Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans

Gestart door Alves zondag 11 april 2010, 20:10:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Hoi,

Ik stond vandaag om 19:00 toevallig met mijn camera bij het spoor en hoorde opeens diesel geronk en ik zag een rook pluim. Er zat een aardige machinist in en die toeterde en zwaaide nog even naar mij. De grindtrein komt vanuit Celle Duitsland en werd eerst gereden door een OHE Class 66 met ECTS, maar die mocht op het tracject Leer - Groningen niet meer rijden vanwege het ontbreken van ATB-NG, toen reed eenmalig een trio van RRF V100'n de trein en nu is het de taak van de Voith Maxima.






Edit:



De trein moest ook nog in Nieuweschans stoppen, want er was iets mis met het sein, want het wou niet op groen gaan en de overweg wou ook niet dicht en moest die dus dichtgereden worden
.



Het verdere vertrek heb ik niet kunnen filmen, want mijn geheugenkaart was vol( Had men vakantie foto's er nog niet vanaf gehaald ).

MVG Dewey
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Schop,

Update.

MVG Dewey
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Leuk filmpje!
Wat betreft die Maxima ben ik er eigenlijk nog steeds niet uit of ik hem nu mooi vind of niet... Bijzonder vormgegeven is ie in elk geval wel!
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Citaat van: 10103 op dinsdag 01 juni 2010, 21:54:12Wat betreft die Maxima ben ik er eigenlijk nog steeds niet uit of ik hem nu mooi vind of niet... Bijzonder vormgegeven is ie in elk geval wel!
Mee eens, ik ben er ook nog niet uit. In deze kleurstelling spreekt ie me zeker niet aan.

Dewey, wel gaaf dat je hem hebt kunnen spotten  :D

Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Bedankt voor je filmpje, dat was even griezelen :wink::
Citaat van: 10103 op dinsdag 01 juni 2010, 21:54:12
Wat betreft die Maxima ben ik er eigenlijk nog steeds niet uit of ik hem nu mooi vind of niet... Bijzonder vormgegeven is ie in elk geval wel!
Van mij mag de ontwerper van de lockast een levenslang tekenverbod krijgen. Wat een gedrocht heeft die ontworpen zeg :shock:.
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Citaat van: Gerard op dinsdag 01 juni 2010, 22:42:37
Bedankt voor je filmpje, dat was even griezelen :wink::
Citaat van: 10103 op dinsdag 01 juni 2010, 21:54:12
Wat betreft die Maxima ben ik er eigenlijk nog steeds niet uit of ik hem nu mooi vind of niet... Bijzonder vormgegeven is ie in elk geval wel!
Van mij mag de ontwerper van de lockast een levenslang tekenverbod krijgen. Wat een gedrocht heeft die ontworpen zeg :shock:.
Dat ben ik helemaal met je eens. Soms zie je vreemde dingen met het oog op stroomlijnshinkansen Maar volgens mij is dat bij deze loc niet nodig.
@Dewey: leuk dat je beelden van dit apparaat in Nederland hebt!

Groeten Dennis
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Citaat van: Gerard op dinsdag 01 juni 2010, 22:42:37
Van mij mag de ontwerper van de lockast een levenslang tekenverbod krijgen. Wat een gedrocht heeft die ontworpen zeg :shock:.

Als Dewey het niet erg vindt dat ik zijn topic even misbruik om hierop door te gaan, dan wilde ik toch even de "advocaat van de Maxima" spelen. Zoals gezegd ben ik er zelf ook nog niet uit, maar er is in elk geval wel een ontwerper aan het werk geweest. In vergelijking met andere grote diesels die nu rondrijden zoals de Class 66 of de MaK G2000 (of nog erger, die a-symmetrische G2000) heeft men er bij Voith tenminste iets van proberen te maken qua design. Dat kun je van die andere twee toch niet zeggen naar mijn mening...


Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Hoi,

Bedankt allemaal voor de reactie's! Ik vind de Voith Maxima niet echt schitterend, maar spuuglelijk is hij ook niet. De Voith Maxima stinkt en maakt best veel geluid als die opschakelt. Voor degene die benieuwd is hoeveel wagons er achter hangen, het zijn er 40! Als de trein vol is weegt die 3000 Ton, alleen deze trein was leeg.

MVG Dewey
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
IK heb het idee dat de ontwerper een F117 voor zijn neus had staan toen hij deze lok tekende... :mrgreen:

Blijft een vreemd ding om te zien, maar dat zal na een tijdje ook wel over gaan. Net als de protos dingen, vond ik eerst ook vreemde dingen, nu vind ik ze wel grappig om te zien.

@10103
De class 66'en en G2000'en vind ik zeker weten mooier dan dit vreemde ding. :P
maar inderdaad, de a-symmetrische G2000 is iets minder mooi.

Mvg,

Romar
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Ik vind het wel een geinig ding. Weer eens wat anders dan al die standaard zooi. :)
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Bedankt voor het plaatsen van de mooie foto's
Deze trein had ik nog niet gezien

groeten van Rob :)
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Citaat van: Romar op woensdag 02 juni 2010, 11:54:09
IK heb het idee dat de ontwerper een F117 voor zijn neus had staan toen hij deze lok tekende... :mrgreen:

@10103
De class 66'en en G2000'en vind ik zeker weten mooier dan dit vreemde ding. :P
maar inderdaad, de a-symmetrische G2000 is iets minder mooi.

Klopt helemaal. Dat was eerlijk gezegd ook mijn eerste gedachte: de styling is duidelijk gebaseerd op dat Stealth vliegtuig en de New Edge-lijnen, zoals je die een paar jaar geleden bij auto's zag.

Wat verdere smaak betreft lopen onze meningen dan uit elkaar, maar dat is uiteraard niet erg. Integendeel zelfs, anders had iedereen dezelfde loks thuis staan.  :D 
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Citaat van: 10103
[Wat verdere smaak betreft lopen onze meningen dan uit elkaar, maar dat is uiteraard niet erg. Integendeel zelfs, anders had iedereen dezelfde loks thuis staan. 
T ja, dat zou voor M* en andere merken wel makkelijker zijn. :mrgreen:
Maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak, en onthoud: geen smaak is ook een smaak. :mrgreen:
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:OHE Voith Maxima en Class 66 als tractie voor een grindtrein door Nieuweschans
Eigenlijk vind ik de Voith Gravita, het single cab zusje (a la 6400, maar dan in Voith stijl) nog wel leuker. :)