Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?

Gestart door koos_w maandag 18 maart 2013, 15:37:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Beste lezers,

Sinds het weekend eigenaar geworden van deze set. In principe werken alle functies, alleen hoor ik geen geluiden als ik van Locomotief 714 046-0 de twee buttons aan klik (via Central Station 2) met de hoge en lage waarschuwingstoon? Hoe te handelen?

Alvast dank en hg Koos Wolf
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Beste Koos,

Beide loks hebben een eigen decoder, heb je die beide decoders ook alle twee in het CS aangemaakt?

Groet, Anne W
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Beste Anne,

Ik heb inderdaad beiden locs in de CS aangemaakt, krijg ook wel de toetsen (functies) te zien. Maar bij indrukken geen geluid, ook is de optie volume aanpassen in de CS grijs (en dus niet beschikbaar)?

Mvg Koos Wolf
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Beste Koos,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het geluidsvolume bij dit oud type decoders niet instelbaar is.

Verder zou ik eens controleren of het adres van die onwillige decoder nog steeds goed staat, het is een decoder met dipswitches dacht ik, heb je het instructieboekje er bij gehad?

Groet, Anne W
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Hallo Koos
Volgens deze documentatie heeft de motorloze loc een sound module.

3 stukjes tekst uit het document
Locomotief 714 033-8 met Digital-decoder, geregelde hoogvermogen-aandrijving, knipperlicht en extra schijnwerper. 2 assen aangedreven. 4 antislipbanden. Frontsein, knipperlicht en extra schijnwerper conventioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar.

Locomotief 714 046-0 zonder aandrijving, maar met geluidsmodule, knipperlicht en extra schijnwerper.

Transportwagens 2 met functiedecoders. Buitenliggende langsdragers en imitatie van het inrijgedeelte. Ingebouwde zijwaartse trajectverlichting en knipperlicht. Zijwaartse verlading wegklapbaar. In de richting van de ziekenwagen Telex-koppeling om het pendeldeel op afstand van het stamdeel te ontkoppelen.


voor de rest is er niet veel op het net te vinden van deze set.
grt Piet.
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Als je op de site van Märklin op zoek gaat met het catalogusnummer kun je een komplete beschrijving vinden, de handleiding en wellicht  de reservedelen lijst.

Groet, Anne W
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: 26510 Treinset "Tunnelreddingstrein" Geen geluid?
Inderdaad gevonden http://www.modelbaan.ath.cx/pdf_s/Marklin_26510_manual.pdf

succes er mee Koos.

grt Piet.