Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"

Gestart door w67 zondag 30 december 2007, 21:17:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Citaat van: w67 op maandag 06 juni 2011, 22:50:01
Een een korte mededdeling: Ik heb de metalen bruggen. Ook is de 3015 onderweg en zal één dezer dagen binnen komen dankzij Peter R. Märklin  te Oegstgeest.

Foto's + verslagje volgen.

Willem-Jan

Top Willem-Jan, nu kun je de baan helemaal in blik doorvoeren, gefeliciteerd, vr gr Arie
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Wat een mooie baan  :O
Echt prachtig  ;)

Maar wat is dit eigenlijk?


Het lijkt een soort bel waar je aan moet draaien?

Alvast bedankt!

MVG Clint
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Inderdaad: Een met ellebogenstoom aangedreven overweg bel.
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Eindelijk is het zover.... op veler verzoek: meer blik op mijn baantje.
De krok 3015 is ook al binnen.
Er zullen een paar kleinigheden aangepast moeten worden om het metaal te integreren.



Tot zover dan maar weer,
Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Hallo Willem-Jan,

Nou dat vind ik nou een mooie krokodil, oud maar met stijl.
En de stalen brug met 23 er en bij passende rijtuigen is ook niet mis.
Hoop dat je er veel plezier van mag hebben.

vr.gr. Günther.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Citaat van: marklin1995 op dinsdag 07 juni 2011, 15:03:32
Maar wat is dit eigenlijk?

Volgens mij is dat een oud Marklin artikel (7222) wat bij een overweg geplaatst kan worden en de daarbij behorende geluiden (bellen in twee tonen) laat horen bij het bedienen ervan.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Volgens mij is dat een oud Marklin artikel (7222) wat bij een overweg geplaatst kan worden en de daarbij behorende geluiden (bellen in twee tonen) laat horen bij het bedienen ervan.
[/quote]

Hier heb ik niets aan toe te voegen, artikel nummer en ook omschrijving kloppen.
Deze heb ik overigens te koop staan op MP.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Hoi Willem-Jan.
Wat een prachtig plaatje levert de 3015 en 3005 i.c.m. metalen bruggen op! B)

Citaat van: w67 op vrijdag 28 mei 2010, 20:05:50
Mijn katalogus stamt uit 1970, daar staat de brug in die ik nu heb. Maar er zijn er vast wel mede forummers bij die weten of er ook R2 gebogen opritten bestaan, die R1 ken ik wel maar de R2 versie heb ik nog niet (bewust) gezien.

Bij mijn weten bestaan er geen R2 metalen bruggen.

Veel succes met de verdere verzameling.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Inderdaad Albert-Jan, daar ben ik inmiddels ook achter. Ik heb via Ebay een digitale catalogus gekocht van Märklin 1930-2010. Een Amerikaan adverteert daarmee, hij heeft deze ook van  o.a. klassieke motorfietsmerken zoals Harley.

Volgens mij zat het bedrag zo rond de ?20,- Uiteindelijk wil ik wel de echte papieren catalogus hebben van het tijdperk waarin ik geïnteresseerd ben maar dit is een leuk naslagwerkje voor als je de collectie wilt dateren.

Overigens heb ik voor de laatste foto een speciale opstelling gemaakt zodat alléén mijn laatste aan winsten ( krok en brug ..... de 23 had ik al) mooi uit komen en zo heb ik ook een mooi bureaublad... :idea:

Binnenkort een verslagje van het plaatsen van de brug.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Was er niet een linkje naar Marklincafe in Spanje voor het downloaden van oude catalogi? Ik kan 'm niet meer vinden maar weet wel dat je daar hele catalogi als dig bestand kon downloaden, duurde wel superlang overigens. Ik kan de directe link helaas nergens meer vinden.
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Waar dat deze linki ni "http://www.3rotaie.it/Cataloghi/" ?
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Rob, ik denk dat je deze bedoeld:
http://www.lctm.info/Biblioteca/Libros/index.htm

Johnny, die link uit jouw bericht werkt niet (meer) . . . .  :confused:

Groeten,

Erik.
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Hi,   op de newsservers (zoeken naar keyword "marklin" via www.binserach.info en downloaden via GrabIt)
kom je ZEER veel marklin spul tegen.. en het gaat nog snel ook..  ook miba specials etc etc

mvg koen
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Erik op de gele letterkes klikken maar dan kom je op Märklin usernet en daar blijkt alles verdwenen wat men op rapidshit had geplaatst.  :-( :-( .Jouw link zijn boekjes met sporenplans geen catalogi. Verder vond ik deze link nog "http://www.lctm.info/Biblioteca/Catalogos/Marklin/index.htm"
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
op de news servers kom je een hele berg marklin catalogi / yearbooks tegen tot ruim voor de 2e WO

http://www.binsearch.info/?q=marklin&max=100&adv_age=1100&server=

als je niet weet hoe het werkt moet je maar contact opnemen

ik gebruik eweka als provider hiervoor want de reguliere newsservers van de internet providers gaak vaak niet ver genoeg terug in de tijd

mvg koen
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Dat is nou het voordeel van dit forum, met z'n allen weet je een heleboel. Soms niet alles paraat maar het borrelt altijd weer op.

Er zitten idd een aantal links tussen die ik bedoelde, zowel catalogi als sporenplannen.

Het was mijn bedoeling om WJ aan meer info te helpen mbt oude M* publicaties , en iedereen helpt mee. Prachtig toch!

Thx
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Bedankt mannen...weer wat bruikbare linkjes erbij.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Zo weer een paar plaatjes. De brug is al geplaats, maar de rest is nog niet aangepast/afgewerkt.


De Amerikaan met z'n goederentrein


De 23 komt uit de loods


De 1219 loopt om


De krok loopt het station binnen


Toeristen komen aan met de TEE

Willem-Jan




Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Het begint nu echt kompleet te worden, heel leuk, vr gr Arie
Re:Langzaam maar zeker: " Van 70 naar 60"
Als jullie mijn topic tot nu toe gelezen hebben kun je zien dat ik een aantal projecten heb begonnen maar niets heb afgemaakt.  Waarom zou het nu dan anders zijn. Op zich had ik al een aardig nostalgisch baantje opgebouwd maar het miste de éénvoud van een speelbaantje.  Wat ik erg leuk aan deze hobby vindt is het kopen van oude loc's en soms ook écht gebruikte (afgeleefd). Ik was toch al niet van plan om de hele avond op zolder naar mijn treintjes te kijken hoe zij rondjes rijden.  Wat ik wel leuk vindt is om een nieuwe (oude) aanwinst een keer een rondje te laten rijden en deze in een passende omgeving te fotograferen. Er moest ook ruimte komen voor wat oude Faller huisjes en wat landschap. In mijn verzameling heb ik ook oude modelspoorboekjes die mij een inkijkje gaven hoe men in de 60-er jaren een modelbaantje opbouwde. 



Dus de ouderwetse methode, een houten frame met kippengaas ( niet helemaal de juiste maar deze had ik nog) en dan vervolgens in lijm gedrenkte reepjes krant erover heen. Met wat stukjes boomschors vorm geven aan wat later rotspartijen moeten worden. De tunnelportalen zijn ook uit de faller catalogus van 1965.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hallo WJ,

Hoezo ouderwets, dan ben ik dat ook!! (mmm, klopt ook wel een beetje denk ik opeens  :-) ) Het is een perfecte manier om een mooie stevige berg te maken. Succes en nu wel afmaken hè. :D

Gr. Peter
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hallo willem-Jan,
Ik heb afgelopen nacht je topic van begin tot eind helemaal doorgenomen,geweldig leesvoer.
Ik heb zelf geen treinverleden maar ben sinds een aantal maanden in bezit van wat treinspul.
Inmiddels heb ik voor mezelf ook uitgemaakt wat ik het leukste vind en ja dat is het materiaal wat ik gekregen zou kunnen hebben toen ik een kind was.
Dat is dus het nostalgische blik uit de jaren 60 en 70.
Ik zal niet in nieuwstaat gaan verzamelen, maar het bespeelde materiaal een tweede leven geven daar beleef ik plezier van.

met vriendelijke groet,
Aad
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Zo, dezelfde methode als mij.

Echter scheur ik de stukjes papier, doe ze bij elkaar, lijm erin en lekker kneden todat alles doordrenkt is. Deze propjes papier druk je een beetje door het gaas heen. Resultaat wordt dat het niet super strak is, en het zeer goed vastzit :)
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Het landschap krijgt vorm. Omdat het een speelbaantje moet voorstellen uit de jaren 60 moet het er ook zo uit komen te zien. Een tunnel in de hoek, natuurlijk niet te groot want we willen de trein wel zien rijden!


Boomschors en papiermaché / celluclay (modeliermasse) zorgen voor wat rotsafwerking.
Deze methode wordt ook beschreven in oude Faller en andere modelbouw boeken.


Een dun mengseltje van gips, papierpulp en houtlijm wordt met een kwastje aangebracht om het tot één geheel te vormen.


In de andere hoek ook maar een klein rotspartijtje gemaakt.




Tot nu toe het resultaat, ik heb alléén nog maar gebruik gemaakt van verf.
De rotsen hebben nog een paar lagen olieverf nodig, drybrusch.
Later zullen de verschillende strooimaterialen er aan te pas komen.
Niet te vergeten de bomen en struiken natuurlijk.

Tussendoor bestudeer ik aandachtig o.a. de oude Märklin baanplan boeken om een goed beeld te krijgen van de toegepaste kleuren.

tot zover maar weer.







Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Citaat van: w67 op maandag 05 december 2011, 21:34:00
Het landschap krijgt vorm. Omdat het een speelbaantje moet voorstellen uit de jaren 60 moet het er ook zo uit komen te zien. Een tunnel in de hoek, natuurlijk niet te groot want we willen de trein wel zien rijden!

......
Tussendoor bestudeer ik aandachtig o.a. de oude Märklin baanplan boeken om een goed beeld te krijgen van de toegepaste kleuren.

tot zover maar weer.

Hallo Willem-Jan,

Het jaren '60-70 gevoel roep je zeker wel goed op  :thumbup: Die korte bergen en de dikke bovenleiding en dat kenmerkende groen eronder zijn het helemaal  :thumbup: Kan me goed voorstellen dat je zelfs een boek erbij pakt voor de oude kleurstelling  :D
Heerlijke nostalgie maar het voldoet nog steeds.

groet,
Michiel
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Zo dan!! Jij hoeft niks meer te leren over bergen maken. Klasse :thumbup:

Gr. Peter
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Ziet er leuk uit! ;)

Complimenten! :thumbup: :thumbup:

Groets;

Marty
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Ik blijf het een kleinbaantje vinden met de echte jaren 60 sfeer.
Echt geweldig, klein maar fijn geniet er elke keer van.

vr.gr. Günther.
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Zo...de "Kerstman"  is dit jaar weer goed voor mij geweest!



Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hallo Willem,

Noem je dat goed.
Volgens mij zat er een gat in zijn zak.

vr.gr. en veel plezier er mee........ Günther.
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Wauw, mooi spul. Geweldig om te zien, ik zou dat soort spul alleen al kopen door de doosjes... :)


Groet,
Maarten
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
zo zo.
dat ziet er toppie uit! :D
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Mooi man!  :thumbup:  B)
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hoi Willem-Jan,

Dat zijn leuke aanwinsten. :thumbup:
Veel plezier ermee.

Gr.
René
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Een korte udate.
De rail is vastgeschroefd, uiteraard met de orginele raildempertjes van Märklin.
Bovendien heb ik ook de bovenleiding geplaatst en de huisjes hun definitieve plaats gegeven.
Ik heb bewust als grondlak de groene en beige verf gebruikt, vanwege eventuele beschadigingen maar vooral om een indruk te krijgen. Ik heb de boel provisorisch aangesloten zodat ik alles uitgebreid kan testen. Als het goed loopt ga ik met het strooimateriaal beginnen.



Willem-Jan


Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Geweldig dit zo te zien! Het toeval wil dat ik inmiddels voldoende materiaal heb (en er is nog wat in aantocht) voor een vergelijkbare baan. Alleen het huis waar die baan moet komen te staan, naast mijn huidige baan, dat is nog een klein probleem...  :D
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
hallo

dit is de eerste keer dat ik kijk naar je draadje en het ziet er leuk uit

de bergen heb je heel mooi gemaakt kan niet wachten totdat je met je strooispul aan de gang gaat

je kan ok nog met een beetje gips het land een heel klein beetje ophogen op verschillende plekjes zodat het nog natuurlijker lijkt
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Citaat van: oetbeem op dinsdag 28 februari 2012, 22:47:09
je kan ok nog met een beetje gips het land een heel klein beetje ophogen op verschillende plekjes zodat het nog natuurlijker lijkt

Met die gedachte speel ik ook al eventjes, mischien dat ik dat vandaag of morgen eens ga proberen.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hoi Jan Willem

Ik heb dit draadje nog nooit eerder gezien.
Maar je hebt een leuk klein baantje in de oude stijl prachtig.
En erg mooie treinen. :thumbup:

Tony
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Citaat van: w67 op dinsdag 28 februari 2012, 22:50:43
Citaat van: oetbeem op dinsdag 28 februari 2012, 22:47:09
je kan ok nog met een beetje gips het land een heel klein beetje ophogen op verschillende plekjes zodat het nog natuurlijker lijkt

Met die gedachte speel ik ook al eventjes, mischien dat ik dat vandaag of morgen eens ga proberen.

Willem-Jan

oke

succes ermee
ik denk dat het resultaat er mooi gaat uitzien
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
DIT vind ik nu eens een leuk baantje :thumbup:
Josje
Re: Langzaam maar zeker: bouw baantje W67: M-rail "Remsloffen" (Update 17-09-2008)

Willem-Jan,

Ik heb maar even hieronder je posts over de railsloffen bij elkaar geveegd.

Gister en vandaag heb ik ze na gemaakt. Eerst 1, toen een serie van 6.
Ik moet zeggen respect, want zo strak en netjes en regelmatig krijg ik het niet voor elkaar. Ondanks schoonschuren/slijpen van het metaal, ging het solderen maar knap lastig.

Ze doen hun werk, ook bij mij, maar zijn lang niet zo netjes.  Ik heb wel de verbindingsstaaf niet geverfd en chemisch weer verouderd / donker geoxideerd.


Je wilde ze zelf bij je draaischijf gebruiken i.p.v. stootblokken, maar ik zag in latere posts toch de reeks stootblokken opduiken. Gewijzigd plan of voldeden ze niet?


En wat is met dat baantje gebeurd van destijds? Ik zag dat je intussen al iets van 3 baantjes verder bent. De oude weer gesloopt?

Hajo


Citaat van: w67 op zondag 14 september 2008, 18:04:24

Bij deze een korte update over de remschoenen of remsloffen.
In het echt zijn de remsloffen ongeveer 40 cm lang, dat betekend in H0 ongeveer een halve centimeter.

Het toeval wil dat ik nog een zakje raillasjes had, deze zijn ongeveer een centimeter lang. Dat was ik nog vergeten te zeggen,  om ruimte te besparen (en voor een rustiger beeld) had ik besloten i.p.v. de bekende stootblokken remsloffen te gebruiken. Deze moeten de sporen van mijn draaischijf afsluiten, deze sporen zijn in M-rail uitgevoerd.

Omdat dit rail type niet echt uitblinkt in detailering en fijne afwerking heb ik besloten dat de railsloffen ook een dito uiterlijk mochten krijgen. Bovendien zouden te fijn uitgevoerde railsloffen in het niet vallen en meer voor detail zorgen dan voor het uiteindelijke nut.......afstoppen!

Raillasjes waren de uitkomst, makkelijk te solderen en ook nog eens makkelijk te mon/demonteren. Dus van een oud stukje rail een soort van zaag en soldeermal gemaakt.

De mini-slijper in de raillasjes (halveren) en tot slot wet messing draad erop solderen. Ik heb gekozen voor de gekoppelde variant, d.w.z. de railsloffen van de linker en rechter spoorstaaf zijn door een stang verbonden (heb ik laatst bij de V.S.M.gezien).



Tot slot even de boel geel spuiten en ook nog met silver "dry-brushen".



Nu oogt het nog een beetje grof maar als als de rails definitief ligt en bedding is aangebracht krijgt alles nog een verouderingskuur met de airbrush. Onkruid en gras tussen de rails maken het af en kan ook maskeren.

Willem-Jan

Citaat van: w67 op woensdag 17 september 2008, 16:15:43
Bij deze een zij-aanzicht-foto.
Hier zijn de remsloffen net geel gespoten (motip auto-lak)



Zoals ik al eerder vermelde, als ik de remsloffen met de rail mee air-brush zullen ze al een stuk minder grof overkomen. Maaaaaarrrr.....het doel heiligt de middelen...!!!

Willem-Jan

Citaat van: w67 op maandag 22 september 2008, 20:12:00
Laurent (en ook anderen....), nog even in het kort. Als aanvulling op de foto's hierboven toch nog even een foto erbij. Ik ben begonnen met het halveren van raillasjes (doorzagen met een dremel o.i.d.), deze heb ik op een oud stukje rail geschoven (railkop) daarop een laagje soldeer ik heb gekozen voor een dwarsverbinding tussen de remsloffen op beide spoorstaven. Vervolgens een stukje messingdraad (0,6mm)  omgebogen en dit vastgesoldeerd. Tot slot in de juiste vorm vijlen en schuren, ontvetten en dan spuiten of verven.



Mijn bedoeling was ook om dit simpel te houden. In de eerste plaats vallen dit soort details in deze schaal pas op als je met je neus op de baan ligt en in de tweede plaats moest het een beetje in de geest van de M-rail blijven !

Ik hoop dat ik jullie inspireer tot meer van dit soort oplossingen. Als je zegt: mijn remsloffen krijgen een vaste plaats op het spoor, dan zou je ze ook van styreen o.i.d. kunnen maken. Gewoon op de rail op bouwen, is wel zo makkelijk.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hajo, het is er eerlijk gezegd nooit van gekomen ze te testen. Ik had ze eigenlijk ook een beetje voor de sier en in geval vam nood zou het een losgelopen wagonnetje tegen moet houden.
Ja ik moet bekennen dat ik de voorgaande baantjes heb afgebroken. De voorgaande baantjes heb ik nooit helemaal afgemaakt, en zover als ik met mijn huidige baantje ben is er nog nooit ééntje gekomen. Ik heb er rekening mee gehouden dat door de latente verhuiswens de boel redelijk makkelijk te verplaatsen is. Bovendien schep ik meer plezier in het verzamelen en opknappen dan in het rijden.

P.s. leuk dat je het verhaal van de remsloffen aan elkaar hebt geplakt.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Zo weer een paar plaatjes....









Er moet nog wat gebeuren voordat er geen groene verf meer zichtbaar is.
Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Wat is dit ontzettend genieten! Ik zou bijna mijn huidige baan afbreken voor dit soort dingen...
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
hallo

ziet er mooi uit die speelbaan
ga je de gebouwtjrs nog wheateren of laat je het zo?

Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
geweldig zeg, ik zie allemaal mooie dingen uit de tijd dat ik nog klein was.... m'n oude watertoren, het Faller montresina huis, de paddestoel kiosk, en natuurlijk de brug en die heerlijke M rails, die gouwe ouwe blauwe trafo, en het schakelkastje.... whoa nostalgie ten top!

Walter
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Alles blijft in orginele staat, exact zoals het in de Märklin/Faller/Vollmer catalogus en baanplanboekjes uit die tijd stond. Airbrushen deed men toen nog niet maar men bewerkte wel het landschap met olieverf (drybrush).
W-J
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Citaat van: w67 op maandag 19 maart 2012, 21:36:17
Zo weer een paar plaatjes....

Dankjewel Willem-Jan! :thumbup:
Inderdaad net als de Faller catalogi uit de jaren zeventig . . .
Het was in die tijd dat ik urenlang kon wegzwijmelen met
zo'n gekregen catalogus en fantaseerde over hoe 'mijn'
baan er dan uit zou zien. Ach dat zullen vele wel herkennen!
Maar het is zeker herkenbaar bij jouw "speelbaantje".

Je zal wel niet met lange wagons kunnen rijden op het spoor
naast de boogbrug, gezien de gevaarlijk uitstekende brugdelen
in de bocht, of gaat het nét goed?

Groeten,

Erik.
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Het gaat inderdaad nèt goed Erik! :O