Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van Falco; 17/12/2015 Na heel veel geduld te hebben gehad.... de kast

Gestart door falco1994 dinsdag 31 augustus 2010, 12:06:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De baan van Falco; 17/12/2015 Na heel veel geduld te hebben gehad.... de kast
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
De baan van Falco; 17/12/2015 Na heel veel geduld te hebben gehad.... de kast
Lang Lang geleden zag ik ooit een keer treintjes rijden in Madurodam! Toen was ik uhm 4...
En toen zei ik: Papa! Ik wil ook treintjes. Maar dat mocht niet van papa!:( Uiteindelijk toen ik 9 werd kreeg ik een hondje! Maar ik wilde treintjes... als ik 10 werd en centjes vroeg mocht het. Dat heb ik dus ook gedaan! Ik kocht in een plaatsje vlak bij breda/terheijden in de buurt mijn starters setje... de brandweerset. Met een MS, verder kocht ik daar een uitbreiding C4 bij.

Toen kon Falco met 4 mooie gebogen wissels een dubbel spoor ronde leggen. Falco wilde de wissels elektrisch bedienen dus dat was de volgende stap. Daarna kwam de C2 en nog een uitbreiding de fabriek ofsow. Uiteindelijk kwam Falco een etage hoger, waar hij met de G2000 van Mehano erbij naar boven kon.  Daar kreeg Falco een plek voor een eigen baantje en daar gaat u in het volgende bericht de foto's van zien!

Mvg. Falco
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Hier een aantal foto's van de baan anno November 2008,
Toen we in oktober naar Eurospoor (voor het eerst zijn geweest) Nu gaan we elk jaar met de overburen! ;) De DHL wagons van eurospoor 2008 zie je nog op de foto's staan! Ook had ik alle huisjes die er staan cadeau gekregen van kenissen van ons, die man had MS is inmiddels overleden aan die ziekte maar was bezig met een enorme baan van de concurrent van Marklin.













Mvg. Falco
Re:De baan van Falco
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van Falco
Hoi Falco.
Leuke intro, ik ben nu gelijk benieuwd naar het vervolg! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
@ Albert Jan,
Dankjewel!
Het vervolg is in aantocht, maar ik moet even wachten tot alles op mijn site geupload is.
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Eind 2008 kwam er een juweeltje uit voor mij, namelijk de Koploper.
Het grappige was dat ik nog bij Jaap (de Dealer) was de dag voor hij uit kwam. Maar uiteindelijk was hij daar, een jaar van te voren gereserveerd. Toen ben ik met de baan zoals op de foto's een jaar lang aan het rijden geweest. En heb ook de piko hondekop gekocht. Waar ik nog 10 keer intussen mee terug heb gemoeten.

Mvg Falco

PS: ik schrijf elke fase in een apart bericht!
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:De baan van Falco
Citaat van: falco1994 op dinsdag 31 augustus 2010, 12:23:04
Eind 2008 kwam er een juweeltje uit voor mij, namelijk de Koploper.
Het grappige was dat ik nog bij Jaap (de Dealer) was de dag voor hij uit kwam. Maar uiteindelijk was hij daar, een jaar van te voren gereserveerd. Toen ben ik met de baan zoals op de foto's een jaar lang aan het rijden geweest. En heb ook de piko hondekop gekocht. Waar ik nog 10 keer intussen mee terug heb gemoeten.

Mvg Falco

PS: ik schrijf elke fase in een apart bericht!

Nog nooit alst gehad van de hondekop, ik weet dat er een probleem decoder in zit, maar voor de rest, top model :)
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Begin 2009 kwam er een dakkapel op zolder.
En dat betekende dat ik de zolderkamer kreeg, wat gingen we doen... we gingen de kruipzolder als ruimte voor de treinbaan gebruiken. Zie de foto's:

Deze ruimte is 2,5X2,2 meter ongeveer


Deze ruimte is ongeveer 2,2X1,2 meter


Pa wilde van plexiglas tussen de banen in een brug maken, zie de volgende foto. Aan de andere kant was er op een plank hout ruimte vrij om de baan de laten lopen. De afmetingen van de baan zijn 2,2 meter ongeveer X 5 meter (de volle breedte van het huis, in de baan is het de lengte.)

De foto van de brug is iets nieuwer, want hierop ligt de rails al.


En zo was de ruimte af tot februari 2009
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
@Wijbe,

Ja dat weet ik intussen, ik heb de decoder een keer door laten branden door met de CV waarde te knoeien, maar sinds er een nieuwe decoder in zit ook geen problemen meer gehad! :wink:

Falco

PS: Het vervolg van de berichten laat nog even op zich wachten :wink: Anders is er zo de lol van af als ik alles in 1 keer plaats.
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:De baan van Falco
Maar het leuke begint net :lol:

@ falco,

Wat voor decoder heb je er nu in?
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Geen idee, dat heeft me dealer gedaan. Volgens mij een roco maar soort weet ik niet  :oops: ik ben nog niet zo weg in het inbouwen verbouwen en zo van treinen. En daarbij, ik heb nog garantie en die wil ik nog even niet kwijt :P
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Nadat de verbouwing klaar was en ik op mijn kamer ene beetje gesetteld was, werd het tijd om aan een ontwerp te beginnen. Dit zonder wintrack omdat ik er niks van snap. Dus ik ben gaan tekenen en uittekenen met rails stukken op mijn baan. Uiteindelijk moest er een hele hoop rails bij komen.
Zo bezit ik nu onder andere 23 wissels en wel 150 rechten, waarvan er ongeveer 75 172 en 75 188 zijn en zo kan ik nog wel even door gaan. Dit werd aangelegd door mij en een paar vrienden, en na de middag lag alles, met hand bedienbare wissels weer omdat ik nog niet alles had uitgepakt. Toen kwam ik nog wat te kort zo'n 30 rechten erbij en hij had een CS1 staan waar hij vanaf moest, dus die kreeg ik ook mee voor een leuke prijs. En toen had ik ook ineens een CS bij.
En met zo'n grote baan was dat ook wel nodig.

Toen de baan was gelegd had ik geen foto's gemaakt, wel in de zomer toen de IRM erbij kwam, die foto's komen er ook nog aan...
Re:De baan van Falco
Minto Tighfield
gast

Re:De baan van Falco
Hallo Falco,

Ik zie dat je al aardig bezig bent, ben benieuwd naar de eerste foto's.

Succes en de groeten,

Minto Tighfield :D
Re:De baan van Falco
Populier
gast

Re:De baan van Falco
Hoi Falco,

Het is wel behoorlijk lang stil geweest :cry: Ben benieuwd naar de stand van zaken, dus kom maar snel met wat foto's

groet Hennie
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
En toen was gelukkig het uploaden klaar...
Na de aanschaf van de IRM heb ik wat foto's gemaakt.
Ik zit nu in mei 2009 met de foto's:

En daar staat een mooie IRM, met het programmeer spoor ervoor liggend...


Met de CS erbij


De andere kant van de hoofdbaan:


De lange weg naar de overkant:


De overkant zelf:


En dan de rails op de brug natuurlijk, zie hiervoor de eerdere berichten :wink:
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
@ Hennie,

Zolang is het toch niet stil geweest? :P maar 1 uurtje... en ja in tijd loop ik achter met de informatie ja... maar die komt dichterbij... :wink:
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Toen werd het herfst 2009, en weer tijd voor het jaarlijkse Eurospoor in Utrecht. Ook ditmaal daar geweest en daar heb ik een camping gekocht. En die heb ik aan de overkant van mijn baan gebouwd. En hiervan zijn de foto's stap voor stap... maar ze komen in meerdere berichten.

Eerst het leeghalen en dan houd je de ruimte weer over:
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Vervolgens het leggen van de grasmatten:



PS de foto's zijn wat onscherp soms!



Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Vervolgens heb ik de rails terug gelegd, ondertussen ook 5 decoders opgedaan dus hier waren geen wisseldraden meer nodig! :D


Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Uiteindelijk heb ik provisorisch wat bomen neer gezet, er moet nog een soort van ophoging komen om ze op vast te kunnen zetten....



Vervolgens heb ik het campinghuisje afgebouwd:
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
En dan krijg je het wegzetten en het resultaat zoals dat was aan het einde van de herfstvakantie van 2009:









Aan de zijkant had ik nog een stationnetje gezet!:



Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
En Toen gebeurde er een tijdje niks, op het feit na dat van alle 23 wissels... ook de laatste 18 werden voorzien en door het programma koploper en via de CS konden worden aangestuurd... Verder heb ik verlichting aangesloten en in een huisje een schoorsteen met rook gezet. Dan krijg je de foto's die ik vandaag gemaakt heb en dan zijn we bijna in september 2010:







Met mijn bowlingprijzen erboven, de brug!


De camping:


Ook bij mij is het wel eens storm:


De rook:


Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
En dan als toetje nog het zicht van de camping by night!
En dan zijn ben ik klaar en bijgewerkt tot nu, en kan ik elk stapje in dit topic bij gaan zetten. Alvast bedankt voor het lezen! :wink:

De volgende afbeeldingen kunnen wat onscherp zijn!










Mvg. Falco
Re:De baan van Falco
tgv515
gast

Re:De baan van Falco
hallo

mijn aandacht ging eigenlijk direct naar je andere hobby, namelijk bowlen :)
bij welke categoriën zijn die trofeeën? ik zie scratch staan, maar das enkel wat ik kan lezen..

leuke brug!
Re:De baan van Falco
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:De baan van Falco
Leuke baan heb je!

En mooie ruimte daar  :D

Groet, Lesley
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Dankjewel Lesley!
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Nou vooruit ff off topic, bowlen doe ik ook al sinds me 10e, gelijk met de treinen gestart. Wat je ziet staan is scratch 3e van de aspiranten, dit jaar ook nog... (de prijzen die je ziet zijn van vorig jaar) verder de hoogste game en de hoogste serie, ook dit jaar de hoogste game 219 en serie 587. Tijdens het kampioenschap volwassenen ben ik 3e geworden van 2 klasses hoogste game 239. Dus nieuw record... ook zie je medailles, van regionale leagues 3 keer 2e 1 keer 1e en 1 keer 3e... ook van een Nederlandse league zie je 1X 2e en 1 keer 3e.... Verder zijn het aandenkens vooral en van verenigingskampioenschappen en zo.

Zo en nu weer on topic, ook al is dit een beetje mijn topic :P :oops:
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Zo, ik zag toen ik de foto plaatste van het stationnetje tussenin dat er hout achter zat... en dat dat niet netjes stond. Dus heb ik maar ff een potje blauwe verf gekocht en die zet ik er morgen maar eens tegenaan denk ik... Dus daar zien jullie snel de foto's van...

Mvg Falco
Re:De baan van Falco
Minto Tighfield
gast

Re:De baan van Falco
Zo die Falco,

Ik heb weer eens naar je foto's en beschrijvingen zitten kijken en lezen.
Hoe kom je eigenlijk in die kruipruimte?

Bomen kun je met wat UHU-lijm gemakkelijk vastzetten, ik zal dadelijk een foto hierbij plaatsen van een bosgebied op mijn modelbaan eveneens hier in Oosterhout.



Groetjes,

Minto Tighfield :D
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Hoi,

Dankjewel voor de info.
Hoe ik daar kom? Op dit moment staat er nog een ladder voor, maar er is ook een stijger die vaak opgebouwd staat en dan kan ik als ik hem goed zet bij alle 2 de kanten bij :wink:  Ik ben van plan om achter bij "de camping" een verhoging te maken voor de bomen dat het mooi af loopt... misschien haal ik daar het station wel weg en laat de trein door een tunnel gaan. Maar dat zie ik nog wel! :wink:

Mvg. Falco
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

offline
Re:De baan van Falco
Dag Falco.

Zier er erg leuk uit. De deels glazen brug is wel een erg mooi idee. Moet me kamer nog verbouwen misschien wel een mooi idee om wat op hoogte te doen. Bedankt.

Groetjes Frits (mister-9)
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

offline
Re:De baan van Falco
Leuk bezig zo, falco
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Dankjewel!
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
En dan is het 22 graden en het zonnetje, in de straat een herrie omdat mensen het riool vervangen. Dus ik heb besloten mijn paar stukjes geen hemelsblauwe kleur te gaan geven... dus dat komt nog wel en ook de foto's... Ik heb wel vandaag alle 5:
- V100
- G2000
- Hondekop
- IRM
- Koploper
de treinen een aantal km laten lopen elk een uur op 3/4e snelheid.... dus die doen het iig nog :)
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Wie niet waagt wie niet wint,
helaas de school is weer begonnen dus minder tijd voor treintjes.
Wat er wel is, is dat ik een nieuwe laptop heb, dus moest alles over.
En ik kan jullie vertellen dat dat perfect werkt :wink: Via het verboden programma wat niet genoemd mag worden rijd alles perfect via de computer.

Mvg. Falco
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:De baan van Falco
Welk programma gebruik je dan? :lol:
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Het begint met een K :wink:
Re:De baan van Falco
hoolsema
gast

Re:De baan van Falco
koploper?

mvg
Reinder
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Ja, dat klopt :wink: Maar ik had begrepen dat dat woord als programma eigenlijk niet echt gebruikt mocht worden of zit ik er nu naast?
Re:De baan van Falco
hoolsema
gast

Re:De baan van Falco
jewel hoor iedereen heeft het hier over het mooie programma koploper

mvg
Reinder
Re:De baan van Falco
rij je dan handmatig of automatische machinist  :mrgreen:
Verder leuke baan hoor!
Tip: voor kabels bij elkaar te houden kijk eens bij Einte, die gebruikt van die boekenbinders heel gemakkelijk. (ik gebruik het ook  :lol: )

groeten minitreintje/Dylan
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Ik rijd handmatig, heb nog geen S88 modules... Het is soms wel opletten want als er een van die 23 wissels verkeerd staat is er een botsing en 4 motors zijn kapot :s dus dat wordt nieuwe aanschaffen.

en Reinder, oke!
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:De baan van Falco
Citaat van: falco1994 op donderdag 09 september 2010, 16:25:05
Ik rijd handmatig, heb nog geen S88 modules... Het is soms wel opletten want als er een van die 23 wissels verkeerd staat is er een botsing en 4 motors zijn kapot :s dus dat wordt nieuwe aanschaffen.

en Reinder, oke!

Nee, je kund de eindtorren solderen, werken ze weer, vraag anderen naar meer info:D
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:De baan van Falco

Hallo Falco,

Zo te zien wordt dit een erg leuke baan :D . Ik houd het in de gaten.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Hoi,

Dankjewel!

mvg. Falco
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:De baan van Falco
mooie baan! :shock:
ik blijf de bouw volgen :D

Gr myron
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Misschien voor de motors wel handig, heb er 2 die schakelen 1 kant op, en heb er 2 die schakelen niet via de decoders, terwijl ze handmatig (met bedieningskastje) wel werken.
Misschien tips van onze chris of iemand anders???

Mvg. Falco
Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Jawel, ik had er genoeg van...
Op een van mijn foto's zie je de hondekop en de IRM naast elkaar staan. Met hout op de achtergrond en ik persoonlijk werd het zat............. Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en ben naar de bouwmarkt gegaan, om een kleur blauw te vinden die het meest op een hemelsblauwe kleur leek. Dus uiteindelijk zo'n kleur gevonden! :)
Dus uiteindelijk ben ik vanavond aan de klus gegaan:

Hier nog de foto van hoe ik het "lelijk" vond!

Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
Dus Falco dacht vervolgens, als ik nu eens die blauwe verf tegen de lat aan ga zetten, maar daarvoor moet je eerst alles leeghalen dus dat deed ik dan ook nog eventjes en ik zette alvast het nieuwe materiaal klaar!:


Na de rails, moest het gras er eerst maar eens af!




Vervolgens moest alles maar eens leeg zijn verder:




En toen de verf spullen erbij:

Re:De baan van Falco
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco
En vervolgens werd het maar eens tijd om te gaan verven, dacht ik zo eens!









Re:De baan van Falco (update 10 september 2010!)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:De baan van Falco (update 10 september 2010!)
Toen het verven klaar was, was het weer eens tijd om alles langzaam terug te gaan bouwen  :wink: