Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Afremmen decoder

Gestart door bask185 dinsdag 24 juli 2012, 18:49:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Afremmen decoder
bask185
gast

Afremmen decoder
Sorry voor het late antwoord, de laatste post is al weer meer dan een maand terug  ;)

Ik heb er een Uhlenbrock decoder opgezet op advies van Ben, hij doet wat hij moet doen, maar! als je 4/5 maal van rijrichting verandert dan spacet de decoder hem en dan laat hij de sluitseinen knipperen wanneer ik nogmaals van rijrichting probeer te wisselen. Een stroomonderbreking 'reset' de decoder, zodat je opnieuw 4/5 keer van rijrichting kan wisselen. Ik moet alleen nog ontdekken of een gelijkspanning van een remmodule de decoder ook kan resetten. Ik heb in mijn TEE ombouw project een ESU gebruikt, werkt ook, Maar! op een remtraject met gelijkspanning, branden alleen de frontlichten, als de sluitseinen aan staan en de trein komt op een remtraject dan gaan de sluitseinen uit en gaan de frontlichten aan.

Dit was net als bij mijn eerste piko lok die volgas vooruit ging rijden op een remtraject, werd bij dealer gratis een Esu op geklikt en de piko dec. ging naar fabriek. Ik ben overigens nieuwsgierig of de volgende Piko lok dit probleem ook zal hebben, dan wil ik wel m4/mfx omdat Esu nog steeds te laat begint met remmen!, maar dit is een beetje off topic.

Gr, Bas
Re: Afremmen decoder
Citaat van: bask185 op dinsdag 24 juli 2012, 18:49:33
Sorry voor het late antwoord, de laatste post is al weer meer dan een maand terug  ;)

Ik heb er een Uhlenbrock decoder opgezet op advies van Ben, hij doet wat hij moet doen, maar! als je 4/5 maal van rijrichting verandert dan spacet de decoder hem en dan laat hij de sluitseinen knipperen wanneer ik nogmaals van rijrichting probeer te wisselen. Een stroomonderbreking 'reset' de decoder, zodat je opnieuw 4/5 keer van rijrichting kan wisselen. Ik moet alleen nog ontdekken of een gelijkspanning van een remmodule de decoder ook kan resetten. Ik heb in mijn TEE ombouw project een ESU gebruikt, werkt ook, Maar! op een remtraject met gelijkspanning, branden alleen de frontlichten, als de sluitseinen aan staan en de trein komt op een remtraject dan gaan de sluitseinen uit en gaan de frontlichten aan.

Dit was net als bij mijn eerste piko lok die volgas vooruit ging rijden op een remtraject, werd bij dealer gratis een Esu op geklikt en de piko dec. ging naar fabriek. Ik ben overigens nieuwsgierig of de volgende Piko lok dit probleem ook zal hebben, dan wil ik wel m4/mfx omdat Esu nog steeds te laat begint met remmen!, maar dit is een beetje off topic.

Gr, Bas

Dat remmen moet je instellen met een aantal CV's


groeten Dylan
Re: Afremmen decoder
bask185
gast

Re: Afremmen decoder
Dat snap ik, volgens een staat dit in de handleiding, heb het niet kunnen vinden, weet jij ook welke Cv's dit zijn?
Re: Afremmen decoder
Dat is CV 3 voor afremmen en CV 4 voor optrekken en dan heb je de functie 'constante remweg' waarbij de ESU steeds de dezelfde afstand zal remmen ongeacht de snelheid ....



groeten Dylan
Re: Afremmen decoder
bask185
gast

Re: Afremmen decoder
Ik snap waar Cv3 en 4 voor dienen en ik kan ze wijzigen, maar als de trein max snel rijdt en ik wil hem laten stoppen, dan duurt het pas 5 secondes voordat hij pas begint aan het remmen. Hier staat Cv 3 los van.

Gr,  Bas
Re: Afremmen decoder
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Afremmen decoder
hebben we het hier nou over een locdecoder of een functiedecoder ?
Re: Afremmen decoder
Citaat van: bellejt op donderdag 26 juli 2012, 16:26:59
hebben we het hier nou over een locdecoder of een functiedecoder ?

Het gaat om de ESU die de motor stuurt deze remt verkeerd af.
Euhm... Kan je ook instellen lees de decoder even uit en kijk bij motorsturing. Welke CV dit is weet ik niet.

groeten Dylan
Re: Afremmen decoder
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Afremmen decoder
Citaat van: bask185 op dinsdag 24 juli 2012, 18:49:33dan wil ik wel m4/mfx omdat Esu nog steeds te laat begint met remmen!, maar dit is een beetje off topic
Verdiep je eerst even in de theorie hoe een decoder werkt.... Optrek/remvertraging is gewoon in te stellen, eveneens hoe een loc moet remmen bij bepaalde remmodule's.

En m4/mfx is een protocol, remt net zo laat als een dcc decoder.... Heeft er dus helemaal niks mee te maken.
Re: Afremmen decoder
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Afremmen decoder
dan zitten we hier volledig off thema.Is wel verwarrend.
Re: Afremmen decoder
Citaat van: bellejt op donderdag 26 juli 2012, 20:24:48
dan zitten we hier volledig off thema.Is wel verwarrend.

Ik weet het... Beter een nieuw draadje...
Een moderator zal dit wel regelen denk ik?


groeten Dylan
Re: Afremmen decoder
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Afremmen decoder
Topics gesplistst,

Groet,

Walter