Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Treinen in Thailand, Bangkok e.o.

Gestart door 44er zaterdag 16 juni 2012, 08:20:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Afgelopen even weekje naar de warmte geweest, hier in nl krijg je toch maar neiging tot dingen die een ander idioot vindt :P
Dus tussen het relexen bij de pool door ook een treinreis(je) gemaakt, Begin met de Skytrain naar de buitenwijk van Bangkok en
vandaar met een boemel verder gereden, Smalspoor traject wat aan beide zijde geen verdere verbinding heeft. :D
Kosten met de boemel voor 2 personen omgerekend ongev. 1 euri voor 2 uur schudden en uitwaaien, geen ac , wel plafond ventilator   :thumbup:
geeft bij 35c weinig of geen soelaas. Maar het is en was de moeite waard , jammer dat de geuren niet meekomen, bv het station Wong Wian Yai is vergeven van de dieselbrandstof en stinkt dan ook zo, Kijk ze maar,
Bij de laatste foto zit er echt een knik in de rails, trein gaat hier dan heeeeel langzaam overheen,  :D


   

Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Mooi foto's.
Die foto van dat treinstel deed me denken aan een artikel uit de RM293, over de Maeklong market.
De trein rijd hier dwars door een markt heen en 8 keer per dag moeten de mensen tussen de kraampjes vluchten en alle schermen worden ingeklapt om de trein te laten passeren.

Ben je daar ook geweest?

Ik kan de film niet bekijken, er staat bij dat de video privé is.
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Ik kan de film ook niet gestart krijgen.
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Ad / Günther,

Mijn fout, probeer het nog eens ,

Ad, was  daar (nog) niet geweest ga daar nog eens heen , Bangkok heeft een aantal stations dus kan ik nog wat avontuur tegoed houden :D

Gr, Jan
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Filmpje doet het Jan, maar niet embedded, dus alleen via de site van utube.
Wat wonen daar veel Thaise zeg. :D
Veel aanbouwsels met roestige golfplaten daken, zelfs een aantal naast het spoor "geparkeerde" bakken van afgedankte treinstellen.
Ik denk dat je daar wel een leuke vakantie hebt gehad.
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Citaat van: Kappa op zaterdag 16 juni 2012, 09:06:44
Mooi foto's.
Die foto van dat treinstel deed me denken aan een artikel uit de RM293, over de Maeklong market.
De trein rijd hier dwars door een markt heen en 8 keer per dag moeten de mensen tussen de kraampjes vluchten en alle schermen worden ingeklapt om de trein te laten passeren.

Ben je daar ook geweest?

Ik kan de film niet bekijken, er staat bij dat de video privé is.
7
dat is toch levensgevaarlijk  :O :?
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Mooie plaatjes van een mooi warm land. Allemaal 2-rail daar? :P

En goed dat je weer heelhuids terug bent. :)

Gr, Ben.
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Citaat van: Spoorman op zaterdag 16 juni 2012, 13:10:16
Mooie plaatjes van een mooi warm land. Allemaal 2-rail daar? :P
En goed dat je weer heelhuids terug bent. :)
Gr, Ben.

Warm is het zeker daar Ben, maar dat is wel lekker dat de porieën weer eens gereinigd worden :D
Heb nog goed gekeken maar tis echt 2 rail, wel een brullende diesel eronder  :o) Aleen de Skytrain heeft een geleiderail aan de zijkant dus net geen 3rail 8o
Dat het spul in de rails blijft verbaasd mij altijd met dat schudden en het verkeer vlak langs de rails, ze zijn het gewend zak maar zegguh

Gr, Jan
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Treinen in Thailand, Bangkok e.o.