Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
t'Is toch overal hetzelfde, 4 personen en hoeveel hebben er gereedschap vast?  :?
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Leuk stukje scenery. 8)

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi luitjes,

Omdat het maar niet wil vlotten met het weer toch maar weer begonnen aan mijn baan. Geen grote projecten meer, maar meet het in detail bewerken van de omgeving in het zwitserse gedeelte.

zwitsers berghuis, met mooie oude bus.



een grot waar gelukkig een hek voor staat want hieronder kolkt een bruisende waterval.



berghut voor het hooi met daarachter een bron voor bij hete dagen.



nogmaals het berghuis vanaf de andere zijde


een wat groter overzicht



een bosgebied

b

berghuis bij het bosgebied


[
de bewuste zwitserse bus, is hij mooi of niet.

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Landendriehoek
Mooie berg! en bos,huisjes, rosten eigenlijk heb je gewoon een geweldig stukje scenery!!!

Citeerde bewuste zwitserse bus, is hij mooi of niet.

Ja hij is heel mooi!!

Die auto van Feldschlösschen Bier, daar heb ik de wagon van  :D

Groeten,
Martijn
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Mooie plaatsjes in de bergen, daar houd ik wel van.
Ben nu bezig met een schaduw station aan het bedraden  :shock:

Gr Einte
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat ziet er weer super gedetailleerd uit. 8)
Heel leuk gedaan.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Wat weer een leuke update.
Leuke details en een mooie Ford Transit bus.
Het berghuis is ook erg mooi, hoort er aan de dakgoot nog een regenpijp?

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allen,

Dank jullie wel voor jullie complimenten, wat betreft de regenpijp Jac, nee zoals hij er nu uitziet stond hij op de tekening, op zich wel appart.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Erik Middel
gast

Re:Landendriehoek
Hoi,

Niet te onzeker zijn hoor, ik vind de berg erg mooi! Hij is speels, dus leuk om naar te kijken. Goed gebruik van de kleuren :).

Groetjes,

Erik
Re:Landendriehoek
EgMaf
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op vrijdag 07 mei 2010, 19:41:01
wat betreft de regenpijp Jac, nee zoals hij er nu uitziet stond hij op de tekening, op zich wel appart.

Die regengoot is niet zo vreemd:
Hij zit er alleen om te voorkomen dat je (bij regen of dooiende sneeuw) bij het openen van de voordeur door de "waterval" heen moet die van het dak af komt. Dus vandaar alleen over de helft van het dak waar de voordeur zit. Aan de andere kant zou het alleen maar luxe zijn: Laat de waterval daar maar stromen.
Het korte geknikte stukje vertikale regenpijp is dan om te voorkomen dat het water dat door de dakgoot opgevangen is, bij het vallen tegen de muur aanslaat (met vocht of slijtschade als gevolg). Vaak zie je op de grond onder dat stukje regenpijp een grote steen of een rondje keien om te voorkomen dat de grond daar wegspoelt. Soms loopt er zelfs een ketting vanuit de regenpijp naar die steen of keien, om het water wat mer in bedwang te houden.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

heel mooi en wat maak je toch prachtige rotsen in een geweldige kleurstelling.

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Weer een heel mooi stukje berglandschap, vooral de overgang naar de achtergrond loopt mooi vloeiend, vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: EgMaf op zondag 16 mei 2010, 17:29:57
Citaat van: ÖBB op vrijdag 07 mei 2010, 19:41:01
wat betreft de regenpijp Jac, nee zoals hij er nu uitziet stond hij op de tekening, op zich wel appart.

Die regengoot is niet zo vreemd:
Hij zit er alleen om te voorkomen dat je (bij regen of dooiende sneeuw) bij het openen van de voordeur door de "waterval" heen moet die van het dak af komt. Dus vandaar alleen over de helft van het dak waar de voordeur zit. Aan de andere kant zou het alleen maar luxe zijn: Laat de waterval daar maar stromen.
Het korte geknikte stukje vertikale regenpijp is dan om te voorkomen dat het water dat door de dakgoot opgevangen is, bij het vallen tegen de muur aanslaat (met vocht of slijtschade als gevolg). Vaak zie je op de grond onder dat stukje regenpijp een grote steen of een rondje keien om te voorkomen dat de grond daar wegspoelt. Soms loopt er zelfs een ketting vanuit de regenpijp naar die steen of keien, om het water wat mer in bedwang te houden.


Dank je wel voor de uitleg, wellicht dat ik hier nog wat mee ga doen, dit soort zaken vind ik dan weer leuk om toe te passen. , verder iedereen bedankt voor de complimenten, doet me goed. morgen ga ik beginnen aan het laatste stukje zwitserland dat ik moet gipsen. en dan komt de eindafwerking.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Had al een tijdje niet gereageerd. Maar mooie vooruitgang. Ik wilde dat ik de tijd had om zo snel te gaan. Maar je met 2 dochters vol in de sport en andere activiteiten lukt het me niet echt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nu veel electrisch moet aansluiten, en dat vind ik minder leuk. Daar hik ik dus een beetje tegenaan. Ik hoop nog wat mooie updates te zien van het zomer.

Olaf
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Olaf,

Ja ik heb ook niet zoveel tijd hoor, af en toe een dagje vrij als onze dochter naar school is. Gelukkig zit ik in ploegendienst en dus af en toe wat van dit soort uurtjes. Zodra het zomer wordt, vind je me eerder in de tuin hoor, dan is het zo warm op de treinkamer, maar kleine dingen blijf ik wel doen. Electra is ook niet echt mijn hobby, dus ik beperk het tot lampjes en het ombouwen van auto's. De decoders voor de wissels  gingen super simpel dus dat scheelt al weer een hoop. Wellicht dat ik nog de seinen digitaliseer, maar dit gaat toch in etappes, eerst het zwitserse gedeelte, maar hiervoor wil ik nog een echt zwitsers sein zien te bemachtigen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op maandag 17 mei 2010, 19:43:17
...
Wellicht dat ik nog de seinen digitaliseer, maar dit gaat toch in etappes, eerst het zwitserse gedeelte, maar hiervoor wil ik nog een echt zwitsers sein zien te bemachtigen.
...

Hoi Henk,

Viessman verkoopt Zwitserse vleugelseinen.
Neem eens bij hen een kijkje.

Enne, mooie baan trouwens wat je tot nu toe aan ons laat zien.

Groeten,
Ton.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Beste spoorvrienden,

Natuurlijk is er in het leven meer dan alleen treinen, daarom zit ik sinds een jaar of 10 reeds in de organisatie van het Taptoe Weekend Tiel. Gezien mijn voorliefde voor bergen etc. organiseer ik dit jaar op 4 juni een Oostenrijkse avond in de feesttent op het Taluud te Tiel (achter rabobank), de avond wordt opgevrolijkt door Die Orginal Fenntaler Muzikanten.De tent is open vanaf 19.30 uur.  Mocht je zin hebben, neem lekker al je vrienden, collega's en kennissen mee, de toegang is gratis en het bier is lekker koud. vertel dit aan al je vrienden.



Groetjes,

Henk Boluijt
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hey,

Als het mij zou lukken om mijn bergen net zo mooi te krijgen als de jouwe dan zou ik zeer gelukkig zijn. Of te wel, super gedaan allemaal. word vast en zeker een erg mooie baan
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

dank je wel voor het compliment. Ik ben ook heel erg blij met mijn bergen, soms denk ik weleens hoe heb ik dat ook weer gedaan, zeker als ik weer een stuk erbij maak. Maar vaak moet je niet teveel en te moeilijk denken. Ik maak bijvoorbeeld nooit een grote zware houtconstructie onder het gaas, maar bij mij zijn het vaak losse latjes en niet daarop het gaas vast. Hierdoor ben je wat flexibeler met het aandrukken van het gaas in bepaalde vormen. Het nadeel is dat het niet altijd even sterk is. Daarom is het handig op de plaatsen waar huisjes komen een wat sterker stukje te maken van een plaatje op wat pootjes, zodat je altijd je handen daar kunt laten steunen. voorlopig heb ik effe een zomerreces ingelast, zodra het wat minder heet is ga ik vol goede moed mijn zwitserland gedeelte afmaken en beginnen aan het oostenrijk deel, hiervoor hoop ik op mijn vakantie in oostenrijk wat leuke spullen te kopen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
gerrit
gast

Re:Landendriehoek
Hallo OBB,

Hier is niks op aan te merken.
Vooral het landschap is prachtig!

Mvg Vince.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2010

offline
Re:Landendriehoek
Iets in mij zegt dat ik hier meer van wil zien. Raar hé  :shock:
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
als het me lukt zal ik binnenkort een kort filmpje plaatsen over het zwitserland gedeelte. maar pin me er niet op vast.

gr. Henk
Re:Landendriehoek filmpje die schweiz deel 1
Hoi luitjes,

Hierbij het beloofde filmpje.

veel kijkplezier.

gr. Henk

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="
"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src
Re:Landendriehoek
Shark
gast

Re:Landendriehoek
Echt een PRACHTIG filmpje van een hele mooie baan!!!  :lol:
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
Ik zie geen filmpje  :shock: Das raar daar juist zag ik alleen de tekst "object enz." nu staat daar wel een filmke  :?
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Nou is pas te zien hoe mooi jou baan is  :shock:  en een leuke film  :D

Gr Einte
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor jullie complimenten. Binnenkort tijdens onze vakantie wat spulletjes scoren voor het Oostenrijk gedeelte, en dan in september weer vol goede moed beginnen aan de afwerking van het zwitserse gedeelte.

Voor iedereen een goede vakantie.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Erg leuk filmpje, geeft een mooie indruk van je baan.
Jij ook fijne vakantie.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk erg mooi filmpje,ben nieuwsgierig naar het vervolg.

Mooie vakantie Henk.

Mvg Frans
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Ik heb net genoten van je filmpje. 8)
Het ziet er allemaal heel mooi uit.
Fijne vakantie en we zien het vervolg wel verschijnen.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
blackbird
gast

Re:Landendriehoek
Hallo ÖBB / Henk,

allereerst mijn complimenten voor je baan en hoe je die in beeld brengt, schitterend !!

Vraag over de bergen:

Ik ga mijn bergen op dezelefde manier bouwen zoals jij dat eerder al beschreef. houternframe, gaas, kranten/keukenpapier in behangerslijm, gipsen en schilderen.

ik heb een vraag over de verf die je gebruikt.

elders zeg je : grijze verf, kleur steen van de Gamma, dan een lichtere variant en afborstelen met witte latex.
Prima. Ik was alleen afgelopen weekend bij de Gamma maar daar hadden ze wel de kleur maar alleen i ZIJDEGLANS ????

Is dat de juiste kleur ? Moet het niet mat zijn ? glimt zijdeglans niet te veel ?

Ik heb al vast een pot matte steenkleur (donker grijs) laten mengen, maar ik vroeg me toch af welke kleuren  en soorten verf je precies hebt gebruikt ?

Dan bedoel ik: kleur nummers, verf- en latex sooten en eventueel ook het type kwasten wat je gebruikt. Ook het aantal lagen per kleur wil ik graag weten.

Graag je reactie en vast bedankt voor de info.

Mazzel,

Blackbird
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

Dank je wel voor je compliment.

Je moet de kleur steen van de muurverf hebben, geen gewone verf, dit werkt niet. de kleur is st 052.

Je maakt wat roodband aan, doet er een flinke scheut muurverf kleur steen in, goed mengen.
gips aanbrengen en goed laten drogen.
dan 1x kleur steen licht verdund aanbrengen met kwast.
goed laten drogen
dan kleur steen mengen met witte latex, let op niet al te (dit moet je effe oefenen)
deze kleur doe je drybrushen.
laten drogen
vervolgens nog wat witte latex heel voorzichtig drybrushen op de puntjes, en dit heel voorzichtig uitbrushen met een penseel.
en dan heb je de kleur te pakken.
de kwasten welke ik gebruik zijn gewoon zo'n goedkope penselenset van de Gamma, en dan gebruik ik voor het verven van de berg een ronde schilderskwast redelijk formaat en voor het drybrushen gebruik ik de middelste platte penseel.


veel succes,

mocht je nog wat willen weten mail gerust.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
blackbird
gast

Re:Landendriehoek
THX !

Ik ga komend weekend weer even shoppen. naar verf en kwasten

Begrijp dus goed dat je maar 1 type muurverf gebruikt.


De basis is op kleurgebracht gips;

De eerste verflaag breng je verdund aan met ???? met wat ?;

Het gips en de eerste laag hebben dus dezelfde kleur ?;

Dan een laag  die je lichter maakt met latex zodat je een lichte steenkleur krijgt ?;

en dan aftippen met witte latex ?

Graag nog even je bevestiging/reactie.

Mazzel,

Blackbird
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

klopt basis is gips met kleur steen erdoor, let op dit is lichter dan de kleur steen zelf.
de eerste verflaag breng je op met een ronde kwast.
de lichtere laag doe je drybrushen.

probeer het anders even op een proefstukje.

heel veel succes.

gr; Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi luitjes,

Inmiddels zijn we weer terug uit het mooi Oostenrijk, vol ideeën en een aantal spulletjes. Het viel me een beetje tegen wat betreft het aanbod moet ik zeggen. We hadden twee winkeltjes in Salzburg waaronder Oma en Opa welke een mega assortiment hadden op een kleine oppervlakte dus ladder meenemen ha ha.
In ieder geval een alpenhuisje hout gekocht voor het Oostenrijkse gedeelte en 2 winkeltjes voor Oostenrijk, en daarnaast nog een Stiegel bier vrachtwagen en een politie auto in de nieuwste kleuren van Oostenrijk.











gr. Henk


Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Zo Henk je kan er weer tegenaan,erg leuke aankopen hoor ben benieuwd hoe dat gaan staan op je baan.

Mvg Frans
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij een kleine update van mijn baan. langzaam weer aan het sleutelen en knutselen geslagen.

De eerste verlichting op de baan is een feit, mijn zwitserse postbus, zelf voorzien van verlichting. ik moet alleen die wielkasten nog even dichtmaken.



steile wand voorzien van hoge sparren en wat rotsstukjes



klein overzicht stuk zwitsers gedeelte



postbus van voren gezien



mijn nieuwste loc aanwinst, kon hem niet laten staan
de ÖBB 1012 serie




Ik hoopbinnenkort snel verder te kunnen met mijn bergen en waterval.

gr. Henk



Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Dat is wel leuk een auto met verlichting  :D
En een mooie lok.

Gr Einte
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Die verlichting in die auto is opzig wel leuk alleen komt er ook op de verkeerde plekken licht uit de auto :? Misschien dan je de leds wat kan afschermen ofzow.
Maar voor de rest ziet alles er top uit hoor ;)
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

klopt, van die verlichting, ik ga binnenkort de wielkasten wat dichter maken en ook de gril voorzien van wat afdichting.

gr..Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

Je hebt dat autootje leuke verlichting gegeven. En zoals je al schreef, in de wielkappen nog verduistering aanbrengen.

Groet, Andre
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Dat is je goed gelukt Henk,

Dit soort details zijn echt leuk op je baan en trekken de aandacht.

Het lekken van licht naar de achterzijde zul je ook wel kunnen dichten  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Peter,

Dank je wel, was wel een heel gepriegel hoor die lampjes er redelijk netjes in te krijgen. Ik ben nog wel aan het denken hoe het mooiste die wielkasten dicht te maken. Zelf dacht ik aan een soort schuim erin te doen, maar ik ben me er nog niet zeker van omdat de ruimtes heel erg klein zijn. Mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik die graag.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Leuk die auto verlichting. 8)

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Misschien een drupje zwarte kit achter het ledje doen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Dank je Peter,

voor de achterlichten kan dit wel, echter de voorlampjes zijn gewone lampjes, ben bang dat dat te warm wordt. binnenkort maar eens kijken hoe dit op te lossen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Veer
gast

Re:Landendriehoek
Als het lampje niet te warm wordt voor je modelauto, dan kan kit het ook wel hebben, denk ik.

Maar een mooi sfeer beeld op je baan!
Re:Landendriehoek
veldkamp
gast

Re:Landendriehoek
vandaag je baan voor het eerst gezien, geweldig Henk, het brengt me op allerlei ideeen voor de toekomst.
:lol:
Erik
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Er bestaat ook hitte bestendige verf, dat zou je op het lampje kunnen smeren, maar hou de warmte ontwikkeling in de gaten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Allemaal,

Inmiddels gisteren maar weer begonnen met het echte bouwen, mijn brug weggehaald en daar een vaste verbinding van gemaakt. Puur omdat er een restaurant gepland was dat wel erg dicht op de brug stond, niet echt logisch. Verder wat oude verf opgemaakt en de bergen welke reeds gegipst waren voorzien van een donkere kleur. Binnenkort volgen er wel wat foto's.

Hierbij nog wat sfeerfoto's van mijn baan tot nog toe.






groetjes,

Henk