Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Asjes

Gestart door Jasperkc zondag 15 juli 2012, 23:14:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Asjes
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Asjes
Hallo iedereen,

Afgelopen weekend ben ik begonnen met het vervangen van de asjes van de trix ketelwagons 23809. Deze hebben asjes met glijlagers. Als ik ze vervang door de puntlager asjes van Märklin dan rollen ze niet zo soepel vandaar dat ik met 4 gelijkstroom asjes even naar de treinenzaak in Arnhem ging om te kijken of ze ook wisselstroom asjes hadden met glijlager. Toevallig hadden ze die daar ook, echter ik heb ze uiteindelijk niet gekocht omdat de verkoper ze niet wilde omwisselen tegen de gelijkstroom versie en ik kon ze wel kopen voor ?4,50 per stuk. Dat komt dus neer op ?18,-- voor 4 asjes. Dat vindt ik een heel erg dure oplossing. Is deze prijs van 4,50 nou normaal of heeft de verkoper zich vergist en is 1 asje ?2,25 en 2 asjes ?4,50. Wat in mijn ogen nog steeds erg duur is daar Fleischmann ?2,25 voor een setje vraagt.

Groet, Jasper
Re: Asjes
Wasmi
gast

Re: Asjes
Jasper,

Belachelijk bedrag voor een asje, hoe durven ze! Kijk eens hier:

http://www.modellbahn-radsatz.de/

Onder HO wechselstrom en dan trix vind je 'zapfenlager', dat zijn de asjes die je zoekt

Walter
Re: Asjes
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Asjes
Hallo Walter,

Ik weet niet of je met zapfen lager de glijlagers bedoelt of de punt lagers. Als het de puntlagers zijn, die moet ik niet hebben Ik heb in de wagons nu glijlagers zitten en als ik ze vervang voor puntlagers dan rollen ze niet meer zo mooi. Ik ben dus op zoek naar de glijlagers. In ieder geval heel erg bedankt voor deze site. Ik heb hem gelijk toegevoegd in mijn favorieten. En inderdaad de prijs valt heel erg mee voor één as. Daar kan je er wel vier van kopen voor dezelfde prijs. Ik denk dan ook dat de Märklindealer een prijs genoemd heeft die helemaal niet klopt.

Groet, Jasper
Re: Asjes
Wasmi
gast

Re: Asjes
zapfenlager zijn de glijlagers, puntlager is 'Spitzenlager'

Walter
Re: Asjes
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Asjes
Ha Walter,

Bedankt voor het antwoord. Weer wat geleerd. En inderdaad het scheelt wel erg met de prijs

Groet, Jasper
Re: Asjes
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Asjes
Hallo Allemaal,
Ik was vanmiddag nog even bij mijn treinenwinkel en daar tegen de verkoper gezegd dat zijn asjes per stuk wel heel erg duur zijn. Ik heb verteld dat ik hier op het forum het gepost had en dat hij waarschijnlijk een fout had gemaakt met het prijzen van de asjes. Hij ging er serieus op in en bekeek met mij de catalogus van trix en ook zei ik tegen hem dat het logischer was dat de wieltjes 4,50 per 2 kosten en dat ze dus per stuk 2,25 zijn. Hij gaat het allemaal eens rustig uitzoeken en dan de prijs aanpassen. Volgens hem was het ook logisch dat een setje 4,50 kost en 1 wieltje 2,25.

Groet, Jasper
Re: Asjes
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Asjes
Hallo allemaal,

Heb onlangs nog contact gehad met Modellbahn-radsatze. Nou helemaal geweldig. In ieder geval bedankt Wasmi voor het doorgeven van deze link. Ik ben er erg blij mee. Ik bespaar nu met deze site een ?140,-- omdat ik 90 asjes besteld heb van Fleischmann wisselstroom waar ik normaal ?2,25 per stuk betaal en nu slechts ?0,70 per stuk.

Groet, Jasper