Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

1652 met sluitverlichting

Gestart door robert39 vrijdag 28 december 2012, 19:03:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
1652 met sluitverlichting
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
1652 met sluitverlichting
Hallo iedereen,
Ik heb vandaag mijn 1652, waar op de gastendag een esu decoder ingebouwd is. Sluitverlichting ingebouwd en de lampjes vervangen voor gele leds. De gaatjes in de kap boren is een hele toer ,maar ik heb het voor elkaar gekregen. ik heb printjes met leds gemaakt, de bodemplaat van de 1652 aangepast en er in solderen maar. Ik heb ook maar gelijk lagertjes in de motor gemaak, de loc rijdt mooi soepel  :thumbup: De cv's van Robin gebruikt voor het mooi op en na gloeien van de leds. Mijn 1652 staat klaar voor de marklin DDM set !!
Groet Robert

Re: 1652 met sluitverlichting
Kijk dat lijkt er meer op een 1600 met sluitseinen. :D

Kun je je verlichting ook nog aan een kant uitzetten? Voor het trek/duw bedrijf met de DDM set?

Gr Robin
Re: 1652 met sluitverlichting
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: 1652 met sluitverlichting
jazeker  :thumbup: :thumbup: :D
Re: 1652 met sluitverlichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: 1652 met sluitverlichting
Jij hebt de ombouw smaak goed te pakken Robbert  :D

Krijgen we ook nog plaatjes te zien van de werkende sluit verlichting ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: 1652 met sluitverlichting
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: 1652 met sluitverlichting
Netjes gedaan hoor.
Ziet er perfect uitgeboord uit.
(en ik heb het ook al eens gedaan)
Je kan er nog zg. lampglazen voor zetten; dat toont nog mooier.

Ik maakte die uit stukjes lichtgeleider. (per 20 cm te koop)
Ik had daarvoor een gaatje in een messing plaatje geboord, (geheel doorboren) met exact dezelfde diameter, als in de lok; messing plaatje op een spiegelglad plaatje leggen, en lichtgeleider voorzichtig ronddraaiend aan het uiteinde verwarmen, zodat deze plastisch wordt. Daarna in gaatje van messing plaatje drukken, waarbij lichtgeleider-staafje extrudeert tot de geboorde diameter. Staafje eruit trekken/doordrukken, en 1 mm afsnijden. Weer in messing plaatje steken, met gladde kant onder.
Nu achterzijde boortje verwarmen, en daarmee in het gat drukken (handschoenen), zodat lichtgeleider ietsje smelt en weer stold, zodat nu een doorzichtig schijfje is ontstaan, welke je voor je leds kan lijmen/plaatsen. (minnimaal lijm gebruiken, als deze niet vanzelf klemt)
Succes!

Gr. Marcel
Re: 1652 met sluitverlichting
Lid sinds: 2011

offline
Re: 1652 met sluitverlichting
Heel netjes gedaan Robert. Vooral het boren is heel goed gelukt.
Zou je als glaasjes ook Christal Clear kunnen gebruiken? Ik ken het niet, maar het schijnt goed te werken.
Wat je ook kan doen is de originele glaasjes van de nieuwe 1773 of de 1828 bestellen bij M, ik heb ze beide en ik kan wel even kijken of er nummers van te vinden zijn,

Groet,

Guus
Re: 1652 met sluitverlichting
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: 1652 met sluitverlichting
Hallo Guus,

De door jou genoemde loks hebben lichtgeleiders icm smd-leds.
Hiervoor is paswerk nodig.

Ook de leds moeten even met een penseeltje zwart worden gemaakt, behalve het bolletje wat in het gat komt.
(incl tussen print el led)

M.v.g. Marcel
Re: 1652 met sluitverlichting
Lid sinds: 2011

offline
Re: 1652 met sluitverlichting
Klopt Marcel, maar misschien met wat schaaf en prutswerk toch te gebruiken. Eventueel ook de complete verlichtingsplaat bestellen met alle leds er al in, maar dat heeft een laag knutselgehalte...

Groet,

Guus