Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op donderdag 11 maart 2010, 16:44:46
Hierbij weer een update van de vorderingen tot nog toe. Ik heb helaas de berg achteraan donkerder moeten maken, ik kreeg de 2 bergen vooraan niet in de juiste kleur. Reden???? Geen idee, ik heb zelfs de verf van de 1e gebruikt. Maar ondanks dat toch tevreden. De grote berg doe ik in stukken maken, moet nog een hoop aan gebeuren, zoals bomen,. struiken etc,  maar toch even een update hierover.

Dit stukje komt tussen 2 tunnels, en moet nog op kleur gebracht worden, en er komen baanwerkers bij want zoals jullie zien is de boel aan het instorten.


gr. Henk


Hoi Henk, ziet er wel leuk uit zeg, grappig ook de houten steunmuur,  je hebt zo te zien nieuwe lucifers gebruikt  8) de kleur van de bergen vind ik niet storend zo, vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Mooie update Henk.

Die stenen achter dat hout is erg leuk.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Dat probleem had ik ook de tweede berg was de onderlaag donkerder.
Dat heb ik opgelost door er wat gras in te zaaien  :shock:

Nou is het niet meer zo te zien.

Gr Einte
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Arie,

Nee dat zijn geen lucifers, dat is balsahout, echt perfect voor dit soort dingen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat heb je weer mooi gemaakt en die sparren zien er helemaal niet slecht uit.
Dat stukje met die steunmuur vindt ik er leuk bedacht.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Ziet er goed uit allemaal. 8)
leuk detail dat stukje steunmuur.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
nog een foto van mijn berggebied.



ik het tevens het stationsgebied wat aangepast, met 2 opstelsporen, leuk voor mijn railbus en mijn karlsruher zug.









groetjes Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Dat wordt een mooie gekleurde berg  :shock: :mrgreen:

Ziet er leuk uit met die 2 portalen aan de voorkant.

Grote baan  :shock:

Gr Einte
Re:Landendriehoek
hoolsema
gast

Re:Landendriehoek
Wat heb je daar toch een mooie lok staan :D Is dat er een uit de gargo sbb startset van marklin? En dat stationsgebouw blijft er ook mooi uitzien

mvg
Reinder
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Reinder,

Ja dat klopt deze loc komt uit een startset, en ik ben er ook heel blij mee moet ik zeggen. Hij loopt echt perfect. Ja dat stationsgebouw is een lot uit de loterij vind ik zelf en dat voor een paar centen. Ik heb hem wel een andere houtkleur gegeven hoor, want de deuren en ramen waren vrij licht van kleur. Maar de spullen van Auhagen (waar het station van is) zijn vaak plasticachtig, goedkoop en perfect te veranderen zodat je een heel mooi produkt hebt.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi luitjes,

Hierbij nog een kleine update van mijn kant, het gaat op dit moment niet zo snel door diverse zaken. Maar toch hierbij wat foto's.





Bovenstaande tunnelportalen uit blauw schuim gesneden, dit omdat de standaard portalen voortdurend geramd werden door de wat langere wagons.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat ziet er goed uit zeg.
Die denneboompjes op de voorgrond, heb je die zelf gemaakt of zo gekocht?

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Dat is een behoorlijke voor uitgang met die berg van jou.

Ik heb net het bergportaal van mij in de tegellijm gezet.

Gr Einte
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat is weer een hele fraaie berg. 8)
Heel netjes gedaan je tunnelportaal.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi luitjes,

Dank jullie wel voor jullie positieve reacties. Jac, die bomen zijn van Noch, ik vind ze erg mooi erbij passen. Binnenkort zal ik nog een paar zakken kopen, maar nu eerst weer sparen, ik krijg als het goed is volgende week mijn nieuwe ms2 binnen dus dan wisseldecoders aansluiten en dan kan het berggebied gesloten gaan worden, en verder verfijnd. Het is natuurlijk pas de basis.

Groetjes,
Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
hierbij nog wat foto's van de achterzijde van de berg, en één van de voorzijde. De achterzijde is nu zo goed als af, alleen nog een paar wandelaars en nog wat dood hout plaatsen.





Dit is de voorzijde met wat steengruis.



gr. henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Mooie resultaten met die berg, ook leuk die uitkijk platform  :D

Gr Einte

Ps wel wat aan die bomen doen lijkt net of het hard gewaaid heeft  :shock: :?
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Heel mooi Henk, wat gebruik je om die losse stenen te immiteren? Op die uitkijkplaats zou ik ook wel een willen staan  :lol: vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Arie,

Voor de losse stenen gebruik ik gewoon leisteen uit de tuin. effe wat bikken, en je hebt zeer bruikbaar materiaal. Het gruis gebruik ik voor het pad.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
peterke33
gast

Re:Landendriehoek
hallo henk,

even je draadje doorgelezen,wauw seg wat moet ik daarop zeggen.gewoon heel mooi gemaakt en ook knap die bergen en tunnels,wens je verder veel succes met je baan.


groeten peter(ke33)
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allen,

dank jullie wel voor de positieve reacties.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Het wordt iedere keer mooier. 8)

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi René dank je wel voor je compliment. Binnenkort ga ik hopelijk mijn 2 wissels voorzien van een decoder zodat ik ze kan gaan bedienen met mijn ms2 (zodra deze binnen is).

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
De eerste wandelaars zijn geariveerd, effe kijken waar we zijn. Er moeten nog wat details worden toegevoegd, maar dit gebeurd later. Net bericht gehad dat mijn nieuwe ms2 verzonden is.







Deze bomen staan nog los, dus nog wat scheef, ik wacht met het vastzetten totdat ik de achterzijde helemaal af heb






gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Landendriehoek
leuk die poppetjes bovenop de berg!!

Groeten
Martijn
Re:Landendriehoek
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Landendriehoek
Netjes hoor!
De bergen zijn mooi gemaakt zeg, net als die beek.
grt,

Ronald
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Die mensen op de berg staan al te kijken waar de MS2 blijft  :D.

Je berg ziet er mooi uit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
peterke33
gast

Re:Landendriehoek
het is weeral weederom prachtig,echt leuk om naar te kijken hoe jou baan tot leven komt.


groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
dank je wel Peterke, vandaag druk bezig geweest met het aansluiten van de k83 decoder, voor mij een vrij onbekend gebied dat digitale, maar het werkt tot nog toe. Ik ben ook erg benieuwd naar jouw nieuwe baan.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
peterke33
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op zondag 04 april 2010, 12:11:08
dank je wel Peterke, vandaag druk bezig geweest met het aansluiten van de k83 decoder, voor mij een vrij onbekend gebied dat digitale, maar het werkt tot nog toe. Ik ben ook erg benieuwd naar jouw nieuwe baan.

gr. Henk
hallo henk,
das voor mij ook totaal onbekend terein,ik schakel nog lekker ouderwets.en rijden met een sc2 samen gekocht met mijn vader,ik ga wel met een booster werken van M deze keer.even je tip gelezen op mijn draadje,denk dat ik eerst mijn frame ga maken en daarna sporen leggen,al er echt te wijnig plaats is kan ik nog steeds stukje bij bouwen.
groeten en succes verder,peterke(33)
Re:Landendriehoek
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op maandag 15 maart 2010, 16:41:46


Waarom gebruik je links geen engelse wissel en links geen driewegwissel ? Scheelt ene hoop ruimte -> langere treinen langs 't perron.

Verder ziet 't er top uit..

Robbert.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
"Waarom gebruik je links geen engelse wissel en links geen driewegwissel ? Scheelt ene hoop ruimte -> langere treinen langs 't perron. " Robbert welke linkerkant bedoel je de linkerkant of de linkerkant.  :shock:
Re:Landendriehoek
erasion
gast

Re:Landendriehoek
ik denk omdat veel forumleden problemen hebben met vooral het 3-wegwissel. en de kruiswissel is volgens sommige forumleden ook niet je van het. :)

ik denk dat ie het zekere voor het onzekere heeft genomen, :) zal hij denk ik zelf nog wel ff toelichten :)

gr, Ron
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Beste mensen,

Waarom geen 3 weg wissel, bij mij is de keuze op deze manier gekomen, a omdat ik geen 3 wegwissel had en deze wissels wel. Op zich kan ik vrij lange treinen kwijt hoor, zo'n 4 a 5 wagons per trein, voor mij meer dan voldoende . Daarnaast had ik er ook niet echt aan gedacht hoor moet ik zeggen, ik had een banenplan ergens vandaan en dat enigszins aangepast aan mijn wensen. Ik dacht zelf eers meer aan een 3 wegwissel rechts maar heb hier toch vanaf gezien.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Weer een leuke update van je berg.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Wat een fantasische foto's weer. Dat station, die gele heb ik ook trouwens. Klinkenberg Kolmnibs ofzo toch ? :P

Groeten Abe
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Abe,

Ja zo ongeveer, hij is van Auhagen, vorig jaar ben ik bij hun fabriek geweest en toen maar meegenomen. Ik vind het een erg mooi station.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

die rotsen en aankleding zien er werkelijk fantastisch uit :D

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op zondag 04 april 2010, 22:22:08
Hoi Abe,

Ja zo ongeveer, hij is van Auhagen, vorig jaar ben ik bij hun fabriek geweest en toen maar meegenomen. Ik vind het een erg mooi station.

gr. Henk
Ja het is echt zo'n station-achtig station, als je het woord ''station'' zegt denk je aan zulke stations.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk je gaat als een speer en wat ziet het er goed uit allemaal,heb wel een vraagje heb je geen probleem met je oprit naar je brug,er loopt een spoor onderdoor dan heb je toch zeker 8a9 cm nodig is je oprit niet te stijl dan.
Verder een puik stukkie werk en blijf het volgen.

Mvg Frans
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Frans,

Nee problemen met mijn oprit naar de brug heb ik niet, ik stijg over ruim 6,5 meter dus ik ga op zich al lijkt het op de foto's wellicht giga maar beperkt. Al mijn locs inclusief degene welke weleens problemen hadden met het stijgen lopen probleemloos tegen de helling op. Het spoor dat onder de brug doorloopt, dit stijgt inderdaad zo'n 8 centimeter, maar ook hier heb ik nog geen problemen kunnen ondervinden.

groetjes,

Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk ja dat is wat ik bedoelde vanuit je station naar de brug.
Succes verder met je baan Henk.

Frans
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
ik ga het morgen gelijk testen, de wissels werken nu dus kan ik het testen, anders komt er gewoon een lusje bij denk ik, komt goed.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
pffffft gelukkig test uitgevoerd op de lus en alle locs lopen met gemak omhoog. ik zou het ook raar gevonden hebben als het niet goed zou zijn, omdat dit ontwerp uit een marklinbanenplan boek komt. Maar gelukkig, we kunnen weer verder bouwen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Beste mensen,

Hierbij een kleine update van mijn kant.

Bij de steunbalken is wat rotsmateriaal losgekomen, er volgt controle en later herstel.



Hierbij het volgende stuk waarbij een soort Klamm achtig iets komt.



Een stukje berg/bos gebied.



gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk, heel leuk die scene met steunbalken, maar kan het zijn dat het middelste manneke een oranje snoet heeft? vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Arie,

Was me nooit opgevallen, maar volgens mij heb je gelijk, ik zal hem morgen effe het gezicht wassen.

Thanks,

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op maandag 19 april 2010, 16:59:40
Hoi Arie,

Was me nooit opgevallen, maar volgens mij heb je gelijk, ik zal hem morgen effe het gezicht wassen.

Thanks,

gr. Henk

Dat heb je met die close up foto's Henk, ze verraden alles  8) vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo  Henk,

Leuk plekje met die werk mannetjes  :D  en dat stukje bos vind ik top.

Gr Einte
Re:Landendriehoek
PeterBrz
gast

Re:Landendriehoek
Prachtig, vooral de kleurencombinatie van de rotsen is zeer goed gelukt!

Groeten, Peter