Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan (oude versie)

Gestart door bellejt vrijdag 12 juni 2009, 18:07:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
plan is ondertussen weerom veranderd op de zijlijn ( aan de brouwerij).Ook op de hoofdlijn zijn er bochten aangepast naar een grotere radius.

Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Inmiddels het 2de schaduwstation van 2 sporen naar 3 sporen uitgebreid.Zo kunnen er nog  2 treinen meer rijden.

Re:Mijn nieuw baanplan
Günther
gast

Re:Mijn nieuw baanplan
Hallo Jonny,

Het is een mooi plan.
Maar waar ga je bij het stoomdepot je loc's restaureren??????

vr.gr. Günther.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
boven de 2 aanritsporen van de draaischijf komt een portaalkraan te staan en alle toebehorigheden zoals watervulstation en ontslakkingskuil.De eigenlijke reparatie (grote herstellingen) van de stoomlocs gebeurd op de zijlijn.Daar is een werkplaats voorzien op de 2 rechtse sporen.Zo heeft het luxemburgs gedeelte ook een vaste werkplaats waar de preisers zorgen voor het onderhoud en de inkomsten.Kleine reparaties gebeuren in de grote locloods.
Re:Mijn nieuw baanplan
Günther
gast

Re:Mijn nieuw baanplan
Hallo Jonny,

Die 7 licht grijze sporen, is dat het station??

vr.gr. Günther.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
licht grijs is hoofdstation.4 hoofdsporen en 2 sporen voor korte goederentreinen.Licht blauw is locloods en opstelsporen met als surplus 2 museumsporen onderaan en grijs uitwijkspoor voor opstelling museum.Blauw is station op zijlijn met rangeermogelijkheden naar links de brouwerij en rechts 1 spoor naar kopermijn.Bovenaan grijs naar oranje is het stopspoor van de zijlijn bij het hoofdstation.Daar stoppen de treinstellen van de zijlijn.Zowel museumstukken van Belgie als moderne dieselstellen van de CFL.Als je kijkt in mijn 2de topic zie je hoe alles er uitzag enkele maanden geleden.Ben ondertussen volop bezig de zijlijn aan te kleden met bovenleiding en huisjes.
Re:Mijn nieuw baanplan
Der Rheingold
gast

Re:Mijn nieuw baanplan
Goedendag,

Een leuk majestueus baanplan. Alleen in die onder laatst toegevoegde gele sporen zijn wel heel ruim bemeten. Er is veel ruimte tussen de drie sporen in relatie tot de railharp daarboven. Als ik het zo bekijk, er zitten nogal wat kleine boogstukjes in, kunnen er met een aanpassing van aftakking (rechts) zeker nog wel één maar misschien zelfs nog wel twee sporen bij komen.

mvg  Henk
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
is gewoon tekenbedrog hoor.De max afstand tussen de sporen is 5 cm.Korter wil ik niet gaan omdat het dan in de bocht te nauw wordt.Er liggen nu 8 sporen naast elkaar op 60 cm diepte.
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
het volledige nieuwe baanplan na uitbreiding van de zolderkamer :

Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
verry nice johnny!! wat een plaats
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
Hallo Jonny,

Ik wil je niet op jagen hoor, maar nog een verbouwinkje er tegen aan gooien.
Man wat een baan zeg, wow. :thumbup:

vr.gr. Günther.
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
Hallo Johny

Wat een baan zeg, ziet er goed uit.
Ik zou allen de lok loods op 7.5 graden uitvoeren en niet op 15 graden.
Jij hebt toch ruimte genoeg  :D
Komen de loks en de " looks " zeker ten goede.

Groeten Jarno
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
eigenlijk zo herkenbaar.   Je begint met een plan en "dat is het" maar gaandeweg verandert er nog hier en daar iets en het ene brengt het andere met zich mee.   Mijn ervaring is net hetzelfde.  Je komt altijd wel nog met een nieuw ideetje of hersenkronkel uit.

In elk geval goed bezig zo en je stelling over het werken met modules kan ik enkel maar beamen na mijn recente ervaring met een stationsmodule.   Het werkt makkelijk en gaat vooruit, plus je focust op 1 stuk en werkt het af.   

Sjieke baan, en een mooie ruimte zo te zien.
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
Flink plan. Maar beetje onduidelijk, wat er straks precies zichtbaar gaat worden, en wat niet?

Roy
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
Zorg dat het af is voor je 70 wordt .... :thumbup:
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
bellejt is pas 35 jaar dus nog zeeen van tijd toch, of zit ik nu mis. ;)

vr.gr. Günther.
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
topic is allang in rustfaze maar ik niet.Door omstandigheden niet meer verder kunnen bouwen maar wel een paar keer test gereden.Gaat vrij goed en hopend volgende maand terug op de zolder te geraken om verder te bouwen aan de baan.Ondertussen wel al de brouwerij gebouwd en op een uitneembare plaat aan het afwerken.Enkel nog de vrijetijdstuin en speelplaats voor bezoekers afwerken en ze kan in de baan. Verder een 50 tal loks omgebouwd met esu decoders,zowel sound als gewone met allerlei functies erin.Ook loks bijgekocht om afwisseling te hebben op de baan.Helaas is ze eigenlijk nog te klein kwa opstelsporen maar vergroten is niet aan de orde omdat het dan te onoverzichtelijk gaat worden.
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
Wat zijn de afmetingen van je baan ? Is niet te lezen  :)
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan
is inderdaad moeilijk te zien op tekening. 4 m X 6 m bovenaan.De schaduwsporen liggen onder het schuin dak en daar is het dan 80 cm meer