Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wagon lading met n stomers

Gestart door aussie donderdag 02 december 2010, 12:26:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wagon lading met n stomers
   Hallo,

Ik heb met spoor n locs wat wagon ladingen
gemaakt en vraag mij af of dit iets is.
Moet ze nog wel behandelen en de wagons.
Ook wat foto's gemaakt.

  Groeten Ad. :roll:
Re:Wagon lading met n stomers
Minto Tighfield
gast

Re:Wagon lading met n stomers
Hallo

Ik heb je foto's eens even bekeken.
De ladingen zien er wel leuk uit, maar missen elk gevoel voor realiteit.
Advies mijnerzijds: Niet doen. :shock:

Groetjes,

Minto Tighfield :D
Re:Wagon lading met n stomers
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Wagon lading met n stomers
Tja, als ik de laatste jaren iets geleerd heb over lading, dan is het wel dat je het zo gek niet kan bedenken of het is wel eens vervoerd...

Je hebt een hoop verenigingen waar men met bijvoorbeeld 1:5 modellen in de tuin rijdt. Bij N-schaal op H0 komt het ongeveer neer op 1:2. Of het realistisch is...? Geen idee; als je lang genoeg zoekt kom je vast een voorbeeld tegen!

Daarbij is het natuurlijk het belangrijkst of je het zelf leuk vindt. :D

Groetjes,

Rutger
Re:Wagon lading met n stomers
                Hallo Minto en Rutger,

Denk dat ik ze er weer maar af haal en een ander
plekje geef.

     groeten Ad
Re:Wagon lading met n stomers
Citaat van: Rutger op donderdag 02 december 2010, 13:43:33!

Daarbij is het natuurlijk het belangrijkst of je het zelf leuk vindt. :D

Groetjes,

Rutger

kun je lezen aussie?
gewoon doen als je het leuk vind hoor,ik vind het wel mooi om te zien juist!!

het is omdat ik zelf geen n locs heb (en jammer genoeg ook geen geld om ze te kopen),maar anders had ik ze niet alleen als lading gebruikt,maar dan had ik ook zo'n 1/2 modelspoorbaantje gelegd als zijnde een attractie,met zelfgemaakte wagons zoals bij het spoorweg museum,van die wagonnetjes waar het dakje de zitting is zeg maar... wel een leuk idee hoor!!!.
Re:Wagon lading met n stomers
Ik vindt het leuk gevonden, goed de schaalverhouding is misschien niet helemaal realistisch, maar alles is ooit eens vervoerd en treinen met de trein vervoeren vindt ik best logisch. Lekker doen dus. HET belangrijkste is dat JIJ het leuk vindt :!:

Mathijs
Re:Wagon lading met n stomers
Hallo Ad,

Zet je vervolgens weer alles op een spoor 1 wagen, die vervolgens weer op een LGB wagen staat?

Eerlijk!? Ik persoonlijk vind het geen gezicht!

Vr. groet, Patrick
Re:Wagon lading met n stomers
Citaat van: P@tje op maandag 13 december 2010, 22:26:06
Hallo Ad,

Zet je vervolgens weer alles op een spoor 1 wagen, die vervolgens weer op een LGB wagen staat?

Eerlijk!? Ik persoonlijk vind het geen gezicht!

Vr. groet, Patrick

naja,iedereen heeft zijn eigen mening,maar die suggestie die je nu maakt klinkt lullig en die kan ik persoonlijk ook niet echt waarderen sorry.
je kunt het niet mooi vinden,maar dan zijn er 100 andere manieren om dat te zeggen dan iemand zo de grond in te stampen.
jammer.
maar ik denk dat het idee dat ik eerder al aandroeg nog niet eens zo raar is (al zeg ik het zelf)
Re:Wagon lading met n stomers
Hallo Stefan,

Het is geenszins de bedoeling om iemand in de "grond te stampen", als je mijn bijdrage zo leest, dan heb je nog een hoop te leren!

Vr. groet, Patrick
Re:Wagon lading met n stomers
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Wagon lading met n stomers
Hoi Stefan.
Wat een grappig gezicht om zo jouw N spoor locs te vervoeren! 8)
Maar ook een "vreemd" gezicht om zoveel N spoor locs op transport te zien.
Daarom kan ik mij wel enigszins vinden in de opmerking van Patrick's "geen gezicht".
Maar wel erg leuk om dit zo te zien! :lol:

Daarbij moet je echt helemaal zelf weten wat je mooi vindt, een sleep wagons met bouten en moeren of zelfs met walnoten zal weinigen bekoren maar om te zien is het geweldig!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Wagon lading met n stomers
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re:Wagon lading met n stomers
Hallo Stefan,

Er zijn wel meer voorbeelden van "geen gezicht" situaties, bijvoorbeeld banen zonder bovenleiding waar vrolijk elektrische locomotieven rond rijden
of een sleep goederenwagens die alle hetzelfde bedrijfsnummer hebben (ik hoef alleen maar thuis te kijken 8)).
Who cares?
Gewoon je fantasie gebruiken, het is jouw modelwereld.
Re:Wagon lading met n stomers
Hallo "allen",

Nog even een kleine toelichting mijnerzijds:

Ad/aussie vraagt tussen de regels door in zijn eerste bijdrage, min of meer naar onze mening. Mijn persoonlijke mening is dat ik het niet uit vind zien, echter dat wil niet zeggen dat Ad niet mag/moet doen wat hij zelf wil, of dat hij zich iets moet aantrekken van mijn mening!
Het lijkt hier op het forum vaak (mede door de bv. reactie van "Stefant4") steeds meer zo te zijn, dat je alleen maar alles leuk mag/moet/zal vinden, hoe vreemd, onrealistisch of amateuristisch iets er ook uit ziet. De andere optie is, je mond houden en niet reageren, want een beetje cinisch of kritsch grapje, wordt al gezien als iemand de "grond in stampen".
Mijn bijdrage dient helemaal niet om iemand (in dit geval Ad) de grond in te stampen, maar als mijn persoonlijke mening (mag dat?) en als persoonlijk advies naar Ad. Er zijn zoveel goedkopere, mooiere, realistischere oplossinggen om die lange wagens van een leuke lading te voorzien (bv. boomstammen/hout... zie draadje over zelfbouw wagonladingen) Overigens, dan zou dit draadje "Wagon lading met n stomers" ook nog eens beter passen in deze board, want wat dit draadje nu überhaupt eigenlijk met "Zelf- en verbouw projecten allelei" te maken heeft is mij ontgaan!
Maar nogmaals, als Ad het wel leuk vind zo, moet hij dat natuurlijk doen.... al zet ie er nu nog Lego huisjes en een Playmobil brandweerwagen met Ken achter het stuur bij! :mrgreen:

Vr. groet, Patrick
Re:Wagon lading met n stomers
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re:Wagon lading met n stomers
Citaat van: P@tje op donderdag 16 december 2010, 09:38:50
Ad/aussie vraagt tussen de regels door in zijn eerste bijdrage, min of meer naar onze mening. Mijn persoonlijke mening is dat ik het niet uit vind zien, echter dat wil niet zeggen dat Ad niet mag/moet doen wat hij zelf wil, of dat hij zich iets moet aantrekken van mijn mening!
Het lijkt hier op het forum vaak (mede door de bv. reactie van "Stefant4") steeds meer zo te zijn, dat je alleen maar alles leuk mag/moet/zal vinden, hoe vreemd, onrealistisch of amateuristisch iets er ook uit ziet. De andere optie is, je mond houden en niet reageren, want een beetje cinisch of kritsch grapje, wordt al gezien als iemand de "grond in stampen".
Helemaal mee eens.

Citeer
Maar nogmaals, als Ad het wel leuk vind zo, moet hij dat natuurlijk doen.... al zet ie er nu nog Lego huisjes en een Playmobil brandweerwagen met Ken achter het stuur bij! :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re:Wagon lading met n stomers
Citaat van: P@tje op donderdag 16 december 2010, 09:38:50
Hallo "allen",

Nog even een kleine toelichting mijnerzijds:

Ad/aussie vraagt tussen de regels door in zijn eerste bijdrage, min of meer naar onze mening. Mijn persoonlijke mening is dat ik het niet uit vind zien, echter dat wil niet zeggen dat Ad niet mag/moet doen wat hij zelf wil, of dat hij zich iets moet aantrekken van mijn mening!
Het lijkt hier op het forum vaak (mede door de bv. reactie van "Stefant4") steeds meer zo te zijn, dat je alleen maar alles leuk mag/moet/zal vinden, hoe vreemd, onrealistisch of amateuristisch iets er ook uit ziet. De andere optie is, je mond houden en niet reageren, want een beetje cinisch of kritsch grapje, wordt al gezien als iemand de "grond in stampen".
Mijn bijdrage dient helemaal niet om iemand (in dit geval Ad) de grond in te stampen, maar als mijn persoonlijke mening (mag dat?) en als persoonlijk advies naar Ad. Er zijn zoveel goedkopere, mooiere, realistischere oplossinggen om die lange wagens van een leuke lading te voorzien (bv. boomstammen/hout... zie draadje over zelfbouw wagonladingen) Overigens, dan zou dit draadje "Wagon lading met n stomers" ook nog eens beter passen in deze board, want wat dit draadje nu überhaupt eigenlijk met "Zelf- en verbouw projecten allelei" te maken heeft is mij ontgaan!
Maar nogmaals, als Ad het wel leuk vind zo, moet hij dat natuurlijk doen.... al zet ie er nu nog Lego huisjes en een Playmobil brandweerwagen met Ken achter het stuur bij! :mrgreen:

Vr. groet, Patrick

Patrick,het is niet mijn bedoeling geweest om een confrontatie uit te lokken,en het lijkt alsof je dat wel zo hebt opgevat.
ik had alleen het idee dat je je reactie snel had geformuleerd,en ik ben gewend om kritiek altijd ietwat genuanceerd uit te drukken,dus vandaar.
Het kwam een beetje aggresief op mij over,maar als dat niet zo bedoeld was dan hierbij mijn excuses voor de verwarring.

laten we nu maar weer on-topic gaan,verdere klachten/opmerkingen naar mij toe kunnen via de pb gestuurd worden.

nogmaals excuus voor de verwarring en ik snap nu wat de bedoeling van je reactie was.

met vriendelijke groeten,stefan
Re:Wagon lading met n stomers
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re:Wagon lading met n stomers
TOP! Zo hoort het.
Re:Wagon lading met n stomers
Hallo Stefan,

Goed, we begrijpen elkaar! :D  Misverstand... zand erover en niet meer over doorzei... oops, euh... praten! :wink:

Vr. groet, Patrick
Re:Wagon lading met n stomers
Hee Ad, waar ken ik deze N-spoor serie toch van?
Was dat niet een collectie serie? Ik kan de naam ervan alleen niet meer herinneren....

Voor de rest, gewoon doen wat je leuk vindt.

Robin
Re:Wagon lading met n stomers
digi-jacques
gast

Re:Wagon lading met n stomers
Wanneer je op bijv Houten zou kijken zijn er legio losse lok kappen te koop, maken denk ik een realistischere lading dan dit.

Ikzelf zou het niet doen, maar zoals door velen gezegd, als je het mooi vindt? gewoon doen.......
Re:Wagon lading met n stomers
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re:Wagon lading met n stomers
Hallo Ad,

Toch een leuk idee om stomers zo te vervoeren al vind ik het niet realistisch, maar toch heel leuk, wat zou je zeggen van een lading met smalspoor e-loks en wagons (Bemo) zo te vervoeren, is misschien iets realistischer. Maar doe vooral wat jij leuk vind dat is het belangrijkste het is jouw baan.

Groetjes Herman.           

Prettig Kerstfeest en een gelukkig 2011 toegewenst
Re:Wagon lading met n stomers
       Hallo Robin,

Deze N spoorlocs waren een serie modelen van
dágostino voor zover ik me kan herineren.
Ik heb alleen wat stomers gekocht,maar na 14 weken
zijn ze er mee gestopt.

groeten Ad
Re:Wagon lading met n stomers
Ik vind dat wel leuk, het is een keer iets anders dan die buizen of kolen of whatever...

Groeten minitreintje/DYlan


PS: Misschien nog een idee voor je transport:
http://www.nproject.org/nl/modelspoor-ombouw-acties/ombouw-van-een-truck-met-oplegger.html maar je zet er wielen voor de rails onder....



Re:Wagon lading met n stomers
Lollig idee!! Misschien wat vastzetten met draden voor meer realisme?
Re:Wagon lading met n stomers
Citaat van: P@tje op donderdag 16 december 2010, 16:33:25
Hallo Stefan,

Goed, we begrijpen elkaar! :D  Misverstand... zand erover en niet meer over doorzei... oops, euh... praten! :wink:

Vr. groet, Patrick

Bedankt.