrgreen: :thumbup: :thumbup:

geweldig, Wat is onze hobby toch veelzijdig

Citaat van: mjv_train op donderdag 09 mei 2013, 11:01:28
Waar heb je die zaden vandaan?

Marcel (mjv_train)

nou je hebt het antwoord al gekregen van Haradigi

Citaat van: C-Brian op donderdag 09 mei 2013, 13:07:26
Bedankt voor je filmpje Pixon!
Geloof het of niet, ik was van plan dat straks te doen en zocht naar een filmpje.. :o)

Wat is de ondergrond die je gebruikt en de grond die je later over de zaadjes heen strooit? En gooi je op het laatst water over alles of is dat wat anders?

thanks wat een toeval en is het gelukt om ze te zaaien en ik gebruik gewoon tuinaarde

Citaat van: Tilly op donderdag 09 mei 2013, 13:16:33
Hallo,

kun je daar zoveel moois van maken dan?

Groetjes, John
Je kan de boompjes gewoon gebruiken zoals ze zijn en er een heel bos van maken of je gebuikt ze in delen zodat je een een hele groote boom kan maken


Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Het is zeker gelukt, maar ik vraag me af of ze de regenbui van gisteren hebben overleefd :-)
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Hi,

Vergeet niet de zeeschuim "boompjes" eerst in de dunne "voorstrijk" te dompelen ze zijn dan ook handelbaarder tijdens je verwerking en breken ze (na uitdrogen) niet meer zo snel .

groet
Harald
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Ziet er goed uit allemaal. Ik kom nog een keer een cusus volgen ;) ik heb ook nog wat boompjes nodig ;)
Re: baan van pixon(berg-aluminiumfolie-doorgang- verf-gips -filmpje)
In het weekend ben ik verder gegaan met de doorgang van klimspiraal naar de berg en de afwerking van de berg en natuurlijk dit allemaal op een filmpje van 3 minuten.





Re: baan van pixon(Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien)
Citaat van: Haradigi op zondag 12 mei 2013, 11:44:02
Hi,

Vergeet niet de zeeschuim "boompjes" eerst in de dunne "voorstrijk" te dompelen ze zijn dan ook handelbaarder tijdens je verwerking en breken ze (na uitdrogen) niet meer zo snel .

groet
Harald
Dag Harald,
welke voorstrijk heb je hiervoor nodig als vragen mag?
Met vr groet,
Theo.
Re: baan van pixon(berg-aluminiumfolie-doorgang- verf-gips -filmpje)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: baan van pixon(berg-aluminiumfolie-doorgang- verf-gips -filmpje)
Hi Theo,

Gewone, iets verdunde, voorstrijk (blanke) die je in elke bouwmarkt kan kopen (Voor op muren)
Je kan de bomen, takjes in een bakje onderdompelen of het ook gebruiken met een spuitpompje of een Air Brusch.

groet
Harald
Re: baan van pixon( Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien )
Citaat van: pixon op donderdag 09 mei 2013, 06:59:24
Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien voor een treinbaan vol boompjes

Is het bij jou al aan het groeien? Ben bang dat mijn zaadjes zijn ondergelopen tijdens een regenbui maar het kan zijn dat ze nog niet de grond uit steken..
Re: baan van pixon( Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien )
Citaat van: C-Brian op dinsdag 21 mei 2013, 16:57:27
Citaat van: pixon op donderdag 09 mei 2013, 06:59:24
Het is weer tijd om zeeschuim te zaaien voor een treinbaan vol boompjes

Is het bij jou al aan het groeien? Ben bang dat mijn zaadjes zijn ondergelopen tijdens een regenbui maar het kan zijn dat ze nog niet de grond uit steken.. je kan je plantenbak ook even binnen zetten zodat ze het wat warmer krijgen hoop dat ze no uitkomen
JA bij mij is alles al ontkiemt en de plantjes hebben de eerste twee blaadjes maar moet gaan afdekken omdat het te koud gaat worden .


15-6-2013

2-7-2013
Re: baan van pixon(berg-aluminiumfolie-doorgang- verf-gips -filmpje)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: baan van pixon(berg-aluminiumfolie-doorgang- verf-gips -filmpje)
Hi

Op de bovenstaande foto, zijn dat wel de goeie ?

groet
Harald
Re: baan van pixon(berg-aluminiumfolie-doorgang- verf-gips -filmpje)
Citaat van: Haradigi op woensdag 22 mei 2013, 14:55:56
Hi

De bovenstaande foto, zijn dat wel de goeie ?

groet
Harald
ja er zitten alleen nog 10 zonnepittenzaden in dat zijn die groote die moet ik er later over potten maar de rest zijn wel de goede zaadjes alleenis dit nog het beginstadium zoals elk plantje