Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wielen BR 41

Gestart door Wasmi zaterdag 10 april 2010, 19:21:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wielen BR 41
Wasmi
gast

Wielen BR 41
Tijdens de jarenlange, droge opslag van m'n trein, is in één van de verhuisdozen een stel muizen binnengedongen. Die dachten ongetwijfeld een lekker nestje te bouwen van het keukenpapier  waarin sommige modellen waarvan ik geen originele verpakking van heb waren opgerold. Jammergenoeg voor de muizen (en voor mij) hebben ze in de doos niets eetbaars gevonden en hebben ze het avontuur niet overleefd. Dooie muizen lopen leeg.... en blijkbaar is dat spul corrosief :( :( Vooral een BR 41 heeft het zwaar te verduren gehad, en die heb ik vandaag maar eens uitelkaar gehaald, en in de trilbak gedaan. Helaas zijn twee wielen zo aangetast dat dat echt niet meer gaat werken, de flenzen zijn voor eendeel volledig verdwenen  :shock: Dus, de wielen van de assen getrokken. Ik ben nu dus op zoek naar twee koppelwielen voor de BR41, van de rechterkant, één met groef voor het slipbandje en de ander zonder. Op de M site kan ik alleen maar het nummer voor het complete onderstel vinden, kan iemand me helpen aan de jusite bestelnummers, of een plek war ik ze kan vinden???

Walter
Re:Wielen BR 41
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Wielen BR 41
In de exploded view van de 3082 staan alle wielstellen met bestelnummers.
http://www.marklinfan.com/esplosipdf/3082_explo.pdf

12 Treibachsenteil Z38 D18 237960   Niet bekend
14 Treibachsenteil Z38 D18 238020   Leverbaar
15 Treibachsenteil Z38 D18 238070   Niet meer leverbaar
16 Treibrad mit Haftreifen D18 237990  Niet bekend
17 Treibrad D18 238050 Leverbaar
18 Treibrad D18 238090 Niet bekend

Er is niet veel meer leverbaar zie ik, maar misschien kom je er verder mee.
Re:Wielen BR 41
Wasmi
gast

Re:Wielen BR 41
Hey, geweldig!!!! Dank je. Nu zijn de wielen van de 3082 nog de verchroomde exemplaren, en bij de nieuwere modellen hebben ze een andere oppervlaktebehandeling gehad, maar dit is in elk geval een goeie start! Zal eens met Keuterman gaan bellen.

Walter