Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter

Gestart door firstborneagle woensdag 27 juli 2011, 21:04:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Ik ben op zoek naar leuke ideen en tips voor een rondgaande baan op 1 niveau.
of links naar fotos of filmpjes.
Ik hoop dit jaar de zolderkamer klaar te krijgen (isoleren/betimmeren)
de kamer is 3,8 x 7 meter en de trapopgang is bijna in het midden,vandaar het idee
de treinen helemaal rond te laten gaan. Nu gaat mijn voorkeur uit naar een baan zonder
bruggen/tunnels schaduwstations etc. Ik heb 25 treinen van 1,5 a 2 meter lang en wil ze graag
zien. Ik heb al een berg c-rails. genoeg om 5 banen rond te leggen. en zo'n 50 wissels(meest slank)
graag uw reacties !
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
is er dan niemand met een rondgaande baan ?
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
 :)

Ik heb tot nu toe nog weinig van deze banen op dit Forum gezien...

Er dromen er wel meer van :P denk ik.. :o)

Groet, jan
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Moet toch te vinden zijn via internet? Google doet wonderen. Huib Maaskant heeft een grote baan, staat ook vaak in de Railhobby met artikelen.

Hopelijk kan je hier wat mee.

groeten Ronald  :)
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Ik ben een rondgaande (min of meer) baan aan het bouwen maar wel met schaduwstations etc. Ik rij graag met langere treinen (bij mij tot 8 stuks 303 mm reizigerswagons met twee SBB Re 460s). Ik doe dat in mijn kelder waar ik naast mijn trein ook mijn werkplek (bureau) en de thuisbios heb. Veel planning, afgezaagde billy's etc.
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
ZO kan het ook :) :) :) :) :) :) :)
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Hallo Firstborneagle,

Bij deze forummer gaan ze de kamer rond :thumbup:

Impulsief

M.v.g.

Hans V200.0


Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
En wat deed jij daar in het mooie Brabandse land Hans?????
Ben niet nieuwsgierig hoor........ :D :D :D
Maar wel iets apart.

Mvg: Alex
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
www.modelspoorhobby.be

De baan bestaat ondertussen niet meer. afgebroken wegens verhuis.
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Jammer Bart , dat je je site niet up to date hebt kunnen houden.
Ziet er mooi uit,alleen meer dan 460 dagen geleden geupdate...... 8o
Hoop in iedergeval dat je nu weer een aardige baan tot je beschikking hebt.

Mvg: Alex
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Citaat van: Aliebengalie op maandag 08 augustus 2011, 11:32:16
Jammer Bart , dat je je site niet up to date hebt kunnen houden.
Ziet er mooi uit,alleen meer dan 460 dagen geleden geupdate...... 8o
Hoop in iedergeval dat je nu weer een aardige baan tot je beschikking hebt.

Mvg: Alex

als de baan er niet meer is, valt er ook weinig up te daten natuurlijk. Hij werd afgebroken, vorig jaar in juni, dus die 460 dagen kunnen wel kloppen. Vage plannen zijn er wel, ook voor een nieuwe website, maar het moet nog rijpen [;-)]
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
 :D :thumbup:
Hoop dat je weer binnenkort met een update (en nw baan) komt..... :D

Mvg: Alex
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Citaat van: Aliebengalie op maandag 08 augustus 2011, 10:39:32
En wat deed jij daar in het mooie Brabandse land Hans?????
Ben niet nieuwsgierig hoor........ :D :D :D
Maar wel iets apart.

Mvg: Alex

Zo af en toe werk ik daar weleens :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Bij mij gaat ie rond op zolder, over het trapgat heen.
Echter de baanbouw ligt al bijna 2 jaar stil.
Sinds wij een dochterje hebben kom ik er gewoon niet aan toe :)

Het schaduwstation is klaar in ieder geval en functioneerd prima met koploper.


Groet

Mark
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Hans bedankt voor je filmpje. Zo'n idee heb ik ook wel gehad maar mijn vrouw was het daar absoluut niet mee eens !
Wasmi. Leuk zo'n baan in je woonkamer, zal mij zoon ook leuk vinden , hij is anderhalf !
Fijn dat er wat reacties binnen komen. ik ben ondertussen bezig een banenplan te ontwerpen met een programma van easy computing (2.0).
De bouw van de zolderkamer ligt daarintegen even stil (vakantietijd)
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Citaat van: firstborneagle op woensdag 27 juli 2011, 21:04:02
...........
Nu gaat mijn voorkeur uit naar een baan zonder
bruggen/tunnels schaduwstations etc. Ik heb 25 treinen van 1,5 a 2 meter lang en wil ze graag
zien. ........!

Een schaduwstation moet je niet opvatten als het niet kunnen zien van treinen. Je moet het zien dat je juist meer kan laten rijden zonder een baan te maken die vol ligt met rails. Vaak is overdaad aan rails niet een elegante oplossing. Het geeft een onrustig beeld.

Overigens kan je de schaduwstations zo opbouwen dat je er ook naar kan kijken. Daarbij kan het voor de "bezoekers" juist verrassend zijn om te zien wat er vanuit "beneden" te voorschijn komt. Ook kan je bij een juist baanplan treinen al eerder laten rijden in het zicht door lagere niveau's van doorgaande sporen te maken.
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
hoi olav,
dat begrijp ik goed maar ik ben ook niet iemand van de electronica. De treinen moeten gewoon achter elkaar aan rijden waar bij ze elke keer bij het passeren van een sein deze op rood en de vorige op groen zetten. Dit lukt mij nog net om dit aan te leggen.
Verder vind ik veeeel opstelsporen mooi om te zien.

Ik heb ondertussen een baan gemaakt op de pc. Ik zou hem wel op het forum willen zetten maar ik weet niet hoe ???
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Ik ben bezig met de plannen voor een nieuwe baan. De laatste versie die ik enkele maanden geleden op dit forum heb geplaatst wordt waarschijnlijk al weer vervangen door een nieuw plan, dat ook uitgaat van een rondlopende baan met bedienpositie in het midden. Het plan is nog verre van "af", het vergt nog wat schaafwerk.

Het plan.

Rechts in het midden zijn 3 verwijderbare panelen opgenomen, zodat er vanaf die zijde in kan.

De ruimte waarin de baan nu is voorzien is 3,2 m lang en 1,5 m breed (en dat nog onder een schuine kap).

In 3D:



Groet,
Ronald
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Arend  er is een forumlid Magna die een  baan heeft vrij wel vlak, echter met een oprit anex afrit naar een kopstation. Zijn topic is momenteel weg gezakt  en heeft de naam Zevendam. De afmetingen zijn welliswaar niet zo royaal die jij hebt, wellicht geeft het inspiratie.

gr erik
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Ik heb ook een baan rondom m'n kamer. Meer info kan je hier op't forum vinden of op m'n site http://www.digitalplayground.be
(baanplan is te downloaden.
Ik heb meerdere niveau's, en een railspiraal in één hoek, om m'n hoogtes te overwinnen.
Onder de baan zitten 2 schaduwstations.
Ik kan vanuit het schaduwstation via de railspiraal naar een niveau rijden, daar een rondje rijden, en vervolgens via de railspiraal
terug naar het schaduwstation.
Als je met één treinstel op elk niveau een rondje wil rijden, creëer je op die manier vrij lange rijtijden.
(als ik van m'n bovenste station naar m'n schaduwstation rij en terug naar dezelfde plaats, ben ik bijna 3 minuten aan't tijden, en dan heb ik geen enkel ander niveau bereden, als ik op elk niveau een toertje wil rijden, ben ik meer dan een half uur aan't bollen !)


groeten,
Kris
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Hoi Firstborn (zn)...= zonder naam.Bij mij is het 3.5x6 meter.De naam van de baan = Rondvoort,lopen her en der wel wat draadjes.Met de zoekterm lukt het wel.

groetjes Huib.
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Lid sinds: 2007

Deelnemer vanaf 2007

offline
Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
Bijgaand een schema van mijn zolderbaan. Ik rijd analoog. Op mijn baan rijden ca. 20 treinen volautomatisch. Zetten wissels om en stoppen  voor elkaar. Ik maak gebruik van drie verschillende snelheden. Tevens rijden goederentreinen in de stationsomgeving een ander traject dan personentreinen. Ik maak gebruik van de zgn M.track module. Ik hoop dat je iets aan mijn opzet hebt.
Groet Frans Hufkens

Re:bij wie gaan de treinen de kamer rond ?3,8x7meter
ziet er goed uit, kan ik ook ergens foto's en/of filmpjes van u vinden ?
vr.gr.Arend