Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

3034 heeft een zetje nodig

Gestart door zoldertreinman maandag 17 september 2012, 14:09:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3034 heeft een zetje nodig
mijn oude 3034 komt vanzelf niet meer weg, en pas nadat ik het een klein tikje of zetje geef dan rijdt het prima en er zit nu een 6080 M decoder in, ik dacht zal wel vuil zijn en dat was het ook, en dus helemaal schoongemaakt  en ik had nog een oude delta decoder liggen die erin gedaan om te zien is het de decoder soms, maar nog steeds niet opgelost, ander ankertje erin gedaan hielp ook niet, voor zover ik weet tandwielen ook nog goed want het draait mooi... ik kom er dus niet meer uit, wie heeft een idee??? ik heb een ms 1 en m rails en de wissels analoog
Re: 3034 heeft een zetje nodig
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: 3034 heeft een zetje nodig
koolborstels e.d. zijn ook nog prima?

Roy
Re: 3034 heeft een zetje nodig
koolborsrels zijn  niet nieuw maar zien er goed uit en komen uit een andere lok die goed rijdt
Re: 3034 heeft een zetje nodig
Aliebengalie
gast

Re: 3034 heeft een zetje nodig
Op de een of andere manier zit er waarschijnlijk toch nog vettigheid tussen het anker en de borstels.
Hier moet je het toch zoeken.
Is toch waarschijnlijk niet zo schoon als je denkt.

Mvg: Alex
Re: 3034 heeft een zetje nodig
hoi Alex,  ik ga er helemaal nieuwe borstels inzetten,  tot nu toe oude koolborstels die nog goed LEKEN maar al in een andere lok hebben gezeten, hou je op de hoogte 
Re: 3034 heeft een zetje nodig
Aliebengalie
gast

Re: 3034 heeft een zetje nodig
Als je voor dat je er nu nieuwe inzet even een poetsdoekje over het anker haalt , zal dat zeker schelen.

Mvg: Alex
Re: 3034 heeft een zetje nodig
Tis opgelost!!! ik heb het motorblokje dus waar al die tandwieltjes zitten totaal en helemaal in de naaimachine olie gedrenkt en nu loopt de lok goed weg, dit is dus eigenlijk tegen alle forum adviezen in, waar we het hebben over een klein druppeltje hier en daar...He is dus een paardenmiddel maar de lok loopt nu goed weg, maar ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit eventueel kan hebben.
dank voor het meedenken.
Re: 3034 heeft een zetje nodig
Nou ja, behalve dat je koolborstels verzadigd raken met olie en dus af,slijten alsof het bordkrijt is en daarbij een koolstofsmurrie in de collectorspleten achterlaat, zal een hoop olie in het rond vliegen als je met deze lok rijdt, zodat al je rails tenminste ook onder de rotzooi komen te zitten en alle andere rollend materieel ook vette wielen gaat krijgen. Dus.... Je hebt jezelf net een hele hoop extra schoonmaken bezorgd. Veel plezier ermee.....
Re: 3034 heeft een zetje nodig
Aliebengalie
gast

Re: 3034 heeft een zetje nodig
Hoop voor je dat je het niet zo erg meent als je hier geschreven hebt.
Want inderdaad ga je nu een heleboel werk op je hals halen waar je echt nog maanden last van kunt hebben.
Hoop dat je na deze loc er geen andere op hebt laten rijden,want dan gaan de slip bandjes vol met olie zitten die dit lekker gaat versprijden.
Deze bandjes kunnen er slecht tegen ,dus die kun je omwissellen straks.
Ook je baan kun je meerdere malen goed ontvetten.
Er gaat wat werk aankomen. Dat is zeker.
Als je iets niet ziet zitten , en je vraagt naar hulp , moet je iets geduld hebben.
Dat kan wel is moeilijk wezen , maar echt voor alles is een oplossing....maar wat jij gedaan hebt is maar heel erg tijdelijk , met veel schade straks ...... dat is zeker.

Volgende keer iets meer nadenken hoor.
Ik woon ook in Rotjeknor , en ben altijd genegen mensen te helpen.
Bijna overal is een oplossing voor,maar echt niet deze.

Mvg: Alex
Re: 3034 heeft een zetje nodig
OK dank, Alex en Wasmi .... het heeft tot nu toe alleen nog maar op mijn testbaantje gereden en hou het daar dan maar even om te kijken hoe het gaat en ja, die ouwe 3034 is nou niet echt mijn favoriete lok
Re: 3034 heeft een zetje nodig
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: 3034 heeft een zetje nodig
tsja, maar om hem dan zo te behandelen.....

Ik  wil hem anders ook wel een keer voor je goed nakijken.

Roy
Re: 3034 heeft een zetje nodig
Aliebengalie
gast

Re: 3034 heeft een zetje nodig
Roy.

Probleem word opgelost.

Mvg: Alex