Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Graag julie mening.

Gestart door spoorsnor zaterdag 01 oktober 2011, 16:19:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Graag julie mening.
Lid sinds: 2009

offline
Graag julie mening.
Hierbij een ontwerp waar ik graag jullie mening over hoor.
De losse einden van het dubbelspoor gaan naar beneden, naar een schaduwstation. Dat is nog niet uitgewerkt, stapje voor stapje, eerst wil ik de bovenkant goed hebben.
Ik denk aan gebruik van M-rails (die heb ik nog liggen).
Re:Graag julie mening.
Daar kan je wel wat mee - en wat op kwijt  ;)
Re:Graag julie mening.
Lid sinds: 2010

offline
Re:Graag julie mening.
Hum... Hoe breed is het? En kijk eens in mijn bouwdraadje... dan zie je ongeveer hetzelfde plan, alleen dan enkelspoor. minimale straal 420mm bij de kleinste straal.

Groeten Ronald.1
Re:Graag julie mening.
Lid sinds: 2009

offline
Re:Graag julie mening.
# Ronald
de oppervlakte is 300x220.

Ad
Re:Graag julie mening.
AnalogDriver
gast

Re:Graag julie mening.

Mooie getekend. Met welke software?

En lijkt zo een heel mooi banenplan. Vooral de bochten links onder met zo te zien veel gebruik van halve bocht railstukjes en rechte railstukjes om mooie bogen te krijgen.
Ik zou links boven nog iets wijzigen inhoe die boog ligt. Ook wat recht er tussen om de 90 graden knik wat te breken.

Station maakt met ddeze opstelling mazimaal gebruik van de ruimte. De opstelspoortjes zijn wel wat kort, maar dat kan denk ik niet anders.

Gr., Hajo

Re:Graag julie mening.
Lid sinds: 2010

offline
Re:Graag julie mening.
"spoorsnor"

Misschien is het een idee om overgangsrails M-> C aan te schaffen dan is het mooi om met de 24912 de bocht links onder te maken. Misschien is een 24430 of 24530 al voldoende. Dat vind ik persoonlijk mooier dan halve stukjes met korte rechte er tussen.

Gr. Dirk
Re:Graag julie mening.
Citaat van: AnalogDriver op zondag 02 oktober 2011, 07:26:52

Mooie getekend. Met welke software?

En lijkt zo een heel mooi banenplan. Vooral de bochten links onder met zo te zien veel gebruik van halve bocht railstukjes en rechte railstukjes om mooie bogen te krijgen.
Ik zou links boven nog iets wijzigen inhoe die boog ligt. Ook wat recht er tussen om de 90 graden knik wat te breken.

Station maakt met ddeze opstelling mazimaal gebruik van de ruimte. De opstelspoortjes zijn wel wat kort, maar dat kan denk ik niet anders.

Gr., Hajo



Software = 3D Modeltreinen van Easy Computing 2.0
Heb het hier nog ook liggen...

groeten Dylan
Re:Graag julie mening.
Lid sinds: 2010

offline
Re:Graag julie mening.
Hallo Spoorsnor,

Dat klinkt als erg breed... 220cm. Je gaat er na het bouwen van je huisjes en andere zaken zoals bergen niet meer in het midden van je ontwerp komen. Ook niet met een luik of ander iets. Dat wil niet. Denk aan een maximale breedte van 122 cm of misschien 140 cm. Een normaal mens kan ongeveer 80cm ver reiken.

Groeten Ronald.
Re:Graag julie mening.
Lid sinds: 2009

offline
Re:Graag julie mening.
@Ronald:

Die opmerking over de breedte snijdt hout. Ik ga proberen of ik er een U tafel van kan maken, door de bogen langs de korte kant terug te leiden ipv langs de lange kant (eens kijken of de tafel daar wat langer kan worden anders gaat het moeilijk worden om een schaduwstation te realiseren).

@Hajo en Dirk:
De kleine boogstralen verdienen inderdaad niet de schoonheidsprijs, ik hoop ze aan het oog te kunnen onttrekken met groen en bebouwing.

Dank voor alle reacties,
Ad
Re:Graag julie mening.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Graag julie mening.
Ad,

Die rare S bocht onderin zou ik weg laten.
Re:Graag julie mening.
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Graag julie mening.
ik vind de baan er raar uit zien. niet verkeert bedoeld.

dat s bochtje mag wel weg ja

gr john

Re:Graag julie mening.
Lid sinds: 2009

offline
Re:Graag julie mening.
Op de manier kun je toch geen trein laten rijden, zo rij je toch alleen heen en terug?
Of is dit de bedoeling?
Mvgr ger
Re:Graag julie mening.
GHN-Marklin
gast

Re:Graag julie mening.
Ik zou in het station een kruiswissel gebruiken. Ik bedoel daar aan de rechter kant.
Ik zou wat meer rijrichtingen willen zien. Nu kan je enkel van A naar B en weer terug. Ik neem aan dat je aan beide zijden een schaduwstation gaat bouwen.