Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Isoleren van C rails

Gestart door zolder vrijdag 24 december 2010, 10:24:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Isoleren van C rails
zolder
gast

Isoleren van C rails
Halo Forum Leden,

Graag wil ik met C rail digitaal gaan rijden met Koploper.Maar nu wil ik een detectie rail maken waar een kant van de rail geisoleerd moet zijn. Mijn vraag is hoe doe je dat ?? Mijn idee is dat ik de metalen stripjes  die op de rail zitten door moet knippen. Of is er een andere oplossing.
Bij voorbaat mijn dank.
Met vriendelijk groeten
Jan van den Berg.
Re:Isoleren van C rails
Re:Isoleren van C rails
Je kan de isolatie stukjes van Märklin aanschaffen of gewoon een rietje op maat knippen.
Re:Isoleren van C rails
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Isoleren van C rails
Hallo Jan

het staat ook in de wiki klik hier maar
Re:Isoleren van C rails
Halo forum leden,

Hartelijk dan voor jullie info . Hier kan ik echt wat mee. ik wens jullie  nog een fijne feestdagen en een goed spoors 2011.

Met vriendelijke groeten,
Jan van den Berg
Re:Isoleren van C rails
Citeereen rietje op maat knippen

Let op Jan, wel een plastic rietje, wel te verstaan, tenzij je natuurlijk tijdperk I rijder bent. 8)

mvrgr
Jos
Re:Isoleren van C rails
Lid sinds: 2010

offline
Re:Isoleren van C rails
Hallo,

De omschreven manier van het maken van een terugmeld sectie is ook op mijn baan aanwezig. Het wilde hier en daar nog wel eens gebeuren dat de kopse kanten van de rails elkaar raakten, zodat er dus toch contact was en de terugmelding actief was, zonder dat er een trein op de sectie aanwezig was.

Als oplossing hiervoor heb ik preventief op de kopse kanten een druppel 1 sec. lijm gelijmd. Tot nu toe (na 24 terugmeld contacten van de 76) lijkt dit goed te werken. Ik heb in ieder geval geen valse meldingen.

Is zo maar een idee.

Marcel