Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

HAG DC-model op AC-baan

Gestart door Re460 dinsdag 12 juli 2011, 21:36:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
HAG DC-model op AC-baan
Hallo,

Alweer geruimte tijd geleden heb ik al eens een dergelijk bericht geplaatst over de mogelijkheden om een HAG DC-lok in te zetten op een AC-baan met K-rails. Helaas kan ik dit draadje niet meer vinden.

Op korte termijn heb ik misschien de kans om een HAG Re 4/4 II te kopen in DC-uitvoering. Dit model moet echter gaan rijden op een AC-baan.  De spoorbreedte zou een probleem kunnen zijn. Volgens G. Keuterman kun je beter AC-wielen laten plaatsen. Kost al gauw een euro of 80,-
Op diverse forums kun je echter nalezen dat HAG DC-wielen geen enkel probleem vormen (volgens iemand op het HAG-forum zijn de AC- en DC-wielen hetzelfde maar dan wel of niet geisoleerd).
Zijn er forum-leden die hier ervaring mee hebben?

-Is er makkelijk een sleper onder te bouwen?
-Kun je zelf de wielen van 14,3 naar 14,0 mm brengen en hoe moet dit?
-Hoe kun je massa verbeteren van het loopdraaistel, dit vanwege de geisoleerde assen?


Of kan ik beter geen DC-model aankopen?

Groet,
Erwin
Re:HAG DC-model op AC-baan
Hallo Erwin,
volgens mij zijn hier al je vragen reeds beantwoord
http://www.forum.hag-info.ch/index.php?page=Thread&threadID=4573
vriendelijke groet,
Peter
Re:HAG DC-model op AC-baan
Ja, deels. Maar ik weet dat enkele forumleden hier ervaring mee hebben en deze info is ook belangrijk. Zoals al gezegd kan ik het draadje niet meer vinden.
Groet,
Erwin
Re:HAG DC-model op AC-baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:HAG DC-model op AC-baan
Erwin,

Menno heeft eerder een HAG 2-rail naar 3-rail omgebouwd. klik
Re:HAG DC-model op AC-baan
Dank je wel Arjan, dit was een van de draadjes die ik zocht. Ik zal Menno een PB sturen.
Groet,
erwin