Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Piko traxx en g2000 ombouwen naar 3-rail

Gestart door bask185 dinsdag 23 oktober 2012, 20:07:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko traxx en g2000 ombouwen naar 3-rail
In utrecht ben ik wezen shoppen en ik heb gekocht: Piko traxx captrain, hobby lok, en een g2000 rail4chem van mehano. Mijn enige vraag aan het publiek is, welke buikslepers ik moet hebben. De mehano is er volgens mij op voorbereid als ik dat ding zo zie, maar die Piko had ik een soort van per ongeluk in gelijkstroom gekocht, en die wielstellen bieden echter geen ruimte voor een sleper dus daar zal iets vervangen moeten worden
Re: Piko traxx en g2000 ombouwen naar 3-rail
Ik heb nu 2 buikslepers van märklin die passen, mijn enige vraag is nu: weet iemand hoe ik de g2000 van mehano kan openen??
Re: Piko traxx en g2000 ombouwen naar 3-rail
Onder een plaatje op het dak zit een schroefje verstopt: KLIK.

Gr, Ben.
Re: Piko traxx en g2000 ombouwen naar 3-rail
bedankt voor de hulp, ik hoef nu alleen nog maar een manier te verzinnen om de sleper vast te zetten, ik heb hem al op maat geveild en gesoldeerd. Ik dacht zelf om met een 1mm boortje een gaatje van 1 of 2 mm in het wielstelletje te boren en dan er een schroefje in zet. Hopen dat ik geen tandwieltje stuk boor  :D
Re: Piko traxx en g2000 ombouwen naar 3-rail
Heb je hier iets aan: KLIK.

Gr, Ben.
Re: Piko traxx en g2000 ombouwen naar 3-rail
nee niet helemaal, op die foto staat er een of ander beugeltje, en die heb ik niet.
Re: Piko traxx en g2000 ombouwen naar 3-rail
Ik heb gister krachtlijm gebruikt, die sleper zit nu goed vast! problem solved!