Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Todtmoos

Gestart door wims vrijdag 25 mei 2012, 22:58:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Todtmoos
wims
gast

Todtmoos
Op mijn zolder ben ik een aantal jaren geleden begonnen met de bouw van een modelspoorbaan. Ik heb ondertussen een schaduwstation, een railspiraal en boven het schaduwstation en de railspiraal : het station met BW in opbouw gemaakt.

Mijn sporenplan :



Foto's volgen later.

Wim
Re: Todtmoos
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re: Todtmoos
Mooi rustig plan, met mooi paradespoor links.
Alleen lijkt het op de tekening zo, of liggen de sporen boven op de brug zo ver van elkaar?
Mij lijkt ook het BW een beetje klein, ik hoor hier allemaal dat er nogal wat dingen moeten zijn bij een goed BW dus dan heb je veel meer sporen nodig dan die drie. Dat denk ik maar hoor
Veel succes1
Re: Todtmoos
Lid sinds: 2011

offline
Re: Todtmoos
Dat zijn heel wat vierkante meters Wim. Ik denk niet dat ik het BW helemaal in een hoek zou plannen. Wellicht dat je er ook omheen wil rijden, dat moet kunnen met die breedte. Maak je wat mangaten om overal bij te kunnen?

groet,
Michiel
Re: Todtmoos
Günther
gast

Re: Todtmoos
Wim, ik vind dat Michiel gelijk heeft.
Zou een spoor achter langs leggen, daar krijg je ook meer rijlengt mee.

vr.gr. Günther
Re: Todtmoos
veldkamp
gast

Re: Todtmoos
Ja daar sluit ik me bij aan. :D

grerik
Re: Todtmoos
wims
gast

Re: Todtmoos
Citaat van: Marklin5 op zaterdag 26 mei 2012, 08:50:44
Mooi rustig plan, met mooi paradespoor links.
Alleen lijkt het op de tekening zo, of liggen de sporen boven op de brug zo ver van elkaar?
Mij lijkt ook het BW een beetje klein, ik hoor hier allemaal dat er nogal wat dingen moeten zijn bij een goed BW dus dan heb je veel meer sporen nodig dan die drie. Dat denk ik maar hoor
Veel succes1

Martijn,

Je hebt gelijk wat betreft dat de sporen op de brug te ver uit elkaar liggen en dat er in het BW nog veel zaken moeten komen. Dit plan is dan ook maar een basisplan waar ik nadien met verder werk.

Groeten Wim
Re: Todtmoos
Pjedro
gast

Re: Todtmoos
Hoi Wim,

Volgens mij heb je ook nog een probleem in je station. Je kunt van de zijlijn en van de rechtse 2 sporen niet in je BW komen.
Verder vind ik dat je een prachtige ruimte hebt, zeg, mooi hoor.
En inderdaad als je de lokloods iets naar voren haalt, kun je mooi om je lokloods heen rijden.

Groetjes Peter
Re: Todtmoos
wims
gast

Re: Todtmoos
Citaat van: Golfer op zaterdag 26 mei 2012, 09:33:24
Dat zijn heel wat vierkante meters Wim. Ik denk niet dat ik het BW helemaal in een hoek zou plannen. Wellicht dat je er ook omheen wil rijden, dat moet kunnen met die breedte. Maak je wat mangaten om overal bij te kunnen?

groet,
Michiel

Michiel, Inderdaad 1,5m is te lang om aan de om overal aan te kunnen en daarom heb ik het BW uitneembaar gemaakt. Het schuift naar omhoog en kan weggedraaid worden. Ik zal even wat foto's plaatsen dan wordt alles duidelijker.

Onderbouw




schaduwstation




De grote railspiraal


railspiraal wordt overdekt


voorbereiding van uitneembaar stuk in de railspiraal


begin bouw ringlocloods op de uitneembare plaat




slakkenkuil, watervoorberading, steenkoolbunker, onderzoekskuilen




Het station voorlopige leggen rails


Een oude loods van mijn vorige baan, die ik ga opknappen en gebruiken op mijn BW voor herstelling aan de locs


Locloods op uitschuifbaar plateau



Dit is een overzicht wat er reeds gebeurd is aan mijn modelbaan.

Groeten

Wim


Re: Todtmoos
wims
gast

Re: Todtmoos
Citaat van: Pjedro op dinsdag 29 mei 2012, 12:25:50
Hoi Wim,

Volgens mij heb je ook nog een probleem in je station. Je kunt van de zijlijn en van de rechtse 2 sporen niet in je BW komen.
Verder vind ik dat je een prachtige ruimte hebt, zeg, mooi hoor.
En inderdaad als je de lokloods iets naar voren haalt, kun je mooi om je lokloods heen rijden.

Groetjes Peter

Hallo Peter,

Dat klopt, maar ik heb een aanpassing gemaakt zodat de loks van het ene spoor naar het andere kunnen en zo toch naar het BW kunnen. De treinen kunnen om de ringlocloods rijden en zo onder de sporen te verdwijnen in een tunnel en naar het schaduwstation.
Kijk even in mijn vorig bericht dan zie je het verloop.

Allen bedankt voor de positieve reacties. Opmerkingen zijn altijd welkom.

Groeten Wim
Re: Todtmoos
dani
gast

Re: Todtmoos
een mooie grote ruimte zo te zien, en al een goed begin van de baan.   Lekker !