Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Mooi gedaan. :thumbup:

Gr.
René
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
hallo arie,

wauw seg dat is echt waanzinig mooi,kan ik bij jou even in de les komen.om te leren balasten,dat evenaart niemand hier hoe jij dit verwezelijkt.

groeten
peter(ke33)
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
mooi gedaan je ballast geeft gelijk een ander zicht

mvg niKo
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Het spuiten ben je dus ook niet verleerd, niets meegespoten wat niet moest en geen spetters op scenery of baan! :)
Nog even en je bent aan de rand aangeland en komt het "einde" in zicht en moeten wij het doen met kleine updates en nieuwe aanwinsten.
Maar ook dit lager gelegen stationsgedeelte ziet er prachtig uit en vraagt om veel treinenverkeer.

Wel een vraag, waar (en wat) komen de doorgangen van beneden naar boven en vice versa?
Of heb ik deze ergens gemist?

Veel plezier (wij iig zeker! ;)) en succes met de "laatste" aankleding.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Bedankt voor de reacties allemaal, ik ben er zelf ook wel over te spreken. Het blijft en monnikenwerk, maar ja dan heb je ook wat  :D. vr gr Arie

Citaat van: AlbertJan op zaterdag 09 april 2011, 07:42:53
Hoi Arie.
Het spuiten ben je dus ook niet verleerd, niets meegespoten wat niet moest en geen spetters op scenery of baan! :)
Nog even en je bent aan de rand aangeland en komt het "einde" in zicht en moeten wij het doen met kleine updates en nieuwe aanwinsten.
Maar ook dit lager gelegen stationsgedeelte ziet er prachtig uit en vraagt om veel treinenverkeer.

Wel een vraag, waar (en wat) komen de doorgangen van beneden naar boven en vice versa?
Of heb ik deze ergens gemist?

Veel plezier (wij iig zeker! ;)) en succes met de "laatste" aankleding.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi Albert-Jan, ik heb niets onder gespoten wat niets moest  :P, wel heb ik meteen op het S-bahn station wat roest aangebracht.
De baanvakken staan allemaal met elkaar in verbnding, de treinstellen en baanvakken staan in koploper op 2 richtingsverkeer afgesteld en alle treinen mogen overal komen, een lekkere drukke bedoening dus  B) op onderstaande afbeeldingen is dit een klein beetje te zien.
Geen paniek voor minder update's, er is nog heel veel werk te verzetten op deze toch relatief kleine baan, 2/3 van de stad moet ook nog gebouwd en vergeet de hoeksegmenten niet, ben nog wel een jaar of 2-3 zoet,  vr gr Arie





Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Prachtig hoe je die beddingen hebt gemaakt. Ik vind de kleuren erg mooi gelukt. Enige wat ik nog zou kunnen zeggen, is dat het er nu TE netjes uitziet, wat meer bruine troep tussen de sporen enzo. Maar verder wel top hoor wat je aant maken bent:)

Gr. Daan
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Arie,

Geweldig mooi aangebracht met de airbrush, heb je daarvoor dezelfde humbrol  nr. 77 gebruikt als die voor de rails te verven?

mvg Rene
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Wat scheeld dat een stuk als de airbrush er overheen is geweest  :thumbup: :thumbup:

Op mijn eigen baan moet dit ook gaan gebeuren en dit vind ik een behoorlijke drempel, de spullen zijn er klaar voor maar ik ben bang dat ik de hele boel onder klieder  :O :?

Heb je nog tips voor ons.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Citaat van: daanknoben op zaterdag 09 april 2011, 09:37:25
Hoi Arie,

Prachtig hoe je die beddingen hebt gemaakt. Ik vind de kleuren erg mooi gelukt. Enige wat ik nog zou kunnen zeggen, is dat het er nu TE netjes uitziet, wat meer bruine troep tussen de sporen enzo. Maar verder wel top hoor wat je aant maken bent:)

Gr. Daan


Hoi Daan, wat wel grappig is, dat de olie die met het testrijden uit de locs gespat is, het ballast tussen de bielzen hier en daar donkerder kleurt, misschien niet goed op de foto te zien, maar ziet er lekker vies uit, vr gr Arie

Citaat van: SEIN op zaterdag 09 april 2011, 09:58:17
Arie,

Geweldig mooi aangebracht met de airbrush, heb je daarvoor dezelfde humbrol  nr. 77 gebruikt als die voor de rails te verven?

mvg Rene

Hoi René, is inderdaad Humbroll 77, door eerst de railstaven te verven, hoef ik nu maar net een randje te nevelen met de airbruch, vr gr Arie

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 09 april 2011, 10:37:52
Hoi Arie,

Wat scheeld dat een stuk als de airbrush er overheen is geweest  :thumbup: :thumbup:

Op mijn eigen baan moet dit ook gaan gebeuren en dit vind ik een behoorlijke drempel, de spullen zijn er klaar voor maar ik ben bang dat ik de hele boel onder klieder  :O :?

Heb je nog tips voor ons.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter, gewoon even een test maken op wat oude rails, zoals hierboven gezegd, heb ik de railstaven eerst met een kwastje gedaan, en de airbrush alleen gebruikt voor het schaduweffect. Als je namelijk de zijkant van de railstaaf ook nog moet spuiten, spuit je veel te veel onder. Bijkomend voordeel is dat de railgum meer als genoeg is om je railstaven aan de bovenkant weer schoon te maken ( vergeet de pukko's niet)  :D,  succes, vr gr Arie
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op zaterdag 09 april 2011, 09:02:06
De baanvakken staan allemaal met elkaar in verbnding, de treinstellen en baanvakken staan in koploper op 2 richtingsverkeer afgesteld en alle treinen mogen overal komen, een lekkere drukke bedoening dus  B) op onderstaande afbeeldingen is dit een klein beetje te zien.

Arie, het baanplan en de verdeling van baanvlakken had ik inderdaad al in een eerder (bouw)stadium mogen bewonderen.
Maar wat ik bedoel zijn de doorgangen voor de passagiers en personeel, waar (en hoe) gaan deze van het lage perronsgedeelte naar het hoger gelegen station en andersom?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Bedankt voor de uitleg, ik ga het gewoon proberen als het weer iets minder is.

Straks lekker de tuin in en genieten van het mooie weer.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Citaat van: AlbertJan op zaterdag 09 april 2011, 12:00:45
Citaat van: dolphin op zaterdag 09 april 2011, 09:02:06
De baanvakken staan allemaal met elkaar in verbnding, de treinstellen en baanvakken staan in koploper op 2 richtingsverkeer afgesteld en alle treinen mogen overal komen, een lekkere drukke bedoening dus  B) op onderstaande afbeeldingen is dit een klein beetje te zien.

Arie, het baanplan en de verdeling van baanvlakken had ik inderdaad al in een eerder (bouw)stadium mogen bewonderen.
Maar wat ik bedoel zijn de doorgangen voor de passagiers en personeel, waar (en hoe) gaan deze van het lage perronsgedeelte naar het hoger gelegen station en andersom?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Oh, sorry dat ik je verkeerd begrepen heb, ik wil de perrons met de straat voor het S-bahn station verbinden door een verbouwde loopbrug ( 3 delen)

  zie loopbrug Adico

vr gr Arie
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:UPDATE 08-04 Stadsbahn "ballast met airbrush" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Dat ziet er weer mooi en netjes uit!
Leuk gedaan zo!

Mvg
Falco
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Geen mega update, maar er wordt wel hard gewerkt achter de schermen  ;). Rails knippen en van roest voorzien, wissels ballasten ( doe ik voordat de spoel en decoder er in zit). spoelen modificeren en samen met de decoder afmonteren. Ook heb ik alweer een begin gemaakt met het bekleden met hout en bouwen van het 3e Auhagen perron, deze komt tussen spoor 5 en 6.
Pas als dit helemaal klaar is kan ik weer boven verder bouwen, wordt vervolgd, vr gr Arie




Op deze foto is aan de gaten waar de wissels komen al te zien waar spoor 5 en 6 komt.
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Mooie klus weer Arie. Ik ben het spoor helemaal bijster. Motivatie is bijna nul nu het weer beter is en de avonden langer (licht). Affijn met een beetje pech komt er weer een winter.

Gr. Peter
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

De voorbereidingen kost ook vaak veel tijd maar nu kun je het in de huiskamer doen en dat is wel zo leuk.

Ik blijf jou baan super mooi vinden en ga ooit nog eens aan de slag met jou waterstralen  :thumbup:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Ik dacht toch te weten dat de Titanic op een ijsberg gevaren was. Of kwam hij een stevige 3rail bocht tegen....??
Ook erg mooi model. ik heb zelf ook een Bismarck, Hood, en Prince of Wales model in elkaar gezet. De Titanic is eens gesneuveld, maar die komt er misschien ook wel weer.
Wat leuk modelbouwen!
Groeten Jake
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Citaat van: jakeman op woensdag 13 april 2011, 15:22:03
Ik dacht toch te weten dat de Titanic op een ijsberg gevaren was. Of kwam hij een stevige 3rail bocht tegen....??
Ook erg mooi model. ik heb zelf ook een Bismarck, Hood, en Prince of Wales model in elkaar gezet. De Titanic is eens gesneuveld, maar die komt er misschien ook wel weer.
Wat leuk modelbouwen!
Groeten Jake

:D :D :D, Onder de Titanic zit nog een aquarium van 1000 liter, dus dat zinken zou best kunnen, na het raken van een geweatherd engels wissel  :P.
Modelbouwen in het algemeen kan ik ook wel waarderen, het hoeft echt niet altijd met de treinbaan te maken te hebben, vr gr Arie

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 12 april 2011, 21:42:13
Hallo Arie,

De voorbereidingen kost ook vaak veel tijd maar nu kun je het in de huiskamer doen en dat is wel zo leuk.

Ik blijf jou baan super mooi vinden en ga ooit nog eens aan de slag met jou waterstralen  :thumbup:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Dank je Peter, maar bedenk dat mijn waterstralen geteld zijn  :P. Wat een ellende trouwens weer met de Ecos, ik heb zelf de CS1R en doe wel alle updates van Esu draaien. Gaat tot nog toe prima, vr gr Arie

Citaat van: PH op dinsdag 12 april 2011, 21:33:25
Mooie klus weer Arie. Ik ben het spoor helemaal bijster. Motivatie is bijna nul nu het weer beter is en de avonden langer (licht). Affijn met een beetje pech komt er weer een winter.

Gr. Peter

Hoi Peter, bij mij wordt de zin ook al wat minder naarmate de zon hoger staat, vr gr Arie
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
En weer een stukske verder, spoor 5 en 6 liggen, nog wel veel aansluitwerk onder de tafel voor de boeg :?.
Uiteraard ook weer ballasten en perron 3 verder maken en plaatsen, vr gr Arie




Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Je hebt de laatste tijd veel mooie updates, ziet er weer heel doordacht uit allemaal,
en van hoge kwaliteit.
Ga zo door.

Vandaag weer eens gereden met mijn trein,gaat niet helemaal soepel, maar wel weer leuk.

Gr Einte
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
hallo arie,

als ik jou foto's zie dan denk ik meteen aan een boekje zo mooi,ik vind jou balast heel erg knap gedaan.

groeten en succes verder;
peter(ke33)
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

een mooie uitbreiding waardoor je nog meer rijmogelijkheden krijgt en te zien aan het "spinnenweb" had je daar al geen gebrek aan B)

Groetjes, John
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hallo Manneke,

Jeempie zeg jij pakt het aan zoals het hoort, het resultaat mag gezien worden. :thumbup:
Het is wel twintig jaar gelden dat je  de airbrush in je handen heb gehad maar je bent het zeker nog niet verleerd. oud Manneke  :) :)

leuk trouwens je even live aan het werk te zien, oke dan wel op de foto. :thumbup:

Vindt je perronranden erg goed gelukt, je scenery langs de rails is ook tot op de puntjes afgewerkt.
Hoe is het met je afvoerwater of heb je nog geen last van de droogte.
Wel leuk detail trouwens om als er nu geen water meer stroomt uit je afvoerpijpje nu een kleine muis op schaal 1,87 met zijn kopje naar buiten te laten kijken. :) :)

Even over je ballast vindt je kleur wat je op de railstaven aanbrengt goed van kleur je roest op de ballast is zeker goed gelukt.
Vindt persoonlijk dat de ballast wat verder van de rails af ligt toch nog een beetje te licht van kleur is, had iets meer grijs mogen zijn.

Kan ook dat de oorsponkelijke kleur van de ballast op de foto anders overkomt dan in het echt.
Maar is mijn mening.
let trouwens op het blauwe isolatie spul dat je de gaatjes aan de onderkant houd.

Maar ga zeker verder ik blijf genieten van je update, ook al geef ik niet altijd een reactie omdat ik zelf ook verder wil.
Veel succes.

Groet Wim.  
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Citaat van: Wim N op maandag 18 april 2011, 20:35:45
Hallo Manneke,

Jeempie zeg jij pakt het aan zoals het hoort, het resultaat mag gezien worden. :thumbup:
Het is wel twintig jaar gelden dat je  de airbrush in je handen heb gehad maar je bent het zeker nog niet verleerd. oud Manneke  :) :)

leuk trouwens je even live aan het werk te zien, oke dan wel op de foto. :thumbup:

Vindt je perronranden erg goed gelukt, je scenery langs de rails is ook tot op de puntjes afgewerkt.
Hoe is het met je afvoerwater of heb je nog geen last van de droogte.
Wel leuk detail trouwens om als er nu geen water meer stroomt uit je afvoerpijpje nu een kleine muis op schaal 1,87 met zijn kopje naar buiten te laten kijken. :) :)

Even over je ballast vindt je kleur wat je op de railstaven aanbrengt goed van kleur je roest op de ballast is zeker goed gelukt.
Vindt persoonlijk dat de ballast wat verder van de rails af ligt toch nog een beetje te licht van kleur is, had iets meer grijs mogen zijn.

Kan ook dat de oorsponkelijke kleur van de ballast op de foto anders overkomt dan in het echt.
Maar is mijn mening.
let trouwens op het blauwe isolatie spul dat je de gaatjes aan de onderkant houd.

Maar ga zeker verder ik blijf genieten van je update, ook al geef ik niet altijd een reactie omdat ik zelf ook verder wil.
Veel succes.

Groet Wim.  a
.
Hoi Wim, dank voor je reactie en meedenken. De kleur van het ballast lijkt op de foto's steeds veel lichter, maar valt reuze mee, het idee van een muis of rat uit een afvoerbuis vind ik een super idee, ga eens opletten of er één te koop is. De gaatjes in het blauwe spul heb ik eigenlijk nog nooit op gelet, heb er geen last van met balast, maar kan me voor stellen als je er een slootje van maakt.................. :D ;),  vr gr Arie
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Ziet er weer mooi uit.....dom he,ben bij jou niets anders gewend...... :thumbup: :D

Mvg: Alex
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Citaat van: Aliebengalie op dinsdag 19 april 2011, 03:58:37
Ziet er weer mooi uit.....dom he,ben bij jou niets anders gewend...... :thumbup: :D

Mvg: Alex

Hoi Alex, bedankt. Ik zit nou eeNmaal graag te prutsen ( zonder bij na te hoeven denken). Eigenlijk is het hele ballasten op deze manier een beetje gekkenwerk, gelukkig heb ik maar een klein baantje. Overigens is met jouw ( rij) baan ook niets mis hoor. Mijn schoonvader rijdt ook veel liever met de treinen dan het bouwen.
Ik rij bijna nooit met de treinen, eigenlijk alleen maar testrijden als er een stukje weer gereed is, ik vind het bouwen leuker.  Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, dan zou elke baan ook hetzelfde zijn  ;) vr gr Arie
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op dinsdag 19 april 2011, 09:11:17
Ik zit nou eeNmaal graag te prutsen ( zonder bij na te hoeven denken). Ik rij bijna nooit met de treinen, eigenlijk alleen maar testrijden als er een stukje weer gereed is, ik vind het bouwen leuker. 

Zo herkenbaar dit  :D
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hoi Arie, mag ik vragen hoe hoog jouw perrons zijn? Ik heb net een paar perronranden gekocht van Brawa, en ook al staat er H0 op, ik denk toch dat xe voor N-spoor zijn, ze zijn mij echt te laag.
Groeten en alvast bedankt

Jake
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Citaat van: jakeman op dinsdag 19 april 2011, 21:19:51
Hoi Arie, mag ik vragen hoe hoog jouw perrons zijn? Ik heb net een paar perronranden gekocht van Brawa, en ook al staat er H0 op, ik denk toch dat xe voor N-spoor zijn, ze zijn mij echt te laag.
Groeten en alvast bedankt

Jake

Hoi Jake, de perronranden zijn 13 mm hoog, ik heb echter onder het perrron nog 6 mm. blauw schuim liggen. Bij Elkaar dus 19 mm hoog, dit om de C-rail te compenseren. Brawa perronranden zijn wellicht voor rails zonder bedding ontworpen,  vr gr Arie
Re:UPDATE 12-04 Stadsbahn "Voorbereiding spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Dan zal ik es kijken dan kan ik ze beter omruilen en op zoek gaan naar andere perronranden, deze zijn 8mm hoog. Het zijn de Brawa 94002, er staat toch duidelijk "H0" op..
In elk geval bedankt! Groeten Jake
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Vandaag weer een paar meter latjes geknipt om perron 3 (Voorste perron op de foto) te pimpen en te bouwen. Deze is nu ook geweatherd en geplaatst. Nu deze perronetjes alle 3 liggen, kan ik de overbrugging gaan uitdenken/meten/knippen en bouwen.











Tevens een begin gemaakt met het goederenperron tussen spoor 4 en 5 ( op de foto het korte perron achter de losse goederenwagen.
Dit wil ik doortrekken onder de goederenloods, maar mijn Auhagen perronranden zijn op, snel bijbestellen dus :|.

vr gr Arie


Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ziet er weer zeer doordacht uit zo uit  :P :)

Gr Einte
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Ziet er leuk uit  :D
waar koop je wel die perrons of maak je ze zelf ?   :P

Groeten Tim
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Citaat van: TimT op zondag 01 mei 2011, 17:21:38
Ziet er leuk uit  :D
waar koop je wel die perrons of maak je ze zelf ?   :P

Groeten Tim


  klik hier voor pimpen auhagen perronranden

vr gr Arie
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Arie,

Heeft die goederen loods geen verhoogde laad/los deuren dan? Dat je hem omhoog wil brengen.

Groeten Robin
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Citaat van: Hero op zondag 01 mei 2011, 18:32:35
Arie,

Heeft die goederen loods geen verhoogde laad/los deuren dan? Dat je hem omhoog wil brengen.

Groeten Robin

Hoi Robin, de loods die er nu even staat verkeerd in redelijke slooptoestand 8o, bij deze loods zitten de laad/los deuren inderdaad hoger, ik zal deze dan in het perron op kunnen nemen. Het kantoorgedeelte kan eventueel wel op het perron staan. Maar misschien gebruik ik wel een hele andere goederenloods, hier ben ik nog niet uit. vr gr Arie
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Ziet er weer prachtig uit Arie. Het lage deel wordt zo schitterend en je hebt lekker veel sporen naast elkaar.

Groet  Ronald
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

het ziet er zoals gewoonlijk weer helemaal toppie uit :thumbup:

Groetjes, John
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:UPDATE 01-05 Stadsbahn "Perron 3" dolphin (Arie)
dit ziet er goed uit ;)

vooral die randen.

ik ben benieuwd hoe dit verder afgewerkt wordt.

waarschijnlijk zoals de andere :P

gr john
Re:UPDATE 03-05 Stadsbahn "Loopbrug" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-05 Stadsbahn "Loopbrug" dolphin (Arie)
Hallo hobbyvrienden, vanavond heb ik een aanvang gemaakt met de loopbrug, de verbinding tussen de 3 perrons en een aansluitig naar de weg voor het S-bahn station. Deze wil ik realiseren met 3 verbouwde/geschakelde loopbruggen van Faller hobby nr. 131279. Het is zeker niet de eerste verbouwing van deze loopbrug op het forum, maar wellicht wel de meest ingewikkelde, vr gr Arie









Er komt nog een derde deel aan, die de verbinding naar de straat gaat vormen, eerst maar weer eens laten drogen.
Re:UPDATE 03-05 Stadsbahn "Loopbrug" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:UPDATE 03-05 Stadsbahn "Loopbrug" dolphin (Arie)
Dag Arie.

Hmmm, waar heb ik dat meer gezien . . .
Die loopbrug komt wel héél vaak voor hier op het forum. :wink:
Jou kennende zal het weer iets heel moois worden,
ben benieuwd wat het gaat worden.

Groeten,

Erik.
Re:UPDATE 03-05 Stadsbahn "Loopbrug" dolphin (Arie)
Ha Arie,

"Ingewikkeld"?? Ik wist niet dat jij dat woord kende. :D ;) Hij is nu al mooi. Succes verder.

Gr. Peter
Re:UPDATE 03-05 Stadsbahn " Loopbrug " dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op dinsdag 03 mei 2011, 22:42:01
Deze wil ik realiseren met 3 verbouwde/geschakelde loopbruggen van Faller hobby nr. 131279. Het is zeker niet de eerste verbouwing van deze loopbrug op het forum, ....

Maakt helemaal niet uit want het is een  mooie loopbrug en blijkbaar zeer flexibele aan te passen aan ieders eigen stationseisen. Ik kijk met plezier hoe jij 'm gaat aanpassen.

Succes!
Michiel
Re:UPDATE 03-05 Stadsbahn "Loopbrug" dolphin (Arie)
Arie,

Ik ben best wel een beetje jaloers op je perrons. Ik had gehoopt deze nu ook af te hebben maar een verbouwing hier in huis heeft mijn planning vreselijk in de war gegooit. Het project met de loopbrug ga ik zeker weer volgen.

Groeten

Ron
Re:UPDATE 03-05 Stadsbahn "Loopbrug" dolphin (Arie)
Alweer 1! Leuk, de mijne met 2 bruggen is bijna af
Re:UPDATE 03-05 Stadsbahn "Loopbrug" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-05 Stadsbahn "Loopbrug" dolphin (Arie)
Citaat van: PH op woensdag 04 mei 2011, 06:09:33
Ha Arie,

"Ingewikkeld"?? Ik wist niet dat jij dat woord kende. :D ;) Hij is nu al mooi. Succes verder.

Gr. Peter

:D ;)

Citaat van: Ron21 op woensdag 04 mei 2011, 09:38:22
Arie,

Ik ben best wel een beetje jaloers op je perrons. Ik had gehoopt deze nu ook af te hebben maar een verbouwing hier in huis heeft mijn planning vreselijk in de war gegooit. Het project met de loopbrug ga ik zeker weer volgen.

Groeten

Ron

Verbouwen kost veel teveel vrije tijd  :D, ik heb ook veel tijd verloren met de badkamer afgelopen najaar, maar ja wel de nodige arbeid uitgespaard en die kun je dan weer in de hobby steken  B), vr gr Arie

Citaat van: Golfer op woensdag 04 mei 2011, 09:01:50
Citaat van: dolphin op dinsdag 03 mei 2011, 22:42:01
Deze wil ik realiseren met 3 verbouwde/geschakelde loopbruggen van Faller hobby nr. 131279. Het is zeker niet de eerste verbouwing van deze loopbrug op het forum, ....

Maakt helemaal niet uit want het is een  mooie loopbrug en blijkbaar zeer flexibele aan te passen aan ieders eigen stationseisen. Ik kijk met plezier hoe jij 'm gaat aanpassen.

Succes!
Michiel

bedankt, ik z\al weer veel foto's plaatsen  ;)

Citaat van: wijbe op woensdag 04 mei 2011, 09:54:12
Alweer 1! Leuk, de mijne met 2 bruggen is bijna af

Misschien een onderwerp voor de Wiki, plaatjes genoeg op het forum  :P

Re:UPDATE 04-05 Stadsbahn "Loopbrug 2" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:UPDATE 04-05 Stadsbahn "Loopbrug 2" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Die loop brug heb ik ook vaker gezien,
maar jij maakt er wel weer iets mooiers mee  :)

Zal jou wel lukken.

Gr Einte
Re:UPDATE 04-05 Stadsbahn "Loopbrug 2" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 04-05 Stadsbahn "Loopbrug 2" dolphin (Arie)
Vanavond heb ik de ruwbouw afgerond, nu moet hij eerst goed drogen. Het dak is nog los, zodat ik nog ledstrips kan monteren, deze moet ik nog bestellen, dus project staat nu even stil, vr gr Arie







Re:UPDATE 04-05 Stadsbahn "Loopbrug 2" dolphin (Arie)
ziet er weer geweldig uit!
Re:UPDATE 04-05 Stadsbahn "Loopbrug 2" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:UPDATE 04-05 Stadsbahn "Loopbrug 2" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat ziet er weer geweldig uit zo,
ben benieuwd hoe die leds het gaan doen.

Wat voor kleur leds neem je  :help:

Gr Einte