Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Railtracking (ofzoiets)

Gestart door MarklinKoen vrijdag 22 oktober 2010, 08:35:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Railtracking (ofzoiets)
MarklinKoen
gast

Railtracking (ofzoiets)
Ik vond laatst een website die heette : www.verlatenspoor.nl.
Die man doet aan Railtracking, en bewandeld verlaten en niet meer in gebruikte spoorlijnen.
Dat lijkt mij ook erg leuk om te doen, maar nu de vraag, hoe kom je bij die sporen.
Want (in het geval van Santpoort Noord - Ijmuiden) moet je eerst een stukje langs het gewone spoor lopen, en dan vervolgens in één keer naar links. weet iemand hier iets meer over?

Koen.
Re:Railtracking (ofzoiets)
Lid sinds: 2010

offline
Re:Railtracking (ofzoiets)
Hoi Koen,
Ik kan geen antwoord geven op je vraag. Wilde je wel even bedanken voor de link naar deze site. Een site met mooie reportages en foto's van het spoorgebeuren. Leuk  :!:

Groeten,
Rob.
Re:Railtracking (ofzoiets)
MarklinKoen
gast

Re:Railtracking (ofzoiets)
graag gedaan hoor :D
Re:Railtracking (ofzoiets)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Railtracking (ofzoiets)
Je hebt ook doodspoor. Moet je ff op googlen. Santpoort-Noord - IJmuiden is in princiepe nog begaanpaar te voet, echter het eerste stuk vanaf de voormalig aansluiting totaan het huidige spoor kan je NIET begaan, daar dit tot het normale spoorwegterrein hoort. Zo her en der wel je snoeischaar mee en een paar goede wandelschoenen aan. 't Is nog best een eind.
Als je Santpoort-Noord - IJmuiden wilt belopen zou ik als ik jou was bij een overweg beginnen. De overweg bij Driehuis Westerveld (voormalig station, hedendaags nog begraafplaats/crematorium) is volgens mij de eerste vanuit richting Santpoort.
Re:Railtracking (ofzoiets)
MarklinKoen
gast

Re:Railtracking (ofzoiets)
woon je hier ook in de buurt dan, dat je dat weet?
Re:Railtracking (ofzoiets)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Railtracking (ofzoiets)
Mijn oma woont daar in de buurt ja.
Re:Railtracking (ofzoiets)
Heb je de site www.railtrash.  net of nl,moet je ff proberen,al eens gezien? Daar zie je van heel europa dat soort tochten,fascinerend om te zien!
Re:Railtracking (ofzoiets)
MarklinKoen
gast

Re:Railtracking (ofzoiets)
.net
ja, die had ik ook al eens gezien. als ik een keer zo'n tocht ga doen, plaats ik hier de foto's wel.
Re:Railtracking (ofzoiets)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:Railtracking (ofzoiets)
Mooie website, dat verlatenspooor.  8)
Zo beleeft een ieder de hobby op zijn/haar eigen manier. :D

Dirk-Jan
Re:Railtracking (ofzoiets)
MarklinKoen
gast

Re:Railtracking (ofzoiets)
Ik heb gisteren de vislijn van Santpoort Noord -IJmuiden bewandeld. Soms best wel onbegaanbaar, en dan moesten we terug naar de auto, om vervolgens ergens anders weer de lijn op te stappen.
Alleen best wel jammer.. Wat vroeger emplacement was, en waar een aantal jaar terug nog een stuk spoor lag, is nu parkeerterrein.
Straks of morgen plaats ik foto's.

koen
Re:Railtracking (ofzoiets)
MarklinKoen
gast

Re:Railtracking (ofzoiets)
oei, da´s jammer. wie is er in voor een handtekeningenactie??