Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het complete verslag

Gestart door Rutger vrijdag 14 januari 2011, 22:04:29

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Koepeldak spuiten
Het schelpenzand eerst zeven (theezeefje) om de schelpendeeltjes eruit te halen.
Of Bush quarzsand gebruiken. Ongeveer 1,50 Euro per zakje van 200 ml.
Of Noch nr. 95670 (graue mischung, fein 200 gram) ongeveer 4,50 euro per zakje.
Ikzelf gebruik het liefst Bush. Mengsel van bruin en crèmekleurig zand.
Stuift niet en laat zich erg goed verlijmen.

Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Koepeldak spuiten
Dag Rutger,

Ik zie hier allerlei alternatieven voorbij komen, maar b.v. zilverzand bestaat uit ongeveer 40% korrels > 0,5 mm en 5% < 0,1 mm. Dat is al heel fijn zand, doordat ik kan beschikken over zeefpannen en gebruik het dan ook voor (zand)wegen. Inderdaad een theezeefje haalt alleen de grove delen weg maar voor de rest is het veel te grof. Persoonlijk lijkt mij polijstpapier de beste oplossing.

Hans
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Koepeldak spuiten
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Koepeldak spuiten
Rutger, er bestaat speciaal materiaal om ( fijne ) structuurverf te maken, als je een PB maakt met adresgegevens stuur ik een klusje naar je op,

vr gr Arie
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's Hajo
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's Hajo
Hallo allen,

zoals jullie gemerkt zullen hebben heb ik een beetje een bouwdipje. Dit komt doordat ik veel moet werken, maar ook vanwege andere projectjes zoals de modelbaan. Ik ben wel af en toe met de loods bezig maar het gaat langzaam. Binnenkort zal ik weer een echte update plaatsen. Het dak lijkt goed te komen, maar ik houd jullie adviezen in m'n achterhoofd. Eventueel ook voor volgende projectjes. ;)

Om de tijd op te vullen plaats ik wat foto's die Hajo voor me heeft gemaakt bij de loods tijdens zijn bezoek aan Berlijn. De loods was nu helemaal dicht gemaakt, dus je kon er niet meer in. Er zijn wat incidentjes geweest waaronder fikkie stoken binnen, dus ik denk dat het een wijs besluit was de boel te barricaderen. Aan de andere kant is het natuurlijk wel jammer dat ook liefhebbers er niet meer in kunnen. Het was een tamelijk unieke urbex-locatie.

De foto's van Hajo laten vooral goed zien dat een restauratie zo onderhand echt eens moet gaan plaatsvinden. Sinds mijn bezoek van een jaar geleden is de loods op een paar punten al weer flink achteruit gegaan. Het lage dak was al op een paar punten ingezakt, maar inmiddels zit er ook een gat in het koepeldak.  :(



Het aantal ingegooide ruiten is helaas ook erg groot.





Over het dak is op een paar plaatsen een net gespannen. Wat het idee er achter is, is mij niet helemaal duidelijk.



Een van de toegangsdeuren. Ze lijken erg groot, maar ze zijn dus maar net iets groter dan het profiel voor stoomlocs.
De regengoot heeft z'n gevecht met de zwaartekracht al voor een deel verloren.



De andere toegangsdeur.



Kennelijk lag er direct buiten de loods al een wissel. Dat heb ik zelf vorig jaar niet kunnen zien, want toen lag er bijna een meter sneeuw. :P :D



Deze foto laat duidelijk zien hoeveel aandacht er aan vormgeving is besteed. Je kan een muur natuurlijk gewoon recht maken, maar met al die verloopjes ziet het er toch een stuk fraaier uit.



Helaas zijn zeer veel stenen, vermoedelijk door vocht en vorst, gebroken.



Die lichte panelen zijn extra "verdediging" die er vorig jaar nog niet op zat. Het wordt er niet fraaier op, maar het geeft wel aan dat men in ieder geval moeite wil doen het gebouw te behouden voor betere tijden.



Deze, later toegevoegde, toegangsdeur stond vorig jaar nog open.



Aan de ene kant vind ik het heel erg leuk om weer eens nieuwe foto's van de loods te zien; het is toch een heel klein beetje "mijn" loods geworden. Aan de andere kant schrik ik er van hoe snel het achteruit kan gaan als de elementen vrij spel hebben. Hopelijk gaat deze loods niet dezelfde kant op als die in Rummelsburg, waar het hele houten dak inmiddels is verwijderd. Eventuele restauratie staat of valt met het ontwikkelen van het spoorgebied, waar een meubelboulevard is gepland. Er zijn kansen genoeg om er wat van te maken, maar er moet natuurlijk wel iemand zijn die die kansen durft te grijpen...

Hajo ontzettend bedankt voor het maken van de foto's (en sorry dat het zo lang duurde voordat ik ze heb geplaatst :oops:)!

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's Hajo
Dat net, misschien is dat om de dak bedeking uit de nek van passanten te houden?
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's Hajo
Wellicht ligt het net er voor de veiligheid. Blijkbaar kunnen ze niet voorkomen dat er mensen op het dak komen dus dan maar voorkomen dat ze door het gat in het dak vallen...
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's Hajo
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's Hajo
Voor passanten zal het denk ik niet zijn; die komen er als het goed is bijna niet. De veiligheidsoptie zou natuurlijk kunnen... ;)
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
Hallo iedereen,

Eindelijk weer eens een echte update. Ik weet het: het heeft veel te lang geduurd. Maar soms komt het er gewoon niet van om met de loods aan de gang te gaan of heb ik er simpelweg geen zin in. Niet dat ik helemaal niks heb gedaan de laatste tijd; het bewijs staat hier onder. ;)

We waren gebleven bij het lastige koepeldak. De 2 zwarte helften moesten van dakbedekking voorzien gaan worden. Ik ben maar eens met één helft begonnen. Gelukkig blijken de vormen goed te passen.



Echter blijkt dat ik het niet haal op deze manier. De dakstukjes moeten wel iets over het randje bovenaan steken, anders zijn ze te smal en houd ik per half rondje een centimeter over. Tevens heb ik het dubbelzijdig tape nu zo geplakt dat het ook tussen de stukken zit; dan komt er hopelijk een mooiere aansluiting.



De eerste stukken aan de linker kant heb ik er weer af gehaald en ik ben vanaf rechts verder gaan plakken. Daarna heb ik ook de stukken aan de rechter kant er weer afgehaald en heb ik beter tape gebruikt (die hopelijk wel de moeite wil nemen te doen alsof het bedoeld is er iets mee te plakken)...



Het lage dak van de loods was ook al een tijdje niet meer opgeschoten. De eerste poging voor dat dak was hopeloos mislukt doordat het papier ging krullen van de lijm. Gelukkig had ik de mallen nog. Daarmee heb ik van 1mm dik kunststof 12 dakplaten gemaakt voor een half rondje. Ze sluiten mooi aan.



Met dezelfde mallen heb ik ook het schuurpapier gesneden. Wederom zorg ik dat er een strook dubbelzijdig tape overlapt tussen 2 dakstukken.



En zo werk ik de halve ronde af.



En daar is dan ineens het lage dak. Die witte vlekken zijn reflectie van de flits.



Bij elkaar ziet het er dan nu zo uit:



Het lijkt bijna af te zijn, maar schijn bedriegt. De witte dakplaten van het lage dak moeten nog bijgesneden worden en het schuurpapier op het koepeldak laat steeds los. Dit kan ik oplossen met kleine drupjes lijm op tactische plaatsen, maar dat gaat wel een hoop tijd kosten. Het is denk ik wel de moeite, want als alles goed aansluit ziet het er toch niet verkeerd uit.

De andere helft van het dak moet ik uiteraard ook nog maken. Hopelijk kom ik daar binnenkort aan toe.

Verder heb ik nog wat profieltjes gekocht:



Deze zijn voor de kruisverbanden achter de ramen in de bovenste ring (zie foto's hierboven). Ik had daar al eens eerder profielen voor gehaald, maar die bleken veel te dik te zijn. Deze keer heb ik eerst gemeten. >:-D

Als de kruisverbanden er in zitten kan ik eens gaan nadenken over hoe ik de rondgang langs de bovenste ramenring ga maken. En dan zijn er nog talloze andere dingetjes die ik moet doen voordat de loods af is. Het echte einde van de bouw is dus voorlopig nog niet in zicht, maar ik ben in ieder geval weer eens wat verder gekomen! ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
ziet er zeer netjes uit met dat schuurpapier

ben benieuwd hoe het in zijn geheel eruit komt te zien

gr john
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
Het ziet er netjes uit met het schuurpapier  :thumbup:
Hoe wil je de witte rand gaan bijwerken?

groetjes Dennis
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
Echt netjes gedaan Rutger.
Ziet er beter uit dan de loods in het echt.
Wordt een echt top stuk, doe rustig aan.
Als de loods bij de volgende Gastendag maar klaar is, wil je niet op jagen hoor >:-D >:-D >:-D

vr.gr. Günther.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
Hallo Rutger,

Zat ziet er goed uit, ben benieuwd hoe je de witte randen gaat weg doen.

Gr.
Piwie.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
Als eerste ga ik de witte dakplaten op maat knippen.Sommige blijken iets te groot te zijn.Daarna zal ik de zijkanten donkerbruin of zwart verven. De onderkant wordt beplakt met een houtpatroon (net als bij het kleine dak op de top).
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
Dit ziet er weer geweldig uit  :thumbup:, mijn complimenten. Succes met de verdere bouw!

Heeft Faller btw al bij je aangeklopt voor de bouwtekeningen?  :lol:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
Dat is weer een mooie update Rutger. De moeite waard! :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eindelijk weer een update! Het dak maken...
Wat ik wilde zeggen hebben anderen al gezegd, dus zeg ik maar: "Succes met de verdere bouw".
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Hallo iedereen,

Tijd voor wat detailwerk. Ik heb profieltjes van 1 mm breed gekocht. Deze komen als kruisverbanden aan de binnenkant van de hoge ramenring; net als in het echt.

Eerst moesten ze uiteraard geschilderd worden:



Op deze foto van Hajo is goed te zien hoe ze er bij het origineel uit zien:



En zo wordt het bij het model:



En met dak:



Het is uiteraard best weer een priegelwerk, dus het zal even duren voordat ze er allemaal in zitten. ;)
In ieder geval wordt het idee zo mooi duidelijk.

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Hallo Rutger,

Je hebt weer vakwerk geleverd.
Je dak en dan de schoren kruislinks erg mooi gedaan.

Vind het dak ook goed gelukt.

vr.gr. Günther.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Ziet er zeer top uit wel jammer dat het echte zo vervallen is zeg ik hoop ze het ooit nog eens opknappen en weer in gebruik gaan nemen (als museum)
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Hallo Rutger,

Dat ziet er weer prachtig uit.

Doe zo voort.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
dat zijn nou net de kleine dingen die het grote veschil maken, zie !
Mooi, man
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Uche Uche! Even het stof er af blazen  :P

(Ik ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig of je nog verder gekomen bent)
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Hoi,

Ja ik kom vrijwel iedere dag een stukje verder, maar het gaaaaaaat zoooooo laaaangzaaaaaam...

De kruisverbanden bij de hoge ramen heb ik er nu voor de helft in zitten. De dakplaten van het lage dak (de helft die vrijwel klaar is) zijn bijgeknipt en daar komt aan de onderkant nog een houtprint op. Als dat klaar is kan ik de loods omdraaien en de andere helft gaan maken. Verder ben ik de stroken dakbedekking van het koepeldak nu aan het vastlijmen, omdat ze steeds los kwamen van het tape. Dit moet strook voor strook gebeuren, dus meestal lukt dat maar een per dag.Weinig zichtbare vooruitgang dus, maar ik blijf er wel mee bezig als ik tijd heb.

Ik heb net weer 4 nachtdiensten gehad, dus als ik zo thuis ben ga ik eerst lekker slapen. Daarna zal ik weer wat aan de loods gaan knutselen. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Hoi Rutger,

Is het misschien een idee dat je probeert om de zijkanten van het schuurpapier zwart te maken? Ik vind het nogal raar staan al die witte randjes zo naar het midden toe, en het laat zo duidelijk zien waar je ze hebt afgeknipt.

Veel succes nog verder!

Grtzz Jesper/Jessendelft
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
'k Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Rutger het dak netjes afwerkt. 8o
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Rutger,

Ziet er weer goed uit. Begint al aardig kompleet te worden.

Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Prachtig gemaakt!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
ziet er goed uit lijkt echt op het originineel

mvg oetbeem
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verse foto's
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verse foto's
Inmiddels ben ik weer een beetje verder. Het koepeldak blijft een zorgenkindje, maar er zijn meer stukjes loods om aan te knutselen.

Het plaatsen van de kruisverbanden schiet aardig op. Het is wel een hoop werk met 2x2x24 = 96 strookjes plakken. :D





De onderkant van het lage dak moest nog bijgewerkt worden. Als eerste heb ik het op maat geknipt (sommige kunststof onderplaten waren groter dan de dakbedekking).



Daarna heb ik de randen zwart gemaakt. Ik heb er voorzichtig een kartonnetje tussen gehouden om te voorkomen dat ik de dakbedekking mee zou schilderen.



Na wat fotowinkelen is het gelukt om een binnenbekleding voor het dak te maken.



Deze prints komen aan de onderkant van het dak, zodat je aan de binnenkant een houten plafond ziet. Net als in het echt dus.



En al weer de laatste foto. De onderkant van het lage dak is bekleed.



Tot zo ver voor nu de foto's. Ik ben intussen bezig met het plaatsen van de rest van de kruisverbanden en het maken van mallen voor het maken van de 2e helft van het lage dak. Het koepeldak wordt nog steeds stukje voor stukje beter verlijmd. Binnenkort weer meer dus! :)

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Hola

Zie nu pas voor het eerst dit draadje en val van de ene in de andere positieve verbazing.
Wat een geweldig project is dit! En met welk een engelengeduld uitgevoerd. Prachtige details ook. Schitterend!
Wat betreft het aanpassen van de N draaischijf, zou ik eigenlijk wel iets meer willen weten.
Voor mijn mini baantje met locjes waarvan de BR 75 de grootste is, zou dit namelijk een enorme uitkomst betekenen.

Hasta la Pasta

Fred

Overigens maar goed ook dat ik dit draadje niet eerder heb ontdekt, want ik zou geen oog meer hebben dichtgedaan in de hoopvolle verwachting van weer een nieuwe update!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Is weer genieten :thumbup:

Citaat van: IJsengel op donderdag 15 maart 2012, 11:19:14
Overigens maar goed ook dat ik dit draadje niet eerder heb ontdekt, want ik zou geen oog meer hebben dichtgedaan in de hoopvolle verwachting van weer een nieuwe update!
Wordt wel met ijsengelengeduld wachten op de volgende update ... :D :D
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verse foto's
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verse foto's
Zeker ijsengelen. Die zijn lang houdbaar.
Mooie update Rutger, maar schiet eens op  >:-D >:-D
Slim om dat stuk papier ertussen te doen met het schilderen.

groetjes Dennis
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verse foto's
Weer een stukje mooier die loods.  Ziet er weer strak uit.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Foto's: Kruisverbanden hoge ramen
Citaat van: IJsengel op donderdag 15 maart 2012, 11:19:14
Wat betreft het aanpassen van de N draaischijf, zou ik eigenlijk wel iets meer willen weten.
Voor mijn mini baantje met locjes waarvan de BR 75 de grootste is, zou dit namelijk een enorme uitkomst betekenen.

Ik heb zelf geen BR75, maar als ik de plaatjes zo zie denk ik dat 'ie er wel op moet passen. Hoe lang is 'ie?

Citaat van: dennisreij op donderdag 15 maart 2012, 20:04:20
Mooie update Rutger, maar schiet eens op  >:-D >:-D

Het schiet echt niet op hè? :P
Kun je nagaan, ik doe er vrijwel iedere dag wat aan... >:-D

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verse foto's
Hola

Over het passen van de br 75 (ook wel T5) maakte ik me eigenlijk het minst zorgen.
Van kop tot kont (buffer tot buffer) gerekend meet madam slechts een luttele 140,2 mm.
Wanneer je het hardop zegt of voluit schrijft ziet dat er nog best indrukwekkend uit: honderdveertigkommatwee. Met 3x woordwaarde in wordfeud maak je de blits, maar het stelt dus eerlijk gezegd niet veel voor. Dat past gemakkelijk op een 24172 of 24188.

Nee, mijn vraag behelste meer iets in de trant van: Kan je me een beschrijving doen van hoe je het hebt gemaakt en met welke onderdeeltjes?

H la P
Fred
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verse foto's
Hoi Rutger.
Prachtig om te zien dat er aan alle details de nodige aandacht wordt besteed!
Het dak was al steeds het grote "zorgenkind" maar het kijkt er op dat je hier een prachtige oplossing voor hebt gevonden, weliswaar in drievoud maar het resultaat ziet er geweldig uit.

Veel plezier en succes en op naar de volgende update! ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verse foto's
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Verse foto's
Citaat van: IJsengel op vrijdag 16 maart 2012, 18:16:27Nee, mijn vraag behelste meer iets in de trant van: Kan je me een beschrijving doen van hoe je het hebt gemaakt en met welke onderdeeltjes?

Nou, da's vrij simpel. Een spoor N draaischijf, een op maat gezaagde C-rail, wat draadjes voor het doorverbinden en een schroefje.

Een wat meer volledige beschrijving kun je een paar pagina's terug vinden. Maar in feite is het dus gewoon een rail die boven op de draaibrug ligt, met wat hout en plastic er omheen om het een beetje toonbaar te maken. >:-D

Groetjes & fijn weekend,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Hallo iedereen,

Tijd om weer eens wat nieuwe plaatjes te uploaden. Het is vooral voortgang van de dingen waar ik al mee bezig was.

Op deze foto zie je dat de kruisverbanden bij de helft van de ramen geplaatst zijn:



En de helft van de andere helft zit er hier ook al in:



De 2e helft van het lage dak bestond nog steeds niet, dus daar ben ik ook maar aan begonnen. Net zoals bij de andere helft maak ik eerst een mal, want uiteraard zijn alle delen net een beetje anders. Dat krijg je van zelf bouwen... :D



Na enige tijd passen en meten heb ik de mal voor alle 12 dakdelen compleet.



Daarna heb ik de mallen weer aan de kant gelegd en ben ik verder gegaan met de kruisverbanden. Dat wilde ik zo onderhand wel eens af hebben. En dat is gelukt:



96 van die rotstukjes verven, op maat knippen en lijmen. Maar het is af. >:-D



Weer terug naar het dak. Met de mallen maak ik de kunststof dakplaten die de basis voor het dak gaan vormen.



En een hoop knipwerk later zijn ze alle 12 op maat.



Hier en daar waren nog wat kleine correcties nodig, waardoor er op sommige plaatsen nog wat kieren zijn. Als straks de dakbedekking er op zit en het houtprofiel aan de onderkant is geplakt, zie je er niks meer van.



Tot slot nog 2 kleine dingetjes: ik heb de voetjes van de kolommen bijgewerkt. Daar waren bij sommige nog wat lelijke vlekken rondom van het ooit eens verkeerd plaatsen. Verder ben ik begonnen met een plan maken voor de rondgang langs de bovenste ramen.



Dat was 'm weer even. Stiekem toch weer een hoop gedaan de afgelopen weken. ;) :P

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Hij wordt echt heel mooi gedetailleerd die loods. 8o

Komt er eigenlijk ook een reling langst die rondgang met trappen er naar toe?


Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Rutger,
'k Draag geen hoed. Als dat wél zo was, zou ik hem voor je afnemen :important:
Wat een geduld en doorzettingsvermogen.
Om van handvaardigheid niet te spreken. :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Citaat van: Mike op donderdag 22 maart 2012, 17:54:58
Komt er eigenlijk ook een reling langst die rondgang met trappen er naar toe?

Ja, er komt net als bij het origineel een reling langs de (smalle) rondgang en een ladder aan één van de kolommen. Deze rondgang was denk ik alleen bedoeld voor ramen wassen en kleine reparaties, want echt ruim is 'ie niet.

Citaat van: nobody op donderdag 22 maart 2012, 17:55:15
Wat een geduld en doorzettingsvermogen.

Dank je! :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Hoi Rutger,

weer een mooie update :thumbup:

Groetjes, John
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Mijn complimenten voor zoveel geduld en zoveel vakmanschap.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Rutger,

super om na een lange tijd weer eens een grote update te zien.
Waar haal je het geduld vandaan. Ik zou dat niet hebben.
Het ziet er in ieder geval weer super uit  :thumbup:

Groetjes Dennis
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang

He, wat prettig dat je die voetjes hebt bijgewerkt, stoorde steeds zo die witte vlekjes ;)


Fijn weer een update. Je bent wel heel wat werk aan het doen aan dat dak zeg.

Wat is je todo lijst nu?

rondgang gallerij
dak weatheren?
nog wat verven?
...?
Klaar?
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Mooie update weer.  :thumbup:
Het vordert toch zo langzamerhand... Erg mooi!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Hoi Rutger,

Super mooi. :thumbup: :thumbup:

Gr.
René
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Sluit ik me bij aan - schitterend!

Ik volg dit draadjes al een poosje, met stijgende bewondering over het doorzettingsvermogen, oog voor detail, en vooral het resultaat tot nu toe. Ik ben benieuwd hoe je de laatste (hoop ik voor je natuurlijk) grote uitdaging aangaat: de koepel bedoel ik dan.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - 22-3-2012 Foto's voortgang
Citaat van: AnalogDriver op donderdag 22 maart 2012, 22:26:04
He, wat prettig dat je die voetjes hebt bijgewerkt, stoorde steeds zo die witte vlekjes ;)

Ja, ziet er beter uit zo hè? Het heeft wat langer geduurd, omdat ik bij de verhuizing m'n kokertje met zwart weather-poeder ben kwijtgeraakt. Ik heb nog steeds geen idee waar 'ie zich verstopt heeft, dus ik heb maar een nieuw setje gekocht...

Citaat van: AnalogDriver op donderdag 22 maart 2012, 22:26:04
Wat is je todo lijst nu?

rondgang gallerij
dak weatheren?
nog wat verven?
...?
Klaar?

In ieder geval nog:
- Rondgang maken (incl. reling en ladder)
- Wat dingen bijwerken met verf en weather-poeder
- Daken afmaken (ook binnenbekleding)
- Dakbalkjes en regengoten onder lage dak
- Allerlei kleine dingetjes...?
- De omgeving/scenery bedenken en maken.
- Schakelpaneel maken om alle sporen individueel aan en uit te zetten

Klaar is 'ie dus nog niet, maar het schiet wel lekker op.  :)

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe foto's 23 april
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Nieuwe foto's 23 april
Zo, er is de laatste tijd weer wat voortgang geboekt.

Bij het koepeldak probeer ik nog steeds de laatste kieren er uit te krijgen (het begint al lichtelijk vervelend te worden...):



De 2e helft van het lage dak is inmiddels voorzien van een laagje dubbelzijdig tape:



En strookje voor strookje komt daar het schuurpapier op. Ik doe er ook telkens een paar drupjes lijm onder om te voorkomen dat het op de langere termijn toch weer los gaat.



Weer wat verder:



En klaar! De bovenkant in ieder geval...



Net als bij de andere helft maak ik de randen zwart. Aan de onderkant komt nog een houtprint.



Deze bruine stukjes plastic worden samen de rondgang langs de hoge ramen:



Zo gaat dat er dan uit zien:



Binnenkort weer meer!

Groetjes,

Rutger