Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Verlichte modelauto's - Weer een paar leds verder

Gestart door Looney Tunes maandag 29 augustus 2011, 22:18:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Verlichte modelauto's - Traumaheli PH-KHE - Update 3-6/Touringcar update - 15-7
Hier is de update dan :D









Ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr, John
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Dat ziet er echt super leuk uit zeg!
Is dit een bus voor bejaarden? ( 120 ogen en 3 tanden).
Die verlichting is top!

Groetjes Mark! ;)
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Hi John,

Lekker gezellig druk in de bus  :thumbup:
Gisteren niet gezien, waren zeker nog onderweg  ;)  :)

Ehum ideetje ........ bus staat in een diorama, lichtjes aan uit? richting aanwijzer aan?, alarmlichten aan? wordt op de rem getrapt ......... je weet wel wat ik bedoel, kun je mooi maken  ;)  :D

Mooi man, goed bezig  :thumbup:

Mvg, +a
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Heel mooi.
De leds voor kop en achterlichten heb je die achter de glaasjes gemaakt?
Lijkt erg mooi namelijk zo, geen uitstekende led.
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Hallo John,

wat een pracht van verlichte bus en heli :thumbup: Natuurgetrouw en geweldige details!
zelf heb ik onlangs voor het eerst met 0402 leds een verlichting voor kersstalletjes gemaakt op mijn baan .(gundelfingen). Het kostte wel wat uren maar het werkt.
In januari ga ik een dagje op workshop naar Putten om de fijne kneepjes te leren van het verlichten van HO voertuigjes .
Heb er veel zin in.
Blijf je volgen.
mvg,
Jacques
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Leuke en bekende bus hier van een dorpje verder! :thumbup:
Ziet er zo met poppetjes toch wel erg leuk uit zeg! :)

Groetjes,

Antal
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
 :thumbup: :thumbup:

Heel mooi geworden, fraaie verlichting.
Kan niet wachten om zelf ook weer verder te gaan. :D

Jeroen
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Schitterend , en zo kom je ze in de winkel echt niet tegen.....complimenten... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Bedankt Allemaal voor de reacties,

@Mark; Nee, dit is een bus voor scholieren :-)

@+A; tja, ik vind dat een Nederlandse touringcar in het buitenland wel een beetje vol mag zitten.  B) Gister stond hij nog boven, door de tijd vergeten 8o, maar ik zal hem de volgende keer wel meenemen, deal?
        Ik snap je, komt tzt nog wel een keer in een bus/vrachtwagen die in een vast diorama komt te staan (deze bus komt op de baan).

@Huskywolf; De leds zitten inderdaad achter de lensjes. 

@Jacques; 0402 is een leuk klusje ja  B), veel plezier bij de workshop daar, we willen wel de resultaten zien  O:-D.

@Antal; Jep, ze zitten bij je in de buurt

@Jeroen; Tnx

@Alex; Indd, in de winkel zien ze er zo uit:


En je hebt gezien hoe ze uit mijn "winkel" komen :-)

Gr John die nu de volgende bus gaat afmaken Insiders weten welke ;)

Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Geweldig gemaakt John
Heel veel leuke details

Mvg Danny
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Hallo John,

Jij hebt weer een Pronk stukje afgeleverd, ik heb veel bewondering hiervoor.

Zelf heb ik ondertussen de nodige msd leds met draad gekocht en wil tzt ook eens proberen iets in deze richting te maken.

Ik hoop dat mijn ogen dit toelaten  8o

Complimenten voor deze geweldige bus.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Bedankt Danny

Ook jij bedankt Peter, succes met het lijmen van de leds, bij die van jou is het moeilijke werk iig al gedaan.
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Ik vind ze fantastisch! Maar ik ben nu wel benieuwd naar de reactie van de bus firma!
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Dat John (Looney Tunes) handig is met automodellen en LED?s weten we zo onderhand wel en dat hebben we tijdens de Gastendagen 2011 en 2012 ook kunnen zien tijdens zijn demo?s (hij was tijdens die 2 Gastendagen overigens de jongste ?demonstrant?). En als John dan aanbiedt om een dubbeldeks touringcar te verbouwen zeg ik in ieder geval geen ?nee?. De verbouwing hield in: het plaatsen van passagiers en het inbouwen van kop- en achterlichten, contourverlichting, toplichten en natuurlijk ook binnenverlichting in beide etages van een bus.


<zo staat die bus in de catalogus>

Het was oorspronkelijk de bedoeling dat ik de bus in november 2012 tijdens de Gastendag  zou krijgen, maar school, voorbereidingen voor de Gastendag zelf en het niet op tijd krijgen van sommige onderdelen verhinderden de afbouw en dus de overdracht.
We bedachten een 2e optie, de beurs van Houten op 15 december 2012. Helaas bleek ook dat niet haalbaar, alweer door schoolzaken. John was namelijk verantwoordelijk voor de belichting van een schoolmusical (het opbouwen voor, de bediening tijdens en het afbreken na) en dat nam meer tijd in beslag dan hij oorspronkelijk dacht.
John zat er heel erg mee, maar sommige dingen gaan nu eenmaal voor. Op dat moment was de buitenverlichting gedeeltelijk klaar, net als de verlichting boven in de bus. Onderin zaten de passagiers nog in het donker.

In de kerstvakantie had John tijd om de bus af te bouwen en hij stuurde regelmatig wat plaatjes om de voortgang te laten zien.


<zo ziet het eruit als John bezig is - 1 :eek:>


<zo ziet het eruit als John bezig is - 2 :eek:>


<zo ziet het eruit als John bezig is - 3 :eek:>

Je gaat je zo langzamerhand afvragen of dat nog ooit iets zal worden :cry:.


<jippie, het eerste lampje is geplaats en aangesloten en brandt zowaar>


<kijk nu dan toch :eek:, bovenin kunnen ze onderweg de krant al lezen :biggrin:>
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Citaat van: Gerard op dinsdag 01 januari 2013, 01:26:37
<kijk nu dan toch :eek:, bovenin kunnen ze onderweg de krant al lezen :biggrin:>

En ze zitten er nu ook regen en wind dicht, kortom hoog en droog B)
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Mooi, dan kan de steward(ess) rondgaan met de hapjes en drankjes :mrgreen:.
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
zo op de foto's lijkt het erg groot....
maar als je dan zon busje in de hand hebt, denk je alleen maar....
het kan bijna niet mogelijk zijn om daar lampjes e.d. in te plaatsen...

Groet Winno
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
@Gerard, Het antwoord hierop weet je al :P

@Winno, Het is in het echt zeker kleiner, maar gelukkig passen de leds nogsteeds.

Citaat van: Rogier Loenen op zaterdag 29 december 2012, 21:40:12
Ik vind ze fantastisch! Maar ik ben nu wel benieuwd naar de reactie van de bus firma!

De reactie was positief  :), en ik kwam er net achter dat ze de foto ook op hun FB en Twitter hebben gezet  8o B) :) :)

Gr John
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Nog 10 leds te gaan, dan is het busje af :)
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
 :thumbup: and counting down...
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Die schoolmusical, been gebroken tijdens de show? Of waren de ledjes op?

Even serieus: dit gun ik mijn zwitserse PTT-bus ook.  :thumbup:
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Hi Jan

Nee hoor, ik heb m'n been niet gebroken. En ledjes heb ik altijd in voorraad. Maar het hoofdstuk schoolmusical is eigenlijk te groot om hier neer te zetten (was wel giga leuk, en heeft grote betekenis gehad voor me)
Succes met eventueel inbouwen dan.

Gr John

PS: Counting down goes too slow :(
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-06
Zo, wat een hoeveelheid stof ligt hier zeg :O

Maar ik zal weer eens een update geven;

...

Zo Klaar :-), ik heb namelijk niks hieraan gedaan, de laatste maanden. Maar ik doe wel mn uiterste best om de laatste paar leds te solderen.

Alle onderdelen liggen namelijk al klaar, al moet ik eerst de 2 koplampen monteren, en hierna zal ik wel weer kijken of ik een foto kan maken. (Hierna zitten de weerstanden er namelijk ik in.)

Gr John

PS: Ik ben de laatste tijd meer bezig met het ontwikkelen van een Dag/Nacht Schakeling, zie hiervoor dit draadje.
Re: Verlichte modelauto's - Touringcar 27-12
Citaat van: Looney Tunes op zaterdag 09 februari 2013, 20:01:18
Nog 10 leds te gaan, dan is het busje af :)

Nu; 4 maanden en  5 dagen verder, zijn het er nog 8. De 2 koplampen zitten erin, en nu hoeven alleen de oranje contourverlichting nog.

Gr John
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-06
Deze keer kwam er niet zoveel stof vanaf hè :wink:.

Ik heb de foto's gezien (bedankt voor het maken en versturen), het ziet er weer veelbelovend uit :thumbup:.
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-06
Nee, gelukkig niet.

En de rest laten we gewoon in spanning afwachten op het eindresultaat :P
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-06
 :thumbup:
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-06
Citaat van: Looney Tunes op zondag 16 juni 2013, 18:46:36
Zo, wat een hoeveelheid stof ligt hier zeg :O

Om maar eens even wat te quoten... Want de hoeveelheid stof is weer lekker opgelopen  8o  8o

Gelukkig zijn we nu nog geen
Citaat van: Looney Tunes op maandag 24 juni 2013, 21:45:38
Nu; 4 maanden en  5 dagen verder....

Maar vrees niet, ik ben weer bezig. Zo zitten de 1e 2 contourlampen erop :), dus nog 6 leds te gaan.
Al met al hoop ik hem a.s. maand af te krijgen, dat mag vind ik ook wel na al die maanden knutselen :? :? 8o

Gr, John

Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-06
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-06
Je kunt hem ook in orde maken voor de gastendag in november, dan kunnen we hem in het echt komen bekijken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-06
Hallo Peter,

Volgens mij zit november nogsteeds na oktober ;) :P

Gr, John
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-10
Hallo Allemaal,

Even snel een update: Ik heb nog 4 leds te gaan :), 15 leds hebben de weerstanden er al aan vastzitten en die branden dus netjes op spanning uit de trafo. 6 andere leds zitten op hun plek, en moeten nog weerstanden krijgen. Klop Klop, Gerard snapt um wel ;) :-)

Gr, John
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-10
Citaat van: Looney Tunes op woensdag 30 oktober 2013, 18:51:05
Klop Klop, Gerard snapt um wel ;) :-)
Ik had wel mijn vergrootglas nodig om het te kunnen lezen :wink:.
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-10
Haha, vooruit, jij mag hem gebruiken. Ik heb hem toch niet nodig voor de leds :D :-).
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-10
Ik bedank jou zeer erg heel veel.
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-10
Citaat van: Looney Tunes op woensdag 30 oktober 2013, 18:51:05
15 leds hebben de weerstanden er al aan vastzitten en die branden dus netjes op spanning uit de trafo. 6 andere leds zitten op hun plek, en moeten nog weerstanden krijgen.
Elke led zijn eigen weerstand?
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Update 16-10
Nee, normaal per 2. Interieurverlichting zit alleen anders, daar vond ik dat te overdreven ;).

Weerstandprintje voor de 2e serie leds zit nu net ook in elkaar.
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/De laatste loodjes 03-11
Hallo Allemaal,

De eerste insider wist het al, maar de bus zit reeds dicht. De lijm moet nu nog even goed uitharden (Ookal is het nu al hard, ik wacht toch liever nog even). Hierna is het, indien aanwezig, alleen nog de laatste paar lichtlekkages wegwerken. En dan is er weer een project klaar :) (Al staan er nog 7 of 8 bussen van dit type op de plank te wachten. :O B) :-))

Foto's volgen a.s.a.p.

Gr, John
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/De laatste loodjes 03-11
ben weer benieuwd naar dit meesterwerkje...

groet Winno
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/De laatste loodjes 03-11
In overleg met Gerard is besloten, de foto's van de bouw na de Gastendag online te zetten.

Succes met wachten :-)

Gr, John
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/De laatste loodjes 03-11
Om de spanning even lekker op te voeren :twisted:: uiteraard heb ik de foto's van de bus al gezien en ik kan jullie vertellen dat het geheel er werkelijk FAN TAS TISCH uitziet.
Mijn welgemeende complimenten aan John :thumbup: :thumbup: :thumbup: en een hele diepe buiging zodat mijn petje vanzelf van mijn kop valt :eek:.

De overdracht zal tijdens de Gastendag zijn (komt dat zien, komt dat zien :lol:) en de bus zal daar ook nog te bewonderen zijn, daarna komen er foto's in dit topic te staan voor degenen die vanwege de drukte (:lol:) niet bij de tafel van John konden komen  en voor hen die niet naar de Gastendag konden komen.
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/Klaar, nog geen foto 11-11
Nou lekker hoor ons lekker maken en dan moeten we wachten
ik vind dat dat niet kan :mrgreen:


nou ik wacht wel    ;)

ik ben heel benieuwd hoor


gr Ed
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar 01-01/De laatste loodjes 03-11
Citaat van: Gerard op maandag 11 november 2013, 22:50:29
De overdracht zal tijdens de Gastendag zijn (komt dat zien, komt dat zien :lol:) en de bus zal daar ook nog te bewonderen zijn, daarna komen er foto's in dit topic te staan voor degenen die vanwege de drukte (:lol:) niet bij de tafel van John konden komen  en voor hen die niet naar de Gastendag konden komen.
Zo, de bewuste bus is vandaag (vanavond) in Eindhoven / Driehoven gearriveerd.

Hoe die eruit ziet met verlicht interieur en koplampen, achterlichten en contourverlichting? Ik heb er geen woorden voor, morgen zal ik eens een paar foto's maken. En dan ga ik een hele geschikte plaats zoeken in Driehoven en dan komen er weer een paar plaatjes.
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
Hurry hurry,   foto foto foto


ik kan  niet wachten

kom op nou
is ti er eindelijk moet ik nog een dag wachten


pls pls 



ik ben maar een heel klein beetje benieuwd hoor


gr Ed
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
schiet 's op!  :D
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
Hij is zeker mooi geworden Gerard. Verdiend wel een prominente plaats in Driehoven.
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
Het doet me deugd om te horen dat de bus veilig in Eindhoven/Driehoven is aangekomen.

En ik ben ook benieuwd naar de reacties :)

Gr, John
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
Om de spanning op te voeren en tot ongekende hoogte te laten stijgen hebben John en ik besloten om "de onthulling" in fasen te laten verlopen.
Fase 1: een 4-tal foto's van de onverlichte bus bij daglicht.








Er komen nog foto's van de verlichte bus op mijn knutseltafel en wat foto's van de bus in Driehoven. Tussendoor schrijft John ook nog een verslag van de ombouw. (Er gaan namelijk geruchten dat Edwin ook graag zo'n bus zou willen [na]bouwen; hij heeft voor alle zekerheid al 30 bussen besteld :lol:.)
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
 :thumbdown: nu zie ik nog geen lichtjes  :( O:-D
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
Citaat van: Gerard op maandag 25 november 2013, 12:10:27
Er gaan namelijk geruchten dat Edwin ook graag zo'n bus zou willen [na]bouwen; hij heeft voor alle zekerheid al 30 bussen besteld :lol:.)

Gerard,

Ik kan je vertellen dat die geruchten niet op waarheid berusten. Ik ga zelf geen bus van die kleine ledsjes voorzien. ;) Heb er gewoon één bij John in bestelling staan en zie wel wanneer die een keer klaar is. Zal nog wel even duren, want school vergt een hoop tijd in een examen jaar en is veel belangrijker.
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Verlichte modelauto's - Dubbeldekker Touringcar Klaar 24-11
Wat saai zeg, zo'n donkere bus... :P