Streamer, naar aanleiding van mijn posting van gisteren even het volgende.
De trafo's heb ik eens nagekeken.Ze zijn ook een beetje oud en gammel.Zo zitten er haperingen in de snelheidsregeling.
Eigenlijk wil ik je niet met deze gammele spullen opzadelen.
Verder acht ik het wel degelijk belangrijk wat Bossie hierboven zegt.Veiligheid staat voorop.
Vanochtend heb ik weer ondervonden dat een oudere trafo van 220 volt,schade kan aanrichten aan electronica van de loc.Zo heb ik dit weekend het motordraaistel van een Hag loc met veel pijn en moeite gereviseerd en alles weer soepel en draaiend gekregen.Ik was erg verguld met mijn eigen succes de loc weer goed op gang te krijgen want deze zat helemaal vast.
Ongeduldig en tegen beter weten in ging ik een testritje maken met de loc aangesloten op zo'n oude 220 volt
trafo.De loc reed gelukkig weer heerlijk soepel en ik was blij met met eigen noeste goed gelukte arbeid.Tot dat een rookwolk een einde maakte aan de euforie.Doorgebrande locdecoder.Potstausend!.Wat een Afknapper.
Ze zeggen wel eens;door schade en schande wordt men wijs.Persoonlijk heb ik daar niet zo heel veel last van.
Dus ik denk dat het advies van Bossie hierboven om één of meerdere witte kunstof 230 volt trafo's aan te schaffen een goed advies is.
Dat is te zeggen wanneer je bedrijfszeker en veilig analoog wilt rijden.Ze kosten heus niet de hoofdprijs via Marktplaats.
mvg Harry