Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Brawa 2225 Silencio sleper

Gestart door Spoorman vrijdag 23 april 2010, 21:17:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brawa 2225 Silencio sleper
Spoorders,

Wie heeft ervaringen met de Brawa Silencio sleper 2225. De naam suggereert een fluistersleper die ook nog eens flink plat is en minder verticale ruimte vergt. Is dit een goede koop?



Gr, Ben.
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Topic mag weg, heb inmiddels een exemplaar aangeschaft.

Gr, Ben.
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
nah, lekker is dat, zou je kunnen posten of die echt werkt enzo, moet dit topic dicht.....   :?

ben oprecht benieuwd.
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Lid sinds: 2023

offline
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Ben,

Beter of slechter dan een Roco ' zonder kunstof delen' ?

Grt peter
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Ben,

Ik denk dat het voor een aantal forum leden wel makkelijk is je ervaringen omtrent de sleper op het forum mede te delen, in plaats van dit topic te sluiten....  :?
Zit namelijk ook te denken om zo`n sleper aan te schaffen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Martijn Lankhaar
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Ok, ik snap de reacties. Ik ben kennelijk niet de enige die nieuwsgierig is naar de werking.

Testresultaat: geen idee, ding zit nog in de verpakking. :lol:

Gr, Ben.
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Hoi

Als het even kan gooi ik de 6164 slepers of de roco's in de prullenbak en zet er een silencio onder.

Dat zegt denk ik wel genoeg.

bart
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Dan ga ik er ook maar eens eentje aanschaffen denk ik... :)
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Blausee-Mitholz
gast

Re:Brawa 2225 Silencio sleper
M.i. voegt deze sleper niets nieuws toe.
Een fluister sleper is een sleper zonder gat in het middel voor de schroevendraaier om het schroefje vast te draaien.
Dat heeft HAG en Roco al jaren en Märklin heeft dat ook al enige tijd voor bepaalde modellen. Dan voegen we Brawa aan het rijtje toe 8)

@Bart, ook deze sleper gooi je weg  :lol:

Mvg, Johan
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Citaat van: lokpaint op dinsdag 27 april 2010, 22:02:18
Als het even kan gooi ik de 6164 slepers of de roco's in de prullenbak en zet er een silencio onder.

Dag Bart,

ik denk dat je het Märklin 7164 sleepcontact bedoelt i.p.v. de 6164?

Groeten,

Erik
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
De oudere roco slepers ( de voorgaande productie ) heft kunststofonderdelen die aan de zijkant way over het metalen deel heen steken. Als je deze rand weghaalt dan rijden deze slepers probleemloos.

Het is ook mogelijk de kunststof delen eruit te nemen/ Dit kunststof deel bestaat uit twee symmetrische delen die zich laten delen door er zijdelings aan te trekken. Deze slepers laten zich prima zonder storingen gebruiken zonder het kunststof deel.

De laatste versie roco slepers zijn verbetert en behoeven geen nabewerking meer

Jos
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
De M* "fluister" sleper , dus zonder schroefgat, is wel een stuk dikker dan die van Roco, wellicht dat het met de dikte en flexibiliteit te maken heeft, dat de Roco's toch stiller zijn dan die van M*.

De Roco's lijken wel op soort verenstaal, is ook flexible, die van M* zijn gewoon een strookje hard metaal, wel te buigen, maar veert niet.

Met de brawa geen ervaring, ga er eens 1 aanschaffen 8)

Mvg Gert
Re:Brawa 2225 Silencio sleper
Citaat van: Binkie op dinsdag 27 april 2010, 18:41:34

Beter of slechter dan een Roco ' zonder kunstof delen' ?


Hallo Peter,

Conclusie is dat het eigenlijk geen verschil maakt. De Roco en de Brawa vind ik uiteindelijk gelijkwaardig. Van een aantal Roco's heb ik ook de kunststof delen verwijderd i.v.m. problemen bij een wisselstraat. De oude Roco fluisterslepers (die van vroeger voor het faillissement) waren wat smaller en daarmee had ik die problemen niet.

De sleper is gemonteerd onder een M* 1100 die ik voor een kennis heb omgebouwd. T.o.v. de standaard Marklin sleper is de reductie in geluid aanzienlijk maar dat is eigenlijk geen nieuws. Ben het met Gert eens dat de Marklin sleper zonder gat vooral niet het predikaat fluistersleper verdient. Bij de meeste Marklin loks hoor je de sleper niet maar dat zegt meer over de motor als de sleper.

Ik ga nog een aantal Brawa's aanschaffen en eens kijken hoe het gaat onder de HK's van Piko. Weet niet of het past.

Gr, Ben.