Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

doorrijden cm koploper

Gestart door reeves maandag 24 september 2012, 19:36:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
doorrijden cm koploper
moet ik hierbij de optie leer remmen in het betreffende blok uitzetten als ik de trein(de ingevoerde cm) wil laten doorrijden?
vb 10cm doorrijden in blok 10
     in blok 10 leer remmen uitzetten

(de treinen hebben leer remmen al aangeleerd en deze remmen zeer goed en mooi) :thumbup:

of is dit niet juist?

Grtn
Tom
Re: doorrijden cm koploper
Juist niet :D.

Als ze het geleerd hebben en je wilt ze iets verder laten rijden, dan kan het met die optie.
Werkt erg goed en je kan ze zo op de cm laten stoppen.

Handig als je een iets te lange trein hebt.
Dan blijft de trein net niet met de laatste wagon in een wisselstraat blijven staan >:-D >:-D.

Groeten Sander
Re: doorrijden cm koploper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: doorrijden cm koploper
Sander,

Wat je nu verteld is een leuke. Dit deed ik ook. Maar als de trein de stopmelder raakt, geeft hij de wisselstraat alweer vrij. Maar de trein rijd nog x-aantal CM door. Daardoor kan de laatste wagon ontsporen als de wissel alweer om gaat. Op te lossen door een virtuele melder als stopmelder te gebruiken in het blok. :)
Re: doorrijden cm koploper
Klopt,

zo heb ik het ook bij 1 blok gemaakt.
Het zou mooier zijn als koploper de wisselstraat pas vrijgeeft als de trein stilstaat.

Maar wie weet in de toekomst :D :D :D.

Groeten Sander
Re: doorrijden cm koploper
Gaan we hier nu diezelfde discussie opnieuw voeren?
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4000
Re: doorrijden cm koploper
dus als ik het begrijp, gewoon leer remmen aan laten staan in het desbetreffende blok?
Re: doorrijden cm koploper
Citaat van: Sprinter op maandag 24 september 2012, 20:53:09
Gaan we hier nu diezelfde discussie opnieuw voeren?
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4000
Niet iedereen hier is lid van het Koploperforum en dus niet iedereen heeft dat gezien. Ik vind je reactie daarom nogal overtrokken en ongepast.
Re: doorrijden cm koploper
nu weet ik nog niks meer :?

het gaat niet over vrijgeven van een wisselstraat oid
dus als ik het begrijp, gewoon leer remmen aan laten staan in het desbetreffende blok?
Re: doorrijden cm koploper
Ja, gewoon aan laten staan.

Bedoelde dat ook met mijn eerste reactie.

Groeten Sander.
Re: doorrijden cm koploper
Citaat van: reeves op maandag 24 september 2012, 21:01:52
dus als ik het begrijp, gewoon leer remmen aan laten staan in het desbetreffende blok?

Ja hoor, gewoon doen, ik vind het een heerlijke optie. Lange stopmelders en dan laten doorrijden. Het remproces is toch een 'lering' van vertragen totdat de stopmelder bereikt is.
Re: doorrijden cm koploper
mannen!!, bedankt werkt perfect en tot op de cm ;) 

treinen staan nu in schaduwstation zij aan zij , heb nog maar paar maand ervaring met koploper maar wat een programma!
het enige is je moet het jezelf allemaal leren, akkoord er bestaan forums over maar het zelf ingeven van alles wat de treinen mogen doen en wat niet , geweldig ,enkel als je met een vraag zit moet je even zoeken of een vraag stellen op't forum waarvoor dank :thumbup: :thumbup:

de handleiding is ook een grote hulp maar +300pagina's lezen en begrijpen dat is andere koek

in ieder geval merci

grtn
Tom