Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanbouw ron21

Gestart door Ron21 zondag 03 januari 2010, 16:55:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: M.user op vrijdag 22 juli 2011, 15:03:02
Hoi Ron,
Ik zie dat je al je locs zelf aan het ombouwen bent. Doe je overal een decoder zonder sound eigenschappen in?
Groet, Ronald.

Ronald,

Dat klopt helemaal, de meeste krijgen een lopi en een magneet. Als de rij eigenschappen tegenvallen krijgen ze een andere motor (maxon of M 5*)
Ik heb een paar locs en treinstellen met geluid en doe er eigenlijk helemaal niets mee.
Als er iemand op bezoek komt is het wel leuk om het geluid te gebruiken maar verder is het voor mij niet echt belangrijk.
Na 2 minuten stoor ik me er eigenlijk wel aan als er 3 of 4 door elkaar heen aan het tetteren zijn  :? :|

Misschien kom ik hier ooit nog eens op terug als ik meer tijd heb om ermee te rijden.
Nu zet ik de boel vaak aan om het nieuwe materiaal met koploper te leren remmen of in te rijden en ga dan zelf wat anders doen en ga af en toe eens kijken of de boel nog rijd  >:-D

Eigenlijk ben ik wel een rare gozer  :D :-) ;)

Groeten

Ron


Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Station heeft ook een plek gekregen.  :D
Re:Baanbouw ron21
Seinwezen
gast

Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

dat ziet er erg sfeervol uit 8o.

Groeten Sander
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baanbouw ron21
Mooi plekje, en hele mooie groenvoorziening  :thumbup: vr gr Arie
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Een lekkere  romantiesche sfeer,zo.

Groeten Johan
Re:Baanbouw ron21
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baanbouw ron21
Hallo Ron,

Wat een super sfeer  :thumbup: :thumbup:

Het perron lijkt mij nog wat te schoon maar dat is een klein detail.

Complimenten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Bedankt voor jullie reacties  :)

@peter

Perron is nog niet af, merendeel staat allemaal nog los en er moeten nog veel meer details aangebracht worden.

gr.

Ron
Re:Baanbouw ron21
Lokkie
gast

Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Dat ziet er zeer sfeervol uit. B)

Gr.
René
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baanbouw ron21
Mooi station welk merk en catalogusnummer is dat?
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Johnny,

Het station is van faller

Artikelnummer: 110116, Station Schwarzburg

Gr.
Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Leuke sfeerfoto. Mooi station en vooral al die verlichting maakt het een fraai geheel.

Groet, Ronald
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

een prachtig plaatje :thumbup:

Kun je nog eens wat "overzicht foto's" plaatsen zodat we zicht krijgen over de gehele baan?

Groetjes, John
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
John,

Dan moet ik eerst even opruimen  :-) :D als ik van de week tijd heb zal ik nog wat andere foto's maken en plaatsen.
Ik moet ook nog een filmpje uploaden wat met de camera op een wagon is gemaakt......dat geeft ook wel een leuk beeld van de baan.

Verder iedereen weer bedankt voor de reacties.

Groeten

Ron

Re:Baanbouw ron21
TimT
gast

Re:Baanbouw ron21
Mooie baan :D kom er voor het eerst op :D
Groeten Tim
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Baanbouw ron21
he dat station herken ik.
die komt ook mooi op mijn baan schitteren.

op jou baan ziet het er trouwens heel mooi en sfeervol uit.

goed bezig

gr john
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2023

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron.

Leuke baan met mooi materieel.Ben net als John ook wel benieuwd naar overzichtfotos.

Veel succes met de verdere bouw.

Harald & Alex
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Bedankt weer voor de complimenten.

De overzicht foto's komen er echt wel maar heb momenteel even andere dingen te doen.
Ik ben de uitbreiding van baan aan het voorbereiden want er is inmiddels toestemming voor, extra schaduwstation, Stoomwerkplaats, en uitbreiding rij mogelijkheden.

foto's volgen zsm

Gr.
Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: Ron21 op woensdag 03 augustus 2011, 08:39:06

De overzicht foto's komen er echt wel maar heb momenteel even andere dingen te doen.


Ron,

doe maar rustig aan en laat je niet opjagen :D

Groetjes, John
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2023

offline
Re:Baanbouw ron21
+1   ;)

Harald & Alex
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Hier de laatste aanwinsten:

Een 37525_02 e-lok de bruine (_01) was al in mijn bezit dus nu is de set kompleet als verassing zat de doos erbij om beide loks in te bewaren. Decoder gelijk vervangen door een esu model.  De vier hecht rijtuigen werden in één koop bij de 37525 aangeboden en moeten dadelijk achter de br 23 komen.

De 3102 BR 53 was een hobby project maar is inmiddels weer aardig opgeknapt, voorzien van lopi4 en wat andere onderdelen draait deze nu mee, ben er nog niet helemaal tevreden over  :|

Verder ook 2 weken geleden met wat vrienden naar München (BMW) en Stuttgart ( Mercedes en Porsche) geweest. In die dagen ook Göppingen even bezocht en daar nog wat spul gekocht zoals de museum jaarwagen 2011..............wat een aanfluiting is dat daar  :thumbdown: 

Groeten

Ron

Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: Ron21 op donderdag 25 augustus 2011, 11:27:16
In die dagen ook Göppingen even bezocht en daar nog wat spul gekocht zoals de museum jaarwagen 2011..............wat een aanfluiting is dat daar  :thumbdown: 

In welk opzicht?

Mooie aanwinsten trouwens ;-)!
Re:Baanbouw ron21
TimT
gast

Re:Baanbouw ron21
dat zijn mooie aanwinsten Ron  :D
Die verlenging van je perron welk merk is dat ?
Groeten Tim  :D
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: William027 op donderdag 25 augustus 2011, 12:55:15
In welk opzicht?

De shop was één grote zooi met één mevrouw die het heel druk had met andere dingen ipv klanten helpen.
Het museum deel: kapotte verlichting/knipperende tl's in vitrines, een kromme 3071 lijkt mij nu niet iets om trots op te zijn.
En dan nog een soort van winkel/magazijn met "aanbiedingen" waar je met je mandje doorheen kan lopen. Hier lagen dus de dingen die ook op ebay gedumpt worden.

Misschien was ik er op het verkeerde moment of had ik er teveel van verwacht maar bij de malle pietje winkel waar ik een groot deel van mijn spullen haal is meer te zien, zowel aan oude museum stukken als andere dingen.

Dus volgende keer knal ik gewoon door van Munchen naar Stuttgart en neem niet meer de afslag naar Göppingen  >:-D

Gr
Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: TimT op donderdag 25 augustus 2011, 12:59:25
dat zijn mooie aanwinsten Ron  :D
Die verlenging van je perron welk merk is dat ?
Groeten Tim  :D

Tim,

Verlenging ?
Perrons zijn gemaakt van architectenschuim en de randen zijn van auhagen.

Gr.
Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

prachtige aanwinsten :thumbup:

Set 42229 met 4 personenrijtuigen staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Groetjes, John
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Wat een ongelofelijke mooie baan heb je, Ik heb net alles even bekeken en ik heb genoten sucses met de volgend updates.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: Tilly op donderdag 25 augustus 2011, 15:02:48
Set 42229 met 4 personenrijtuigen staat ook nog op mijn verlanglijstje.

@John,

Dit zijn de volgende rijtuigen 42230 - 42250 - 42251 - 42260 en zijn DB en EP III, veel te nieuw voor jouw.  :-)
Set 42229 is drg en dus inderdaad geschikt voor jouw tijdperk.

Verder bedankt voor de leuke reacties.

gr.

Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Deze week was het "binnenverlichtingweek" er lagen nog wat half afgemaakte klusjes uit het verleden.
-Binnen verlichting voor de 7 delige Roco VT11.5. Op zich niet zo heel spannend maar ik was ermee gestopt omdat ik geen goede stekker verbinding tussen de wagons had. Een tijdje geleden kwam ik deze stekkers tegen en dit werkt goed alleen zijn ze een beetje klein voor die dikke vingers van mij maar met 2 pincetten en de bril op de neus is het te doen.  B)



Met dit als eindresultaat:



Binnenverlichting en sluitverlichting voor de hechtwagens uit een vorige post.
De sluitverlichting is trouwens van viessman, veel te duur maar ik kon niet veel anders vinden.



Het schakelpaneel waarmee ik alles stap voor stap kan inschakelen en de kleine schakelaars voor de scenery.



De lok van de maand met zwitserse rijtuigen die ook binnenverlichting hebben gekregen







Was nog vergeten te vermelden dat elke stam rijtuigen zijn eigen functiedecoder heeft, da's weer extra kosten maar wel gemakkelijk  >:-D

Dat was het weer voor deze week   :D

Groeten

Ron
Re:Baanbouw ron21
peterke33
gast

Re:Baanbouw ron21
hallo ron,

das een leuke update van jou baan,vind het enorm mooi gedaan allemaal.


groeten peter(ke33)
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2023

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron

Ziet er goed uit ook de omgeving is erg mooi.

Harald & Alex
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Peter, Harald & Alex,

Bedankt voor de complimenten.

Gr.

Ron
Re:Baanbouw ron21
gunmax1
gast

Re:Baanbouw ron21
Hallo

ziet er mooie uit om naar tekijken :P
Re:Baanbouw ron21
Imtar
gast

Re:Baanbouw ron21
mooi verlichtingswerk!
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Benny en Imtar,

Bedankt voor jullie bericht

Groeten

Ron
Re:Baanbouw ron21
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Het is altijd een beetje gepriegel met deze kleine connectors maar als het eenmaal zit heb je een super resultaat.

Ik heb hier ook nog de nodige rijtuigen liggen die van verlichting voorzien moeten worden, misschien iets voor vanmiddag want het weer is helaas niet zo best in het midden van het land.

Veel plezier met je verlichte rijtuigen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baanbouw ron21
Lokkie
gast

Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Dat ziet er allemaal erg fraai (verlicht) uit. :thumbup:

Gr.
René
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron, mooie verlichting, waar heb je de connector vandaan? Het schakelpaneel is ook een goed idee, zal hier eens over nadenken, vr gr Arie
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

Mooi zo die verlichting in je rijtuigen. Die stekers tussen de rijtuigen zijn van een mooi formaat. Zijn die van een specifiek merk?

Het schakelbord is ook een mooie oplossing om vooral je scenery te verlichten.

Groet,

Ronald
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Allemaal weer bedankt voor de positieve reacties.

De stekkers heb ik bij ledbaron gekocht op ebay, neem ze wel met draad eraan wat ze zijn ook zonder draad te krijgen en dat wil ik niemand aandoen.  O:-D

Hier de link : http://stores.ebay.de/ledbaron

Groeten

Ron...............die nu twijfelt of hij gaat vissen of treintje rijden  >:-D
Re:Baanbouw ron21
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baanbouw ron21
Citaat van: Ron21 op zondag 04 september 2011, 12:35:15
Allemaal weer bedankt voor de positieve reacties.

De stekkers heb ik bij ledbaron gekocht op ebay, neem ze wel met draad eraan wat ze zijn ook zonder draad te krijgen en dat wil ik niemand aandoen.  O:-D

Hier de link : http://stores.ebay.de/ledbaron

Groeten

Ron...............die nu twijfelt of hij gaat vissen of treintje rijden  >:-D


Ik zou maar met de treintjes gaan rijden want het weer is niet echt lekker  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
@ Peter,
Het weer is best aardig hier.....treintje rijden is het geworden trouwens.

@Rien,
Dat is een broodje aap verhaal van vroeger, vissen zijn zoals vrouwen ===>>>> niet te volgen  >:-D :D
Loopafstand ? geen idee..heb jij dan net ook veel sirenes gehoord ??

Groeten

Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Rien,

De verf die ik gebruik komt hoofdzakelijk uit mijn eigen magazijn en verder gebruik ik die tube's van de action.

Loopafstand zal inderdaad wel wat ruim zijn want die gozert uit je avatar heb ik hier nog nooit gezien  :D

Ik pb wel even

groeten

Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,

prachtige zwitserse lok en wagens B)

Dat bedieningspaneeltje heb je ook knap gemaakt. Nu zie ik dat je de leds mbv een soort metalen huls gemonteerd hebt, kun je mij een link of iets dergelijks geven? Ikzelf heb van die plastieke hulsjes en bij het minste geringste springen de ledjes(3mm) los :(

Groetjes, John
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Hallo Ron,

Erg mooi materiaal heb je daar rollen, schitterend, ziet er goed uit.

Mvg Rene
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:Baanbouw ron21
Hallo Ron,

Heb alles even doorgenomen en vindt het er erg mooi uit zien vooral de bergen  :thumbup: :P
Je kan zien dat je het in je vingers hebt, je moet het aanvoelen en ken dat hoe het is.
Even een vraagje, hoe groot zijn de afmetingen van jou baan ongeveer?
Zelf heb jammer genoeg maar 3250x1400x2500mm :cry: daar zoveel m- rails
heb om een grote te maken maar is niet anders helaas :)
Wens je veel succes en blijf het volgen.
Met vr groet

Theo. ;)
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
Theo,

Baan is ca 4,2 mtr lang. Het is momenteel eigenlijk een "m" vorm waarbij de middelste poot dient als werk en opslag plek.
De middelste poot gaat binnenkort af en de linker poot word doorgetrokken ( komt ongeveer 3 meter lengte bij)

Het baanplan van de uitbreding wil niet echt lukken maar als dat klaar is zal ik het hier uiteraard plaatsen.

Groeten

Ron
Re:Baanbouw ron21
tycho28
gast

Re:Baanbouw ron21
Hoi Ron,
Ik vroeg me af hoe je dat schakelpaneel hebt gemaakt. Zelf ben ik ook bezig met een paneel voor de seinen en verlichting. Zou je evt. nog wat foto,'s kunnen maken. En verder, de bergen zijn mooi en de verlichting is gezellig.
Alvast bedankt

Tycho
Re:Baanbouw ron21
Varekamp
gast

Re:Baanbouw ron21
Hallo Ron,

Wat een mooie baan heb je toch. Ik vind je station geweldig mooi. De verlengde perrons, waar heb je deze vandaan?
Verder is je aankleding op je baan geweldig mooi.

Succes met je verder opbouw.

groeten Ronald
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanbouw ron21
@Tycho
Het schakelpaneel is gewoon een aluminium plaat. Gaten boren schakelaars en lampjes plaatsen en klaar.
De grote schakelaars aan de linker kant met controlelampjes heb ik bij DIL in Rotterdam gekocht.
De kleine schakelaars en leds+ led fittingen bij Conrad.
Ik zal er nog wel een duidelijke foto van maken.

@ Ronald
De perron randen en platen zijn van auhagen.
Met blauw architecten schuim heb ik de perrons gemaakt, dit is eenvoudig te berwerken en met houtlijm te lijmen.
Ik was hier al met andere materialen bezig geweest totdat Arie (dolphin) mij deze tip gaf.
Dat spul is in diktes van 1mm tot 100mm oplopend te krijgen, ideaal om iets op hoogte te maken.
http://www.harolds.nl/p/maquette/maquetteschuim/maquettebouw-schuim/pag/1/p/blauw-schuim-hd-300/#blauw-schuim-hd-300

Verder weer bedankt voor de complimenten.

Gr.
Ron
Re:Baanbouw ron21
Wim N
gast

Re:Baanbouw ron21
Hallo Ron,

Wat je allemaal weer laat zien is schitterend zeker je rotswand heel mooi en je hebt hierbij ook verschillende technieken laten zien bedankt daarvoor.
Handig om op deze manier van je afvalhout af te komen maar die tip met stukjes gegoten rotsblokken is ook een handig oplossing ik was dit trouwens noge evn vergeten te melden maar alsnog een compliment.

Gaaf hoor zo, wat zeker goed te bekijken is op de overzichtfoto's met de verschillende trienen die over het hoger gedeelte langs de rotswand voor bij rijden erg gaaf en met de bovenleiding maakt het zeker tot een echt plaatje.
Geweldig ga zo door en succes.

En ik hoop dat de klachten van je rug inmiddels zijn verholpen zodat je de winter weer aan je modelbaan kunt gaan werken.

Groet Wim.